A pénz világa

Már írtam a kifogásaimat, most nézzük a fonákját. Ebben is van igazság. Biciklis futár egyéni vállalkozók.

Deák Dániel
face

A mai tüntiről.

♂️De ami nagyon érdekes, hogy két külföldi multi, a Wolt és a Foodpanda biciklis futárjai is jelen vannak.
Ők ugyanis tipikusan azok a munkavállalók, akiket a külföldi multik a KATA-ba kényszerítettek azért, hogy adót "optimalizáljanak". Pontosan az ilyen multik tolták bele például a biciklis futárokat ebbe a helyzetbe a nagyobb haszon reményében, most pedig mobilizálják őket a tüntetésre.
‼️Ők azok, akiket munkavállalóként kéne foglalkoztatnia a multiknak, nem pedig egyéni vállalkozóként, hogy elkerüljék az érdemi adófizetést...
Könnyű a KATÁST táncba vinni. :oops:
 
A Momentum is próbált rátelepedni a tüntetésre.
Változtat ez a kiinduló helyzeten, számít ez bármit? Nem. De lehet rájuk mutogatni.

A rejtett foglalkoztatásra vonatkozó szabályoknak eddig is meg kellett felelni, amin ezek a futárcégek, ha ellenőrizték volna őket, nem mentek volna át.
Érdekes és tipikus, hogy ez a 2 cég volt az első sorban, ők zárták a 2 hidat a futárokkal.

Egyébként Toroczkai is kint volt. Az hogy erre politikus rámennek természetes.
 
Érdekes és tipikus, hogy ez a 2 cég volt az első sorban, ők zárták a 2 hidat a futárokkal.
Olyan nagyon nem meglepő. A covid előtt sokan dolgoztak a turizmusban, őket a kormány tönkrevágta, nagyon sokan közüllük futárnak mentek, mert akkor nem volt más, később meg csak így tudták kitermelni a növekvő megélhetési költségeiket. Namost őket -akik időközben már megélhetés szempontjából a budapesti horror árak miatt erősen bajban vannak- fosztja meg bevételétől a kormány megint. Nem csoda, hogy azonnal ott voltak, hiszen eleve ott voltak a városban két keréken!

Ha minisztériumban, vagy bármilyen fideszes helyen dolgozol, akkor a munkahelyedre ne rendelj semmit, sehonnan, mert annyi adalékanyag lesz benne, mint egy japán bukakke videóban! Mondjuk ismert fideszes arcok helyében most jóideig étterembe se járnék...
 
Olyan nagyon nem meglepő. A covid előtt sokan dolgoztak a turizmusban, őket a kormány tönkrevágta, nagyon sokan közüllük futárnak mentek, mert akkor nem volt más, később meg csak így tudták kitermelni a növekvő megélhetési költségeiket. Namost őket -akik időközben már megélhetés szempontjából a budapesti horror árak miatt erősen bajban vannak- fosztja meg bevételétől a kormány megint. Nem csoda, hogy azonnal ott voltak, hiszen eleve ott voltak a városban két keréken!

Ha minisztériumban, vagy bármilyen fideszes helyen dolgozol, akkor a munkahelyedre ne rendelj semmit, sehonnan, mert annyi adalékanyag lesz benne, mint egy japán bukakke videóban! Mondjuk ismert fideszes arcok helyében most jóideig étterembe se járnék...
Nem pesti vagyok és nem fideszes munkahelyem van. o_O
Ha beleköpnek, megérdrmlik, mert pofátlanul tolták át és túl drasztikusan vágtak ki, túl sok embert.

Egyébként a vendéglátás ételkiszállítás része a covid alatt virágzott. Az éttermek azóta is. Hétvégén vagy nen tudsz leüpni egy étterembe, vagy ha ajad egy hely, minimum 1-1,5 óra a fullház miatt. És csúxsidőben sok helyen nem lehet kiszállítást kérni, nen birja a konyha.

Az meg, higy az ételfutárok egyéni vállalkozók vicc.
 
Namost őket -akik időközben már megélhetés szempontjából a budapesti horror árak miatt erősen bajban vannak
Oda kell költözni ahol meg tudnak élni. Tudod, a vidékiek is oda költöznek, ahol a gyár van, hogy megéljenek.

Amúgy érdekes, mert egy műsorban egy báros azon panaszkodott, hogy nincs pultos, tanári fizetés 3-4-szereséért. Hát nem tudom...
 
Hurrá, bukott a KATA is.
Hát igen. A sok adócsaló miatt szopnak a becsületesek, de a kormány a hibás. Nem pedig az adócsalók. De ebben az országban ez így megy. A becsületest szopatja a sok simlis, a nagy része politikusoknak is az, de sose a simlis lesz a hibás. Mert miért is őt bántanánk.
 
Hát igen. A sok adócsaló miatt szopnak a becsületesek, de a kormány a hibás. Nem pedig az adócsalók. De ebben az országban ez így megy. A becsületest szopatja a sok simlis, a nagy része politikusoknak is az, de sose a simlis lesz a hibás. Mert miért is őt bántanánk.
A sok adócsaló csak egy rizsa. Az összes csalás kiszűrhető lenne pár tök egyszerű módszerrel, hiszen kábé mindenki be van kötve digitálisan a NAV-hoz. Annyi szigorítás elég lenne, hogy a katásnak kötelező az e-számla, onnantól a NAV megoldja, hogy kiszűrjön pár tízezer okostónit.

Most azonban tényleg lesz egy csomó adócsaló, aki eddig fehér volt. Százezrével! És az új helyzettel jelentkezik egy valag adminisztrációs feladat a NAV-nál, ami saccra több lesz, mint a jelenlegi csalók kiszűrése lenne.
 


A BMW 2020 óta előfizetéssel kínál egyre több funkciót, és a fűthető ülések már elérhetők a BMW digitális üzleteiben, többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Új-Zélandon és Dél-Afrikában. De az USA-ban ez még nem lehetséges.
Egyéb funkciók, amiket a BMW előfizetések mögé zárol a cég brit digitális boltja szerint:

  • fűtött kormánykerekek havi 12 dollártól,
  • az autó kameráinak felvétele korlátlanul 235 dollárért,
  • az „IconicSounds Sport csomag” pedig lehetővé teszi, hogy motorhangokat játsszon le az autó egyszeri, 117 dolláros díj ellenében.
Utóbbi esetben a BMW megjegyzi, hogy „az ehhez a funkcióhoz szükséges hardvert már a gyártás során telepítették a járművébe, extra költség nélkül”.
Ez már a purgatórium? :D

Micsoda "csodás" kiaknázatlan üzleti lehetőségek vannak az autók elektronikus vezérlésében... szomorú precedenst teremthet ha ezt hagyják, el fog burjánzani szerintem a csúcskategóriától lefele is ha ráéreznek mekkora üzlet ez, és meg lehet csinálni büntetlenül...
 
Eddig is az volt. Gyakorlatilag alkalmazottakat kényszerítettek katába.
Törvényes? Igen.
Kihasználtak egy kiskaput.
Tisztességes?
Nem
Tessék reklamálni a kiskapuzóknál.
Brruhahah Az meg van hogy most mennyien fognak feketén dolgzni.???? 1 fillért adót nem fognak fizetni,akik korábban KATA-ztak! Befizetik a tbét ami most nemtudom hány ezer forint azt csá, és úgy fogják megkapni a te álltalad emlegetett milliós rákgyógyszert! SOKKAL KEVESEBB ADÓT FOG BESZEDNI AZ ÁLLAM EMIATT A KIS AKCIÓJA MIATT! NA AKKOR ÉRDEMES VOLT MEGSZÜNTETNI A KATA-T...????
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt and Árpicsek
Micsoda "csodás" kiaknázatlan üzleti lehetőségek vannak az autók elektronikus vezérlésében... szomorú precedenst teremthet ha ezt hagyják, el fog burjánzani szerintem a csúcskategóriától lefele is ha ráéreznek mekkora üzlet ez, és meg lehet csinálni büntetlenül...
Ahol szar van, ott veréb is van.
Pont ugyan ilyen tempóban születik meg, a báttya, okosba megoldjuk szituáció.
Vagy majd megrendelik Nigériából 1 dollárért.
 
Ahol szar van, ott veréb is van.
Pont ugyan ilyen tempóban születik meg, a báttya, okosba megoldjuk szituáció.
Vagy majd megrendelik Nigériából 1 dollárért.
Persze…Aztán bukod a garanciát a 30 millás autón, mikor viszed kötelezőre a márka szervizbe…
Egy operatív lízingben pedig eleve benne lesz a havi díjban.
Ha meg lízingelt autót állsz neki piszkáltatni bukod a szerződést.
 
Rájárt a róka a baromfiudvarra, tehát porrá égeted az egész erdőt? Ugyan már.
A NER nem gondolkozik...
A hívei sem sokszor a jelek szerin...

De azért éljen a rezsicsökkentés ugye?
Ezentúl a kötelező óracsere és minden más is drágább lesz.
De hej, legalább a közösből mennek 150-nel a pályán támogatott benzinnel...
Amíg van...
 
Persze…Aztán bukod a garanciát a 30 millás autón, mikor viszed kötelezőre a márka szervizbe…
Egy operatív lízingben pedig eleve benne lesz a havi díjban.
Ha meg lízingelt autót állsz neki piszkáltatni bukod a szerződést.
Majd megoldják, hogy a szerviz érintetlennek lássa. Mint az androidos telefonoknál volt régebben.
 
