[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 926
8 275
113
Egyébként az AERO eladásoknak segítene, ha a cseh kormány felajánlaná az ukránoknak a L-39NG-t méghozzá akár több százados flottával. Ez nekik reális lehetőség lenne olcsó kiképzőgéppel felkészülni a nyugati akármilyen típusokra a pilótáikat (Az, hogy a jelenlegi kiképzésük akár cseh akár más EU tagországban lenne mellékes, hiszen pld Szingapurnak is van kiképzőszázada európában, a németeknek amerikában stb. Igaz kiváncsi lennék a magyar kormány reagálására, hogy a holdudvar tulajdonában lévő gyárból épp oda szállítanának kiképzési eszközt, ahova Ők nem szeretnének, de egyébként jól jöhetnének ki belőle, hiszen sárgára festett szárnnyal is jelezve, hogy nem fegyveres repülgép és (nem bekötve a pilonokat) ahogy a magyar L-39ZO-k is voltak a magyar-cseh nagyjavításig, nem is adnának át halálos fegyvert...Ez lehetne egy win-win megoldás mindenkinek.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 068
36 512
113
Egyébként az AERO eladásoknak segítene, ha a cseh kormány felajánlaná az ukránoknak a L-39NG-t méghozzá akár több százados flottával. Ez nekik reális lehetőség lenne olcsó kiképzőgéppel felkészülni a nyugati akármilyen típusokra a pilótáikat (Az, hogy a jelenlegi kiképzésük akár cseh akár más EU tagországban lenne mellékes, hiszen pld Szingapurnak is van kiképzőszázada európában, a németeknek amerikában stb. Igaz kiváncsi lennék a magyar kormány reagálására, hogy a holdudvar tulajdonában lévő gyárból épp oda szállítanának kiképzési eszközt, ahova Ők nem szeretnének, de egyébként jól jöhetnének ki belőle, hiszen sárgára festett szárnnyal is jelezve, hogy nem fegyveres repülgép és (nem bekötve a pilonokat) ahogy a magyar L-39ZO-k is voltak a magyar-cseh nagyjavításig, nem is adnának át halálos fegyvert...Ez lehetne egy win-win megoldás mindenkinek.
Az ALCA-nak is nagyon örülnének az ukránok - meg kb. bárminek. :D
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 597
8 219
113
Egyébként az AERO eladásoknak segítene, ha a cseh kormány felajánlaná az ukránoknak a L-39NG-t méghozzá akár több százados flottával. Ez nekik reális lehetőség lenne olcsó kiképzőgéppel felkészülni a nyugati akármilyen típusokra a pilótáikat (Az, hogy a jelenlegi kiképzésük akár cseh akár más EU tagországban lenne mellékes, hiszen pld Szingapurnak is van kiképzőszázada európában, a németeknek amerikában stb. Igaz kiváncsi lennék a magyar kormány reagálására, hogy a holdudvar tulajdonában lévő gyárból épp oda szállítanának kiképzési eszközt, ahova Ők nem szeretnének, de egyébként jól jöhetnének ki belőle, hiszen sárgára festett szárnnyal is jelezve, hogy nem fegyveres repülgép és (nem bekötve a pilonokat) ahogy a magyar L-39ZO-k is voltak a magyar-cseh nagyjavításig, nem is adnának át halálos fegyvert...Ez lehetne egy win-win megoldás mindenkinek.
