Mi lehet a különbség a magyar és a potenciális algériai rendelés közt?Nekünk nem ígérték, pedig állítólag a magyar állam a tulajdonos. Neked is feltűnt, hogy a többoldalas cikkben meg sem említik, hogy magyar tulajdon. Cseh cég, Csehországban gyárt, cseh cégvezetéssel, cseh beszállítókkal. Hol van itt a magyar tulajdonos? Ja igen a pénzügyi igazgató talán magyar. Így már érdemes volt megvenni ezt a céget.... Pontosabban magyar pénzből megmenteni a cseh repülőgépgyártást. Biztos jót röhögnek rajta a csehek.
8+4 gép vs. 50 körüli L-39 cseréje. Így a helyi karbantartás és részbeni összeszerelés vagy akár gyártás is logikus lehet.
Algériában létezik RM gyár Fuchs gyártásra és a Leonardo is próbál egy helikopter beszerzést részben helyi gyártással megszerezni. Teljesen más a volumenmAlgéria.
Ez egy cseh tardiciójú cseh gyár, de bravúrosan megszereztük békeidőben a tulajdonjogot.
Ez az ábra a tavaly nyári hivatalos AV pénzügyi jelentésben szerepel.
Zöld - magyar
Kék - cseh
Sárga - szlovák
Most az hiányzik neked, hogy magyar díszhuszárokat delegáljunk azoknak a szakembereknek a helyére akik szakmai ismeretekkel és tapasztalattal vezetik a céget? A cég kapcsolati hálójába is csak bezavarna egy azonnali sorcsere. Ilyen a Hirtenbergernél sem volt, itt sem. Fokozatosan kell és meg kell hagyni a cseheknek, ami jár.
Egyébként a csehek nem röhögnek rajta, hogy magyar tulajdonos van, hanem sírnak, hogy nem volt olyan cseh oligarcha (pedig több van és gazdagabb, mint magyar), sem a cseh állam, hogy egy ilyen stratégiai céget anno bagóért, a börijére váró szlovák tulajdonostól megszerezzen. Azóta a háborús helyzet miatt, ha csak ma tovabbadnánk jelentős haszonnal lehetne.
Anno amikor az Alca beszerzés volt küszöbön akkor is volt tárgyalás magyar ipari ellentételezésről, ez most is lesz. De először gatyába rázzák a céget, beinditják az NG termelést, aztán meglátjuk. Néha itt a fórumon naivan, életszerűtlenül minden kell azonnal. Magyarországra, ahol a hadiipar nem nullan, hanem -10-en állt.