A pénz világa

A legfőbb gond, hogy ha van valami versenyelőnyünk, azt okés a nyugatiaknak csökkenteni, de ha mi akarjuk a fordítottját tenni, akkor az kötelezettségszedés. Ezt nevezik gyarmatosításnak.
Magyarországon, különösen a 2010 -es kormányok óta pont ugyanígy, ha nem jobban, vannak erre próbálkozások.
Ez egyébként pont, hogy nem gyarmatosítás, hanem protekcionizmus. (Persze ettől függetlenül árt az Európai Közösségnek.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nincs itt semmi visszásság.
Nem engedi, h az erősebb államok erőfölényükkel visszaélve közvetlenül, egyoldalúan torzítsák a versenyt…illetve megadja a lehetőséget, h te is “torzíthatod”…
Kölcsönösség elve…Reciprocitás.
Jelen helyzetben egy szegényebb eus tagországnak megengedjük, hogy átvállalja egy erősebb tagországban székelő fuvarozócégtől a fuvarozócég által a szegényebb tagországban okozott amortizáció költségét, majd az így megnövekedett nyereséget a cég leadózza az erősebb tagországban.
A szegényebb tagország meg nyelje be költségként a jócselekedet árát.
Szóval nincs erőfölénnyel való visszaélés (mert tényleg nincs), csak a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán a szegényebb beszopja... és fizet.
Ezt csak abból gondolom, hogy szerintem az egyszem Kárpát vasút nem fog annyit kóricálni németországban, mint a DB Cargo nálunk...
 
A legfőbb gond, hogy ha van valami versenyelőnyünk, azt okés a nyugatiaknak csökkenteni, de ha mi akarjuk a fordítottját tenni, akkor az kötelezettségszedés. Ezt nevezik gyarmatosításnak.
Ha Te ettől jobban érzed magad hívd így.
Inkább gyenge érdekérvényesítésnek hívnám és a prioritások rossz megválasztásának.
Amely részben történeti adottságoktól determinált.
Azonban magában az EU-ban vannak egyéni “siker” történetek ráadásul pont periféria országok esetében szóval talán még is csak működhet a dolog valahogy.


Folytatnám de az már szociálpszichológia és belpolitika lenne…
 
Jelen helyzetben egy szegényebb eus tagországnak megengedjük, hogy átvállalja egy erősebb tagországban székelő fuvarozócégtől a fuvarozócég által a szegényebb tagországban okozott amortizáció költségét, majd az így megnövekedett nyereséget a cég leadózza az erősebb tagországban.
A szegényebb tagország meg nyelje be költségként a jócselekedet árát.
Szóval nincs erőfölénnyel való visszaélés (mert tényleg nincs), csak a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán a szegényebb beszopja... és fizet.
Ezt csak abból gondolom, hogy szerintem az egyszem Kárpát vasút nem fog annyit kóricálni németországban, mint a DB Cargo nálunk...
Most újból ott tartasz ahol az első hozzászólásodban?
Vázoltam mi volt az intézkedés célja: az infláció mérséklésének egyfajta lehetősége.
Ami a fogyasztóról szól. Rólad is!

(Magam nem nagyon hiszek az ilyen intézkedésekben de ez most mindegy).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Persze lehet olyan döntést hozni, EU átvállalja, de akkor azt mind a 27 tagállamnak meg kell szavazni.
Ööö és ezt az opciós elengedős lehetőséget nem pont ugyan az a 27 ország szavazta meg?
Egyszerűen csak nem felemás megoldást kellett volna kitalálni!
Nincs itt semmi visszásság.
Nem engedi, h az erősebb államok erőfölényükkel visszaélve közvetlenül, egyoldalúan torzítsák a versenyt…illetve megadja a lehetőséget, h te is “torzíthatod”…
Kölcsönösség elve…Reciprocitás.
Nem az lenne a normális, hogy egyik fél sem torzíthasson? Ezért kellett volna vagy így, vagy úgy de közös döntést, és közös költség viselést is bevezetni.
Különben meg ne legyünk már ennyire hippokraták. Nehogy kitaláljuk már, hogy a vasúti szállítás pályahasználati díja jelentős tétel lenne az inflációban! o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Ööö és ezt az opciós elengedős lehetőséget nem pont ugyan az a 27 ország szavazta meg?
Egyszerűen csak nem felemás megoldást kellett volna kitalálni!

