Egy dolog olcsón megvenni egy gyàrat, és egy masik dilog nyereségesen üzemeltetni azt...
A nyereséghez ugyebár nem árt ha a cégnek van árbevétele.
Az AV- nak a civil megrendelései bizonyosan elolvadtak mostanában és nem úgy tűnik hogy villámgyors lesz a felpattanás
Katonai vonalon van / lesz az új L39NG ami őszintén szólva nem egy nagy durranàs.
Igen komoly a konkurencia kiképző gép / rendszer vonalon és nem az L39 a favorit.
Teljesen bizonyos hogy az L39 eladásai meg se fogják közelíteni az előd számait.
Az új tulajnak először is egy csomó pénzt kell òntenie a cégbe addig amíg a civil megrendelések magukhoz térnek továbbá finanszíroznia kell az új gép fejlesztését és promóját.
Közben árban Kínával kell versenyeznie különben a civil megrendeléseket is elviszik.
A cég kilátásai finoman szólva sem rózsásak. Erről az üzleti tranzakcióról is messziről üvölt hogy a poliitikai szempontok az elsődlegesek, nem pedig a gazdaságiak
Portfolio, gyerekek, portfolio!!!
A beszállítói a következő modelleknek:
A220: A belépőélt csinálják. 642 megrendelés volt eddig, amiből eddig 115-öt szállítottak le. Ha vissza is fog esni a megrendelés állomány, évekig biztos meló!
A350: kompozit elemek. 930 eddigi megrendelés, 354-et szállítottak le. Szintén elég biztos ügynek tűnik.
A400M: szintén kompozít alkatrészek: 174-ből eddig 90-et adtak át. Lassított ütemű összeszerelés megy, 8-10 évig biztos meló
A321: Tehertérajtók beépítéséhez törzselemeket gyártanak. Ez egy felfutó üzlet, különösen a személyszállítás csökkenésével.
Spartan: CWB, komplex rendszerekkel.
Futóműveket gyártanak az L-410-hez, valamint ami még fontosabb az A320, A321-ekhez
KC-390: Ismerjük, tudjuk miről van szó. Beinduló típus. Mi "személyes" hasznot is húzhatunk vele.
A gyártott elemek:
Gondolom, pillanatok alatt lokális szerviz is válhat a cégből, ha lesz rá igény.
És akkor még nem írtam a szerviz tevékenységről, a felújításokról, átépítésekről az L-39 utódainál. Meg magáról az L-39NG-ről.
Ők is elképzeltek egy egyszerűsített képzést, mint a svájciak, franciák, stb. A hozzá való szimulátort is szállítják.
Mindez nem jelenti az automatikus sikert, sőt! Viszont azt gondolom, hogy van a cégben potenciál. Főleg akkor, ha az Airbus a németek szívózása miatt további részegység gyártást fog keletebbre költöztetni. Nem véletlenül épül az a gyár Gyula mellet!