Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

 
Ja, kb mint a LED fényforrások 10-en, 20-on ezer órás élettartalmai... Én meg cserélgetem őket 2-3 évenként, miközben napi 3-5 óránál biztos nem mennek többet...
a hűtés szar, és vagy a mghajtót öli meg a meleg, vagy a LED-et. Tipikus gond a leded fényforrásokon az alulméretezett hűtés.
 
a hűtés szar, és vagy a mghajtót öli meg a meleg, vagy a LED-et. Tipikus gond a leded fényforrásokon az alulméretezett hűtés.
LED spot égőket olyan foglalatba, amibe jól bemélyedtek és kevés volt körülöttük a légmozgás kb havonta cseréltem. De más LED-eknél sem láttam soha azt a beigért 10-20-50k óra élettartalmat, ami 1-2-5 év folyamatos égést jelentene, valós használat mellett meg ennek a többszörösét.
 
LED spot égőket olyan foglalatba, amibe jól bemélyedtek és kevés volt körülöttük a légmozgás kb havonta cseréltem. De más LED-eknél sem láttam soha azt a beigért 10-20-50k óra élettartalmat, ami 1-2-5 év folyamatos égést jelentene, valós használat mellett meg ennek a többszörösét.
Nekem most ment ki egy led 8 év használat után. Sajna a tv háttérvilágításában (elvitt egy csík háttérvilágítást). A többi vidáman teszi a dolgát.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az MVM Csoport várható erőmű/műszaki fejlesztései. Dr. Kiss Csaba termelési vezérigazgató- helyettes MVM csoport.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pónya József Felsőszeli, 1932. március 18. 1949–1952-ig a Székesfehérvári MÁV Járműjavító Vállalat vasesztergályosa. 1952 és 1957 között a Budapesti Műszaki Egyetem villamosmérnök-hallgatója volt. Az egyetem befejezése után, 1957-től 1968-ig a Bánhidai Erőműben dolgozott mérnök, majd üzemvezető, 1959-től osztályvezető beosztásban. 1969-től 1974-ig a Tatabányai Főerőműben műszaki igazgatóhelyettes, 1972-től igazgató volt. 1974–1975-ben a Magyar Villamos-művek Trösztnél miniszteri megbízott-helyettes. 1976-től 1979-ig Paksi Erőmű Vállalat műszaki igazgatóhelyettese, majd ugyanott igazgató; 1979-től 1993-ig vezérigazgató volt. 1980-től az MTESZ Tolna megyei csoport társ-elnöke, 1982-től a Magyar Kereskedelmi Kamara Dél-dunántúli Bizottság társelnöke. 1985-ben Állami Díjat kapott.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az MVM Csoport várható erőmű/műszaki fejlesztései. Dr. Kiss Csaba termelési vezérigazgató- helyettes MVM csoport.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pónya József Felsőszeli, 1932. március 18. 1949–1952-ig a Székesfehérvári MÁV Járműjavító Vállalat vasesztergályosa. 1952 és 1957 között a Budapesti Műszaki Egyetem villamosmérnök-hallgatója volt. Az egyetem befejezése után, 1957-től 1968-ig a Bánhidai Erőműben dolgozott mérnök, majd üzemvezető, 1959-től osztályvezető beosztásban. 1969-től 1974-ig a Tatabányai Főerőműben műszaki igazgatóhelyettes, 1972-től igazgató volt. 1974–1975-ben a Magyar Villamos-művek Trösztnél miniszteri megbízott-helyettes. 1976-től 1979-ig Paksi Erőmű Vállalat műszaki igazgatóhelyettese, majd ugyanott igazgató; 1979-től 1993-ig vezérigazgató volt. 1980-től az MTESZ Tolna megyei csoport társ-elnöke, 1982-től a Magyar Kereskedelmi Kamara Dél-dunántúli Bizottság társelnöke. 1985-ben Állami Díjat kapott.
Csudajó, az két CCGT projektben benne voltam. 2020 elején.
Már írták volna alá...
Aztán lett belőle közbeszerzés.
Az eredeti mentrend szerint már épülnie kéne.
A videó meg közli, hogy majd indul a közbeszerzés.
Ráadásul gázzal fog menni, ami eddig jó ötletnek tűnt, de most majd, hogy mennyiért fog üzemelni.

