A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ezek a rakéta sorozatvetők vajon árban mit kóstálnak? Például ez az izraeli Lynux, gondolom nem egy eget verő összeg lehet.A másik: az etetése a költségesebb dolog. Mondjuk nekem a braziloké is tetszik, meg gondolom van egy pár ország, ahol vannak ezek jó minőségben nem horribilis összegért.
Sajnos jól titkolják.:(
 
Gondolom a csupa ifv felallas utotte ki a biztositekot.
Egyebkent nem akkora hulyeseg hogy meg kelljen rajta hokkenni...
Hatekonysagba nem lehet vitatkozni vele szerintem.
Ar tekintetebe meg egy olcsobb lasd ascod a nagy megrendelt db szam miatt meg kedvezobb arfekvesuve tud vallni.
A hazai gyartason osszeszerelesen sem kell kibukni ascod esetebe mert pont e miatt szuletett meg a jarmu reszben. A tervezo ceg/ek csak megterveztek a gyartast mindig is licensebe kivantak eladni a jarmuhoz... Ez a hazai fejleszthetoseget is jelenti mert ez mimden orszag szamara ami remdszeresitette alapveto velejaro... Es mint irtam vannak ures reszek a platformon azon teny mellett is hogy rengeteg variacioja letezik amik kozul nyugodtan lehet mazsolazgatni... De 120 as aknaveto hordozo valtozata pl nincs ahogy hidveto sem ez szamunkra nyitott es export kepes a mar rendazeresitett orszagok teren. Plane ha mi is bevasarlunk tollulk a csupasz alvazra hazai raepitessel mondjuk 155 mm est ami a kozepesbe kellene... Vagy felderito valtozatot pl az angoloktol vagy panceltorot stb.... Van boven lehetoseg... Dde akar egy mtl /blu/ csaladhoz hasonlo logisztikai jarmu is kihozhato belolle pluszba... Igy a teljes hadsereg igenyeit szinte /konnyu jarmuveket leszamitva./ ki lehetne szolgalni egy jarmuvel. Es nagyon konnyen megeshetne hogy egy olcsobb ascod valasztasa eseten olcsobb lenne a vegosszeg mint egy teszem azt puma ifv es valami mas apc parhuzamos beszerzese uzemeltetesi koltsege.a puma boxer variacional egy csupa ascod mindenfele keppen olcsobb es ascodnal 100% a hazai osszeszereles es a fo elem alkatresz gyartas ami porgeti a piacot a hazai ipart a hadiipart valoban megteremti igy meg tobb jarmure is futna mint a dragabb puma boxer variant esetebe. Pl
 
Inkább Puma/Lynx.
Se pumaval se lynx el nem lehetne a honvedseg nehezjarmu igenyeit kielegiteni egy jarmu alapplatformmal. Arba meg vegkepp nem. A nehez dd lehet nem ascodal lenne a legcombosabb nehez dd a tagabb regioba de a kozepes dd ascoddal a legcombosabb lenne. /eddig apc t hasznalt az egesz sereg harcjarmunek ezutan ifv t hasznalhata ugyanugy egy tipussal./
 
Az Archer teljesen automatizált, nem hinném, hogy rossz lenne.
Ez is az. Az ágyú 2 oldalán azok a lőszer tartók (12 lövedék és töltet), amiből automata rendszer tölt. Az irányzás a kabinból történik, digitálisan, akár a C2 rendszeren megadott koordinátákra.
De nagyon fontos. Tényleg senkire nem akarok semmit sem rámelegíteni! (hogyan is tudnék?o_O)
Én erre az EVA-ra akkor figyeltem fel, amikor tavaly (?) valamikor kiderült, hogy a háttérben a szlovákokkal megy tervezői munka. Majd jött az EuroArtillery program, amiben a szlovákok viszik a prímet (Bár ott nem feltétlenül magát az ágyút fejlesztik, hanem a lőszert, és az informatikai hátteret - ha jól vettem ki). Folyamatosan tolják a V4-es hadiipari együttműködés szükségességét.
Úgy vagyok vele, hogy inkább legyen ebből EVA (ami egy elég okos konstrukciónak tűnik), mint hogy megvegyük a Vidrát (akár mennyire AMV alapú is)... :rolleyes:
 
