Te már alig varod hogy 800HUF legyen a benzin. Ha ez ennyire fontos neked menj át a sógirokhoz tankolni.
A hatósági árat(bármely termék) az ellátásbiztonság növelésére szokás bevetni, speciális helyzetben…jellemzően háborúban…Amikor az aggregált kereslet és kínálat elszakad egymástól, értsd hiány alakul ki. Jelenleg nincs szó hiányról.
Jelen pillanatban a hatósági ár csak zavart okozott az ellátás biztonságban.Ezt a rendszer kezelni tudja.
A hatósági ár nálunk egy abszolúte politikailag motivált választási döntés volt.
Bevezetni könnyű volt, de kivezetni nem lesz egyszerű, különösen politikai értelemben. Pláne ha jelenleg érvényes kitekintések szerint az kőolaj ára tartósan magas marad középtávon(elérhető kapacitások korlátozottságát, olaj embargó stb.).
egy recesszió ezen segíthet, de az ugye általános visszaesést feltételez a gazdaságban.
Olyan lesz mint a rezsicsökkentés. Valakinek majd ki kell fizetnie az árkülönbözetet…
A limitált ár infláció csökkentő hatással bír- árképzésben, ugyanakkor az üzemanyag keresletet nem racionalizálja fogyasztási szempontból-infláció csökkenés ellen hat.
Itt is gyakran előcitálják a vásárlóerő paritást leginkább akkor mikor a növekedését kell összehasonlítani. Vásárlóerő tekintetében már az Orbán- rezsim idejében is volt magasabb az üzemanyag ára 2012-ben. Arányositva mostani bérszínvonalra/vásárlóerőre a nem hatósági ár most éri el ezt az árszintet…alulról.
Van/lesz üröm az örömben.