KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 432
113
"Váltásról" szó nincs, csak a brazilok házalnak... - Arról meg pláne nem hallani, hogy India vadiúj szállítógépeket vásárolna... :) :) :)
Amúgy azt értem, hogy itthonra szkeptikus vagy a géppel kapcsolatban, de az esetleges külföldi sikere a gépnek az mitől fáj ennyire?

Főleg ha ez a hazai üzemeltetés általad is kritizált és amúgy valós kockázati tényezőin is javítana.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 987
5 306
113
@formosa1 szerintem értelmesen kérdeztem és nem figyelmen kívül hagyva a jogos aggályaid a típussal szemben, tisztelj meg már annyival kérlek, hogy értelmesen válaszolsz és nem röhögsz ki.

Köszi.
Jaj jaj! Kikkel akarsz te beszélgetni Krisss! Én csak védeni akarlak, mert megint tele lesz a tököd... Pont az ilyenektől.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Amúgy azt értem, hogy itthonra szkeptikus vagy a géppel kapcsolatban, de az esetleges külföldi sikere a gépnek az mitől fáj ennyire?

Főleg ha ez a hazai üzemeltetés általad is kritizált és amúgy valós kockázati tényezőin is javítana.
"Külföldi sikerről" szó nincs, pláne mióta a Boeing kiszállt a buliból. - Bár csodát tenni ők sem tudtak volna...

Tényleg, ki a fene akar ismeretlen brazil szállítógépet rendszeresíteni...?!? - Ezt a "kockázati tényezőt" azért nem ártott volna a hazai döntéshozóknak figyelembe venni...!!!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 432
113
"Külföldi sikerről" szó nincs, pláne mióta a Boeing kiszállt a buliból. - Bár csodát tenni ők sem tudtak volna...

Tényleg, ki a fene akar ismeretlen brazil szállítógépet rendszeresíteni...?!? - Ezt a "kockázati tényezőt" azért nem ártott volna a hazai döntéshozóknak figyelembe venni...!!!
Ok ezt értem, de ha megveszi valaki akkor az a mi üzemeltetési költségeinkre is pozitív hatással lesz.

Szóval ha és amennyiben nyűgös lesz a gép (amit egyelőre nem tudunk) legalább kisebbet szopunk vele? Szóval nem az lenne a logikus ha azért drukkol valaki, hogy megvegye más is?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Szóval ha és amennyiben nyűgös lesz a gép (amit egyelőre nem tudunk)
.
.
Ennek az alacsony darabszám is az oka. Mert tulajdonképpen hány sorozatgyártott példányt adtak át belőle eddig...?
.
Az egyik prototipusnak pedig ugye 2018-ben volt egy komoly balesete, amit viszont próbáltak elsunnyogni:
"Despite the fact that the aircraft sustained significant damage, CENIPA classified the event as an 'Incident' and on August 5, 2018, reported that closed the investigation with no final report being issued."
.
 
K

kamm

Guest
.
.
Ennek az alacsony darabszám is az oka. Mert tulajdonképpen hány sorozatgyártott példányt adtak át belőle eddig...?
.
Az egyik prototipusnak pedig ugye 2018-ben volt egy komoly balesete, amit viszont próbáltak elsunnyogni:
"Despite the fact that the aircraft sustained significant damage, CENIPA classified the event as an 'Incident' and on August 5, 2018, reported that closed the investigation with no final report being issued."
.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

More than 15 percent of the approximately 2,350 Lockheed C-130 Hercules production hulls have been lost, including 70 by the US Air Force and the United States Marine Corps during the Vietnam War. Not all US C-130 losses have been crashes, 29 of those listed below were destroyed on the ground by enemy action or other non-flying accidents.[1][2]

From 1967 to 2005, the Royal Air Force (RAF) recorded an accident rate of about one Hercules loss per 250,000 flying hours.[3] United States Air Force Hercules (A/B/E-models), as of 1989, had an overall attrition rate of 5 percent as compared to 1 to 2 percent for commercial airliners in the U.S., according to the NTSB, 10 percent for B-52 bombers, and 20 percent for fighters (F-4, F-111), trainers (T-37, T-38), and helicopters (H-3).[4]

This is thought to be a complete listing through July 1, 2012, but omits the JC-130A (53-3130, c/n 3002) test airframe that was tested to destruction and airframes retired or withdrawn from service. By the nature of the Hercules' worldwide service, the pattern of losses provides a barometer of global hotspots over the past fifty years.


