A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 513
93 745
113
A cseheket nem erdemes lenezni hisz a koltsegvetesuk sokkal nagyobb, szerintem az o fo problemajuk hogy nem nagyon akarnak semmi nemetet venni, igy peldaul a helikopterek eseteben jott az amerikai, tankok eseteben meg marad a T72 tuning(hacsak nem vesznek koreait)
Annyival nagyobb a cseh költségvetés, amennyivel magasabb a GDP-jük. Jövőre ha töketlenkednek sokat hozunk rajtuk. Igazából az átcsoportosításokkal, már idén is közelítünk.
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Hat, ha nincs ra keret... apropo, keret - ugy tunik, egyelore nem jonnek hozzajuk a Venomok meg Viperek sem: https://www.czdjournal.com/defence/...oms-and-vipers-as-unnecessary-luxury-275.html

Ami meg erdekesseg, hogy a tervezett idei ~76 milliard koronas (960 milliard HUF) budzse csak 74 lesz, valoszinusithetoen a jovore tervezett 85 milliard korona (1100 milliard HUF) sem biztos, hogy tarthato lesz, de vicces modon a GDP visszaesesevel ugy elernek a 2% jovore. :)



Milyen beszerzesuk irigyelheto? Eppen szanaszet benaztak az IFV tendert, a helikoptereket nem tuti, hogy ki tudjak fizetni, szallitogepbol csak kicsiket vettek (jovore terveznek venni megint egy kisebbet, ~$35M korul - latszik, nem idealis a sok kis gep...)

Ebben teljes mértékben igazad van. Mondjuk egy olyan ország, mint Csehország, nem is értettem ezt a 4+2 C295 megrendelést, mivel velünk egyméretű ország kb. Mondjuk ez az ő bajuk, hogy nekik amerikai helikopterek kellettek, az IFV tenderről meg annyit,hogy az tényleg bohóckodás. Én csak az utóbbi beszerzésen irigykedtem, arra az 52 db Cesar-ra, egy PZH mennyiség szerintem nekünk is elmenne. A legutóbbi hírek szerint beszállnánk a cseh repülőgép alkatrész gyártásba, én egy kicsit összekapcsolnám a nagyon távoli jövőben lévő szállítógép beszerzésünkkel. Mivel a Felvidékhez közel lakom, akiknek van jó cseh ismeretségük, már 99%-ban biztos az ASCODD.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Nincs benne semmi új, de többet nem találok sehol.
Mondjuk megerősíti, hogy nem pár tucat darabos szerződést kötöttünk.

https://www.c4defence.com/Arsiv/2020de-turk-savunma-sanayiini-neler-bekliyor/9163/1
Google translate a cikk végéről:
The defense industry, especially in the Asian and Far East regions, has an important place in exports. Relations with the Philippines in the defense industry are improving, and there is cooperation in the field of aerial platform and land vehicles. Bayraktar Unmanned Aerial Vehicle was exported to Ukraine and delivered. Land vehicle export to Uganda and Ghana was also carried out in 2019, and land vehicle sales to Hungary became one of the leading export contracts in 2019. In addition, cooperation with the countries in Central Asia will continue increasingly.

Nem lepne meg, ha ilyen is jönne Yalcin platformon:
http://www.katmerciler.com.tr/L/EN/...5/ATES---Armoured-Border-Security-Vehicle.htm
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and SilvioD

