Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Ja, kb mint a LED fényforrások 10-en, 20-on ezer órás élettartalmai... Én meg cserélgetem őket 2-3 évenként, miközben napi 3-5 óránál biztos nem mennek többet...
a hűtés szar, és vagy a mghajtót öli meg a meleg, vagy a LED-et. Tipikus gond a leded fényforrásokon az alulméretezett hűtés.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
a hűtés szar, és vagy a mghajtót öli meg a meleg, vagy a LED-et. Tipikus gond a leded fényforrásokon az alulméretezett hűtés.
LED spot égőket olyan foglalatba, amibe jól bemélyedtek és kevés volt körülöttük a légmozgás kb havonta cseréltem. De más LED-eknél sem láttam soha azt a beigért 10-20-50k óra élettartalmat, ami 1-2-5 év folyamatos égést jelentene, valós használat mellett meg ennek a többszörösét.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
LED spot égőket olyan foglalatba, amibe jól bemélyedtek és kevés volt körülöttük a légmozgás kb havonta cseréltem. De más LED-eknél sem láttam soha azt a beigért 10-20-50k óra élettartalmat, ami 1-2-5 év folyamatos égést jelentene, valós használat mellett meg ennek a többszörösét.
Nekem most ment ki egy led 8 év használat után. Sajna a tv háttérvilágításában (elvitt egy csík háttérvilágítást). A többi vidáman teszi a dolgát.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 457
113
Az MVM Csoport várható erőmű/műszaki fejlesztései. Dr. Kiss Csaba termelési vezérigazgató- helyettes MVM csoport.

Pónya József Felsőszeli, 1932. március 18. 1949–1952-ig a Székesfehérvári MÁV Járműjavító Vállalat vasesztergályosa. 1952 és 1957 között a Budapesti Műszaki Egyetem villamosmérnök-hallgatója volt. Az egyetem befejezése után, 1957-től 1968-ig a Bánhidai Erőműben dolgozott mérnök, majd üzemvezető, 1959-től osztályvezető beosztásban. 1969-től 1974-ig a Tatabányai Főerőműben műszaki igazgatóhelyettes, 1972-től igazgató volt. 1974–1975-ben a Magyar Villamos-művek Trösztnél miniszteri megbízott-helyettes. 1976-től 1979-ig Paksi Erőmű Vállalat műszaki igazgatóhelyettese, majd ugyanott igazgató; 1979-től 1993-ig vezérigazgató volt. 1980-től az MTESZ Tolna megyei csoport társ-elnöke, 1982-től a Magyar Kereskedelmi Kamara Dél-dunántúli Bizottság társelnöke. 1985-ben Állami Díjat kapott.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
M

molnibalage

Guest
Az MVM Csoport várható erőmű/műszaki fejlesztései. Dr. Kiss Csaba termelési vezérigazgató- helyettes MVM csoport.

Pónya József Felsőszeli, 1932. március 18. 1949–1952-ig a Székesfehérvári MÁV Járműjavító Vállalat vasesztergályosa. 1952 és 1957 között a Budapesti Műszaki Egyetem villamosmérnök-hallgatója volt. Az egyetem befejezése után, 1957-től 1968-ig a Bánhidai Erőműben dolgozott mérnök, majd üzemvezető, 1959-től osztályvezető beosztásban. 1969-től 1974-ig a Tatabányai Főerőműben műszaki igazgatóhelyettes, 1972-től igazgató volt. 1974–1975-ben a Magyar Villamos-művek Trösztnél miniszteri megbízott-helyettes. 1976-től 1979-ig Paksi Erőmű Vállalat műszaki igazgatóhelyettese, majd ugyanott igazgató; 1979-től 1993-ig vezérigazgató volt. 1980-től az MTESZ Tolna megyei csoport társ-elnöke, 1982-től a Magyar Kereskedelmi Kamara Dél-dunántúli Bizottság társelnöke. 1985-ben Állami Díjat kapott.
Csudajó, az két CCGT projektben benne voltam. 2020 elején.
Már írták volna alá...
Aztán lett belőle közbeszerzés.
Az eredeti mentrend szerint már épülnie kéne.
A videó meg közli, hogy majd indul a közbeszerzés.
Ráadásul gázzal fog menni, ami eddig jó ötletnek tűnt, de most majd, hogy mennyiért fog üzemelni.

