[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 134
92 369
113
A cseh célpontról, Aero Vodochody, is van ma egy cikk.

Eladásról. Ez a második vegyes buli lenne a csehekkel a kézi fegyvergyártás mellett.
2 opció: állami HM Arzenál vagy a Tombor képviselte befektetők.

"Penta csoport állítólag már megközelíti az értékesítési megállapodást. Beszélnek arról, hogy a részvények 49% -át eladják a cseh Omnipolnak, a HM Arzenál magyar fegyvergyártó társaság 51% -ának. A Forbes magazin szerint viszont egy Tombor András finanszírozó által vezetett magyar magán alap érdekli a cseh társaságban."

https://www.armadninoviny.cz/dodavky-l-39ng-do-senegalu-az-v-roce-2022.html

8 gép magyar beszerzését szellőztették meg.

" A magyar hadsereg alapképzéshez a Zlín Z 42/43 cseh légcsavar repülőgépet használja, de a sugárhajtású repülőgép hiányzik a Magyar Légierőtől. A magyarok belépése az Aero Vodochody-ba jelentősen növeli annak esélyét, hogy legalább nyolc (század minimális méretű) L-39NG-t eladjanak Magyarországnak. Végül is a Zrínyi 2026 magyarországi modernizációs programja modern edzőrepülőgép-pilóta vásárlását tervezi, és ezzel a harci pilóták átfogó képzési képességeinek újbóli megszerzését."

Közép-Európai kilátások
" A belépés jelentősen növeli az L-39NG eladásának esélyét más közép- és kelet-európai országok számára is. Az olyan országok, mint Szlovákia, Románia, Bulgária vagy Horvátország modern szuperszonikus vadászrepülőket vásárolnak, de hiányzik a megfelelő könnyű sugárhajtású edzőgépek"

A gyárról
Az Aero Vodochody gyár 2017 óta veszteséges, és ebben az évben a pandémiák miatt 50% -kal estek vissza a polgári repülési piacra szánt készletek.


Szengálba a Covid helyzet miatt csúszik az első 2 gép átadása. 2022-ben akarnak így négyet leszállítani.
"A szerződés tartalmazza a pilóták, oktatók és földi személyzet képzését, harci kiképzést, pótalkatrészeket, operatív eszközöket és logisztikai támogatást.
Szenegál L-39NG-je levegő-levegő rakétákat fog kapni, az AIM-9L Sidewinder. A rakétákat oszlopokra helyezik, ahol a korábbi L-39 további tartályokat függesztett fel. Összesen legfeljebb 1200 kg fegyverzet helyezhető el öt L-39NG akasztóra. Az L-39NG szenegáli pilótái átlátszó kijelzővel ellátott izraeli Elbit Systems Targo II sisakot kapnak."


A végén írnak egy esetleges Tunéziai érdeklődésről és az elvesző Saab-bal való együttműködésről.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A cseh célpontról, Aero Vodochody, is van ma egy cikk.

Eladásról. Ez a második vegyes buli lenne a csehekkel a kézi fegyvergyártás mellett.
2 opció: állami HM Arzenál vagy a Tombor képviselte befektetők.

"Penta csoport állítólag már megközelíti az értékesítési megállapodást. Beszélnek arról, hogy a részvények 49% -át eladják a cseh Omnipolnak, a HM Arzenál magyar fegyvergyártó társaság 51% -ának. A Forbes magazin szerint viszont egy Tombor András finanszírozó által vezetett magyar magán alap érdekli a cseh társaságban."

https://www.armadninoviny.cz/dodavky-l-39ng-do-senegalu-az-v-roce-2022.html

8 gép magyar beszerzését szellőztették meg.

" A magyar hadsereg alapképzéshez a Zlín Z 42/43 cseh légcsavar repülőgépet használja, de a sugárhajtású repülőgép hiányzik a Magyar Légierőtől. A magyarok belépése az Aero Vodochody-ba jelentősen növeli annak esélyét, hogy legalább nyolc (század minimális méretű) L-39NG-t eladjanak Magyarországnak. Végül is a Zrínyi 2026 magyarországi modernizációs programja modern edzőrepülőgép-pilóta vásárlását tervezi, és ezzel a harci pilóták átfogó képzési képességeinek újbóli megszerzését."