Innen lesz szép nyerni...
 
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!
 
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!
Pedig a Zöld busz program részeként épp most fog forgalomba állni 100 db Mercedes-Benz eCitaro itthon. Ha jól tudom főleg vidéki városokban.
 
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!

Nálunk 3 hónapja üzemel egy ajándékba kapott BYD. A rendkívül fontos és leterhelt Komárom vasútállomás - Komárno vasútállomás vonalon, naponta 5-ször.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Visszaharapnak a szankciók, kérdés, meddig bírja a klíma
"Az európai javaslat egy időben jelent meg azzal, hogy Dánia, Hollandia és Németország bejelentette: együttesen 65 gigawattra akarják emelni offshore szélenergia-termelési kapacitásukat 2030-ra, majd az évszázad közepére el akarják érni a 150 gigawattot (a paksi atomerőmű áramtermelési kapacitása két gigawatt)."

Vajon ezen óriási mozgási energiák kivétele az időjárási rendszerből milyen változásokat okoznak az éghajlatban? Ezzel foglalkozik valamelyik okos?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a szél ilyen mértékű "lassítása" következmények nélkül megtehető. Simán lehet, hogy kevesebb nedves légtömeg éri el a kontinens belső területeit. Semmi sincs következmények nélkül, a sok napelem pl. a felszín albedóját változtatja meg.
 
Visszaharapnak a szankciók, kérdés, meddig bírja a klíma
"Az európai javaslat egy időben jelent meg azzal, hogy Dánia, Hollandia és Németország bejelentette: együttesen 65 gigawattra akarják emelni offshore szélenergia-termelési kapacitásukat 2030-ra, majd az évszázad közepére el akarják érni a 150 gigawattot (a paksi atomerőmű áramtermelési kapacitása két gigawatt)."

Vajon ezen óriási mozgási energiák kivétele az időjárási rendszerből milyen változásokat okoznak az éghajlatban? Ezzel foglalkozik valamelyik okos?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a szél ilyen mértékű "lassítása" következmények nélkül megtehető. Simán lehet, hogy kevesebb nedves légtömeg éri el a kontinens belső területeit. Semmi sincs következmények nélkül, a sok napelem pl. a felszín albedóját változtatja meg.
Dehogy foglalkozik. Szarnak rá.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Bubu bocs
Pedig a Zöld busz program részeként épp most fog forgalomba állni 100 db Mercedes-Benz eCitaro itthon. Ha jól tudom főleg vidéki városokban.
Nem eCitaro, hanem 48 BYD:
DKRCS20210615020-scaled.jpg


És 12 db Ikarus120E:

08o-ikarus-kl-color-a.jpg



+40 eCitaro BP-n
 
  • Tetszik
Reactions: Katica and Shadow
Visszaharapnak a szankciók, kérdés, meddig bírja a klíma
"Az európai javaslat egy időben jelent meg azzal, hogy Dánia, Hollandia és Németország bejelentette: együttesen 65 gigawattra akarják emelni offshore szélenergia-termelési kapacitásukat 2030-ra, majd az évszázad közepére el akarják érni a 150 gigawattot (a paksi atomerőmű áramtermelési kapacitása két gigawatt)."
Ühüm.

Amúgy milyen kis édes, hogy az újságíró számára egy szélkerék és egy atomerőmű ugyanolyan load-factor. Persze...
 
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!
Vajon miért volt áramszünet Bécsben? Nem sütött a nap?
 
Te már alig varod hogy 800HUF legyen a benzin. Ha ez ennyire fontos neked menj át a sógirokhoz tankolni.
A hatósági árat(bármely termék) az ellátásbiztonság növelésére szokás bevetni, speciális helyzetben…jellemzően háborúban…Amikor az aggregált kereslet és kínálat elszakad egymástól, értsd hiány alakul ki. Jelenleg nincs szó hiányról.
Jelen pillanatban a hatósági ár csak zavart okozott az ellátás biztonságban.Ezt a rendszer kezelni tudja.
A hatósági ár nálunk egy abszolúte politikailag motivált választási döntés volt.
Bevezetni könnyű volt, de kivezetni nem lesz egyszerű, különösen politikai értelemben. Pláne ha jelenleg érvényes kitekintések szerint az kőolaj ára tartósan magas marad középtávon(elérhető kapacitások korlátozottságát, olaj embargó stb.).

egy recesszió ezen segíthet, de az ugye általános visszaesést feltételez a gazdaságban.

Olyan lesz mint a rezsicsökkentés. Valakinek majd ki kell fizetnie az árkülönbözetet…
A limitált ár infláció csökkentő hatással bír- árképzésben, ugyanakkor az üzemanyag keresletet nem racionalizálja fogyasztási szempontból-infláció csökkenés ellen hat.
Itt is gyakran előcitálják a vásárlóerő paritást leginkább akkor mikor a növekedését kell összehasonlítani. Vásárlóerő tekintetében már az Orbán- rezsim idejében is volt magasabb az üzemanyag ára 2012-ben. Arányositva mostani bérszínvonalra/vásárlóerőre a nem hatósági ár most éri el ezt az árszintet…alulról.
Van/lesz üröm az örömben.
 
A hatósági árat(bármely termék) az ellátásbiztonság növelésére szokás bevetni, speciális helyzetben…jellemzően háborúban…Amikor az aggregált kereslet és kínálat elszakad egymástól, értsd hiány alakul ki. Jelenleg nincs szó hiányról.
Jelen pillanatban a hatósági ár csak zavart okozott az ellátás biztonságban.Ezt a rendszer kezelni tudja.
A hatósági ár nálunk egy abszolúte politikailag motivált választási döntés volt.
Bevezetni könnyű volt, de kivezetni nem lesz egyszerű, különösen politikai értelemben. Pláne ha jelenleg érvényes kitekintések szerint az kőolaj ára tartósan magas marad középtávon(elérhető kapacitások korlátozottságát, olaj embargó stb.).

egy recesszió ezen segíthet, de az ugye általános visszaesést feltételez a gazdaságban.

Olyan lesz mint a rezsicsökkentés. Valakinek majd ki kell fizetnie az árkülönbözetet…
A limitált ár infláció csökkentő hatással bír- árképzésben, ugyanakkor az üzemanyag keresletet nem racionalizálja fogyasztási szempontból-infláció csökkenés ellen hat.
Itt is gyakran előcitálják a vásárlóerő paritást leginkább akkor mikor a növekedését kell összehasonlítani. Vásárlóerő tekintetében már az Orbán- rezsim idejében is volt magasabb az üzemanyag ára 2012-ben. Arányositva mostani bérszínvonalra/vásárlóerőre a nem hatósági ár most éri el ezt az árszintet…alulról.
Van/lesz üröm az örömben.
Már lehetőséged is van, hogy teljes arat fizess remélem élsz vele.
 
Már lehetőséged is van, hogy teljes arat fizess remélem élsz vele.
Egyébként azért igaza van. Vki megfizeti az árkülönbözetet és politikai döntés a bevezetése nem gazdasági. Főleg, ha most, hogy a kisvállalkozóknál kivezetik.

Ilyen energiaárak mellett, 1-2 évig a nagy cégeket meg lehet pumpolni és tartani, de közép távon nem

Viszont a kormány arra számított, amikot még novemberben bevezette, hogy átmeneti emelkedés lesz. Ez akkor megalapozott feltételezés volt és szépen kivédte volna az árstop az árcsúcsot.

Viszont Putyo meg a szankciók beleköptek a levesbe. Nagyobb lesz a csúcs és még árstoptól független hiány is kialakulhat. Úgyhogy lesz még Orbán alatt bezinár és rezsiemelés valószínűleg. Most adott magának a különadókkal másfél év haladékot, hogy kitalálja, mi legyen. Meg bízik a vilagpiaci árak csökkenésében is.

Viszont elnézve a háború sebességét, Odessza csak jövőre lesz meg.....