A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Pontosan, se korszerű, se eladható technológiája nincs a cégnek. Az Aero Vodochody lényegében egy értéktelen kisvállalkozás, különösebb jövőkép nélkül. Hatalmas botrány lenne, ha Magyarország lenne az eladhatatlan L-159/L-39NG utolsó vevője, tisztán politikai korrupció okán. A légierőnek nincs szüksége erre a gépre, ha mindenáron jet trainert akarunk, akkor ott a korszerű Master, amit a lengyelek és az izraeliek is vettek, nem véletlenül!


Ki csinálna ebből hatalmas botrányt?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 331
96 666
113
Aero beszállítója több nagynak is
Airbusnak beszállít alkatrészeket az A220, A350, A400M, A321-be
Embraer esetén KC-390-be
Leonardo esetén a C27J-be
Ezen felül a sugárhajtású "kiképzőgépeket", gyárt L39 és származékai.
Mintha kett volna erről anno szó, hogy akarunk ilyen gépeket venni és a cseh gépek is szóbajöttek. Mondjuk arról nem volt szó, hogy megvesszük az egész gyárat.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 811
32 261
113
Egy cégbe való bevásárlással, pláne, hogy többségi tulajdont szerez valaki, ez esetben az Arzenal, az egyúttal a know-how-hoz is hozzájut, nem? Lehet, hogy nem világújdonságok, de mivel nálunk ennek nincs se kultúrája, se alapja; nincs meg a tudás, ezért nekünk új. Meg ha beszállító több nagy cégbe, ami nekünk érdekes, illetve vannak kapcsolati pontok. Meg lett mondva, hogy el kell mozdulni az összeszerelő szintről, valószínűleg a repülőgépipar az egyik ilyen előremozdulás.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 331
96 666
113
De most ebből az Aero-ból technikai szinten mi eshet le nekünk? Szóval mit gyártanak ami számunkra kell és megfelelő?
Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 811
32 261
113
Az mennyire érdekes nekünk, hogy a honlapjuk szerint még komplett kiképzési rendszerük is van? Régebben szó volt róla, hogy ezt magunk akarjuk megvalósítani, esetleg más V4-es országgal. Mostanában nem esett erről szó. És a cseheknél is ugyan úgy Gripen van rendszeresítve.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
"Összességében az Aero Vodochody a V4 fegyvergyártásának egyik ékköve, egy új, piaci bevezetés előtt álló, vélhetően sikeres termékkel (L-39 NG), úgyhogy a gyár megszerzése meglehetősen jelentős fegyvertény lenne." A vég-konklúziója.

Meg kielemzi ő is, hogy kompenzálni lehet a rámpás szállítógépek esetében. A Laonardo, az Embarer és az Airbus felé egyaránt.

Szerintem ez egy win-win ügylet a csehekkel. Részesedhetnek a mi beszerzéseink kompenzációiból is, mi is az övékéből. Szerezhetünk technológiát, tudást és profitot.
Azt már csak remélem, hogy lesz magyarországi üzeme is a cégnek idővel.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
Az Aero magazin hatlapján folyamatosan ott van. Miért?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 079
130 139
113
Az mennyire érdekes nekünk, hogy a honlapjuk szerint még komplett kiképzési rendszerük is van? Régebben szó volt róla, hogy ezt magunk akarjuk megvalósítani, esetleg más V4-es országgal. Mostanában nem esett erről szó. És a cseheknél is ugyan úgy Gripen van rendszeresítve.
Volt szó közös gripen kiképző központról nálunk pár éve amíg a szlovákok tövig be nem nyaltak az amcsiknakl az f-16-al ami sírba tette a dolgot
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!:rolleyes:
Béla bá és a HTKA! What else?

Bemutatkozott az L-39NG


Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.

2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.

A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.

Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.

Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.

És a lényeg amit kerestem...:hadonaszos:
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból


Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.

Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.

https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/

FA-259-Striker.jpg

Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.

Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.

Csak mert nincs potenciál a cégben...:rolleyes: