Egyetértünk, szerintem ez az árú-kapcsolás van a háttérben.
70+ L-159-t gyártottak:
- NATO kompatibilis!
- a Griffel tud együttműködni (LINK), bár kicsit lassabb ,
- ...de ott "áll az Aero Vodochody udvarán" és "lezsírozva" kb. 30-40 (kb. 15-t eladtak Irakba),
- most (Covid! kb.) 5-6-7m$!!!
- ...más alternatívához képest kb.azonnal (hónapok alatt) szolgálatba helyezhető: pilóta-képzés, Gripen kímélés -nem kell mindenre (sportgép, csip-csup stb...) a Griffet "e csehek hasznalnak. Azokat amelni"-, stb...
Abszolút win-win.
Szerintem.
En ugy emlekszem hogy nem all mar a gyarudvaron egy darab sem. Eladtak mindet magancegeknek, pl. a Draken Internationalnek...
Mar csak annyi gep van, amennyi a Cseh Legiero hasznal, azokat nagyjavitjak, felujitjak, atepitik. 2016ban gyartottak 1 db uj L159est, hogy megmutassak, hogy meg kepesek ra.
Egy esely lenne, ha az Airbus felkarolna az L-39NG-t. Nincs naluk a kinalataban most ilyen tipus. Az ugyes lobbi tevekenysegukkel talan el tudnák adni oda is, ahol nem is akarnak ilyen gepet venni. Valahol keleten, vagy Afrikaban. Mert Nyugat-Europaban biztos nem.
Persze lathattuk hogy amikor a csehek L159el akartak fizetni a C-295-osokert, csak harmat tudott eladni nagy nehezen az EADS-Casa.
Kivel kell egyuttmukodni, hogy F-16 block70 szeru adatmegjelenites is legyen a gepen? Ha mar szlovak, bolgar, horvat pilotakat akarnak kepezni...