A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!:rolleyes:
Béla bá és a HTKA! What else?

Bemutatkozott az L-39NG


Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.

2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.

A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.

Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.

Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.

És a lényeg amit kerestem...:hadonaszos:
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból


Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.

Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.

https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/

FA-259-Striker.jpg

Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.

Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.

Csak mert nincs potenciál a cégben...:rolleyes:
 
https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!:rolleyes:
Béla bá és a HTKA! What else?

Bemutatkozott az L-39NG


Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.

2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.

A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.

Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.

Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.

És a lényeg amit kerestem...:hadonaszos:
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból


Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.

Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.

https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/

FA-259-Striker.jpg

Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.

Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.

Csak mert nincs potenciál a cégben...:rolleyes:
Amúgy kissé le vannak maradva technológiailag a versenytársakhoz képest.
 
https://htka.hu/2018/10/28/bemutatkozott-az-l-39ng/ Akkor támaszkodjunk "hiteles forrásra"!:rolleyes:
Béla bá és a HTKA! What else?

Bemutatkozott az L-39NG


Négy évvel azután, hogy a cseh gyártó hivatalosan is bejelentette az L-39NG programját, elkészült és bemutatkozott az első példány.

2014 júliusában Farnborough-ban jelentette be az AERO Vodochody, hogy az L-39 Albatrosz alapjain új, modernizált veriót készít, mellyel azon országoknak lehet kiváló üzlet (akikből közel 60 található világszerte), amelyek már most is üzemeltetik az Albatroszt (állományukban nagyjából 600 repülőképes L-39-essel). Ezek leváltására, vagy adott esetben modernizálására tökéletes választás az L-39NG.

A most bemutatott példány első alkatrészeinek gyártását 2017-ben kezdték meg és az elkészült példány október 12-én gödült ki a gyárkapun, az első repülését pedig még idén végre tervezik hajtani.
Hivatalos megrendelést egyelőre csak Szenegál adott le a típusra, mely 4 felfegyverezhető példányt rendelt. Az első két gépet 2020-ban vehetnék át, míg a maradék két példány a rákövetkezendő esztendőre készül el.

Emellett cseh források szerint a légierő pilótaképzésében résztvevő, állami tulajdonú LOM Praha 4 példány vásárlását tervezi, további 2 gépes opcióval. Továbbá még két másik céggel írtak alá szándéknyilatkozatot: a portugál SkyTech 10 gépet ígényelne (további 6 gépes opcióval), míg az arizonai RSW Aviation 12 új gyártású példányt szeretne, további 6 meglévő gépét is átalakítaná, melyek L-39CW típusjelzést kapnának a modernizációt követően.

Az újgenerációs Albatrosz kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb Williams FJ44 típusú erőforrásokat kap, mellyel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is. A pilótafülke műszereit lecserélik és többfunkciós, nagyméretű kijelzőket szerelnek be, és “virtuális képességekkel” növelik a képzés hatékonyságát. A sárkányszerkezethez is hozzányúltak, az L-39NG új, korszerű struktúrájú szárnyakat kap, mely könnyebb, de nagyobb élettartamot biztosít. Emellett egy darabból készült kabintetőt is kap a növendék a jobb kilátás érdekében.

És a lényeg amit kerestem...:hadonaszos:
Továbbfejlesztett csapásmérő Csehországból


Az Aero Vodochody a Farnborough AIr Show 2018 keretében bemutatta az L-159 Alca továbbfejlesztésével létrehozott F/A-259 Striker típusú könnyű csapásmérő gépet.

Alig egy hónapja írtunk róla, hogy a cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre (melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása), most pedig hivatalosan is bemutatták a koncepciót, mellyel az amerikai megrendelésre (is) pályáznak.

https://htka.hu/2018/07/17/tovabbfejlesztett-csapasmero-csehorszagbol/

FA-259-Striker.jpg

Az L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft) típuson alapuló könnyű csapásmérőt az alaphoz hasonlóan a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelnék fel, első pillantásra a sárkányhoz sem nyúlnának túlzottan, azonban a burkolat alatt komoly változtatásokat eszközölnek: a pilótafülkében NVG-kompatibilis színes kijelzők kerülnek beépítésre, emellett a hálózatközpontú hadviseléshez igazodva fejlett datalink kommunikációs rendszerrel látják el, emellett AESA radar kerül belépítésre, mely képes szintetikus apertúra (SAR) és földi mozgó célpont követésére (GMTI) is.

Az IAI Lahav divíziójával közösen fejlesztett variáns egy esetleges megrendelés esetén egy amerikai partner segítségével az Egyesült Államokban készülne, míg a csehországi üzem az L-159 jelenlegi verzióira és az L-39NG programra fókuszálna.

Csak mert nincs potenciál a cégben...:rolleyes:
Liszkai János | 2018. június 18. hétfő, 09:46
Meglepő típus lehet az A-10 utódja
L-159A-ALCA-027.jpg
 
Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
Hát ha vmikor olcsón hozzá lehetett jutni a gyárhoz, akkor most. Főleg ha az eladók meg voltak szorulva.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Egyébként egy ilyen koronaválságban, ami a repulogépgyártókat viseli meg talán a legjobban, elég nyomott áron lehet beszállnui a cégbe..
Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...
A nyereséghez ugyebár nem árt ha a cégnek van árbevétele.
Az AV- nak a civil megrendelései bizonyosan elolvadtak mostanában és nem úgy tűnik hogy villámgyors lesz a felpattanás
Katonai vonalon van / lesz az új L39NG ami őszintén szólva nem egy nagy durranàs.
Igen komoly a konkurencia kiképző gép / rendszer vonalon és nem az L39 a favorit.
Teljesen bizonyos hogy az L39 eladásai meg se fogják közelíteni az előd számait.
Az új tulajnak először is egy csomó pénzt kell òntenie a cégbe addig amíg a civil megrendelések magukhoz térnek továbbá finanszíroznia kell az új gép fejlesztését és promóját.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.