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Annyival nagyobb a cseh költségvetés, amennyivel magasabb a GDP-jük. Jövőre ha töketlenkednek sokat hozunk rajtuk. Igazából az átcsoportosításokkal, már idén is közelítünk.
Egyrészt, mi a csehekkel nem versenyzünk egyáltalán. Nekik teljesen más kihívásaik vannak. Ők a modernizációval minimum 60-70%-nál tarthatnak, Mi meg 20-nál.
Náluk sokkal másabbak a fizetések, emiatt a védelmi költségvetésükből arányaiban kevesebb jut a beszerzésekre, és könnyen is nyúlnak a már bejelentett beszerzésekhez.
Nálunk meg annyira mindent IS kell venni, hogy inkább a fizetéseket tartják ingerküszöbön.
Érdekes, hogy náluk 40e+10e, míg nálunk 30e+20e a "profi"/tartalékos cél arány.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 323
113
Az L39NG vagy az L159 az nemcsak kiképző gép, hanem könnyű támadó gépnek is lehet használni remélem rendelnek belőle legalább két tucatot. Háború esetén meg nem probléma az utánpótlás, ha megszerzik a többségi tulajdont. A cseheknél 16db L159 van hadrendben mint könnyű támadó gép.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Czech_Air_Force

Persze, hogy lehet használni, csak nem sok értelme van. A csehek meg azért vettek meg 16 db ALCA-t, hogy valaki megvegye egyáltalán.

4. szintnek meg megveszik a M-346-ot, (a szemlélő úgy is most szemlélte meg Olaszországban :)). DE lehet, hogy aztán oda meg a dél-koreai kapcsolat fog befutni (TA-50)! :rolleyes:

Minek az a negyedik szint? Kb. semmi értelme.

Hamy sugarhajtasu gepre kellett pilota az nftc elejen? /ebbol hanynak volt mar tapasztalata sugarhajtasu geppel es hamyat kapot tapasztalatot alban es albatroszon?./
Hany sugarhajtasu pilotara lessz szuksegunk a jovoben? Vajon az osszes airbus vagy falcon pilotat es esetleges tovabbi sugarhajtasu gep pilotait megeri folyton a nagy draga gepekkel reptetni? Hat a horvatok es a bolgarok a szlovakok? Oveluk mi a helyzet? Es mi a helyzet a szloven legterrel? Esetleg szerzunk be meg gepeket? Kitudja? Hat az osztrakok? Igen csak csehul allnak... Es ott a komplett balkan... :) es mi van ha nem alban akarunk kepezni hanem az uj alcan? Alcanak vajon felivel e a piaca hogy surusodnek a haboruk es az albak eleg hasznosnak bizonyulnak? Es ahogy emelkednek a vadaszok arai... Letezik egyaltalan olcso vadasz? Mert olcso bombazo mar nem igen van...

Ne bomolj már! :D
Mindenki gyakoroljon azon, amit használnia kell. Nehogy már olcsóbb legyen rendszerben tartani egy plusz típust, mint a meglévőkkel néhány tucat vagy pár száz órát biztosítani. Légijártasságot még fenntartasz vele, de típust már nagyon nem.
A szállítókra menjenek csak a kiöregedett vadászpilóták, vagy akik más okból nem alkalmasak vadásznak. Amúgy sem kapitányt kell képezni. Kezdjenek szépen másodpilótaként, aztán majd átülhetnek.
A többi kérdés meg irreleváns és álmodozás.

Persze vannak dronok amik csapasmero kepessegel rendelkeznek. De bena kacsak. Es ezek a gepek partiba vannak arba az albaval. Pl. A siklobombak koraba mar nem kell kozel repulni az iranyitott fegyverek koraba egy bombazonak nem kell sok tonna bombat cipelni. Az hogy vadaszgep ellen nem valo nem tenyezo nem is azok ellen kell alkalmazni. Kikepzobol lehet van kinalat boven de olcso csapasmerobol nemigazan... 2 siklobombat ha elvisz egy gep 100% siker. Es filleres gep filleres uzemeltetessel hosszu elettartammal.

