Arra kellene rájönni, hogy honnan ered, hol írták ezt le először... az Aero hivatalos sajtóközleményeiben még nem találkoztam ezzel.Ők is E verziót írnak, de van más érdekesség is.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Arra kellene rájönni, hogy honnan ered, hol írták ezt le először... az Aero hivatalos sajtóközleményeiben még nem találkoztam ezzel.Ők is E verziót írnak, de van más érdekesség is.
Tényleg akarnak "agresszorkodni" és célt repülni - ez elhangzott. Csak nem tudom ezekhez minek kellene Wescam-torony.Nem azt mondták a múltkor az egyik interjúban hogy "agresszor" gépek lesznek? Vagy azt csak mi találtuk ki itt a fórumon?
Valószínűleg az AEC Skyline / Draken / Top Aces / Blue Air stb. cégek mellé akarnak belépni a piacra, mert azt látják hogy van rá kereslet. Lehet hogy az alapfokú pilótaképzés mellé akarnak így haladó taktikai képzést biztosítani, légvédelemnek célt repülni, JTAC gyakorlást biztosítani, talán az NFTE-n belül, de lehet hogy az Aero maga. Nekem ez inkább "nyugdíjas" Gripen pilóta állásnak tűnik, akarom mondani "életpálya modellnek", mert nem minden hangsebesség feletti pilóta tud/akar utána szállítógépre kerülni, nem is lesz ott annyi hely, viszont L39-en még évekig repülhet, mert nem légi harcot fognak gyakorolni / oktatni, nem fognak nagy túlterhelést kapni. Ha elektronikai hadviselési rendszert is akarnak, akkor partnernek ott vannak a svédek és az izraeliek. És ha már svédek, és tényleg nagyban gondolkoznak, akkor a Saab-nak volt 5 éve egy ötlete hogy a használt Gripenekből agresszor gépeket csinálna és azokkal teljes lenne a szolgáltatási paletta, mert már a többi "privát légierőnek" is vannak nagy sebességű típusai is... Szerintem valami ilyesmiben gondolkodj, ne abban hogy "Miért nem drón?".
Amit linkeltem július 20-ai cikk, sztem ez lehet a forrás.Arra kellene rájönni, hogy honnan ered, hol írták ezt le először... az Aero hivatalos sajtóközleményeiben még nem találkoztam ezzel.
2 oldallal ezelőtt linkeltem neked hogy az amerikai katonák a JTAC képzését Európában a Skyline MX15 tornyos Albájával végzik, 2025-ig van szerződésük. Ha az amerikaiaknak megfelel, akkor valószínűleg másnak is jó lesz.Tényleg akarnak "agresszorkodni" és célt repülni - ez elhangzott. Csak nem tudom ezekhez minek kellene Wescam-torony.
Szerintem ezt sims L-39-esekkel is el tudják látni. Szóval a felderítő koncepció ködös még...
Igen, emlékeszem csak akkor sem értettem miért kell ehhez MX15 torony...2 oldallal ezelőtt linkeltem neked hogy az amerikai katonák a JTAC képzését Európában a Skyline MX15 tornyos Albájával végzik, 2025-ig van szerződésük. Ha az amerikaiaknak megfelel, akkor valószínűleg másnak is jó lesz.
Én is arra jutottam hogy a FIA2022 Farnborough szakkiállítás szerdai napján megjelent kiállítási újságban sikerült ezt így leírni, de nem tudni hogy honnan vette az információt.Amit linkeltem július 20-ai cikk, sztem ez lehet a forrás.
"With the ROVER, a JTAC can see a real-time video feed from the aircraft's targeting pod on his laptop allowing him to be right on target."Igen, emlékeszem csak akkor sem értettem miért kell ehhez MX15 torony...
Oké, erre jó lehet, de felderítőt emlegetnek a hírek - kár hogy nem fejtik ki hogy milyen feladatot akarnak adni nekik..."With the ROVER, a JTAC can see a real-time video feed from the aircraft's targeting pod on his laptop allowing him to be right on target."
Lehetne helyette pl. Litening konténer is, csak az valószínűleg sokkal drágább.
Ők is egy civil szolgáltató a JTAC képzés/gyakorláshoz:
The rise of Valkyrie
JTAC TucanosAs demand for Joint Terminal Attack Controllers increases,...www.key.aero
Gyarkorlogepnek semmi baja. Meg talan valamifele SOF verziot is lehetne belole hegeszteni stb. De ez a szenzotornyos tema, ez nem tiszta...Hogy bizonygatták itt sokan, hogy nem NER-zsebtömésről van itt szó, hanem egy csoda-potenciál kihasználásának a kezdetét láthatjuk; aztán kibújt a szög a zsákból...
Ezen mit kellene "szakszotarban" keresni? Eloretolt legiiranyito (gondolom), lefogadom, hogy akar szavankent ossze lehet rakni valami magyar forditobol.Bármilyen böngészőt használsz, féltucat --jól használható-- fordító-programot tudsz telepíteni. Általában jók is.
...de: ez egy szakterület szakmai szövegében van, ilyenkor az adott terület szakszótárban kell megkeresnek, vagy gordiuszi csomót köt az agytekervényeidre a Google(egyéb) "ferdítő", miközben --ha komolyan vetted ezeket-- magzati pózban zokogsz --jó esetben: röhögsz-- a "sarokban" a hülyébbnél hülyébb fordítás-változataikon.
.
Na igen, hogy mire szolgalnak (CAS ne a sajatjait huzza nyakon), azt mar nem fogod feltetlenul szotarakbol sem kikeresni, de minden masra meg ott a YT.Félreértesz: forward air control
Lehet, hülyeséget mondok, de az dereng, hogy mintha a határra szánták volna, elsősorban rendészeti, megfigyelési feladatokra. Szerintem inkább ilyen kísérleti stop-gap measure a dolog, amíg megérkeznek a drónok. De nem biztos, majd megkérdezem legközelebb.Egyszerű kiképzőnek még csak-csak elmegy, de ezt felderítő változatot sosem értettem.
Mire lesz ez jó?
@Green Leader @Phoenix
Valaki kérdezze meg egyszer MG-t, hogy mit akarunk felderíteni egy ilyen lassú és sérülékeny géppel!
Drónok erre sokkal alkalmasabbak...
nem a határra.Lehet, hülyeséget mondok, de az dereng, hogy mintha a határra szánták volna, elsősorban rendészeti, megfigyelési feladatokra. Szerintem inkább ilyen kísérleti stop-gap measure a dolog, amíg megérkeznek a drónok. De nem biztos, majd megkérdezem legközelebb.
Igen, csakhogy ha az UAV-ot lelölvik, akkor nem hal meg senki, nekünk meg pár tucat pilótánk van csak.nem a határra.
@Aladeen mit akarnak felderíteni ? mint írják FAC hoz akarják. a fac nak nem jó az UAV ez már kiderült. nem véletlen vólt pl az afgánoknak az a számtalan turboprop gép... az hogy sérülékeny? semmivel nem sérülékenyebb mint egy UAV.
Légvédelmi szemponból tök mindegy, hogy 200-tal vagy 600-zal repül - mindkettő könnyű préda még egy elavult KUB-nak is. Ha felderíteni akar, akkor nem repülhet túl magasan, mert a felhőktől nem lát semmit. A magasság (>3000m) MANPADS-tól véd valamennyire, de a MALE drónok is simán tudnak ilyen magasan repülni. A Karayel pl. 6900 méteren is repülhet. Szóval sem a magasság, sem a sebesség nem jelent számottevő előnyt a drónokhoz képest.magasabban megy gyorsabban megy önvédelmi rendszerrel rendelkezhet FAC hoz kell is. és nem az ellen légvédelmének leküzdése a célja.
de nem repül a manpads közelébe sem nem csatarepüllő nem az a dolga.Igen, csakhogy ha az UAV-ot lelölvik, akkor nem hal meg senki, nekünk meg pár tucat pilótánk van csak.
Légvédelmi szemponból tök mindegy, hogy 200-tal vagy 600-zal repül - mindkettő könnyű préda még egy elavult KUB-nak is. Ha felderíteni akar, akkor nem repülhet túl magasan, mert a felhőktől nem lát semmit. A magasság (>3000m) MANPADS-tól véd valamennyire, de a MALE drónok is simán tudnak ennyit. A Karayel pl. 6900 méteren is repülhet. Szóval sem a magasság, sem a sebesség nem jelent számottevő előnyt a drónokhoz képest.
Nagy kérdés, hogy milyen önvédelmi rendszereket kap majd ez a felderítő L-39 - erről még nincs semmi információ...
De a L-39NG semmivel nem lesz alkalmasabb! Ugyanúgy lelövik és még embert is vesztünk!de nem repül a manpads közelébe sem nem csatarepüllő nem az a dolga.
még csak a közepes légvédelem sem éri el. hogy mennyit számít a sebbesség maradjunk annyiba szerintem hogy számít. mert a légvédelmi rakéták hatótávja korlátos.
az UAV alkalmatlan a feladatra. Ezt nem én találom ki ez kiderült.
nem lövik le miért lőnék le nem az a dolga hogy az ellen légvédelmi ernyőjében ttevékenykedjen. (persze mindennek megvan a rizikólya de ha lelövik mást is lelőnének.)De a L-39NG semmivel nem lesz alkalmasabb! Ugyanúgy lelövik!
Mert az ellenséges légvédelem majd utat nyit neki hogy felderítgessen???nem lövik le miért lőnék le nem az a dolga hogy az ellen légvédelmi ernyőjében ttevékenykedjen.