Innen lesz szép nyerni...
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!
Pedig a Zöld busz program részeként épp most fog forgalomba állni 100 db Mercedes-Benz eCitaro itthon. Ha jól tudom főleg vidéki városokban.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!

Nálunk 3 hónapja üzemel egy ajándékba kapott BYD. A rendkívül fontos és leterhelt Komárom vasútállomás - Komárno vasútállomás vonalon, naponta 5-ször.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 230
93
Visszaharapnak a szankciók, kérdés, meddig bírja a klíma
"Az európai javaslat egy időben jelent meg azzal, hogy Dánia, Hollandia és Németország bejelentette: együttesen 65 gigawattra akarják emelni offshore szélenergia-termelési kapacitásukat 2030-ra, majd az évszázad közepére el akarják érni a 150 gigawattot (a paksi atomerőmű áramtermelési kapacitása két gigawatt)."

Vajon ezen óriási mozgási energiák kivétele az időjárási rendszerből milyen változásokat okoznak az éghajlatban? Ezzel foglalkozik valamelyik okos?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a szél ilyen mértékű "lassítása" következmények nélkül megtehető. Simán lehet, hogy kevesebb nedves légtömeg éri el a kontinens belső területeit. Semmi sincs következmények nélkül, a sok napelem pl. a felszín albedóját változtatja meg.
 
M

molnibalage

Guest
Visszaharapnak a szankciók, kérdés, meddig bírja a klíma
"Az európai javaslat egy időben jelent meg azzal, hogy Dánia, Hollandia és Németország bejelentette: együttesen 65 gigawattra akarják emelni offshore szélenergia-termelési kapacitásukat 2030-ra, majd az évszázad közepére el akarják érni a 150 gigawattot (a paksi atomerőmű áramtermelési kapacitása két gigawatt)."

Vajon ezen óriási mozgási energiák kivétele az időjárási rendszerből milyen változásokat okoznak az éghajlatban? Ezzel foglalkozik valamelyik okos?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a szél ilyen mértékű "lassítása" következmények nélkül megtehető. Simán lehet, hogy kevesebb nedves légtömeg éri el a kontinens belső területeit. Semmi sincs következmények nélkül, a sok napelem pl. a felszín albedóját változtatja meg.
Dehogy foglalkozik. Szarnak rá.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Bubu bocs

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 299
34 965
113
Pedig a Zöld busz program részeként épp most fog forgalomba állni 100 db Mercedes-Benz eCitaro itthon. Ha jól tudom főleg vidéki városokban.
Nem eCitaro, hanem 48 BYD:
DKRCS20210615020-scaled.jpg


És 12 db Ikarus120E:

08o-ikarus-kl-color-a.jpg



+40 eCitaro BP-n
 
  • Tetszik
Reactions: Katica and Shadow

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Visszaharapnak a szankciók, kérdés, meddig bírja a klíma
"Az európai javaslat egy időben jelent meg azzal, hogy Dánia, Hollandia és Németország bejelentette: együttesen 65 gigawattra akarják emelni offshore szélenergia-termelési kapacitásukat 2030-ra, majd az évszázad közepére el akarják érni a 150 gigawattot (a paksi atomerőmű áramtermelési kapacitása két gigawatt)."
Ühüm.

Amúgy milyen kis édes, hogy az újságíró számára egy szélkerék és egy atomerőmű ugyanolyan load-factor. Persze...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Azért az tetszik, hogy amikor szembe jön a való élet azt a libernyakok zold faszom népek nem nagyon reklámozzák. Csoda, hogy ilyen cikkeket nem tiltannak meg le és nem zárják be a mérnököket akik ezt ki merik mondani nyugaton.
Amúgy Budapesten is beszartak a nagy elektromos buszok!
Vajon miért volt áramszünet Bécsben? Nem sütött a nap?
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 524
3 095
113
Te már alig varod hogy 800HUF legyen a benzin. Ha ez ennyire fontos neked menj át a sógirokhoz tankolni.
A hatósági árat(bármely termék) az ellátásbiztonság növelésére szokás bevetni, speciális helyzetben…jellemzően háborúban…Amikor az aggregált kereslet és kínálat elszakad egymástól, értsd hiány alakul ki. Jelenleg nincs szó hiányról.
Jelen pillanatban a hatósági ár csak zavart okozott az ellátás biztonságban.Ezt a rendszer kezelni tudja.
A hatósági ár nálunk egy abszolúte politikailag motivált választási döntés volt.
Bevezetni könnyű volt, de kivezetni nem lesz egyszerű, különösen politikai értelemben. Pláne ha jelenleg érvényes kitekintések szerint az kőolaj ára tartósan magas marad középtávon(elérhető kapacitások korlátozottságát, olaj embargó stb.).