Minek?
Ezekkel a kiképzőgépekkel messze nem tudsz őrjáratozni annyit, mint egy MALE kategóriájú UAV-vel. Önvédelme nincs.
Ha meg siklóbombázunk, azt indíthatja a Gripen, ami már megvan és mindent jobban tud. Másra meg tüzérség.
Nem kell minden szart összevásárolni, ez nem a Luxusfeleségek.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez volt ?
Kiképző repülőgépek helyett kiképző repülőgépgyárat vásárolnak magyar befektetők?

https://jogalappal.hu/kikepzo-repul...bCcdSzP0WJK_FKnkUyWX9hGdgxAqh_nFR9jmuIZGEscVY
Tiszteletben tartva a szerző véleményét a sikeres üzletről, talán nem árt egy pillantást vetni a AV legutóbbi elérhető - 2018-as - éves jelentésére..
Befektetői szempontból a leg fontosabb számok (USD / CZK FX rate:23.65):
- A cég fő tevékenységéből (repülőgép és részegység gyártás) származó árbevétele zuhan:
2017: 3.189.939 kCZK
2018: 2.131.621 kCZK
- A cég cash állománya rohamosan zsugorodott:
2017: 152.786 kCZK
2018: 100.303 kCZK
- a cég adózás előtti vesztesége ugrásszerűen nőtt:
2017: -23.372 kCZK
2018: -560.091 kCZK

Hogy a cég 2019-es eredménye milyen lehet arra csak következtetni lehet abból hogy 2019 közepén elzavarták az addigi CEO-t (Giuseppe Giordo) és hozták helyette a jelenlegi vezetőt (Dieter John)
A 2020-as eredmény valószínű +18 karikás lesz...

Csak hogy világos legyen...itt nem egy normál üzleti tranzakcióról van szó hanem egy zuhanó repülésben lévő cég mentési kísérletéről.
A gond csak az hogy ezt a cégmentést magyar adófizetők pénzén hizlalt látszat magánbefektetők bevonásával akarják megoldani...
 
K

kamm

Guest
Ebben teljes mértékben igazad van. Mondjuk egy olyan ország, mint Csehország, nem is értettem ezt a 4+2 C295 megrendelést, mivel velünk egyméretű ország kb. Mondjuk ez az ő bajuk, hogy nekik amerikai helikopterek kellettek, az IFV tenderről meg annyit,hogy az tényleg bohóckodás. Én csak az utóbbi beszerzésen irigykedtem, arra az 52 db Cesar-ra, egy PZH mennyiség szerintem nekünk is elmenne. A legutóbbi hírek szerint beszállnánk a cseh repülőgép alkatrész gyártásba, én egy kicsit összekapcsolnám a nagyon távoli jövőben lévő szállítógép beszerzésünkkel. Mivel a Felvidékhez közel lakom, akiknek van jó cseh ismeretségük, már 99%-ban biztos az ASCODD.

Elég gáz lenne, mert komoly kis cseh gyártási kapacitasra szerződött le a Lynxhez a RM: https://www.czdjournal.com/defence/...f-the-lynx-infantry-fighting-vehicle-243.html

En *nagyon* boldog lennek, ha egy ilyen ajánlatcsomag jönne egy magyar KF41/31 beszerzés mellé:

"Under this agreement, Rheinmetall Defense is commissioning Ray Service to develop and manufacture a prototype lighting system for the modern, modular LYNX KF41 tracked armored vehicle. With the LYNX, Rheinmetall Landsysteme participates in the tender for the supply of new infantry combat vehicles for the Army of the Czech Republic.

Ray Service, which designs and manufactures cable harnesses, electronic devices and cable components for a wide range of aerospace and defence customers, is already an established partner of Rheinmetall in the field of military ground systems. Ray Service manufactures high quality components for several Rheinmetall programs in Germany and Australia; Recently both parties have concluded a framework contract for the modernization of German infantry fighting vehicles.

