Amúgy már a nemzetgazdasági minisztériumhoz.Semennyire. A honvédelmi minisztériumhoz tartozik.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amúgy már a nemzetgazdasági minisztériumhoz.Semennyire. A honvédelmi minisztériumhoz tartozik.
https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!Őt.
![]()
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG
2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.
https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
Amúgy kissé le vannak maradva technológiailag a versenytársakhoz képest.https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!
Béla bá és a HTKA! What else?
Bemutatkozott az L-39NG
Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.
2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.
A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.
Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.
Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.
És a lényeg amit kerestem...
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból
Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.
Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.
https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/
![]()
Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.
Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.
Csak mert nincs potenciál a cégben...![]()
Liszkai János | 2018. június 18. hétfő, 09:46https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!
Béla bá és a HTKA! What else?
Bemutatkozott az L-39NG
Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.
2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.
A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.
Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.
Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.
És a lényeg amit kerestem...
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból
Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.
Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.
https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/
![]()
Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.
Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.
Csak mert nincs potenciál a cégben...![]()
Ez a Pécsi Magnus?
Most akkor vetessük meg a Boeinget?Amúgy kissé le vannak maradva technológiailag a versenytársakhoz képest.
Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.Most akkor vetessük meg a Boeinget?![]()
Hát ha vmikor olcsón hozzá lehetett jutni a gyárhoz, akkor most. Főleg ha az eladók meg voltak szorulva.Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
Ha olcsó se biztos, hogy megérte ha nem megyünk vele semmire...Hát ha vmikor olcsón hozzá lehetett jutni a gyárhoz, akkor most. Főleg ha az eladók meg voltak szorulva.
Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...Egyébként egy ilyen koronaválságban, ami a repulogépgyártókat viseli meg talán a legjobban, elég nyomott áron lehet beszállnui a cégbe..
A ceg tulajdonresszel eggyut jar a cseh kikepzesi rendszer. Ami kikepzogep gyarto volta miatt ki kell hogy legyen dolgozva...Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.
Ha jól menne a bolt nem is gondolkodnának a tulajdonosok eladásban. Top 1es céget meg nem a pályánk megvenni. Számomra az sem vilagos ki a vevő és mennyire tuti az üzlet.Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...
A nyereséghez ugyebár nem árt ha a cégnek van árbevétele.
Az AV- nak a civil megrendelései bizonyosan elolvadtak mostanában és nem úgy tűnik hogy villámgyors lesz a felpattanás
Katonai vonalon van / lesz az új L39NG ami őszintén szólva nem egy nagy durranàs.
Igen komoly a konkurencia kiképző gép / rendszer vonalon és nem az L39 a favorit.
Teljesen bizonyos hogy az L39 eladásai meg se fogják közelíteni az előd számait.
Az új tulajnak először is egy csomó pénzt kell òntenie a cégbe addig amíg a civil megrendelések magukhoz térnek továbbá finanszíroznia kell az új gép fejlesztését és promóját.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.
A cég kilátásai finoman szólva sem rózsásak. Erről az üzleti tranzakcióról is messziről üvölt hogy a poliitikai szempontok az elsődlegesek, nem pedig a gazdaságiak
Egyebkent a helikopteres kikepzo kp ha joltudom mar alairt lezsirozott /horvatok meg szlovenek el eggyutt./ es nemugrik be meg kik vannak benne./ de ha merevszarnyassal bovitheto... Es az aero nyomja a tananyagot /ami rendelkezesre all neki./ az elmeletet es a gyakorlati reszt mit hogyan.... Plusz a zlin license... Szliveneknek pilatusai vannak azthiszem.... Mind szloven mind horvat legterbe jaratosak vagyunk...es mire mimden kiepul konnyen elofordulhat hogy nekunk is lessz megegy szazad vadasszunk a sugarhajtomuves szallitok mellett.... Es elofordulhat hogy egy jo legvedelmi ernyo alatt foldi csapast is kivanunk merni siklobombakkal?
Nem ugyan az de tudnak ők meredek dolgokat lerakni az asztalra
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..