[HUN] T-72 korszerűsítés

Szia,

Nincs embargozva se Szlovakia, se Lengyelorszag, se Szerbia.

Bel
Kiválló.
Utóbbi MÉG nincsen embargózva, de gyorsan a pöcs rossz oldalára kerülhet...
Szlovákiában és Lengyelországban pedig meg vannak számlálva a T-72-re épült ipari kapacitások napjai. Ugyanis egyik helyen sem marad lassan egyetlen 1 sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Ocses
Nincs több modernizáció: a Leopard 2 üzemeltető országok szembesültek a berendezések helyreállításának problémájával
"Ami a Leopard 2 tankok újjáépítését és fejlesztését illeti, egyre nagyobb problémákkal kell szembenéznünk. Minden európai hadsereg rohant a berendezések javítására és korszerűsítésére. Ez a rendelkezésre álló alkatrészek készletének drasztikus csökkenéséhez vezetett [a világpiacon]. ezen alkatrészek némelyikét már nem gyártják"
A végén még vissza fogunk térni a T72-esekhez

Én is közeledni látom ezt a lehetőséget, főleg mivel van német gyártó is T-72 modernizálási csomaggal: IBD Diesenroth


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Linkelte is egy józanabb fórumtárs korábban.

"Kis" érdekesség: a IBD Diesenroth-ot megvette(ette) egy "nagyhal" piaci szereplő.
Nem fogjátok elhinni, hogy ki: A Rheinmetall!!!

Vagyis: """szakpolitikusaink""" előtt adott a lehetőség, hogy immáron ezzel a lehetőséggel is éljenek a tőlünk szokásos húsz-szoros áron a korábbi --esetleg saját-- megoldáshoz képest.

Minden szakpolitikai elvárásnak megfelel:
  1. német,
  2. kib@szott drága,
  3. ezért keveset is lehet/kell venni,
  4. és új (na jó, nem, de ezt majd ki-/megmagyarázza az évi 100+ milliárd HUF költségű média-csőcselék).

Az irónia ON/Off-kapcsolót kicsit "megjárattam" ebben a hsz-ben, érthető okok és érthetetlen ("szakmai") előzmények miatt.

Némi adalék a korábbi és részben még most is rendelkezésre álló lehetőségekhez, kiegészítve "szakértők" által számunkra ideális, 20+ milló € darabáras, de 5-10 éven belül "épp időben" megérkező Leo 2A7/8/9/Párduc/... verzíókat.

Jó, hogy vannak "szakértőink" és megfontolt (szak ???) politikai döntéshozóink.

Érdeklődve várom "gyorsítós" és természetesen a politikai elvárásnak megfelelően "jóidulatos" ötleteiket a gyakorlatba átültetve! :oops: :oops: :oops:

...vagy talán kezd némi valóságot is tartalmazni --nyomokban ???-- a folytatás???


FPFiEpxXMAU1pOY


Mert:
  1. ...ennél nem sokkal "szelidebb" tudásút lehetne,
  2. tized-huszad áron,
  3. hazai gyártással elvégezni,
  4. a 3-5+ éves külföldi határidőknél sokkal hamarabb!!!




.
 
A T-72-nél 6 előre és 2 hátrameneti fokozat van.
...ha jól emléxem!

Ezt szerintem örökölte a T-90.

,


rosszul emlékszel
;)
<---Out of Memory/Bocssss!


Köszzz!
I
I
V

7 előre 1 hátra.



Azon elgondolkodtál már, hogy hátramenetben kurvára nem látnak hátra felé? :rolleyes:
Szerinted ilyen körülmények között mekkora az a sebesség ami nem kockázatos egy 40-60 tonnás lánctalpas számára?
És mivel általában 1 fokozat van hátra felé, melyik a fontosabb? A nagy nyomataték, hogy hátra felé is ki tudjon jönni egy sáros árokból, vagy a nagy elméleti végsebesség kis nyomaték és 0 hátralátás mellet?