egy recesszió ezen segíthet, de az ugye általános visszaesést feltételez a gazdaságban.

Olyan lesz mint a rezsicsökkentés. Valakinek majd ki kell fizetnie az árkülönbözetet…
A limitált ár infláció csökkentő hatással bír- árképzésben, ugyanakkor az üzemanyag keresletet nem racionalizálja fogyasztási szempontból-infláció csökkenés ellen hat.
Itt is gyakran előcitálják a vásárlóerő paritást leginkább akkor mikor a növekedését kell összehasonlítani. Vásárlóerő tekintetében már az Orbán- rezsim idejében is volt magasabb az üzemanyag ára 2012-ben. Arányositva mostani bérszínvonalra/vásárlóerőre a nem hatósági ár most éri el ezt az árszintet…alulról.
Van/lesz üröm az örömben.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
A hatósági árat(bármely termék) az ellátásbiztonság növelésére szokás bevetni, speciális helyzetben…jellemzően háborúban…Amikor az aggregált kereslet és kínálat elszakad egymástól, értsd hiány alakul ki. Jelenleg nincs szó hiányról.
Jelen pillanatban a hatósági ár csak zavart okozott az ellátás biztonságban.Ezt a rendszer kezelni tudja.
A hatósági ár nálunk egy abszolúte politikailag motivált választási döntés volt.
Bevezetni könnyű volt, de kivezetni nem lesz egyszerű, különösen politikai értelemben. Pláne ha jelenleg érvényes kitekintések szerint az kőolaj ára tartósan magas marad középtávon(elérhető kapacitások korlátozottságát, olaj embargó stb.).

egy recesszió ezen segíthet, de az ugye általános visszaesést feltételez a gazdaságban.

Olyan lesz mint a rezsicsökkentés. Valakinek majd ki kell fizetnie az árkülönbözetet…
A limitált ár infláció csökkentő hatással bír- árképzésben, ugyanakkor az üzemanyag keresletet nem racionalizálja fogyasztási szempontból-infláció csökkenés ellen hat.
Itt is gyakran előcitálják a vásárlóerő paritást leginkább akkor mikor a növekedését kell összehasonlítani. Vásárlóerő tekintetében már az Orbán- rezsim idejében is volt magasabb az üzemanyag ára 2012-ben. Arányositva mostani bérszínvonalra/vásárlóerőre a nem hatósági ár most éri el ezt az árszintet…alulról.
Van/lesz üröm az örömben.
Már lehetőséged is van, hogy teljes arat fizess remélem élsz vele.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
Már lehetőséged is van, hogy teljes arat fizess remélem élsz vele.
Egyébként azért igaza van. Vki megfizeti az árkülönbözetet és politikai döntés a bevezetése nem gazdasági. Főleg, ha most, hogy a kisvállalkozóknál kivezetik.

Ilyen energiaárak mellett, 1-2 évig a nagy cégeket meg lehet pumpolni és tartani, de közép távon nem

Viszont a kormány arra számított, amikot még novemberben bevezette, hogy átmeneti emelkedés lesz. Ez akkor megalapozott feltételezés volt és szépen kivédte volna az árstop az árcsúcsot.

Viszont Putyo meg a szankciók beleköptek a levesbe. Nagyobb lesz a csúcs és még árstoptól független hiány is kialakulhat. Úgyhogy lesz még Orbán alatt bezinár és rezsiemelés valószínűleg. Most adott magának a különadókkal másfél év haladékot, hogy kitalálja, mi legyen. Meg bízik a vilagpiaci árak csökkenésében is.

Viszont elnézve a háború sebességét, Odessza csak jövőre lesz meg.....