Az ascod jo a nehez dd be ifv nek 35 mm essel
Jo a kozepesbe szinten 35 mm essel
Jo a felderitoknek
Jo a panceltoroknek
Jo a tuzersegnek 155 mm essel
Es jo lenne a tamogatoknak 120 aknavetovel
Jo lehetne konnyu tanknak 105-120 assal /barmennyire is pfff ebbe a felalasba mehetne afrikaba a 72./
Jo muszakimemtonek utasznak harcteri mentonek parancsnoki jarmunek ezek mimd leteznek tobb variacioba tobb alkalmazo orszag palettajarol osszemazsolazhato a felepitmemy elemei vagy beszerezhetoek egytol vagy fejlesztheto rajuk sajat
Alkalmas csapatlegvedelmi jarmunek es hidvetonek.. Stb akar logisztikai jarmunek...csupaszon nagyobb ajtoval...ha fejlesztunk valamit hozza az export kepes lehet nem a jarmu de a delepitmemy mindenkepp. Mert fejleszthetunk mert ez a lenyege.
 
Bocs ha mar volt de az Aero Vodochody-t nem vesszuk meg veletlenul? :D

Olvasom a kommenteket itt

https://www.armadninoviny.cz/nova-dela-pro-armadu-ceske-republiky-zuzana-2-vs-caesar.html#diskuze

es csicsergik a verebek hogy az Arzenal az Omnipollal egyutt megvenne a Penta-tol.

Beutom a ket ceg nevet a Googliba

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/...-ovladnou-madari-v-tandemu-s-omnipolem-108411

Meg semmi sem biztos de a terv hogy a tulajdonresz igy alakulna: Omnipol 49 , Arzenal 51 szazalek.

https://hvg.hu/kkv/20200604_tombor_uzlet_csehorszag
 
  • Tetszik
Reactions: Autodidaktakatona
De most ebből az Aero-ból technikai szinten mi eshet le nekünk? Szóval mit gyártanak ami számunkra kell és megfelelő?
Aero beszállítója több nagynak is
Airbusnak beszállít alkatrészeket az A220, A350, A400M, A321-be
Embraer esetén KC-390-be
Leonardo esetén a C27J-be
Ezen felül a sugárhajtású "kiképzőgépeket", gyárt L39 és származékai.
 
Az milyen torony az AMVn 6:05-nel, az emelkedon felfele??

A BVP-M2 Sakal tornya. TURRA 30 valamelyik változata.
Sakal_IFV_BVP-M2_SKCZ_tracked_armoured_infantry_fighting_vehicle_Czech_Slovak_defense_industry_military_equipment_002.jpg


http://www.army-guide.com/eng/product4923.html
 
Beszállít az Airbusnak Embraernek, Leonardonak
De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konsyrukciójuk az L39 de annak a ráncfelvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high end technológia, se egy ütős jó saját tipus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokbólfontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés
 
De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konstrukciójuk az L39 de annak a ránc-felvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high-end technológia, se egy ütős jó saját típus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokból fontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés

Jó kérdés. Drónok? Most(anában) kapott egy kompozit rep-gépes cég állami fejlesztési pénzt. Pár száz m HUF. Hangsebesség alatt a vegyes technológia még sokáig elég.
 
De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konsyrukciójuk az L39 de annak a ráncfelvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high end technológia, se egy ütős jó saját tipus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokbólfontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés
Pontosan, se korszerű, se eladható technológiája nincs a cégnek. Az Aero Vodochody lényegében egy értéktelen kisvállalkozás, különösebb jövőkép nélkül. Hatalmas botrány lenne, ha Magyarország lenne az eladhatatlan L-159/L-39NG utolsó vevője, tisztán politikai korrupció okán. A légierőnek nincs szüksége erre a gépre, ha mindenáron jet trainert akarunk, akkor ott a korszerű Master, amit a lengyelek és az izraeliek is vettek, nem véletlenül!