Nem az lenne a normális, hogy egyik fél sem torzíthasson? Ezért kellett volna vagy így, vagy úgy de közös döntést, és közös költség viselést is bevezetni.
Különben meg ne legyünk már ennyire hippokraták. Nehogy kitaláljuk már, hogy a vasúti szállítás pályahasználati díja jelentős tétel lenne az inflációban! o_O

Megnézned, h mit írtam itt az utolsó hozzászólásom végére zárójelben!
Köszönöm.
 
Akkor valami fontosabb.

EU-s pénzek.
Az idézet a portfolióról van a ma szemlézett Orbán Balázs (politikai igazgató úr-lol) cikk végéről. Az idézett szöveg jól összefoglalja a héten megjelent híreket/infokat melyek a témában relevánsak ( a cikket nem teszem be).

Tehát az idézet:
“ Orbán Balázs Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozatának utolsó része mindezek közepette is új elemet jelent a kormány uniós forrásokkal kapcsolatos kommunikációjában és arra utal, hogy már a kormány is számol azzal, hogy nem érkeznek meg az EU-pénzek. Ha ez a negatív szcenárió valóban bekövetkezne, az több szálon is súlyos következményekkel járhat az országra nézve.
Egyrészt alapjaiban írná át a költségvetési és beruházási terveket, például a már bejelentett költségvetési kiigazítás sem lenne elegendő.
Másrészt a piaci szereplők, befektetők szemében is negatív olvasata lenne egy ilyen forgatókönyv bekövetkezésének (ők már eleve árgus szemmel figyelik Magyarország költségvetési- és adósságpályáját). Éppen tegnap írtuk meg, hogy például a francia nagybank, a Societe Generale elemzője nem hisz abban, hogy év végégi összejönne az alku a helyreállítási programról, így annak 70%-át elbukná az ország, sőt jövőre szerinte harmadával-negyedével vágni fogják a felzárkóztatási pénzek keretét is, amellyel párhuzamosan a forint további jelentős gyengülését vázolja.
Harmadrészt feltehetően a hitelminősítők sem hagynák szó nélkül. A Fitch Rating már áprilisban arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország besorolását is veszélyeztetheti a kormány és az EU vitája. Emlékezetes, júliusban a Fitch, majd augusztusban a Standard & Poor’s vizsgálhatja felül a magyar besorolást.”

Navracsics interjú szerint a teljes 7 éves költségvetési ciklusra vetítve már ““40 milliárd euró ( mai árfolyamon 16000 milliárd HUF) a tét,
amiből 21,7 milliárd a kohéziós politikai támogatás,
további 15,5 milliárd a helyreállítási pénz, amiből 5,9 milliárd euró a támogatás és 9,6 milliárd a hitelkeret.” Idézet az interjúból.

Múlt évben még kevesebb pénzről tárgyaltunk.
 
Szokásos 444.
Egyszerűen nem tud több vonat átmenni Magyarországon, főleg a román határátmenet tragédia, most még Szob-Stúrovo is kiesett nyár végéig, így Szlovákia felé is bajok vannak.
Áram mindenhol kurvára megdrágult.
Szokásos Telex, ne olvasd el, akkor rád lehet hogy nem érvényes!

 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Jelen helyzetben egy szegényebb eus tagországnak megengedjük, hogy átvállalja egy erősebb tagországban székelő fuvarozócégtől a fuvarozócég által a szegényebb tagországban okozott amortizáció költségét, majd az így megnövekedett nyereséget a cég leadózza az erősebb tagországban.
A szegényebb tagország meg nyelje be költségként a jócselekedet árát.
Szóval nincs erőfölénnyel való visszaélés (mert tényleg nincs), csak a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán a szegényebb beszopja... és fizet.
Ezt csak abból gondolom, hogy szerintem az egyszem Kárpát vasút nem fog annyit kóricálni németországban, mint a DB Cargo nálunk...
(megjegyzem, amikor a kormány adókedvezményt és vissza nem térítendő támogatást ad a beköltöző német gyáraknak, akkor is ez történik)
 
Akkor valami fontosabb.

EU-s pénzek.
Az idézet a portfolióról van a ma szemlézett Orbán Balázs (politikai igazgató úr-lol) cikk végéről. Az idézett szöveg jól összefoglalja a héten megjelent híreket/infokat melyek a témában relevánsak ( a cikket nem teszem be).

