Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Ezt a részt képtelen vagyok megérteni. Talán a gyerek nem tudja a BKV-t haszálni...?
Ha ez sem megy, akkor a külön tanár nem sokat fog lendíteni az esélyein...
Mi változott meg a világban, hogy 12+ éves gyerekek nem tudják használni a tömegközlekedést..?
(Amúgy elég sok gyereküléses bringást látok.)

Nem ijesztettél el. ;)
Fel sem fogtál semmit abból amit írt. De nem is csodálkozom rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
"A brüsszeli lap úgy értesült, hogy Magyarország mellett Szlovákia és Németország is mentességet kapna a vezetékes szállítás tilalma alól, arra hivatkozva, hogy „nincs tengeri kijáratuk”."
"Szaúd-Arábia fenntartja kiterjedt kereskedelmi kapcsolatait Ukrajnával és Oroszországgal egyaránt – jelentette ki Faisal Al-Ibrahim gazdasági és tervezési miniszter kedden a davosi Világgazdasági Fórum alkalmával."
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Egy ideje már keresek erre forrást, hogy milyen az összhatásfok LNG szállításnál


A cikk szerint:
“az Egyesült Királyság Üzleti, Energiaügyi és Ipari Stratégiai Minisztériumának az adatait, amelyek szerint egy tengeri LNG-szállítmány teljes energiatartalmának a 24,2 százalékát felélik a szállítás folyamán. De nem csak a cseppfolyósítás és a tengeri fuvarozás jár együtt hatalmas környezetterheléssel. A tartályok párolgási vesztesége a napi 0,1 százalékot is eléri, feltéve, hogy a szigetelés megfelelő, ellenkező esetben még nagyobb ez a mennyiség.”

Csővezetéken való szállításnál is van veszteség tegyük hozzá, főleg az orosz vezeték rendszerben… de ez a 25% azért elég mellbevágó.
 
Egy ideje már keresek erre forrást, hogy milyen az összhatásfok LNG szállításnál


A cikk szerint:
“az Egyesült Királyság Üzleti, Energiaügyi és Ipari Stratégiai Minisztériumának az adatait, amelyek szerint egy tengeri LNG-szállítmány teljes energiatartalmának a 24,2 százalékát felélik a szállítás folyamán. De nem csak a cseppfolyósítás és a tengeri fuvarozás jár együtt hatalmas környezetterheléssel. A tartályok párolgási vesztesége a napi 0,1 százalékot is eléri, feltéve, hogy a szigetelés megfelelő, ellenkező esetben még nagyobb ez a mennyiség.”

Csővezetéken való szállításnál is van veszteség tegyük hozzá, főleg az orosz vezeték rendszerben… de ez a 25% azért elég mellbevágó.
És a legdurvább az, hogy kvázi metán párolog a légkörbe. Ami hányszor is durvább üvegházhatású gáz?
A párolgási veszteség amúgy nagyrészt a hajó hajtására megy el tudtommal, ergo nem azon felüli veszteségről van szó tudtommal.
Az azon felüli emisszió, ami előfordulhat a baj. A földgázvezeték is a szállított gázzal üzemeltetni a kompresszorokat, de ott nincs légkörbe eregetés normál üzem alatt a vezetékből...

Azt a képen szereplő analfabátát ki kéne vágni az ELTE-rúl úgy ahogy van. Amit oktatás címén művel, az minősíthetetlen előadási alapján.
 
Itt az energia forradalom, be lehet zárni a topikot!
Mi ez a maszlag?

  • Energiasűrűség?
  • Hogyan lesz a tárolt hőből (?) áram? Mert nem mindegy, hogy egy teljesítmény milyen hőfokon áll rendelkezésre.
Semmiféle kézzelfogható műszaki paraméter nincs. A szokásos hülyeség az egész.
 
Ismét egy nyugati energetikai képmutatás iskolapéldája.
Tehát majd a wintershall vagy az eon fogja eladni nekik az orosz gázt télen!
A wintershall nem valószínű, inkább az eon, de leginkább valami garázscég - a jogi helyzet miatt.
Itt az energia forradalom, be lehet zárni a topikot!
Jaj. A ződenergia a csoringerek ITER-je - mert a pénz ellopásához nem kell hatalmas berendezéseket (olykor többször is) legyártatni, a tanszék és a következő kamudoktorik 30 évre be vannak biztosítva.

Más:

Nálam mondjuk az egész jelenlegi energiahelyzet fő kérdése, hogy miért igyekezzenek az Európán kívüli országok megoldani Európa energetikai gondjait, ha nekik a jelenlegi helyzet a tejjel-mézzel folyó kánaán!?

  • Az arabok háborúznak, nekik is kell a pénz
  • Az oroszok is háborúznak, nekik is kell a pénz
  • Az USA háborút szít, oda mindig kell a pénz
  • Az EU meg bevazelinozva fekszik az asztalon, a jelek szerint bármennyit hajlandó fizetni

Továbbra is várom az EU-t látszólag irányító bagázs részletes terveit számokkal alátámasztva, hogy miből is lesz a mi és mennyiből...