 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ok ezt értem, de ha megveszi valaki akkor az a mi üzemeltetési költségeinkre is pozitív hatással lesz.

Szóval ha és amennyiben nyűgös lesz a gép (amit egyelőre nem tudunk) legalább kisebbet szopunk vele? Szóval nem az lenne a logikus ha azért drukkol valaki, hogy megvegye más is?
Ez NEM "drukkolás" kérdése, ugyanis senki sem fog ismeretlen katonai szállítógépet venni. A vevők ugyanis kipróbált, megbízható gépet akarnak, mely kritikus /háborús/ helyzetben is teszi a dolgát és még alkatrészt is lehet kapni hozzá... etc.
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 432
113
Ez NEM "drukkolás" kérdése, ugyanis senki sem fog ismeretlen katonai szállítógépet venni. A vevők ugyanis kipróbált, megbízható gépet akarnak, mely kritikus /háborús/ helyzetben is teszi a dolgát és még alkatrészt is lehet kapni hozzá... etc.
Ennyiből soha senki se vett volna új technikát semmiből, ez igazából nem érv. Mondjuk én voltam a naiv hogy mást vártam.
 
K

kamm

Guest
Ez NEM "drukkolás" kérdése, ugyanis senki sem fog ismeretlen katonai szállítógépet venni. A vevők ugyanis kipróbált, megbízható gépet akarnak, mely kritikus /háborús/ helyzetben is teszi a dolgát és még alkatrészt is lehet kapni hozzá... etc.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

More than 15 percent of the approximately 2,350 Lockheed C-130 Hercules production hulls have been lost, including 70 by the US Air Force and the United States Marine Corps during the Vietnam War. Not all US C-130 losses have been crashes, 29 of those listed below were destroyed on the ground by enemy action or other non-flying accidents.[1][2]

From 1967 to 2005, the Royal Air Force (RAF) recorded an accident rate of about one Hercules loss per 250,000 flying hours.[3] United States Air Force Hercules (A/B/E-models), as of 1989, had an overall attrition rate of 5 percent as compared to 1 to 2 percent for commercial airliners in the U.S., according to the NTSB, 10 percent for B-52 bombers, and 20 percent for fighters (F-4, F-111), trainers (T-37, T-38), and helicopters (H-3).[4]

This is thought to be a complete listing through July 1, 2012, but omits the JC-130A (53-3130, c/n 3002) test airframe that was tested to destruction and airframes retired or withdrawn from service. By the nature of the Hercules' worldwide service, the pattern of losses provides a barometer of global hotspots over the past fifty years.


 
W

Wilson

Guest
Ez NEM "drukkolás" kérdése, ugyanis senki sem fog ismeretlen katonai szállítógépet venni. A vevők ugyanis kipróbált, megbízható gépet akarnak, mely kritikus /háborús/ helyzetben is teszi a dolgát és még alkatrészt is lehet kapni hozzá... etc.
Na ez a leírás pontosan ráillik a KC390-re, mivel ez egy kipróbált megbízható gép, és még alkatrészt is kapni hozzá.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ennyiből soha senki se vett volna új technikát semmiből, ez igazából nem érv. Mondjuk én voltam a naiv hogy mást vártam.
Új technikát nem szívesen vesznek. Emlékezz pl. a KC-46A "fejlesztésére", mikor a Boeing a Dreamliner vadiúj hajtóművét ajánlgatta, ám az USAF a B767-es már bevált /kevésbé takarékos/ hajtóművét választotta...
Magyarul: Kritikus /háborús/ helyzetben bolondbiztos gépre van szükség, nem tesztelésre és kísérletezésre...!!!
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and kamm