Tehát az idézet:
“ Orbán Balázs Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozatának utolsó része mindezek közepette is új elemet jelent a kormány uniós forrásokkal kapcsolatos kommunikációjában és arra utal, hogy már a kormány is számol azzal, hogy nem érkeznek meg az EU-pénzek. Ha ez a negatív szcenárió valóban bekövetkezne, az több szálon is súlyos következményekkel járhat az országra nézve.
Egyrészt alapjaiban írná át a költségvetési és beruházási terveket, például a már bejelentett költségvetési kiigazítás sem lenne elegendő.
Másrészt a piaci szereplők, befektetők szemében is negatív olvasata lenne egy ilyen forgatókönyv bekövetkezésének (ők már eleve árgus szemmel figyelik Magyarország költségvetési- és adósságpályáját). Éppen tegnap írtuk meg, hogy például a francia nagybank, a Societe Generale elemzője nem hisz abban, hogy év végégi összejönne az alku a helyreállítási programról, így annak 70%-át elbukná az ország, sőt jövőre szerinte harmadával-negyedével vágni fogják a felzárkóztatási pénzek keretét is, amellyel párhuzamosan a forint további jelentős gyengülését vázolja.
Harmadrészt feltehetően a hitelminősítők sem hagynák szó nélkül. A Fitch Rating már áprilisban arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország besorolását is veszélyeztetheti a kormány és az EU vitája. Emlékezetes, júliusban a Fitch, majd augusztusban a Standard & Poor’s vizsgálhatja felül a magyar besorolást.”

Navracsics interjú szerint a teljes 7 éves költségvetési ciklusra vetítve már ““40 milliárd euró ( mai árfolyamon 16000 milliárd HUF) a tét,
amiből 21,7 milliárd a kohéziós politikai támogatás,
további 15,5 milliárd a helyreállítási pénz, amiből 5,9 milliárd euró a támogatás és 9,6 milliárd a hitelkeret.” Idézet az interjúból.

Múlt évben még kevesebb pénzről tárgyaltunk.
Kell a pénz a fedhetetlen jogállam Ukrajnának! :)
 
Belefutottam ma egy érdekes eszmefuttatásba, nem tudom mennyire hihető:

Ma többen is azon pörögtek, hogy az oroszok nagy mennyiségű aranyat passzoltak el Svájcban az elmúlt hetekben, de erre volt egy válasz:
Nekik legalább van mit eladni.

Belgium 30 tonna aranyára egy évtizedet várt, hogy visszakapja USA-tól, mikor kapta vissza? 1 héttel azután, hogy USA "biztonságba helyezte" Ukrajna aranytartalékát.

Kínának a Clinton adminisztráció tungsten-nel töltött aranyrudakat adott törlesztésként, majd rájuk fogta, hogy hamisítják az aranytartalékukat...
Ennek eredményeképp Kína Nagy-Britanniából csak úgy volt hajlandó hazavinni az aranyát, hogy Svájcban újraöntötték és garantálták az aranytartalmát.

Végül a németek: 3000 tonna aranyat kértek vissza, évi 50 tonnát kapnak...
 
Nahát, ki lepődött meg?
Ezek a balfaszok odafent a közgáz előadás első órájával sincsenek tisztában, a keresleti kínálati görbével.
 
Belefutottam ma egy érdekes eszmefuttatásba, nem tudom mennyire hihető:

Ma többen is azon pörögtek, hogy az oroszok nagy mennyiségű aranyat passzoltak el Svájcban az elmúlt hetekben, de erre volt egy válasz:
Nekik legalább van mit eladni.

Belgium 30 tonna aranyára egy évtizedet várt, hogy visszakapja USA-tól, mikor kapta vissza? 1 héttel azután, hogy USA "biztonságba helyezte" Ukrajna aranytartalékát.

Kínának a Clinton adminisztráció tungsten-nel töltött aranyrudakat adott törlesztésként, majd rájuk fogta, hogy hamisítják az aranytartalékukat...
Ennek eredményeképp Kína Nagy-Britanniából csak úgy volt hajlandó hazavinni az aranyát, hogy Svájcban újraöntötték és garantálták az aranytartalmát.

Végül a németek: 3000 tonna aranyat kértek vissza, évi 50 tonnát kapnak...
Ezt megtoldanám annyival, hogy Fort Knoxban, ahol állítólag az USA "aranytartaléka" van, hosszas újságírói nyomásra, csak egyetlen egy cellát mutattak meg. Abban mondjuk volt arany. De, hogy a többiben mi van, nem tudni. Lehet, hogy semmi.
Szerintem egyértelmű, hogy a németek azért nem kapják vissza, mert nincs mit visszakapniuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby