A repülőgépek LOM PRAHA-ba szállítása magában foglalja a pilóták és a földi személyzet képzését. Hogyan zajlik ez a képzés, és milyen technológiákat alkalmaznak?
Jóváhagyott kiképző szervezet (ATO) vagyunk, és tapasztalt oktatókkal rendelkezünk, akik korábban harci pilóták voltak. Képzésünk az alaprepülési képzéstől az oktatói pilóta szintig mindenre kiterjed. Jellemzően olyan ügyfeleink számára tartunk képzést, akik tőlünk vásárolnak repülőgépet. Képzéseinket az Aeróban végezzük, és általában 3-4 hónapig tartanak. Képzést kínálunk pilótáknak és földi személyzetnek egyaránt, akik megtanulják a repülőgép karbantartását és szervizelését.
Jelenleg nem tervezzük, hogy az ATO szolgáltatásokat külön üzleti ajánlatként kínáljuk, ezen a területen stratégiai partnerségben állunk a LOM-mal, és teljes mértékben támogatjuk a CLV képességeinek kiépítését és bővítését, hogy ezt a szolgáltatást harmadik félnek is kínálhassuk.
Mi a stratégiája az L-39NG gyártásában részt vevő közel 300 beszállító céggel való együttműködés fenntartására és fejlesztésére?
Jelenleg több mint 400 beszállítót kezelünk minden programunkban. A beszállítókat elsősorban fontosságuk és kiterjedésük alapján kategorizáljuk, néhány fő teljesítménymutató a minőség, a pontos szállítás és az ár betartása.
Továbbra is hosszú távú keretmegállapodásokat kötünk annak érdekében, hogy egyszerűsítsük a kapcsolattartást, és stabil kilátásokat biztosítsunk a beszállítóknak, így jobban megtervezhetik tevékenységüket. Az elmúlt két évben a beszállítók számos megrázkódtatást éltek át, például az ukrajnai világjárványt és háborút, vagy a kereskedelmi repülés hirtelen megugrását, ami befolyásolta kapacitásaikat.
Ma végre megnövekedett stabilizációt tapasztalunk az ellátási láncban. Mivel azonban néhány programunk viszonylag kicsi, továbbra is kihívást jelent az alacsony árú termelés fenntartása. Ezért igyekszünk hosszú távú biztonságot és stabilitást nyújtani beszállítóink számára. Ez a megközelítés nemcsak nekik, hanem nekünk is segít azáltal, hogy hosszú távú szabályokat és stabil együttműködést tesz lehetővé éves tárgyalások nélkül.
Az L-39NG a kiképzésen kívül könnyű harci feladatokat és felderítést is tud végezni. Milyen további korszerűsítési tervei vannak ehhez a platformhoz?
Az L-39NG elsődleges szerepe a kiképzés, és mindig is az lesz, de szükségünk van a platformra, hogy egyre szélesebb körben képes legyen lefedni a műveleti küldetéseket. Ezért beszélünk az L-39NG-ről, mint kiképző és taktikai repülőgépről, amely képes bizonyos harci, közeli légi támogatási, járőrözési és felderítési feladatok ellátására.
Ennek érdekében továbbra is dolgozunk az új fegyverrendszerek, érzékelők és egyéb hasznos terhek integrációján. Most a legnagyobb hangsúly a nyugati fegyverekkel való tanúsítás teljesítése. Jelenleg egy projekt fut a nyugati fegyverek tanúsítására, beleértve a levegő-föld rakétákat és bombákat. A következő fázis a levegő-levegő rakéták integrálása lesz. A tanúsítás várhatóan jövőre fejeződik be.
A jövőbeni modernizáció a beágyazott képzési rendszer vagy a taktikai kommunikáció további fejlesztését is magában foglalja, hogy a repülőgépek teljes mértékben integrálódhassanak a nemzeti és szövetséges védelmi rendszerekbe. Dolgozunk az új ISR-technológiák integrálásán is, amelyek lehetővé teszik a felderítési és megfigyelési küldetéseket.
Milyen elképzeléseid vannak az Aero Vodochody jövőjéről, és hogyan szeretnél elhelyezkedni a globális katonai kiképzőrepülőgép-piacon?
Célunk, hogy a világ legjobb pilótái az L-39NG-n edzenek, ezért célunk, hogy az L-39NG-t modern, hatékony és nagyon hatékony képzési rendszerként pozícionáljuk a globális piacon. Mivel a cseh repülőgépipar élén állunk, nagy felelősségünknek érezzük, hogy megmutassuk, országunk, iparunk és embereink továbbra is kiemelkedő és megbecsült szereplők maradnak a globális piacon.
Ennek érdekében folyamatosan fejlesztjük munkatársaink készségeit, tapasztalatait, képességeit, folyamatosan korszerűsítjük a gyártási folyamatokat, és folyamatosan új technológiákat vezetünk be. Vállalati értékeink találékonyak, hozzáértők, hatékonyak és megbízhatóak – és mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezen értékek szerint éljünk nap mint nap.
Fontos továbbá, hogy ne feledkezzünk meg régi ügyfeleinkről és az L-39 felhasználóiról, akik elsősorban Közép- és Kelet-Európában, Afrikában és Ázsiában találhatók. Több mint 40 éve támaszkodnak platformunkra, és az Aero felelőssége és elkötelezettsége, hogy meghallgassa őket, megértse igényeiket, és továbbra is hatékonyan és elfogadható áron szolgálja ki őket. Az olyan országok, mint Algéria, Nigéria, Vietnám és Thaiföld, annak ellenére, hogy távol vannak, és mindegyiknek sajátos kihívásai vannak, abszolút kulcsfontosságú piacok számunkra, amelyeket nem fogunk elhagyni. Az L-39NG abszolút tökéletes repülőgép az igényeiknek.
Összességében azt szeretnénk, ha az Aero-t reprezentatív és tehetséges vállalatnak tekintenék, amely a cseh légiközlekedési ágazat kirakata. Hiszem, hogy kisebb méretünk ellenére továbbra is nagyon hozzáértőek és eredményesek maradunk, gyorsan innoválunk, meghallgatjuk partnereinket és ügyfeleinket, visszajelzéseik alapján cselekszünk.