A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az L39NG vagy az L159 az nemcsak kiképző gép, hanem könnyű támadó gépnek is lehet használni remélem rendelnek belőle legalább két tucatot. Háború esetén meg nem probléma az utánpótlás, ha megszerzik a többségi tulajdont. A cseheknél 16db L159 van hadrendben mint könnyű támadó gép.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Czech_Air_Force
 
Tovabbmegyek. Egy europai repulogepgyarral a tulajdonunkba ami beszallit azon konzorciumoknak amik europai 5 gen gepet almodnak van e eselyunk betarsulni ha csak egyy aprocska foelemmel is a programba? Csak ugy penzpumpalas gyanant a cegbe? Onnet milyen gepet kikepzogepet is fog venni egyik masik partner? Mondjuk aki nem gyart ilyet? Mert egy ilyen ceg csodje kukazhat sokmimdent... Pl es ugye az unio tamogatja az ilyen tarsulast pont ezt is.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Terminator
https://www.armyrecognition.com/jun...l_apc_armored_armored_personnel_carriers.html

Nigerian_army_makes_artisanal_armored_vehicles_2.png


Tyűbazdmeg.

Milyen előremutató APC kontstrukció:):) ráadásul a cikk szerint ezek kézműves APC-k,és ami kézműves arról köztudott hogy az garancia a minőségre és az egyediségre,Szerintem rendeljünk belőlük vagy 200 db-t,garantáltan egyedi lesz minden egyes db és még egy csomó pénzt is spórolnánk az adófizetők pénzéből,ráadásul ennyi db esetén a magyarországi gyártás is gond nélkül megoldható lenne,így ránézésre tudnánk a képen látható összeszerelési minőséget hozni.:):):):)
 
Nem ugyan az de tudnak ők meredek dolgokat lerakni az asztalra :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez hihetetlen. :D Ez a malac jarmu akkora, hogy kilometerekrol ki lehet loni. :D
Azok a setalgato robocopok meg vegkepp szenzaciosak, olyan szinten mozgaskorlatozottak, hogy korbeszaladhatod oket, akkor sem lesznek kepesek eltalani teged...

...az mar csak hab a tortan, hogy a szemlezo tisztek mind naval uniformisban vannak. :D =)
 
Milyen előremutató APC kontstrukció:):) ráadásul a cikk szerint ezek kézműves APC-k,és ami kézműves arról köztudott hogy az garancia a minőségre és az egyediségre,Szerintem rendeljünk belőlük vagy 200 db-t,garantáltan egyedi lesz minden egyes db és még egy csomó pénzt is spórolnánk az adófizetők pénzéből,ráadásul ennyi db esetén a magyarországi gyártás is gond nélkül megoldható lenne,így ránézésre tudnánk a képen látható összeszerelési minőséget hozni.:):):):)
Hat de mibol keszult? Azt le is kellett gyurniuk... :D nevethetjuk oket de ezek a jo partnerek fegyver gyartoknak. Elszantsag van akarat van. Afrikaba penz is van fegyverre ha nyerni akar es ahhoz pont a konnyu tamado gep kategoria klappol... Meg tobb ilyen vezetot afrikaba :D ha egymast rendezik nem jonnek europaba ha beket kotnek megindulnak. Haboruzzanak es utaljanak.
 
Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
Sosem tudunk olyan színvonalat hozni hazai légtérbe, mint ami Kanadában van. Ebben tökéletesen igazad van.
Viszont: ettől függetlenül jó ötletnek tartom külföldi hadiipari cégekben történő magyar érdekeltségek növelését - nem ölnénk pénzt olyan dolgokba, amire nincs hosszú távú megalapozott terv a megtérülésre.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...
A nyereséghez ugyebár nem árt ha a cégnek van árbevétele.
Az AV- nak a civil megrendelései bizonyosan elolvadtak mostanában és nem úgy tűnik hogy villámgyors lesz a felpattanás
Katonai vonalon van / lesz az új L39NG ami őszintén szólva nem egy nagy durranàs.
Igen komoly a konkurencia kiképző gép / rendszer vonalon és nem az L39 a favorit.
Teljesen bizonyos hogy az L39 eladásai meg se fogják közelíteni az előd számait.
Az új tulajnak először is egy csomó pénzt kell òntenie a cégbe addig amíg a civil megrendelések magukhoz térnek továbbá finanszíroznia kell az új gép fejlesztését és promóját.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.

A cég kilátásai finoman szólva sem rózsásak. Erről az üzleti tranzakcióról is messziről üvölt hogy a poliitikai szempontok az elsődlegesek, nem pedig a gazdaságiak

Ebben egyetértek veled, ha megvesszük,kíváncsi leszek mit hoznak ki belőle,de így elsőre nekem gyanús ez az üzlet.
 
Ez hihetetlen. :D Ez a malac jarmu akkora, hogy kilometerekrol ki lehet loni. :D
Azok a setalgato robocopok meg vegkepp szenzaciosak, olyan szinten mozgaskorlatozottak, hogy korbeszaladhatod oket, akkor sem lesznek kepesek eltalani teged...

...az mar csak hab a tortan, hogy a szemlezo tisztek mind naval uniformisban vannak. :D =)

Ezeknek tényleg elmentek otthonról,valaki túl sok robotzsarut ls vasembert nézet.:):):)
 
Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
Szerintem itt valami kicsit nagyobb szabású lesz felépítve.
Szerintem az NFTC-hez hasonló képzési rendszer lesz beindítva. Jópénzért fogunk pilótát képezni. Mi nem biztos, hogy egy full programot ki tudunk majd használni, de a kelet-európai országokban lesz igény a pilótaképzésre. Előnye, hogy ilyenre PESCO (és esetleg NATO) pénzeket nagyon bőven lehet majd igényelni.
És akkor most szeretnék visszautalni a L-39 topicban történtekre! ;)
Akkor csak halad ez a közös pilótaképzős ügy!
Én mondjuk jobban örülnék a Pilatus PC-21 vonalnak, de ha mondjuk a L-39NG-t akarják 3. szintre rendszeresíteni, az sem rossz. Aztán 4. szintnek meg megveszik a M-346-ot, (a szemlélő úgy is most szemlélte meg Olaszországban :)). DE lehet, hogy aztán oda meg a dél-koreai kapcsolat fog befutni (TA-50)! :rolleyes:
 
Szerintem itt valami kicsit nagyobb szabású lesz felépítve.
Szerintem az NFTC-hez hasonló képzési rendszer lesz beindítva. Jópénzért fogunk pilótát képezni. Mi nem biztos, hogy egy full programot ki tudunk majd használni, de a kelet-európai országokban lesz igény a pilótaképzésre. Előnye, hogy ilyenre PESCO (és esetleg NATO) pénzeket nagyon bőven lehet majd igényelni.
És akkor most szeretnék visszautalni a L-39 topicban történtekre! ;)
Akkor csak halad ez a közös pilótaképzős ügy!
Én mondjuk jobban örülnék a Pilatus PC-21 vonalnak, de ha mondjuk a L-39NG-t akarják 3. szintre rendszeresíteni, az sem rossz. Aztán 4. szintnek meg megveszik a M-346-ot, (a szemlélő úgy is most szemlélte meg Olaszországban :)). DE lehet, hogy aztán oda meg a dél-koreai kapcsolat fog befutni (TA-50)! :rolleyes:

Egyszerubb, ha atul egy Gripen F-be...
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
Hamy sugarhajtasu gepre kellett pilota az nftc elejen? /ebbol hanynak volt mar tapasztalata sugarhajtasu geppel es hamyat kapot tapasztalatot alban es albatroszon?./
Hany sugarhajtasu pilotara lessz szuksegunk a jovoben? Vajon az osszes airbus vagy falcon pilotat es esetleges tovabbi sugarhajtasu gep pilotait megeri folyton a nagy draga gepekkel reptetni? Hat a horvatok es a bolgarok a szlovakok? Oveluk mi a helyzet? Es mi a helyzet a szloven legterrel? Esetleg szerzunk be meg gepeket? Kitudja? Hat az osztrakok? Igen csak csehul allnak... Es ott a komplett balkan... :) es mi van ha nem alban akarunk kepezni hanem az uj alcan? Alcanak vajon felivel e a piaca hogy surusodnek a haboruk es az albak eleg hasznosnak bizonyulnak? Es ahogy emelkednek a vadaszok arai... Letezik egyaltalan olcso vadasz? Mert olcso bombazo mar nem igen van...
 
Persze vannak dronok amik csapasmero kepessegel rendelkeznek. De bena kacsak. Es ezek a gepek partiba vannak arba az albaval. Pl. A siklobombak koraba mar nem kell kozel repulni az iranyitott fegyverek koraba egy bombazonak nem kell sok tonna bombat cipelni. Az hogy vadaszgep ellen nem valo nem tenyezo nem is azok ellen kell alkalmazni. Kikepzobol lehet van kinalat boven de olcso csapasmerobol nemigazan... 2 siklobombat ha elvisz egy gep 100% siker. Es filleres gep filleres uzemeltetessel hosszu elettartammal.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0