Közép-Európai kilátások
" A belépés jelentősen növeli az L-39NG eladásának esélyét más közép- és kelet-európai országok számára is. Az olyan országok, mint Szlovákia, Románia, Bulgária vagy Horvátország modern szuperszonikus vadászrepülőket vásárolnak, de hiányzik a megfelelő könnyű sugárhajtású edzőgépek"

A gyárról
Az Aero Vodochody gyár 2017 óta veszteséges, és ebben az évben a pandémiák miatt 50% -kal estek vissza a polgári repülési piacra szánt készletek.


Szengálba a Covid helyzet miatt csúszik az első 2 gép átadása. 2022-ben akarnak így négyet leszállítani.
"A szerződés tartalmazza a pilóták, oktatók és földi személyzet képzését, harci kiképzést, pótalkatrészeket, operatív eszközöket és logisztikai támogatást.
Szenegál L-39NG-je levegő-levegő rakétákat fog kapni, az AIM-9L Sidewinder. A rakétákat oszlopokra helyezik, ahol a korábbi L-39 további tartályokat függesztett fel. Összesen legfeljebb 1200 kg fegyverzet helyezhető el öt L-39NG akasztóra. Az L-39NG szenegáli pilótái átlátszó kijelzővel ellátott izraeli Elbit Systems Targo II sisakot kapnak."


A végén írnak egy esetleges Tunéziai érdeklődésről és az elvesző Saab-bal való együttműködésről.
Ez az ügy egyre zavarosabb...
Most tényleg azért veszünk tehenet mert kell egy liter tej?
Értsd, azért veszünk repülőgép gyárat mert kell 8 db kiképző / gyakorló gép?
Még nincs kint a 2019-es auiditált éves beszámoló, de ha azt írják hogy 2017 óta veszteséges a cég, akkor v.színű a 2019-es évtől sem lehet túl sokat remélni. (de majd meglátjuk ha lesznek hivatalos számok)
A 2020-as év meg szimplán borzalmas lesz...azt hiszem ez nyilvánvaló.
A távolabbi kilátásoknál meg már volt szó arról hogy az Airbus épp most akarja visszatelepíteni a termelést a magországokba (Fro, Német.o, UK)
Ha elmennek az Airbus megrendelések akkor maradnak a karbantartási melók a Cseh légierőnek, meg az ezer éves L-39-ek nagyjavításai.
(a Spartan, KC-390-es munkák olyan minimális volumen hogy az abból származó árbevétel a hideg vízre sem elég…)
Az olyan vicces feltételezéseket hogy hogy a Románok majd tőlünk vesznek L-39-est nem igazán feszegetném...:rolleyes:
Az új tulajdonosoknak várhatóan évekig nagyon komoly pénzeket kell majd betolni hogy életben tartsák a céget, és hogy utána mi lesz (lesz-e megrendelés..) szerintem nincs ember aki ma meg tudná jósolni.

Ha ez az üzlet megvalósul akkor annak tisztán politikai okai lesznek, üzleti szempontból tisztán szerencsejáték, elég rossz nyerési esélyekkel.
Be kell valljam élénk a fantáziám, de akkor sem értem milyen politikai előnyöket remélünk ettől az üzlettől?o_O
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Wilson

