A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konsyrukciójuk az L39 de annak a ráncfelvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high end technológia, se egy ütős jó saját tipus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokbólfontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés
Beszállítói pozíciót gondolom.
Szerintem így elég sanszos egy közös szállítógép beszerzés cserébe megoldottá válhat a beszállítás mint kompenzáció.
Ezenkívül emlékeim szerint izraeliekkel közösen még amerikai tenderen is indultak.
Meg mellesleg kiképzö gépeket is gyárthatnak.

Most mi a baj? Árról sem tudunk semmit.
Jò a cseheknek, jó lehet nekünk, pl mint a Hirtenberger...
 
Pontosan, se korszerű, se eladható technológiája nincs a cégnek. Az Aero Vodochody lényegében egy értéktelen kisvállalkozás, különösebb jövőkép nélkül. Hatalmas botrány lenne, ha Magyarország lenne az eladhatatlan L-159/L-39NG utolsó vevője, tisztán politikai korrupció okán. A légierőnek nincs szüksége erre a gépre, ha mindenáron jet trainert akarunk, akkor ott a korszerű Master, amit a lengyelek és az izraeliek is vettek, nem véletlenül!


Ki csinálna ebből hatalmas botrányt?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Aero beszállítója több nagynak is
Airbusnak beszállít alkatrészeket az A220, A350, A400M, A321-be
Embraer esetén KC-390-be
Leonardo esetén a C27J-be
Ezen felül a sugárhajtású "kiképzőgépeket", gyárt L39 és származékai.
Mintha kett volna erről anno szó, hogy akarunk ilyen gépeket venni és a cseh gépek is szóbajöttek. Mondjuk arról nem volt szó, hogy megvesszük az egész gyárat.
 
Egy cégbe való bevásárlással, pláne, hogy többségi tulajdont szerez valaki, ez esetben az Arzenal, az egyúttal a know-how-hoz is hozzájut, nem? Lehet, hogy nem világújdonságok, de mivel nálunk ennek nincs se kultúrája, se alapja; nincs meg a tudás, ezért nekünk új. Meg ha beszállító több nagy cégbe, ami nekünk érdekes, illetve vannak kapcsolati pontok. Meg lett mondva, hogy el kell mozdulni az összeszerelő szintről, valószínűleg a repülőgépipar az egyik ilyen előremozdulás.
 
De most ebből az Aero-ból technikai szinten mi eshet le nekünk? Szóval mit gyártanak ami számunkra kell és megfelelő?
Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
 
Az mennyire érdekes nekünk, hogy a honlapjuk szerint még komplett kiképzési rendszerük is van? Régebben szó volt róla, hogy ezt magunk akarjuk megvalósítani, esetleg más V4-es országgal. Mostanában nem esett erről szó. És a cseheknél is ugyan úgy Gripen van rendszeresítve.
 
"Összességében az Aero Vodochody a V4 fegyvergyártásának egyik ékköve, egy új, piaci bevezetés előtt álló, vélhetően sikeres termékkel (L-39 NG), úgyhogy a gyár megszerzése meglehetősen jelentős fegyvertény lenne." A vég-konklúziója.

Meg kielemzi ő is, hogy kompenzálni lehet a rámpás szállítógépek esetében. A Laonardo, az Embarer és az Airbus felé egyaránt.

Szerintem ez egy win-win ügylet a csehekkel. Részesedhetnek a mi beszerzéseink kompenzációiból is, mi is az övékéből. Szerezhetünk technológiát, tudást és profitot.
Azt már csak remélem, hogy lesz magyarországi üzeme is a cégnek idővel.
 
Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
Az Aero magazin hatlapján folyamatosan ott van. Miért?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az mennyire érdekes nekünk, hogy a honlapjuk szerint még komplett kiképzési rendszerük is van? Régebben szó volt róla, hogy ezt magunk akarjuk megvalósítani, esetleg más V4-es országgal. Mostanában nem esett erről szó. És a cseheknél is ugyan úgy Gripen van rendszeresítve.
Volt szó közös gripen kiképző központról nálunk pár éve amíg a szlovákok tövig be nem nyaltak az amcsiknakl az f-16-al ami sírba tette a dolgot