The agreement with Ray Service is one of the topics related to the global activities of the LYNX program. Rheinmetall is developing its relations with other Czech companies, such as Česká zbrojovka, Quittner & Schimek and of course VOP CZ. Earlier this year, Rheinmetall announced that it will manufacture the key turret system at its plant in the Usti Region, where it already employs more than a thousand people in the automotive sector."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Elég gáz lenne, mert komoly kis cseh gyártási kapacitasra szerződött le a Lynxhez a RM: https://www.czdjournal.com/defence/...f-the-lynx-infantry-fighting-vehicle-243.html

En *nagyon* boldog lennek, ha egy ilyen ajánlatcsomag jönne egy magyar KF41/31 beszerzés mellé:

"Under this agreement, Rheinmetall Defense is commissioning Ray Service to develop and manufacture a prototype lighting system for the modern, modular LYNX KF41 tracked armored vehicle. With the LYNX, Rheinmetall Landsysteme participates in the tender for the supply of new infantry combat vehicles for the Army of the Czech Republic.

Ray Service, which designs and manufactures cable harnesses, electronic devices and cable components for a wide range of aerospace and defence customers, is already an established partner of Rheinmetall in the field of military ground systems. Ray Service manufactures high quality components for several Rheinmetall programs in Germany and Australia; Recently both parties have concluded a framework contract for the modernization of German infantry fighting vehicles.

The agreement with Ray Service is one of the topics related to the global activities of the LYNX program. Rheinmetall is developing its relations with other Czech companies, such as Česká zbrojovka, Quittner & Schimek and of course VOP CZ. Earlier this year, Rheinmetall announced that it will manufacture the key turret system at its plant in the Usti Region, where it already employs more than a thousand people in the automotive sector."
Tudtommal minden gyártónak meg kellett kötnie az ilyen jellegű szerződését egy cseh partnerrel.
És ha jól emlékszem a GDELS a VOP CZ-vel kötötte, ami a helyi hadiipari állami konzorcium. Meg mellette 4 másik céggel.
Gyakorlatilag az egész járművet ott gyártatná, helyi partnerekkel.:cool:
Ezért érzem, hogy ott ez már egy lejátszott buli. A PSM ebből akart kimaradni.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
W

Wilson

Guest
Tiszteletben tartva a szerző véleményét a sikeres üzletről, talán nem árt egy pillantást vetni a AV legutóbbi elérhető - 2018-as - éves jelentésére..
Befektetői szempontból a leg fontosabb számok (USD / CZK FX rate:23.65):
- A cég fő tevékenységéből (repülőgép és részegység gyártás) származó árbevétele zuhan:
2017: 3.189.939 kCZK
2018: 2.131.621 kCZK
- A cég cash állománya rohamosan zsugorodott:
2017: 152.786 kCZK
2018: 100.303 kCZK
- a cég adózás előtti vesztesége ugrásszerűen nőtt:
2017: -23.372 kCZK
2018: -560.091 kCZK

Hogy a cég 2019-es eredménye milyen lehet arra csak következtetni lehet abból hogy 2019 közepén elzavarták az addigi CEO-t (Giuseppe Giordo) és hozták helyette a jelenlegi vezetőt (Dieter John)
A 2020-as eredmény valószínű +18 karikás lesz...

Csak hogy világos legyen...itt nem egy normál üzleti tranzakcióról van szó hanem egy zuhanó repülésben lévő cég mentési kísérletéről.
A gond csak az hogy ezt a cégmentést magyar adófizetők pénzén hizlalt látszat magánbefektetők bevonásával akarják megoldani...

Pontosan, már a haderőfejlesztés körül is megjelentek a haverok,csak abba érdemes belegondolni,hogy egy ilyen vásárlás esetleges állami támogatását milyen egyszerűen lehet a nemzetbiztonságra hivatkozva 50 évre titkosítani.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 513
93 745
113
Pontosan, már a haderőfejlesztés körül is megjelentek a haverok,csak abba érdemes belegondolni,hogy egy ilyen vásárlás esetleges állami támogatását milyen egyszerűen lehet a nemzetbiztonságra hivatkozva 50 évre titkosítani.
Ebből látszik, hogy beleálltak és komolyan gondolják.
A másik oldalról ez a garancia arra, hogy váltásnál kiherélik a progit. Jó példa Szlovákia....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Csak hogy világos legyen...itt nem egy normál üzleti tranzakcióról van szó hanem egy zuhanó repülésben lévő cég mentési kísérletéről.
A gond csak az hogy ezt a cégmentést magyar adófizetők pénzén hizlalt látszat magánbefektetők bevonásával akarják megoldani...
Én nem is tudom::)
20 January 2019 – Revenues of the biggest Czech aircraft manufacturer, AERO Vodochody AEROSPACE, will almost double up to 5-6 bn CZK (200-240 mEUR) this year in comparison to 2019. Such growth of Aero’s revenues will be strongly driven by new MRO businesses, ramp up on the A220 programme and start of industrialization of L-39NG new jet trainer and light attack aircraft.

During the last year, Aero signed several contracts with current L-39 Albatros operators for general overhauls and modernizations, the majority with the support of its strategic partner OMNIPOL. Currently, Aero has an unique order backlog on MRO of 35 aircraft from our customers in Middle Asia and Africa on L-39s, and from Czech Air Force on L-159s.

“Based on signed contracts, our MRO and upgrade business will double this year and will generate more than 2 bn CZK revenues (80 mEUR). In our aerostructures business, we are ramping up too, mainly driven by a 50% increase of production of fixed leading edge for Airbus A220 to 73 aircraft shipsets. Our budget 2020, agreed with our shareholder, plans Aero returning to black numbers this year,” said Dieter John, President and CEO of the company.

AERO Vodochody successfully continues in its main investment project, the new jet trainer and light attack aircraft L-39NG.

“Our ground and flight test program runs full speed and the full trainer certification is targeted for the third quarter of 2020. The L-39NG industrialization concept is prepared, we will launch serial production this year and proceed in our sales campaigns which will also contribute to revenues growth,” added Dieter John.

Early 2019, Aero has launched its mid-term transformation project Aero Fit For Future (A3F) which does optimize Aero ́s operations and supply chain, increase the company ́s efficiency and prepares it for strong growth. Part of it has been the streamlining of the workforce and the right sizing of the cost base. Aero released about 250 employees across all functions in 2019, which finished in May last year. Aero is now recruiting new employees for some specific key aviation profession. In last three months, the company recruited 30 new employees and currently it has more than 50 open positions.

Sokat dobhat még a cég helyzetén bizonyos államok további megrendlései. :rolleyes:
Mondjuk én a csehek helyében biztosan Airbus-t vagy Leonardo-t vettem volna a helikopterekből, tekintve, hogy 2018-ban Sikorsky elvitte tőlük a termelést, haza.

Szerk: A cikk legelején szereplő dátum hibás. A cikk generált dátuma 2020 január 1. A '19-es dátum szerintem elírás.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Akkor én most ledobok ide egy bombát:
Készülhetünk 2020-2022 közti szerződéskötéssel/bejelentéssel 220db Lynx KF41-re, nagyjából 2.3 milliárd EUR értékben?!
Igaz, "actual Infantry Fighting Vehicles tenders and potentials" címszó alatt.

A 2020 januári Rheinmetall vállalati prezentáció linkje, amire az osztrák fórumbejegyzés hivatkozik, sajnos már nem él.
https://www.doppeladler.com/da/forum/viewtopic.php?f=9&t=815&p=9898&hilit=ungarische#p9898
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 619
11 294
113
Akkor én most ledobok ide egy bombát:
Készülhetünk 2020-2022 közti szerződéskötéssel/bejelentéssel 220db Lynx KF41-re, nagyjából 2.3 milliárd EUR értékben?!
Igaz, "actual Infantry Fighting Vehicles tenders and potentials" címszó alatt.

A 2020 januári Rheinmetall vállalati prezentáció linkje, amire az osztrák fórumbejegyzés hivatkozik, sajnos már nem él.
https://www.doppeladler.com/da/forum/viewtopic.php?f=9&t=815&p=9898&hilit=ungarische#p9898

Igazából él a link, csak a hozzáférést tagadja meg. Bár a végeredményt tekintve mindegy..
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 012
12 868
113
Akkor én most ledobok ide egy bombát:
Készülhetünk 2020-2022 közti szerződéskötéssel/bejelentéssel 220db Lynx KF41-re, nagyjából 2.3 milliárd EUR értékben?!
Igaz, "actual Infantry Fighting Vehicles tenders and potentials" címszó alatt.

A 2020 januári Rheinmetall vállalati prezentáció linkje, amire az osztrák fórumbejegyzés hivatkozik, sajnos már nem él.
https://www.doppeladler.com/da/forum/viewtopic.php?f=9&t=815&p=9898&hilit=ungarische#p9898

Ha Lynx lesz akkor gondolom KF31 meg is KF41, es csak KF41-bol 220 kicsit soknak tunik de legyen igazad.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Akkor én most ledobok ide egy bombát:
Készülhetünk 2020-2022 közti szerződéskötéssel/bejelentéssel 220db Lynx KF41-re, nagyjából 2.3 milliárd EUR értékben?!
Igaz, "actual Infantry Fighting Vehicles tenders and potentials" címszó alatt.

A 2020 januári Rheinmetall vállalati prezentáció linkje, amire az osztrák fórumbejegyzés hivatkozik, sajnos már nem él.
https://www.doppeladler.com/da/forum/viewtopic.php?f=9&t=815&p=9898&hilit=ungarische#p9898
Ha tenyleg ilyen tetelbe jonnenek a lynx 41 es akkor a tegnapi eszmefuttatasom lenne a legjobb lepes a tovabbiakban ascod helyett lynx el /na jo beadnam a derekam :D / kf 31 tamogatojarmuvekkel megtoldva /ugy kb 100-120 db es 60 kf 31 35mm es "apc" vel megtoldva kesobb 30-40 light tank verzioval megspekelve egy tipuscsaladdal le lehetne fedni a honvedseg teljes nehezjarmupark igenyet. Gumikerekes apc nelkul
 
W

Wilson

Guest
Ebből látszik, hogy beleálltak és komolyan gondolják.
A másik oldalról ez a garancia arra, hogy váltásnál kiherélik a progit. Jó példa Szlovákia....

Igen csak abból az adófizetők pénze mindig rosszul jönk ki.Ebben a konkrét esetben két forgatókönyv lehet szerintem,amennyiben megvásárolják a céget.Az első verzió az,hogy mint fentebb is írtam,kap a cég egy valag állami támogatást amit aztán 50 évre titkosítanak,így aztán a halandó magyar állampolgár sohasem fogja megtudni,hova is tűnt el a közpénz.A másik verzió az,hogy állami tulajdonú bank,fog nagyon kedvező hitelt adni a cégnek de az is lehet,hogy már a vásárlást is így fogják megoldani,ennek még lehet egy másik verziója,hogy a piacról vesznek fel hitelt, de a magyar állam hitelgaranciát nyújt,ennek a legkisebb a valószínűsége szerintem.Így vagy úgy látva a céget az tökéletes alap a pénz lenyúlásához,az viszony tény,hogy ha megveszik a céget milyen jól lehet majd komunikálni a közvélemény felé,hogy mennyire életbevágóan fontos volt a cég megvásárlása,hiszen ezzel a vásárlással ugrásszerűen megnőnek a hazai hadiipar lehetőségei és ezáltal erősödik az ország biztonsága.Ez valahol igaz is hiszen jelenleg ebben a szegmensben a hazai hadiipar képességei a papírepulő hajtogatáshoz konvergálnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator