A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 539
113
https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!:rolleyes:
Béla bá és a HTKA! What else?

Bemutatkozott az L-39NG


Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.

2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.

A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.

Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.

Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.

És a lényeg amit kerestem...:hadonaszos:
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból


Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.

Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.

https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/

FA-259-Striker.jpg

Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.

Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.

Csak mert nincs potenciál a cégben...:rolleyes:
Amúgy kissé le vannak maradva technológiailag a versenytársakhoz képest.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 552
4 734
113
https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!:rolleyes:
Béla bá és a HTKA! What else?

Bemutatkozott az L-39NG


Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.

2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.

A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.

Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.

Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.

És a lényeg amit kerestem...:hadonaszos:
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból


Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.

Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.

https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/

FA-259-Striker.jpg

Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.

Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.

Csak mert nincs potenciál a cégben...:rolleyes:
Liszkai János | 2018. június 18. hétfő, 09:46
Meglepő típus lehet az A-10 utódja
L-159A-ALCA-027.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 520
93 768
113
Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
Hát ha vmikor olcsón hozzá lehetett jutni a gyárhoz, akkor most. Főleg ha az eladók meg voltak szorulva.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 1586

Guest
Egyébként egy ilyen koronaválságban, ami a repulogépgyártókat viseli meg talán a legjobban, elég nyomott áron lehet beszállnui a cégbe..
Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...
A nyereséghez ugyebár nem árt ha a cégnek van árbevétele.
Az AV- nak a civil megrendelései bizonyosan elolvadtak mostanában és nem úgy tűnik hogy villámgyors lesz a felpattanás
Katonai vonalon van / lesz az új L39NG ami őszintén szólva nem egy nagy durranàs.
Igen komoly a konkurencia kiképző gép / rendszer vonalon és nem az L39 a favorit.
Teljesen bizonyos hogy az L39 eladásai meg se fogják közelíteni az előd számait.
Az új tulajnak először is egy csomó pénzt kell òntenie a cégbe addig amíg a civil megrendelések magukhoz térnek továbbá finanszíroznia kell az új gép fejlesztését és promóját.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.

A cég kilátásai finoman szólva sem rózsásak. Erről az üzleti tranzakcióról is messziről üvölt hogy a poliitikai szempontok az elsődlegesek, nem pedig a gazdaságiak
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
A ceg tulajdonresszel eggyut jar a cseh kikepzesi rendszer. Ami kikepzogep gyarto volta miatt ki kell hogy legyen dolgozva...

Jelenleg meg az elod repulogepek is repulnek amik alkatreszt igenyelnek tipustanusitvanyokat kepzeseket esetleges nagyjavitasokat stb...

Szerintem senki nem szamit akkora sikerre mint az alba eseten de ez nem jelenti azt hogy veszteseges lessz a vegen. /ne feledjuk el hogy valami zlin licenset is vettunk./ airbus gyar is bovulni fog... Em azt latom hogy nem a civil tomegkozlekedes iranyaba nyitottunktehat nem abba az iranyba ami most zuhant be.t
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and marton

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
  1. Egyebkent az ae 270 meg mindig log a levegobe nem azt mondom hogy gyartasba kerul de a lehetoseg adott... Befektetoi csoport volt a vasarlo nem hiszem hogy valaki a sajat penzet kidobna az ablakon attol hogy mi nem tudjuk az ugy reszleteit meg nem jelenti azt hogy nem lenne jo uzlet valami.
 
K

kamm

Guest
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.

