[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 398
113
Én is arra jutottam hogy nincs olyan hogy E-verzió - legalábbis a prosik és honlapok alapján...
Ők is E verziót írnak, de van más érdekesség is.

2 vietnami gép még idén elkészül. A light attack verzión még további fegyveres teszteket végeznek, a masikon a viet-kong karbantartókat képzik.

Amerikába ez 250 gép sci-finek tűnik.


A cseh Aero Vodochody repülőgépgyártó, amely 1919-ben építette első repülőgépét, megkapta az EMAR 21 szabvány szerinti EU/NATO tanúsítványt az L-39NG új generációs oktató/könnyű támadórepülőgépére az alapkiképző változatban. A program 2014-ben indult, és a négy prototípus közül az első 2018 decemberében repült. A második egy évvel később következett, míg a másik kettő statikus és kifáradási tesztet hajtott végre, amelyet a cég tavaly júliusban végzett el.

Az Aero Vodochody már rendelkezik az első sorozatgyártási példákkal Vietnam induló ügyfelének, amely 12 darabot vásárol továbbfejlesztett és fegyveres képzéshez. Az első kettőt még az év vége előtt befejezi, bár egyet kezdetben Csehországban tartanak meg a fegyveres változathoz kapcsolódó kiegészítő típusalkalmassági járatokhoz. A másikat a karbantartók kezdeti képzésére használják, mielőtt 2023-ban mindkettőt átadnák a vietnami légierőnek.

Magyarország következik, amely 12-t rendelt edzésre és könnyű támadónak. Közülük négyet felderítésre/előremeneti légvezérlésre konfigurálnak egy L3 Wescam MX-15E elektro-optikai toronnyal, amely a törzs alá van szerelve, állandó telepítésben. Hamarosan újabb megrendelést jelentenek be egy harmadik vásárlótól.

Egy másik fejlesztésként az Aero Vodochody a héten írt alá egyetértési megállapodást az amerikai Patriots Global Training vállalattal, amely 22 éve használt első generációs L-39-eseket katonai pilóták képzésére, beleértve az amerikai légierő partnerországi kiképzési programját is. Ez az erőfeszítés akár 250 repülőgépre is kibővülhet, és a Patriots az L-39NG-t ideális, költséghatékony kiképzőtartóként ajánlja erre a követelményre. Az egyetértési megállapodás az L-39-esek regionális karbantartási és korszerűsítési központjának létrehozását tartalmazza, és ha a megrendelés elég nagy lenne, a repülőgépet az Egyesült Államokban is le lehet gyártani.

Bár külső formája megegyezik az eredeti L-39-el, amelyből közel 3000 készült, az NG lényegében egy teljesen új repülőgép. A Williams International FJ44-4M turbóventilátor hajtja, és Martin-Baker CZ16H kidobóüléssel, 15 000 órás repülőgépváz-élettartammal, egy darabból álló elülső tetővel és új repüléstechnikával rendelkezik. Ez utóbbiak közé tartoznak a legmodernebb kiképzési funkciók, mint például a virtuális radar, valamint a küldetésrendszerek és fegyverek szimulációja.

Az alapvonali L-39NG két alsó szárny keményponttal rendelkezik a leejtő harckocsikhoz, míg a felfegyverzett változatnak egy középvonala és négy alsó szárny keménypontja van a fegyverszállításhoz, beleértve a középvonali fegyvert, például az FN Herstal HMP 0.5-in egy géppuskatartót. A teljes hasznos teher 1650 kilogramm.
 

hózentróger

Well-Known Member
2022. február 25.
684
2 705
93
"forward air control" - az meg mi?
1.) beírod a keresőbe [ENTER]
2.) kiválasztod (valszeg) az első találatot
3.) elkezded olvasni, majd néhány szó után lekonyul a szád, összeráncolod a homlokon, majd az "oh, ne má' b+" szösszenet hagyja el a szádat
4.) elnézést kérsz a melleted lévőktől
5.) elmész egy sarokba és kisírod magad
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
1.) beírod a keresőbe [ENTER]
2.) kiválasztod (valszeg) az első találatot
3.) elkezded olvasni, majd néhány szó után lekonyul a szád, összeráncolod a homlokon, majd az "oh, ne má' b+" szösszenet hagyja el a szádat
4.) elnézést kérsz a melleted lévőktől
5.) elmész egy sarokba és kisírod magad

Bármilyen böngészőt használsz, féltucat --jól használható-- fordító-programot tudsz telepíteni. Általában jók is.
...de: ez egy szakterület szakmai szövegében van, ilyenkor az adott terület szakszótárban kell megkeresnek, vagy gordiuszi csomót köt az agytekervényeidre a Google(egyéb) "ferdítő", miközben --ha komolyan vetted ezeket-- magzati pózban zokogsz --jó esetben: röhögsz-- a "sarokban" a hülyébbnél hülyébb fordítás-változataikon.

:hadonaszos:

.
 

hózentróger

Well-Known Member
2022. február 25.
684
2 705
93
Bármilyen böngészőt használsz, féltucat --jól használható-- fordító-programot tudsz telepíteni. Általában jók is.
...de: ez egy szakterület szakmai szövegében van, ilyenkor az adott terület szakszótárban kell megkeresnek, vagy gordiuszi csomót köt az agytekervényeidre a Google(egyéb) "ferdítő", miközben --ha komolyan vetted ezeket-- magzati pózban zokogsz --jó esetben: röhögsz-- a "sarokban" a hülyébbnél hülyébb fordítás-változataikon.

:hadonaszos:

.
Félreértesz: forward air control
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 112
73 641
113
Egyszerű kiképzőnek még csak-csak elmegy, de ezt felderítő változatot sosem értettem.
Mire lesz ez jó?
Nem azt mondták a múltkor az egyik interjúban hogy "agresszor" gépek lesznek? Vagy azt csak mi találtuk ki itt a fórumon?
Valószínűleg az AEC Skyline / Draken / Top Aces / Blue Air stb. cégek mellé akarnak belépni a piacra, mert azt látják hogy van rá kereslet. Lehet hogy az alapfokú pilótaképzés mellé akarnak így haladó taktikai képzést biztosítani, légvédelemnek célt repülni, JTAC gyakorlást biztosítani, talán az NFTE-n belül, de lehet hogy az Aero maga. Nekem ez inkább "nyugdíjas" Gripen pilóta állásnak tűnik, akarom mondani "életpálya modellnek", mert nem minden hangsebesség feletti pilóta tud/akar utána szállítógépre kerülni, nem is lesz ott annyi hely, viszont L39-en még évekig repülhet, mert nem légi harcot fognak gyakorolni / oktatni, nem fognak nagy túlterhelést kapni. Ha elektronikai hadviselési rendszert is akarnak, akkor partnernek ott vannak a svédek és az izraeliek. És ha már svédek, és tényleg nagyban gondolkoznak, akkor a Saab-nak volt 5 éve egy ötlete hogy a használt Gripenekből agresszor gépeket csinálna és azokkal teljes lenne a szolgáltatási paletta, mert már a többi "privát légierőnek" is vannak nagy sebességű típusai is... Szerintem valami ilyesmiben gondolkodj, ne abban hogy "Miért nem drón?".