Persze…Aztán bukod a garanciát a 30 millás autón, mikor viszed kötelezőre a márka szervizbe…
Egy operatív lízingben pedig eleve benne lesz a havi díjban.
Ha meg lízingelt autót állsz neki piszkáltatni bukod a szerződést.
Arról volt szó, hogy majd lejjebb csorog az olcsóbb modellek felé (az más kérdés, hogy már azok is 10 milló felé haladnak).
És már garancián túl mit fog számítani? Minden autónak megvan a maga utóélete, pláne egy BMW prémiumnak.
 
Arról volt szó, hogy majd lejjebb csorog az olcsóbb modellek felé (az más kérdés, hogy már azok is 10 milló felé haladnak).
És már garancián túl mit fog számítani? Minden autónak megvan a maga utóélete, pláne egy BMW prémiumnak.
Ok jogos. Sorry.
Abszolúte új autókból indultam ki.
Nem abból , h itt KKE-ban mit jelent egy BMW utóélet…
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Hát igen. A sok adócsaló miatt szopnak a becsületesek, de a kormány a hibás. Nem pedig az adócsalók. De ebben az országban ez így megy. A becsületest szopatja a sok simlis, a nagy része politikusoknak is az, de sose a simlis lesz a hibás. Mert miért is őt bántanánk.
Az adócsaló kifejezés azért igen erős. Ezek az emberek törvénykövető magatartást tanúsítanak. Még csak ki sem kell játszani a kiskaput, mert egyrészt nem kicsi, és legális rajta az áthaladás.
A sok adócsaló csak egy rizsa. Az összes csalás kiszűrhető lenne pár tök egyszerű módszerrel, hiszen kábé mindenki be van kötve digitálisan a NAV-hoz. Annyi szigorítás elég lenne, hogy a katásnak kötelező az e-számla, onnantól a NAV megoldja, hogy kiszűrjön pár tízezer okostónit.
Igazság szerint az e-számla funkcióval már elmentek a falig. Ha egy vállalatcsoport 4-5 cég, és szétszórták a KATA-s számlákat, akkor eddig is tök legálisan ki lehetett fizetni az alkalmazottakat a KATA keretein belül.
Most azonban tényleg lesz egy csomó adócsaló, aki eddig fehér volt. Százezrével!
Ezt nem gondolom. Mert a KATA pont arra volt jó, hogy a NAV ennyi idő alatt egy általános összképet kapjon a gazdaság minden szereplőjéről.
Ha "holnap" leszigorítják a KATA lehetőségeit, és emiatt kiesik a rendszerből egy csomó ember, azok nem fognak köddé válni.
A KATA arra kellett, hogy a nagy ellenőrzés szigorítás mellett a NAV adjon egy alternatívát, ami felé lehetett terelni a feketén dolgozó és dolgoztató tömegeket.
Ezek a szereplők mostanra ismertek a NAV előtt. Az ellenőrzési szigor továbbra is meglesz, ugyanakkor a cégek nem fognak egyik pillanatról a másikra komplett üzletágakat beszántani.
  • A tényleg magánzóként dolgozók egyszerűen áfakörössé válnak, vagy valamilyen másik társasági formát csinálnak és rendes fizetést fognak felvenni. Emiatt a kieső jövedelem miatt árat kell emelniük....de lesz mire hívatkozni. A mostani inflációs környezetbe még egy komolyabb emelés is megmarad legyintés szintjén.
  • Biztosan lesznek olyanok, akik a keményebb KATA szabályokkal is teljesen jól ellesznek.
  • És lesznek azok, akik konkréten csak kényszervállalkozásokat csináltak. Na őket vagy felveszi a cégük rendesen, vagy munkát váltanak.

Tényleg kell ennyi kajafutár (meg egyéb futár), miközben a normál termelő vagy szolgáltató szektor meg belefullad a munkaerő hiányba? o_O
Akire szükség lesz azokat úgy is felveszik rendesen. A többi meg kerít magának rendes melót!
Ez nem kegyetlenség, de azt gondolom, hogy az államnak nem feladata mindenkit kézenfogva vezetni.
Az állam nem csinálhat gyereket, nem parancsolhatja meg mindenkinek, hogy dolgozzon (ismerjük ezt már). Ő max. annyit tehet, hogy ráutaló ösztönző lépéseket tehet.

Majd még kíváncsi leszek a részletekre, mert azért lehet ezt a dolgot árnyalni. Pl. nem tudjuk (én legalábbis), hogy pl. a nonprofit szervezetek, alapítványok, állami intézmények benne vannak-e a katás-cég közötti tranzakció tiltásában.