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 771
3 199
113
Ez az ügy egyre zavarosabb...
Most tényleg azért veszünk tehenet mert kell egy liter tej?
Értsd, azért veszünk repülőgép gyárat mert kell 8 db kiképző / gyakorló gép?
Még nincs kint a 2019-es auiditált éves beszámoló, de ha azt írják hogy 2017 óta veszteséges a cég, akkor v.színű a 2019-es évtől sem lehet túl sokat remélni. (de majd meglátjuk ha lesznek hivatalos számok)
A 2020-as év meg szimplán borzalmas lesz...azt hiszem ez nyilvánvaló.
A távolabbi kilátásoknál meg már volt szó arról hogy az Airbus épp most akarja visszatelepíteni a termelést a magországokba (Fro, Német.o, UK)
Ha elmennek az Airbus megrendelések akkor maradnak a karbantartási melók a Cseh légierőnek, meg az ezer éves L-39-ek nagyjavításai.
(a Spartan, KC-390-es munkák olyan minimális volumen hogy az abból származó árbevétel a hideg vízre sem elég…)
Az olyan vicces feltételezéseket hogy hogy a Románok majd tőlünk vesznek L-39-est nem igazán feszegetném...:rolleyes:
Az új tulajdonosoknak várhatóan évekig nagyon komoly pénzeket kell majd betolni hogy életben tartsák a céget, és hogy utána mi lesz (lesz-e megrendelés..) szerintem nincs ember aki ma meg tudná jósolni.

Ha ez az üzlet megvalósul akkor annak tisztán politikai okai lesznek, üzleti szempontból tisztán szerencsejáték, elég rossz nyerési esélyekkel.
Be kell valljam élénk a fantáziám, de akkor sem értem milyen politikai előnyöket remélünk ettől az üzlettől?o_O
Gondolom minden apró reszletet is tudatnak veled.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 134
92 369
113
Ez az ügy egyre zavarosabb...
Most tényleg azért veszünk tehenet mert kell egy liter tej?
Értsd, azért veszünk repülőgép gyárat mert kell 8 db kiképző / gyakorló gép?
Még nincs kint a 2019-es auiditált éves beszámoló, de ha azt írják hogy 2017 óta veszteséges a cég, akkor v.színű a 2019-es évtől sem lehet túl sokat remélni. (de majd meglátjuk ha lesznek hivatalos számok)
A 2020-as év meg szimplán borzalmas lesz...azt hiszem ez nyilvánvaló.
A távolabbi kilátásoknál meg már volt szó arról hogy az Airbus épp most akarja visszatelepíteni a termelést a magországokba (Fro, Német.o, UK)
Ha elmennek az Airbus megrendelések akkor maradnak a karbantartási melók a Cseh légierőnek, meg az ezer éves L-39-ek nagyjavításai.
(a Spartan, KC-390-es munkák olyan minimális volumen hogy az abból származó árbevétel a hideg vízre sem elég…)
Az olyan vicces feltételezéseket hogy hogy a Románok majd tőlünk vesznek L-39-est nem igazán feszegetném...:rolleyes:
Az új tulajdonosoknak várhatóan évekig nagyon komoly pénzeket kell majd betolni hogy életben tartsák a céget, és hogy utána mi lesz (lesz-e megrendelés..) szerintem nincs ember aki ma meg tudná jósolni.

Ha ez az üzlet megvalósul akkor annak tisztán politikai okai lesznek, üzleti szempontból tisztán szerencsejáték, elég rossz nyerési esélyekkel.
Be kell valljam élénk a fantáziám, de akkor sem értem milyen politikai előnyöket remélünk ettől az üzlettől?o_O
Az a kérdés milyen gyors lesz a felpattanás. pár év simán belefér, ha vki beleteszi a pénzt. Azért a repülésben van potenciál. Talán az ilyen kis gépekben, pont Afrika és Ázsia irányában. A közép- európai együttműködés -románok meg alap.
De lehet kezelni stratégiai befektetésként is. Ha kijön 0 körül már jó.
2019 kérdés, de számunkra nem is annyira érdekes, 20/21 kuka. Max. az ár szempontjából. Le lehet nyomni. Átszervezés alap és igy haza is lehet hozni 1 részét vagy hazai vállalatokat bevonni.

Airbus. Nem tudom az Airbus pontosan mit tervez. De a lokalizált gyártás előtérbe kerülhet. Én egy kicsit máshogy érzem. Lehet felgyorsul a cégek Nyugatról Kelet-Európába vándorlása.

Először nyomjuk le a covid19-et meg a floyd20-at, aztan 1 év és tisztábban látunk. Továbbra is azt mondom, venni most érdemes, még ha a jövő kétséges is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 770
74 912
113
Az a kérdés milyen gyors lesz a felpattanás. pár év simán belefér, ha vki beleteszi a pénzt. Azért a repülésben van potenciál. Talán az ilyen kis gépekben, pont Afrika és Ázsia irányában. A közép- európai együttműködés -románok meg alap.
De lehet kezelni stratégiai befektetésként is. Ha kijön 0 körül már jó.
2019 kérdés, de számunkra nem is annyira érdekes, 20/21 kuka. Max. az ár szempontjából. Le lehet nyomni. Átszervezés alap és igy haza is lehet hozni 1 részét vagy hazai vállalatokat bevonni.

Airbus. Nem tudom az Airbus pontosan mit tervez. De a lokalizált gyártás előtérbe kerülhet. Én egy kicsit máshogy érzem. Lehet felgyorsul a cégek Nyugatról Kelet-Európába vándorlása.

Először nyomjuk le a covid19-et meg a floyd20-at, aztan 1 év és tisztábban látunk. Továbbra is azt mondom, venni most érdemes, még ha a jövő kétséges is.


A románok most korszerűsítik a saját gyártású gyakorlógépeiket. Van nekik elég.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
W

Wilson

Guest
Ez az ügy egyre zavarosabb...
Most tényleg azért veszünk tehenet mert kell egy liter tej?
Értsd, azért veszünk repülőgép gyárat mert kell 8 db kiképző / gyakorló gép?
Még nincs kint a 2019-es auiditált éves beszámoló, de ha azt írják hogy 2017 óta veszteséges a cég, akkor v.színű a 2019-es évtől sem lehet túl sokat remélni. (de majd meglátjuk ha lesznek hivatalos számok)
A 2020-as év meg szimplán borzalmas lesz...azt hiszem ez nyilvánvaló.
A távolabbi kilátásoknál meg már volt szó arról hogy az Airbus épp most akarja visszatelepíteni a termelést a magországokba (Fro, Német.o, UK)
Ha elmennek az Airbus megrendelések akkor maradnak a karbantartási melók a Cseh légierőnek, meg az ezer éves L-39-ek nagyjavításai.
(a Spartan, KC-390-es munkák olyan minimális volumen hogy az abból származó árbevétel a hideg vízre sem elég…)
Az olyan vicces feltételezéseket hogy hogy a Románok majd tőlünk vesznek L-39-est nem igazán feszegetném...:rolleyes:
Az új tulajdonosoknak várhatóan évekig nagyon komoly pénzeket kell majd betolni hogy életben tartsák a céget, és hogy utána mi lesz (lesz-e megrendelés..) szerintem nincs ember aki ma meg tudná jósolni.

Ha ez az üzlet megvalósul akkor annak tisztán politikai okai lesznek, üzleti szempontból tisztán szerencsejáték, elég rossz nyerési esélyekkel.
Be kell valljam élénk a fantáziám, de akkor sem értem milyen politikai előnyöket remélünk ettől az üzlettől?o_O

Ebben egyet kell értenem veled,ebben az üzletben a politikai szempontok az elsődlegesek
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 057
14 194
113
A hazai Griffeket merészen összekombináltam

ezzel: Aero Vodochody magyar tulajdonrész vásárlás (...+ kb. 8 magyar légierős L-39NG ?)


és ezzel: Robotizált szárnysegéd - Harci drónt fejleszt a pilóta vezette katonai gépek támogatására a Boeing

"...Ezek a légi robotok a manned-unmanned teaming (MUM-T) koncepció jegyében (ez a személyzettel ellátott repülőgépek, illetve a drónok szoros együttműködését takarja) formálódnak.

Céljuk, hogy a személyzettel ellátott gépek számára (az ausztrálok esetében F/A-18E/F Super Hornet, EA-18G Growler, F-35 Lightning II, E-7A Wedgetail, P-8 Poseidon) olyan, mindig kéznél lévő segítség álljon rendelkezésre, mely egyrészt a levegőből képes fedezni őket, másrészt pedig nyugodt szívvel beküldhető a keményen védett célok felderítésére, vagy éppen leküzdésére. ..."

