A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Beszállít az Airbusnak Embraernek, Leonardonak
De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konsyrukciójuk az L39 de annak a ráncfelvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high end technológia, se egy ütős jó saját tipus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokbólfontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konstrukciójuk az L39 de annak a ránc-felvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high-end technológia, se egy ütős jó saját típus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokból fontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés

Jó kérdés. Drónok? Most(anában) kapott egy kompozit rep-gépes cég állami fejlesztési pénzt. Pár száz m HUF. Hangsebesség alatt a vegyes technológia még sokáig elég.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 093
26 697
113
De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konsyrukciójuk az L39 de annak a ráncfelvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high end technológia, se egy ütős jó saját tipus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokbólfontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés
Pontosan, se korszerű, se eladható technológiája nincs a cégnek. Az Aero Vodochody lényegében egy értéktelen kisvállalkozás, különösebb jövőkép nélkül. Hatalmas botrány lenne, ha Magyarország lenne az eladhatatlan L-159/L-39NG utolsó vevője, tisztán politikai korrupció okán. A légierőnek nincs szüksége erre a gépre, ha mindenáron jet trainert akarunk, akkor ott a korszerű Master, amit a lengyelek és az izraeliek is vettek, nem véletlenül!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 093
26 697
113
De most ebből az Aero-ból technikai szinten mi eshet le nekünk? Szóval mit gyártanak ami számunkra kell és megfelelő?
Semmit. Reméljük csak egy rossz üzleti érzékű tökfilkó magánakciója és nem a Zrínyi2026 légierőt érintő részét kisiklató korrupciós ügy előszele!
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
De ennyi...
Alapvetően a hagyományos alumínium héjszerkezetek gyártásában van a cégnek tapasztalata és technológiája.
Önálló konsyrukciójuk az L39 de annak a ráncfelvarrott verzióját már nem fogják tudni eladni olyan mennyiségben mint a korábbi verziót a "béketábor" országainak.

Nem értem hogy egy magán befektető milyen fantáziát lát a cégben.
Se high end technológia, se egy ütős jó saját tipus, se piacméret, semmi...
Ha állami tulajdonban lenne akkor még értem hogy tömködik pénzzel mert stratégiai okokbólfontos lehet hogy legyen egy ilyen "képesség", de piaci alapon szerintem nem magyarázható a befektetés
Beszállítói pozíciót gondolom.
Szerintem így elég sanszos egy közös szállítógép beszerzés cserébe megoldottá válhat a beszállítás mint kompenzáció.
Ezenkívül emlékeim szerint izraeliekkel közösen még amerikai tenderen is indultak.
Meg mellesleg kiképzö gépeket is gyárthatnak.

Most mi a baj? Árról sem tudunk semmit.
Jò a cseheknek, jó lehet nekünk, pl mint a Hirtenberger...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 283
14 205
113
Pontosan, se korszerű, se eladható technológiája nincs a cégnek. Az Aero Vodochody lényegében egy értéktelen kisvállalkozás, különösebb jövőkép nélkül. Hatalmas botrány lenne, ha Magyarország lenne az eladhatatlan L-159/L-39NG utolsó vevője, tisztán politikai korrupció okán. A légierőnek nincs szüksége erre a gépre, ha mindenáron jet trainert akarunk, akkor ott a korszerű Master, amit a lengyelek és az izraeliek is vettek, nem véletlenül!


Ki csinálna ebből hatalmas botrányt?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Aero beszállítója több nagynak is
Airbusnak beszállít alkatrészeket az A220, A350, A400M, A321-be
Embraer esetén KC-390-be
Leonardo esetén a C27J-be
Ezen felül a sugárhajtású "kiképzőgépeket", gyárt L39 és származékai.
Mintha kett volna erről anno szó, hogy akarunk ilyen gépeket venni és a cseh gépek is szóbajöttek. Mondjuk arról nem volt szó, hogy megvesszük az egész gyárat.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Egy cégbe való bevásárlással, pláne, hogy többségi tulajdont szerez valaki, ez esetben az Arzenal, az egyúttal a know-how-hoz is hozzájut, nem? Lehet, hogy nem világújdonságok, de mivel nálunk ennek nincs se kultúrája, se alapja; nincs meg a tudás, ezért nekünk új. Meg ha beszállító több nagy cégbe, ami nekünk érdekes, illetve vannak kapcsolati pontok. Meg lett mondva, hogy el kell mozdulni az összeszerelő szintről, valószínűleg a repülőgépipar az egyik ilyen előremozdulás.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
De most ebből az Aero-ból technikai szinten mi eshet le nekünk? Szóval mit gyártanak ami számunkra kell és megfelelő?
Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Az mennyire érdekes nekünk, hogy a honlapjuk szerint még komplett kiképzési rendszerük is van? Régebben szó volt róla, hogy ezt magunk akarjuk megvalósítani, esetleg más V4-es országgal. Mostanában nem esett erről szó. És a cseheknél is ugyan úgy Gripen van rendszeresítve.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
"Összességében az Aero Vodochody a V4 fegyvergyártásának egyik ékköve, egy új, piaci bevezetés előtt álló, vélhetően sikeres termékkel (L-39 NG), úgyhogy a gyár megszerzése meglehetősen jelentős fegyvertény lenne." A vég-konklúziója.

Meg kielemzi ő is, hogy kompenzálni lehet a rámpás szállítógépek esetében. A Laonardo, az Embarer és az Airbus felé egyaránt.

Szerintem ez egy win-win ügylet a csehekkel. Részesedhetnek a mi beszerzéseink kompenzációiból is, mi is az övékéből. Szerezhetünk technológiát, tudást és profitot.
Azt már csak remélem, hogy lesz magyarországi üzeme is a cégnek idővel.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Őt.
fvjBe.jpeg

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

2019es fejlesztésű sugárhajtású kiképzőgép.
4+2-őt megvesz a cseh állam, meg 4-re majdnem aláírt szerződésük van Szenegállal. Már bejelentették a bizniszt csak vmi pecsét még hiányzik. De anno a Z2026 tervei kozt szerepelt, hogy mi is vennénk hasonló gépet.

https://www.haborumuveszete.hu/phirek/8/katonai-tipusok/ujabb-elorelepes-az-l-39ng-fejleszteseben
Az Aero magazin hatlapján folyamatosan ott van. Miért?
 
  • Tetszik
Reactions: endre