A cég kilátásai finoman szólva sem rózsásak. Erről az üzleti tranzakcióról is messziről üvölt hogy a poliitikai szempontok az elsődlegesek, nem pedig a gazdaságiak
 
Nem, szerintem kuuurvára nem kéne sugárhajtóműves kiképzőt venni. Pénzkidobásnak tartom. És attól félek, hogy a hazai képzés minősége olyan messze lesz a kanadaitól mint makó jeruzsálemtől.
A ceg tulajdonresszel eggyut jar a cseh kikepzesi rendszer. Ami kikepzogep gyarto volta miatt ki kell hogy legyen dolgozva...

Jelenleg meg az elod repulogepek is repulnek amik alkatreszt igenyelnek tipustanusitvanyokat kepzeseket esetleges nagyjavitasokat stb...

Szerintem senki nem szamit akkora sikerre mint az alba eseten de ez nem jelenti azt hogy veszteseges lessz a vegen. /ne feledjuk el hogy valami zlin licenset is vettunk./ airbus gyar is bovulni fog... Em azt latom hogy nem a civil tomegkozlekedes iranyaba nyitottunktehat nem abba az iranyba ami most zuhant be.t
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and marton
  1. Egyebkent az ae 270 meg mindig log a levegobe nem azt mondom hogy gyartasba kerul de a lehetoseg adott... Befektetoi csoport volt a vasarlo nem hiszem hogy valaki a sajat penzet kidobna az ablakon attol hogy mi nem tudjuk az ugy reszleteit meg nem jelenti azt hogy nem lenne jo uzlet valami.
 
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.

Konkretan a kutya nem vesz semilyen kinai legiipari termeket es ez ezutan sem fog valtozni, plane egy vedelmi szegmensben.
Amerikaban, Europaban senki nem fog a kinaiaktol venni semmit, ami akar tavolrol is vedelmi eszkoz, az ausztralok sem, de a kinaiaktol tarto kornyezo azsiaiak szinten kerulik oket messzire, akkor inkabb oroszoktol vesznek.
 
Egyebkent a helikopteres kikepzo kp ha joltudom mar alairt lezsirozott /horvatok meg szlovenek el eggyutt./ es nemugrik be meg kik vannak benne./ de ha merevszarnyassal bovitheto... Es az aero nyomja a tananyagot /ami rendelkezesre all neki./ az elmeletet es a gyakorlati reszt mit hogyan.... Plusz a zlin license... Szliveneknek pilatusai vannak azthiszem.... Mind szloven mind horvat legterbe jaratosak vagyunk...es mire mimden kiepul konnyen elofordulhat hogy nekunk is lessz megegy szazad vadasszunk a sugarhajtomuves szallitok mellett.... Es elofordulhat hogy egy jo legvedelmi ernyo alatt foldi csapast is kivanunk merni siklobombakkal?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...
A nyereséghez ugyebár nem árt ha a cégnek van árbevétele.
Az AV- nak a civil megrendelései bizonyosan elolvadtak mostanában és nem úgy tűnik hogy villámgyors lesz a felpattanás
Katonai vonalon van / lesz az új L39NG ami őszintén szólva nem egy nagy durranàs.
Igen komoly a konkurencia kiképző gép / rendszer vonalon és nem az L39 a favorit.
Teljesen bizonyos hogy az L39 eladásai meg se fogják közelíteni az előd számait.
Az új tulajnak először is egy csomó pénzt kell òntenie a cégbe addig amíg a civil megrendelések magukhoz térnek továbbá finanszíroznia kell az új gép fejlesztését és promóját.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.

A cég kilátásai finoman szólva sem rózsásak. Erről az üzleti tranzakcióról is messziről üvölt hogy a poliitikai szempontok az elsődlegesek, nem pedig a gazdaságiak
Ha jól menne a bolt nem is gondolkodnának a tulajdonosok eladásban. Top 1es céget meg nem a pályánk megvenni. Számomra az sem vilagos ki a vevő és mennyire tuti az üzlet.
De bárki is veszi meg nem 1-2 évben gondolkodik. 2022-nél előbb nem fog ujra csúcsra járni a légi forgalom. Viszont ha nincs kisiklás, akkor ez egy dinamikusan fejlődő piac.
A katonai része meg bármilyen cégnél együtt jár a politikai kapcsolatokkal, politikai-katonai befolyásszerzéssel, kiterjesztéssel. De még egy ideális cseh-magyar katonai, gazdasági együttműködés is kiqlakulhat. Sok mindenben előttünk járnak.
 
Egyebkent a helikopteres kikepzo kp ha joltudom mar alairt lezsirozott /horvatok meg szlovenek el eggyutt./ es nemugrik be meg kik vannak benne./ de ha merevszarnyassal bovitheto... Es az aero nyomja a tananyagot /ami rendelkezesre all neki./ az elmeletet es a gyakorlati reszt mit hogyan.... Plusz a zlin license... Szliveneknek pilatusai vannak azthiszem.... Mind szloven mind horvat legterbe jaratosak vagyunk...es mire mimden kiepul konnyen elofordulhat hogy nekunk is lessz megegy szazad vadasszunk a sugarhajtomuves szallitok mellett.... Es elofordulhat hogy egy jo legvedelmi ernyo alatt foldi csapast is kivanunk merni siklobombakkal?

A horvatokkal kozoskodesen mar agyaltunk a Gripen topikban, de attol meg az csak az en agyszulemenyem. :)