1.jpg


és . . . :rolleyes:


u.i: ...sokszoros képesség töredék áron! Jó lenne. :hadonaszos: ...a rossz szomszédok meg: :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 565
32 065
113
A hazai Griffeket merészen összekombináltam

ezzel: Aero Vodochody magyar tulajdonrész vásárlás (...+ kb. 8 magyar légierős L-39NG ?)


és ezzel: Robotizált szárnysegéd - Harci drónt fejleszt a pilóta vezette katonai gépek támogatására a Boeing

"...Ezek a légi robotok a manned-unmanned teaming (MUM-T) koncepció jegyében (ez a személyzettel ellátott repülőgépek, illetve a drónok szoros együttműködését takarja) formálódnak.

Céljuk, hogy a személyzettel ellátott gépek számára (az ausztrálok esetében F/A-18E/F Super Hornet, EA-18G Growler, F-35 Lightning II, E-7A Wedgetail, P-8 Poseidon) olyan, mindig kéznél lévő segítség álljon rendelkezésre, mely egyrészt a levegőből képes fedezni őket, másrészt pedig nyugodt szívvel beküldhető a keményen védett célok felderítésére, vagy éppen leküzdésére. ..."

1.jpg

és . . . :rolleyes:


u.i: ...sokszoros képesség töredék áron! Jó lenne. :hadonaszos: ...a rossz szomszédok meg: :eek:
Márcsak az kell,hogy a rossz szomszédoknak ne jusson eszébe venni ilyet.....:eek:
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 924
22 588
113
Ebben egyet kell értenem veled,ebben az üzletben a politikai szempontok az elsődlegesek
Semmit sem tudunk...a kijelentő mód nem meglepő, de alaptalan.
Az aki a pénzét teszi bele az többet akar kivenni. Szóval egészen biztosan neki (!) megéri.
Hogy a magyar honvédségnek vagy magának az államnak ill. az adófizetőknek megéri-e, az más kérdés..., de korai még "belpolozni" megint, úgy, hogy csak találgatunk a témában.
 
W

Wilson

Guest
Semmit sem tudunk...a kijelentő mód nem meglepő, de alaptalan.
Az aki a pénzét teszi bele az többet akar kivenni. Szóval egészen biztosan neki (!) megéri.
Hogy a magyar honvédségnek vagy magának az államnak ill. az adófizetőknek megéri-e, az más kérdés..., de korai még "belpolozni" megint, úgy, hogy csak találgatunk a témában.

Nézd nem mennék bele,hogy mit gondolok az állítólagos befektetők hátteréről,mert ugye ez nem az a topik,de a nyereségesség nem az elsődleges szempont ebben az üzletben.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 057
14 194
113
Semmit sem tudunk...a kijelentő mód nem meglepő, de alaptalan. Az aki a pénzét teszi bele az többet akar kivenni. Szóval egészen biztosan neki (!) megéri. Hogy a magyar honvédségnek vagy magának az államnak ill. az adófizetőknek megéri-e, az más kérdés..., de korai még "belpolozni" megint, úgy, hogy csak találgatunk a témában.

Lehet bele tenni új tartalmat, és mindjárt változik a helyzet!

1, Pl:

Harci drónt fejleszt a pilóta vezette katonai gépek támogatására a Boeing

 
  • Tetszik
Reactions: geseft
T

Törölt tag 1586

Guest
Semmit sem tudunk...a kijelentő mód nem meglepő, de alaptalan.
Az aki a pénzét teszi bele az többet akar kivenni. Szóval egészen biztosan neki (!) megéri.
Hogy a magyar honvédségnek vagy magának az államnak ill. az adófizetőknek megéri-e, az más kérdés..., de korai még "belpolozni" megint, úgy, hogy csak találgatunk a témában.
Amúgy, jobban belegondolva, talán lenne egy mód kicsit indokolhatóbbá és kevésbé kockázatossá tenni az üzletet...
Gripen fellújítás...:)
A Csehek és Mi ha megállapodnánk a Svédekkel hogy a Gripeneket felújítjuk / korszerűsítjük (de úgy rendesen...új radar, EW, MAWS, stb...) és esetleg még veszünk egy-egy század használt gépet akkor ennek az alapból két tucat - de reméljük hogy inkább négy tucat - gépnek a felújítása az AV-nak is termelne elég szép bevételt, a SAAB is örülne és mi is jól járnánk.
A gond csak az hogy a válság most van, ez a munka meg legfeljebb egy-két év múlva kezdődhetne.
Addig a cégmentés - amire MOST van szükség - nagyon sokba kerülhet a szépreményű befektetőnek...:(
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 924
22 588
113
Nézd nem mennék bele,hogy mit gondolok az állítólagos befektetők hátteréről,mert ugye ez nem az a topik,de a nyereségesség nem az elsődleges szempont ebben az üzletben.
Ez úgy hangzik akkor, hogy "nem akarunk mi profitot termelni, csak kell egy repülőgép gyár,...csak úgy, a környéken."
Szerintem meg megvannak a realitások mentén a víziók, csak mi (még) rohadtul nem látjuk át a dolgot.
Azon se lepődnék meg, ha rövid időn belül túladnánk a részesedésen egy olyan vevőnek, akivel a csehek pl. nem akartak szóbaállni... Ki tudja...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
W

Wilson

Guest
Ez úgy hangzik akkor, hogy "nem akarunk mi profitot termelni, csak kell egy repülőgép gyár,...csak úgy, a környéken."
Szerintem meg megvannak a realitások mentén a víziók, csak mi (még) rohadtul nem látjuk át a dolgot.
Azon se lepődnék meg, ha rövid időn belül túladnánk a részesedésen egy olyan vevőnek, akivel a csehek pl. nem akartak szóbaállni... Ki tudja...

Nézd az is lehet de szerintem kicsi a valószínűsége azt sokkal egyszerűbben is meg lehet oldani,én azt is eltudom képzelni,hogy valamilyen haszon realizálódik egyszer valamikor az ország számára,csak ez nem mostanában lesz,rövidtávon ez a cég csak nyelni fogja az adófizetők pénzét.Természetesen csak akkor ha létrejön az üzlet.
 

Star Trek86

Well-Known Member
2017. október 23.
203
398
63
Ebben egyet kell értenem veled,ebben az üzletben a politikai szempontok az elsődlegesek
  • több mint 3400 kiképző repülőgép működik világszerte, ezek közül 700 L-39 repülőgép
  • átlagéletkora ilyen repülőgépek változik 24 év (Európa) és 36 év (Afrika)
  • E légi járművek több mint 50% -át 2030-ra vissza kell vonni a szolgálatból
  • A kiképző repülőgépek pilótaképzési képességei nem felelnek meg a modern harci repülőgépek pilótakövetelményeinek
  • Csökkent az oktató repülőgépek száma, egyre növekszik a követelmény a repülőgépek hatékony felhasználására
  • Jelentős nyomás van a beszerzési és a működési költségek csökkentése érdekében a védelmi költségvetési korlátozások miatt
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and marton
T

Törölt tag 1586

Guest
több mint 3400 kiképző repülőgép működik világszerte, ezek közül 700 L-39 repülőgép
Igen v.színű a magyar befektető jelöltnek is ilyesmi dolgok lebegnek a szeme előtt, csakhát azok a fránya részletek...
- a 3400 gépben benne van az ÖSSZES kiképző repülőgép. A légcsavaros alap kiképző géptől kezdve a T-38 hoz hasonló nagysebességű tipusokig.
Az L-39NG nek a potenciális piac az "advanced training" kategória amely a tréning piacnak csak egy szelete, közel sem 3400 gép.
- az L39 versentársai az advanced training piacon; Hawk, M346, M345, Yak-130, HJT-36, JL-8, JL-10, plusz a légcsavarosok amik komoly részt hasítanak ki abból a piacból ahol korábban jetek voltak a jellemzőek: PC-21, PC-9, EMB 312, KT-1, Hurkus, PZL 130, Diamond Dart 450, stb..
- Na ezen a piacon kell az L39 nek érvényesülni úgy hogy a piac 90% át adó USAnak , Kínának, Indiának Oroszoknak köszönik de saját tipusuk van úgyhogy az AV nak maradnak a Szenegálhoz hasonló piacok.
Azóta nagyot fordult a világ mióta a Csehek kapták a szocialista táboron belül a kiképző repülőgép gyártást (mi meg a busz gyártást...). Azóta már feljött Kína, D.Korea, a Törökök, Brazilia mint kiképző gép gyártó országok a Cseheknek meg megszünt a KGST kellemes védett piaca.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 057
14 194
113
Semmit sem tudunk...a kijelentő mód nem meglepő, de alaptalan. Az aki a pénzét teszi bele az többet akar kivenni. Szóval egészen biztosan neki (!) megéri. Hogy a magyar honvédségnek vagy magának az államnak ill. az adófizetőknek megéri-e, az más kérdés..., de korai még "belpolozni" megint, úgy, hogy csak találgatunk a témában.

Lehet bele tenni új tartalmat, és mindjárt változik a helyzet!

Harci drónt fejleszt a pilóta vezette katonai gépek támogatására a Boeing

Igen v.színű a magyar befektető jelöltnek is ilyesmi dolgok lebegnek a szeme előtt, csakhát azok a fránya részletek... - a 3400 gépben benne van az ÖSSZES kiképző repülőgép. A légcsavaros alap kiképző géptől kezdve a T-38 hoz hasonló nagysebességű tipusokig. Az L-39NG nek a potenciális piac az "advanced training" kategória amely a tréning piacnak csak egy szelete, közel sem 3400 gép. - az L39 versentársai az advanced training piacon; Hawk, M346, M345, Yak-130, HJT-36, JL-8, JL-10, plusz a légcsavarosok amik komoly részt hasítanak ki abból a piacból ahol korábban jetek voltak a jellemzőek: PC-21, PC-9, EMB 312, KT-1, Hurkus, PZL 130, Diamond Dart 450, stb.. - Na ezen a piacon kell az L39 nek érvényesülni úgy hogy a piac 90% át adó USAnak , Kínának, Indiának Oroszoknak köszönik de saját tipusuk van úgyhogy az AV nak maradnak a Szenegálhoz hasonló piacok. Azóta nagyot fordult a világ mióta a Csehek kapták a szocialista táboron belül a kiképző repülőgép gyártást (mi meg a busz gyártást...). Azóta már feljött Kína, D.Korea, a Törökök, Brazilia mint kiképző gép gyártó országok a Cseheknek meg megszünt a KGST kellemes védett piaca.

Pár napos hír: Az Auszik meg is kapták az emberes géppel együttműködő drón első példányát:

A Boeing-led Australian industry team has presented the first unmanned Loyal Wingman aircraft to the Royal Australian Air Force, a historic milestone for the company and the Commonwealth.


Read full news at this link: https://www.airrecognition.com/index....


Megfizethető verzió nincs a piacon!
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
A belengetett AV üzlet margójára...
https://www.bnnbloomberg.ca/airbus-...omes-a-burden-in-a-shrinking-market-1.1447060
Az Airbus rájött a hogy a világ 4 kontinensére kiszervezett gyártási struktúrája, most hogy a piac összeomlott, rendkívüli hátárnyt jelent.
Ezen a nagyon közeljövőben változtatni fognak és visszahozzák a gyártás UK.ba No.ba és Fro.ba hogy ezekben a mag államokban munkahelyeket mentsenek meg és a problémát a beszállítókra tolják.
Úgy tűnik az AB teljesen újra fogja szervezni a gyártást és a nem Angol, Német vagy Francia beszállítók nagyon megszívhatják...

Biztos örülni fognak azok az országok, akik részben azért választottak Airbus terméket, mert bizonyos mértékű gyártási kapacitást vittek, vagy ígértek oda.(Mi lesz a gyulai gyárral?)

Az L-39NG nek a potenciális piac az "advanced training" kategória amely a tréning piacnak csak egy szelete, közel sem 3400 gép.

Oda is van írva, hogy a 3400 közül 700 L-39, ha ennek csak egy részét tudják karbantartani/modernizálni/cserélni, az már akkor is előrelépés a jelenlegi termeléshez képest.

Be kell valljam élénk a fantáziám, de akkor sem értem milyen politikai előnyöket remélünk ettől az üzlettől?o_O

Milyen politikait? Ha csak a politikai oldalát nézzük, akkor lehet, hogy épp megmentünk egy emblematikus Cseh gyárat és mondjuk külpolitikai vonalon lesz hasznos a dolog. Mellesleg talán két ország politikusa jobban tud lobbizni egy termék értékesítése kapcsán, mint egy.
De nem tudjuk, hogy milyen nemzetközi alkuk vannak, akár a légierőfejlesztés terén, akár a mo.-i CZ gyár kapcsán, vagy akár más -esetleges jövőbeni tervek- miatt. Vagy épp ezek összessége okán. Mint írtam korábban is, hogy a hazai gazdaságban is a fejlettebb technológiákat akarják előtérbe helyezni és ez is egy ilyen, ami Magyarországon nincs és nehezebb a semmiből kiépíteni, mint megvenni egy know-how-t, egy kapcsolati rendszert, egy történelmi és nem rosszul csengő nevet, tehát létező és működő céget és akár közösen részt venni képzésben, K+F-ben, akár egyszer majd gyártásban (Lehet, hogy célszerű dolog, ha nem csak a majdhogynem egyszem leendő rep. alkatrész gyárunkért hozunk létre oktatási bázist, képzünk szakembereket); (Pl.: állítólag a BMW részben azért vette meg anno a Rovert, hogy belelásson a Honda gyártástechnológiájába, pedig neki is megvolt a kultúrája; na nekünk jóformán ez sincs jelenleg) . Végül: régebben szó volt róla itt a fórumon, hogy a V4-es hadiipari fejlesztésekben, hadiipar híján, nem tudunk részt venni. De tudunk, pl.: pénzzel.

Az új tulajdonosoknak várhatóan évekig nagyon komoly pénzeket kell majd betolni hogy életben tartsák a céget, és hogy utána mi lesz (lesz-e megrendelés..) szerintem nincs ember aki ma meg tudná jósolni.

Persze, de tételezzük fel, hogy ott, ahol a döntést meghozzák sem a kisegítő iskolából ültek át oda. Nyilván sok pénzt kell belerakni, ezt szerintem senki nem vonta kétségbe, csak kérdés, hogy a sok az kinek a szemszögéből, kinek a pénztárcájához mérten sok? Írta/írták a itt a fórumon is, hogy valószínűleg plusz forrást lehet lehívni közös EU-s hadipari célokra.
Hogy mi lesz a jövő, azt egyértelműen nyilván senki sem látja, de van olyan hosszútávú befektetés, amire ez nem igaz? Reméljük ez is hosszútávú lesz, ha összejön egyáltalán. Persze semmit nem tudunk, az árat sem. Aztán persze lehet azt is mondani, hogy miért nem költik inkább más célokra. De mint írtam az előző bekezdésben, sok összetevős lehet a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 057
14 194
113
Az L39NG vagy az L159 az nemcsak kiképző gép, hanem könnyű támadó gépnek is lehet használni remélem rendelnek belőle legalább két tucatot. Háború esetén meg nem probléma az utánpótlás, ha megszerzik a többségi tulajdont. A cseheknél 16db L159 van hadrendben mint könnyű támadó gép. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Czech_Air_Force

Egyetértünk, szerintem ez az árú-kapcsolás van a háttérben.
70+ L-159-t gyártottak:
- NATO kompatibilis!
- a Griffel tud együttműködni (LINK), bár kicsit lassabb :( ,
- ...de ott "áll az Aero Vodochody udvarán" és "lezsírozva" kb. 30-40 (kb. 15-t eladtak Irakba),
- most (Covid! kb.) 5-6-7m$!!!
- ...más alternatívához képest kb.azonnal (hónapok alatt) szolgálatba helyezhető: pilóta-képzés, Gripen kímélés -nem kell mindenre (sportgép, csip-csup stb...) a Griffet "emelni"-, stb...

Abszolút win-win.
Szerintem.