A valóság az, hogy a komolyabb hátrameneti tempó nem kihasználható, ha nincs tolatókamerád. Mai tankokon már szokott lenni, ez az 1940-1990-s évek között nem állt a rendelkezésére senkinek!
Béke időben pl. az AMX-30-on volt nagyméretű tükör.... képzeld el, hogy lőnek szemből a tankra:
1. Biztos nem lövik szét a batár nagy tükröt
2. Biztos nem lövik szét a fejedet, miközben a buksidat kidugva nézelődsz...
Jah, de ;)

Igen vannak látványos videók ahol a nyugati tankok a semmi közepén tolatgatnak nagy sebességgel. Szívesen megnézném ezt városi harcban vagy erdős/fás terepen is....
De idézhetek egyet a görög harckocsi tenderből is:
"T-80UE: A teszt tökéletesen végrehajtva, probléma a 12 méternél szűkebb ívsugarú kanyarodásnál, mert a váltó ilyenkor rángat. Nincs probléma, ha állóhelyben megfordul a tank, de a görög bizottság szerint ez nem jó, mert ilyenkor jobban kopik a lánctalpban a gumi betét (sic…XD).
A szlalom tesztet csak a T-80U és a Leclerc csinálta meg hátra menetben.
A manőverezési tesztet a T-80U teljesítette a leggyorsabban

M1A2: motorjavításra volt szükség

Challenger 2, Leclerc, T-84: teszt után lánctalp csere

Leopárd 2A5: 30%-os emelkedőn nem ment föl"


A kiemelt részre fölhívnám a figyelmed. Gondolkozzunk el rajta, aztán engedjük el ezt a "szar a rükverc" gumi macit is, ahogyan a toronyreptetős hülyeséget is el kellne már engedni. Ezek nem 1 dimenziós dolgok.
(Mondom a mai tankokon van tolatókamera, de ezt ne kérjük már számon 1990 előtti harckocsikon!)

Nem véletlenül tettem bele a "javasolt" --és sejthetően hivatalosan továbbra is elutasított-- hazai T-71M1 modernizálásba a hátramenet módosítást(fogaskerék-áttétel módosítással), amivel hátrameneti sebesség kb. megduplázható --a motorra is kterjedő modernizálás miatt, mert ez az állandó teljesítmény +100 LE-körüli javulását, a Víz-Ethanol befecskendezés +120-150 LE körüli, percekig és többször igény bevehető javulását jelenti-- jelentősen javítva --szerintem-- a rugalmas alkalmazás szintjét, a domborzati és a városi fedezékek védelmét igénybe váve, a túlélési essélyeket is jelentősen javítva.

A felmerült tolató-kamera --asszem-- tételes nem lett nálam leírva, de a sok --monitort igénylő modernizálából adódóan-- "el van rejtve" a modernizálási csomagban ez is.

Az is szerepel benne, amit a napokban --nagy PR/marketing csinnadrattával beharangozott-- német hiper-super "mindent-is-visz"-tank/ tájékoztató fontosként említ, hogy minden kezelőnek van lehetősége vezetni a harckocsit.

Ez a "mindent-is-visz" tankban szereplő megoldás szerepelt a fél évvel ezelőtti javaslat szintű modernizálási csomagban, az 1-2 évtizeddel ezelőtti hazai modernizálási tervre --szakpolitikai vezetés által elutasítva--, amely megoldás a svéd Strv-103-ban jelent meg igazán elüször, ebben a modern --elektromosan vezérelt vezetőszervek, mindegyik kezelőnél kiépítve, ghasonlóan az új generációs repülőgépekhez hasonlóan:=>FbW(Fly by Wire)--.

..."csak" érdekességként, hogy a sokat --és indokoltan-- szidott Currus (Z)Rt.-nél is születtek használható dolgok:
amit napjainkban ad az egyik nagy gyártó igen jelentős előnyként (valóban az),
évtizedekkel előtte volt lehetőség hazai fejlesztésére gyértására,
ismét/sokadszor a politikai vezetés döntötte el --ismét/sokadszor rosszul-- a kérdést.

Javasolnám az izraeli "változó körülményekhez rugalmasan-gyorsan-sikeresen alkalmazkodni" szemléletet ISMÉT alkalmazni, hiszen kicsit belegondolva az előző három kétharmados időszak politikai és gazdaségi sikerei is erősen ehhez a jól művelt taktikához köthetők!!! Nem kell semmit újra feltalálni, visszatérnia korábbi/közelmúlt sikereinek kovácsához/módszeréhez: :hadonaszos::hadonaszos: :hadonaszos:


.
 
hazai T-71M1 modernizálásba

A hazai T-72M1-eket akkor lenne értelme modernizálni ha:
1. Nem 40 évesek lennének
2. Az utúbbi 30 évben költöttek volna rájuk
3. Ha a technológia nem lépte volna le őket ennyire.

Amit te írsz, mint modernizáció, az valójában egy új tank egy régi alvázban.
Olyan szintű bele nyúlás lenne a konstrukcióba ami szerintem értelmetlen.
A T-72 komoly modernizációja akkor lenne járható út, ha meglenne az egykor volt 230 db T-72-esünk.
E helyet most totyog kb. 20 db őskövület ami 30 éve nem látott normális javítást sem.
Én ennek így nem látom értelmét.
 
A hazai T-72M1-eket akkor lenne értelme modernizálni ha:
1. Nem 40 évesek lennének
2. Az utúbbi 30 évben költöttek volna rájuk
3. Ha a technológia nem lépte volna le őket ennyire.

Amit te írsz, mint modernizáció, az valójában egy új tank egy régi alvázban.
Olyan szintű bele nyúlás lenne a konstrukcióba ami szerintem értelmetlen.
A T-72 komoly modernizációja akkor lenne járható út, ha meglenne az egykor volt 230 db T-72-esünk.
E helyet most totyog kb. 20 db őskövület ami 30 éve nem látott normális javítást sem.
Én ennek így nem látom értelmét.

Egyetértünk !
Így Én sem.

Ezt lehet(ne még mindig) megoldani közelítőleg 3-4, az az három-négy Leopard 2A7... árából !!!

...vagy a (szükséges)negyede mennyiséget sem(a "Leo-val: csak-német/csak-új" irreális baromsággal), bő négyszeres-"belerokkanós" áron!

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A hazai T-72M1-eket akkor lenne értelme modernizálni ha:
1. Nem 40 évesek lennének
2. Az utúbbi 30 évben költöttek volna rájuk
3. Ha a technológia nem lépte volna le őket ennyire.

Amit te írsz, mint modernizáció, az valójában egy új tank egy régi alvázban.
Olyan szintű bele nyúlás lenne a konstrukcióba ami szerintem értelmetlen.
A T-72 komoly modernizációja akkor lenne járható út, ha meglenne az egykor volt 230 db T-72-esünk.
E helyet most totyog kb. 20 db őskövület ami 30 éve nem látott normális javítást sem.
Én ennek így nem látom értelmét.
Kb 80 db körüli T72 vázunk van.Egy normális korszerűsitésböl kb a váz maradhatna a régi.Egy olyan modernizáció,ami használható harcjárművet eredményezne kb 5-6 milka dollár /db.(most mondjuk nem csak nálunk van infláció,tehát óvatos becslés-de az infláció és a kereslet az új teknyika áreát is alaposan megdobja).
-Ukrán háború megmutatta,hogy továbbra is kellenek a hk-k.
-MH hadrendje (már amennyire sejthető) erősen hk hiányos
-Új gyártású hk (viszonylag) gyors beszerzése nem igazán lehetséges,és nagyon drága is.
Szerintem továbbra is van reális igény egy praktikus T72 korszerűsitésre.Ez nem eredményezne egy klasszikus nyiltszini korszerű hk vs korszerű hk csatára alkalmas járművet,de nagyon is megfelelne egy hibrid,illetve egy ukrajnai tipusú harcra.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and LMzek 2.0
Kb 80 db körüli T72 vázunk van.Egy normális korszerűsitésböl kb a váz maradhatna a régi.Egy olyan modernizáció,ami használható harcjárművet eredményezne kb 5-6 milka dollár /db.(most mondjuk nem csak nálunk van infláció,tehát óvatos becslés-de az infláció és a kereslet az új teknyika áreát is alaposan megdobja).
-Ukrán háború megmutatta,hogy továbbra is kellenek a hk-k.
-MH hadrendje (már amennyire sejthető) erősen hk hiányos
-Új gyártású hk (viszonylag) gyors beszerzése nem igazán lehetséges,és nagyon drága is.
Szerintem továbbra is van reális igény egy praktikus T72 korszerűsitésre.Ez nem eredményezne egy klasszikus nyiltszini korszerű hk vs korszerű hk csatára alkalmas járművet,de nagyon is megfelelne egy hibrid,illetve egy ukrajnai tipusú harcra.


Ezek miatt a tények miatt jutottam el korábban oda, hogy a már meglévő Leo-k mellé modernizált T-72Hu --elsődlegesen védelem és kommunikáció/hatékonyyság központú kivitelezéssel -- a jó megoldás első lépésben, előkészítve/lehetőséget teremtve a drón-/drón-elhárítás/rakéta-sorozatvetős "jövőre".

... M. Gáspárunk --szerintem-- még a második vpnalba/tartalékosoknak is tudna "varázsolni" ! :oops::oops::oops:
Ühüm: "gombokért"! a Covid előttihez képest dupla-gombokért is megvalósíthatóbb, nagyobb harcértékű lenne egy hibrid --Leo-T-72Hu-- állomány, mint a "Csak új (csak német)" nevű/lényegű (szak)politikai-tévedés!


.