Konkretan a kutya nem vesz semilyen kinai legiipari termeket es ez ezutan sem fog valtozni, plane egy vedelmi szegmensben.
Amerikaban, Europaban senki nem fog a kinaiaktol venni semmit, ami akar tavolrol is vedelmi eszkoz, az ausztralok sem, de a kinaiaktol tarto kornyezo azsiaiak szinten kerulik oket messzire, akkor inkabb oroszoktol vesznek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Egyebkent a helikopteres kikepzo kp ha joltudom mar alairt lezsirozott /horvatok meg szlovenek el eggyutt./ es nemugrik be meg kik vannak benne./ de ha merevszarnyassal bovitheto... Es az aero nyomja a tananyagot /ami rendelkezesre all neki./ az elmeletet es a gyakorlati reszt mit hogyan.... Plusz a zlin license... Szliveneknek pilatusai vannak azthiszem.... Mind szloven mind horvat legterbe jaratosak vagyunk...es mire mimden kiepul konnyen elofordulhat hogy nekunk is lessz megegy szazad vadasszunk a sugarhajtomuves szallitok mellett.... Es elofordulhat hogy egy jo legvedelmi ernyo alatt foldi csapast is kivanunk merni siklobombakkal?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 520
93 768
113
Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...
A nyereséghez ugyebár nem árt ha a cégnek van árbevétele.
Az AV- nak a civil megrendelései bizonyosan elolvadtak mostanában és nem úgy tűnik hogy villámgyors lesz a felpattanás
Katonai vonalon van / lesz az új L39NG ami őszintén szólva nem egy nagy durranàs.
Igen komoly a konkurencia kiképző gép / rendszer vonalon és nem az L39 a favorit.
Teljesen bizonyos hogy az L39 eladásai meg se fogják közelíteni az előd számait.
Az új tulajnak először is egy csomó pénzt kell òntenie a cégbe addig amíg a civil megrendelések magukhoz térnek továbbá finanszíroznia kell az új gép fejlesztését és promóját.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.

A cég kilátásai finoman szólva sem rózsásak. Erről az üzleti tranzakcióról is messziről üvölt hogy a poliitikai szempontok az elsődlegesek, nem pedig a gazdaságiak
Ha jól menne a bolt nem is gondolkodnának a tulajdonosok eladásban. Top 1es céget meg nem a pályánk megvenni. Számomra az sem vilagos ki a vevő és mennyire tuti az üzlet.
De bárki is veszi meg nem 1-2 évben gondolkodik. 2022-nél előbb nem fog ujra csúcsra járni a légi forgalom. Viszont ha nincs kisiklás, akkor ez egy dinamikusan fejlődő piac.
A katonai része meg bármilyen cégnél együtt jár a politikai kapcsolatokkal, politikai-katonai befolyásszerzéssel, kiterjesztéssel. De még egy ideális cseh-magyar katonai, gazdasági együttműködés is kiqlakulhat. Sok mindenben előttünk járnak.
 
K

kamm

Guest
Egyebkent a helikopteres kikepzo kp ha joltudom mar alairt lezsirozott /horvatok meg szlovenek el eggyutt./ es nemugrik be meg kik vannak benne./ de ha merevszarnyassal bovitheto... Es az aero nyomja a tananyagot /ami rendelkezesre all neki./ az elmeletet es a gyakorlati reszt mit hogyan.... Plusz a zlin license... Szliveneknek pilatusai vannak azthiszem.... Mind szloven mind horvat legterbe jaratosak vagyunk...es mire mimden kiepul konnyen elofordulhat hogy nekunk is lessz megegy szazad vadasszunk a sugarhajtomuves szallitok mellett.... Es elofordulhat hogy egy jo legvedelmi ernyo alatt foldi csapast is kivanunk merni siklobombakkal?

A horvatokkal kozoskodesen mar agyaltunk a Gripen topikban, de attol meg az csak az en agyszulemenyem. :)
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 252
37 132
113
Az L39NG vagy az L159 az nemcsak kiképző gép, hanem könnyű támadó gépnek is lehet használni remélem rendelnek belőle legalább két tucatot. Háború esetén meg nem probléma az utánpótlás, ha megszerzik a többségi tulajdont. A cseheknél 16db L159 van hadrendben mint könnyű támadó gép.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Czech_Air_Force
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Tovabbmegyek. Egy europai repulogepgyarral a tulajdonunkba ami beszallit azon konzorciumoknak amik europai 5 gen gepet almodnak van e eselyunk betarsulni ha csak egyy aprocska foelemmel is a programba? Csak ugy penzpumpalas gyanant a cegbe? Onnet milyen gepet kikepzogepet is fog venni egyik masik partner? Mondjuk aki nem gyart ilyet? Mert egy ilyen ceg csodje kukazhat sokmimdent... Pl es ugye az unio tamogatja az ilyen tarsulast pont ezt is.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Terminator