Ezt meg lehetne próbálni.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 926
8 275
113
Az ALCA-nak is nagyon örülnének az ukránok - meg kb. bárminek. :D
Az ALCA külön érdekesség. A csehek MLU modernizációt gondolkodtak (nak), de csak akkor ha nem vesznek F-35A-t. Gripen mellett megmaradt volna a csapásmérő század. A jelen állapotban, amikor két század Villám lenne, akkor elhalasztanák (mondjuk örökre) a együléses ALCA-k modernizálását, és kivonnák őket, forráshiány miatt. Ez az AERO-nak kurva nagy veszteség lenne (még egy szög a koporsóba, ha nem lenne cseh nemzeti érdek a repülőgépgyár fennmaradása). Az egyik lehetőség ténylegesen lehetne az ALCA-k átadása is, de ezek az orosz légifölény miatt nem igazán tudnák a CAS feladatkörüket teljesíteni, és integrált nagyobb hatótávolságú fegyverzet sincs, ezt a modernizáció során kaphattak volna (ahogy felderítő és célmegjelölő podot, új lokátort, utántöltési lehetőséget és modernizált avionikát, elektronikát, és ellentevékenység rendszert). Ezek egy részét egyébként eredetileg is tervezték a típushoz, csak forráshiány miatt, és megrendelések elmaradása miatt nem végezték el, más részét pedig az kényszeríti ki, hogy az alapmodel több mint 20 éves.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 068
36 512
113
Az ALCA külön érdekesség. A csehek MLU modernizációt gondolkodtak (nak), de csak akkor ha nem vesznek F-35A-t. Gripen mellett megmaradt volna a csapásmérő század. A jelen állapotban, amikor két század Villám lenne, akkor elhalasztanák (mondjuk örökre) a együléses ALCA-k modernizálását, és kivonnák őket, forráshiány miatt. Ez az AERO-nak kurva nagy veszteség lenne (még egy szög a koporsóba, ha nem lenne cseh nemzeti érdek a repülőgépgyár fennmaradása). Az egyik lehetőség ténylegesen lehetne az ALCA-k átadása is, de ezek az orosz légifölény miatt nem igazán tudnák a CAS feladatkörüket teljesíteni, és integrált nagyobb hatótávolságú fegyverzet sincs, ezt a modernizáció során kaphattak volna (ahogy felderítő és célmegjelölő podot, új lokátort, utántöltési lehetőséget és modernizált avionikát, elektronikát, és ellentevékenység rendszert). Ezek egy részét egyébként eredetileg is tervezték a típushoz, csak forráshiány miatt, és megrendelések elmaradása miatt nem végezték el, más részét pedig az kényszeríti ki, hogy az alapmodel több mint 20 éves.
Érne bőven annyit mint egy SU-25-ös, sőt radarral és lézerbombákkal még többet is. Lehet hogy egy alka csak egy tucat bevetést élne meg, de szerintem így is megéri az ukránoknak.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 926
8 275
113
Van radar, van lézerbomba, de utóbbit csak más repülőgép illetve JTAC irányítása mellett lehet használni. Ugyanakkor bár van ellentevékenység rendszer, de azért nem egy csatagép mint az A10 vagy a Szu-25..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 390
74 266
113
Még idén repülni fog az első sorozatgyártott L-39NG.


Tervek vannak.

Jelenleg az Aero előrehaladott tárgyalásokat folytat több európai, afrikai és ázsiai ügyfélnek szállítani az L-39NG-t.
Ha valakinél nem jelenik meg vagy le van tiltva a közösségi média, ez van a linkben:

L-39NG serial production is in full swing. The Czech aircraft from Aero received "full certification" and can enter global markets
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 981
91 892
113
Még idén repülni fog az első sorozatgyártott L-39NG.


Tervek vannak.

Jelenleg az Aero előrehaladott tárgyalásokat folytat több európai, afrikai és ázsiai ügyfélnek szállítani az L-39NG-t.
A gyártási tervekről

A gyártósor kapacitása évi 12 repülőgép, érdeklődés esetén az Aero további 12 gépre tervezi elindítani a második sort. A gyártás beindulása értelemszerűen lassabb, így talán 2-3 évnek kell eltelnie, mire elérik a tizenkét repülőgép teljes kapacitását
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 068
36 512
113
A gyártási tervekről

A gyártósor kapacitása évi 12 repülőgép, érdeklődés esetén az Aero további 12 gépre tervezi elindítani a második sort. A gyártás beindulása értelemszerűen lassabb, így talán 2-3 évnek kell eltelnie, mire elérik a tizenkét repülőgép teljes kapacitását
Ez alapján esélyes hogy 2024 végéig megjöjjenek hozzánk is L-39NG-k - legalábbis 8 kiképző...
A felderítőket nem tudom meddig akarják fejlesztgetni...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 068
36 512
113
ha tényleg lesz még megrendelés, akkor valószínű h lesz második sor
Hírek alapján meglepően sok az érdeklődő - pláne "fejlődő országokból"...
Ha valakinek csak annyi kell, hogy repüljön és legyne benne egy viszonylag korszerű műszerpark akkor ez az egyik legolcsóbb sugárhajtású megoldás a piacon.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 655
5 420
113
Ez alapján esélyes hogy 2024 végéig megjöjjenek hozzánk is L-39NG-k - legalábbis 8 kiképző...
A felderítőket nem tudom meddig akarják fejlesztgetni...

Ha annyira lesz felderítő az a 4 gép, mint a Falcon és a Zlin (eleinte ezekre is lekommunikálták, hogy felderítők is lesznek) , akkor sok fejlesztési időbe nem fog kerülni...
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 915
35 782
113
Hírek alapján meglepően sok az érdeklődő - pláne "fejlődő országokból"...
Ha valakinek csak annyi kell, hogy repüljön és legyne benne egy viszonylag korszerű műszerpark akkor ez az egyik legolcsóbb sugárhajtású megoldás a piacon.
A szíreknek is sok L39-esük volt meg maradt is jónéhány, azokat lehetne modernizálni meg az elpusztultak pótlására is beszerezhetnének jópárat.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 068
36 512
113
Ha annyira lesz felderítő az a 4 gép, mint a Falcon és a Zlin (eleinte ezekre is lekommunikálták, hogy felderítők is lesznek) , akkor sok fejlesztési időbe nem fog kerülni...
Vélhetően ráfabrikálnak egy Wescam EOS tornyot - prototípus szintjén már épült egy hasonló L-39.
Mondjuk ha csak ennyiből fog állni, akkor az nagyon gyenge lesz harci körülmények között. Önvédelmi és zavaró konténerek is kellenének hogy legyen bármi esélye felderíteni...mondjuk drónok erre még így is alkalmasabbak lesznek.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 655
5 420
113
Vélhetően ráfabrikálnak egy Wescam EOS tornyot - prototípus szintjén már épült egy hasonló L-39.
Mondjuk ha csak ennyiből fog állni, akkor az nagyon gyenge lesz harci körülmények között. Önvédelmi és zavaró konténerek is kellenének hogy legyen bármi esélye felderíteni...mondjuk drónok erre még így is alkalmasabbak lesznek.

A konténerekkel az lesz a baj, hogy kicsi a gép terhelhetōsége, plusz az amúgy is gyenge rep-teljesítményét tovább rontja, így beküldeni bárhova is... Inkább Arexis pod kellene a Gripenre vagy a régebben beharangozott izraeli Hermes-ekből venni
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 068
36 512
113
A konténerekkel az lesz a baj, hogy kicsi a gép terhelhetōsége, plusz az amúgy is gyenge rep-teljesítményét tovább rontja, így beküldeni bárhova is... Inkább Arexis pod kellene a Gripenre vagy a régebben beharangozott izraeli Hermes-ekből venni
Az izraelieknek van kifejezetten Sidewinder méretű zavarókonténere - bár mennyire és mire jó azt nem tudom...az EW eléggé "homályos terület" érthető okokból...
Abban teljesen egyetértünk, hogy felderíteni drónokkal érdmes: olcsóbb és pilóta sem kerül veszélybe.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 390
74 266
113
Vélhetően ráfabrikálnak egy Wescam EOS tornyot - prototípus szintjén már épült egy hasonló L-39.
Mondjuk ha csak ennyiből fog állni, akkor az nagyon gyenge lesz harci körülmények között. Önvédelmi és zavaró konténerek is kellenének hogy legyen bármi esélye felderíteni...mondjuk drónok erre még így is alkalmasabbak lesznek.
Biztos hogy harctéren akarják őket használni? Nem csak olyan képzési szolgáltatást akarnak létrehozni a gépekkel, mint amit a AEC Skyline / Draken / Top Aces / Blue Air cégek is csinálnak?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0