[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 955
95 267
113
Nekünk nem ígérték, pedig állítólag a magyar állam a tulajdonos. :)Neked is feltűnt, hogy a többoldalas cikkben meg sem említik, hogy magyar tulajdon. Cseh cég, Csehországban gyárt, cseh cégvezetéssel, cseh beszállítókkal. Hol van itt a magyar tulajdonos? Ja igen a pénzügyi igazgató talán magyar. Így már érdemes volt megvenni ezt a céget.... Pontosabban magyar pénzből megmenteni a cseh repülőgépgyártást. Biztos jót röhögnek rajta a csehek.
Mi lehet a különbség a magyar és a potenciális algériai rendelés közt?
8+4 gép vs. 50 körüli L-39 cseréje. Így a helyi karbantartás és részbeni összeszerelés vagy akár gyártás is logikus lehet.
Algériában létezik RM gyár Fuchs gyártásra és a Leonardo is próbál egy helikopter beszerzést részben helyi gyártással megszerezni. Teljesen más a volumenmAlgéria.

Ez egy cseh tardiciójú cseh gyár, de bravúrosan megszereztük békeidőben a tulajdonjogot.
Ez az ábra a tavaly nyári hivatalos AV pénzügyi jelentésben szerepel.
SIwDbUP.png

Zöld - magyar
Kék - cseh
Sárga - szlovák

Most az hiányzik neked, hogy magyar díszhuszárokat delegáljunk azoknak a szakembereknek a helyére akik szakmai ismeretekkel és tapasztalattal vezetik a céget? A cég kapcsolati hálójába is csak bezavarna egy azonnali sorcsere. Ilyen a Hirtenbergernél sem volt, itt sem. Fokozatosan kell és meg kell hagyni a cseheknek, ami jár.

Egyébként a csehek nem röhögnek rajta, hogy magyar tulajdonos van, hanem sírnak, hogy nem volt olyan cseh oligarcha (pedig több van és gazdagabb, mint magyar), sem a cseh állam, hogy egy ilyen stratégiai céget anno bagóért, a börijére váró szlovák tulajdonostól megszerezzen. Azóta a háborús helyzet miatt, ha csak ma tovabbadnánk jelentős haszonnal lehetne.

Anno amikor az Alca beszerzés volt küszöbön akkor is volt tárgyalás magyar ipari ellentételezésről, ez most is lesz. De először gatyába rázzák a céget, beinditják az NG termelést, aztán meglátjuk. Néha itt a fórumon naivan, életszerűtlenül minden kell azonnal. Magyarországra, ahol a hadiipar nem nullan, hanem -10-en állt.
 
  • Tetszik
Reactions: imike

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
40 296
77 659
113
Erre hogy beruházni is akartak, nem emlékeztem. Mégis mit? Lehet hogy más területen akartak?
"A cseh repülőgépgyár tulajdonosának, a Pentának egyébként nem ismeretlen terep Magyarország. 2008. júniusban vásárolták meg a második legnagyobb magyar húsipari csoportot, a Debreceni Húst, amely a szolnoki és a békéscabai feldolgozókat is ellenőrzi."

Ha jól emlékszem, akkoriban azt hallottuk, hogy a régi kivonásra kerülő L-39 gépekért cserébe adnának letárolt L-159-eseket, a tizenvalahány darabért 4 db-ot, vagy valami ilyesmi. És az benne nekik az üzlet, hogy a használt L-39-eseket jó pénzért el tudják adni, az L-159-eseket meg nem. Így viszont tőlünk is lenne kb. 20 évig még bevételük az L-159 üzemeltetés miatt. A 2010-es repülőnapra vártuk a bejelentést, de nem jelentettek be semmit. Az L-39-esek viszont ki letek vonva és el lettek adva így is az Aeronak.

Látom, voltak nagy tervei az Aeronak, de ha jól emlékszem, egyikből sem lett végül semmi...
"A cégnek - a terjeszkedés első lépéseként - több akvizíciója van folyamatban a régióban. A román Avione Craiova repülőgépgyár megvásárlása a szerződés aláírására vár. A szintén román IAR Ghimbav és a lengyel PZL Swidnik megvásárlásával világszinten az egyik legjelentősebb helikopter-gyártó kapacitását szerezhetik meg."
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 018
5 410
113
Azóta a háborús helyzet miatt, ha csak ma tovabbadnánk jelentős haszonnal lehetne.
Pontosan ezt kellene tenni. Kihasználva, hogy most a magyar és cseh megrendelés miatt a következő 2 évre van megrendelése a cégnek és amíg a háború tart (ami lassan a végéhez közeledik) a hadiipari cégek értéke jelentősen nőtt, így talán még nyereséggel is lehetne zárni a befektetést. A lehetséges szakmai befektetőket (LH, Embraer, Dassault stb) talán még érdekelné is a lehetőség. Ha a magyar állam nyereséggel eladná a céget akkor mint pénzügyi befektetés elfogadható. Mert hadiipari befektetésként tökéletesen értelmetlen: ebből a cégből soha nem lesz magyar repülőgépipar, ezt el kell felejteni. Ez egy cseh cég, az volt és az is marad és amelynek egyetlen, borzalmasan korszerűtlen terméke van. Most kellene eladni, mert ha a háború véget ér és a hadiipari cégek árfolyama valamennyit csökkennni fog (egyébként nem rossz short lehetőség, gondolkozok rajta) és a magyar, cseh muszáj vevők megrendelése is elfogy akkor nehéz lesz vevőt találnia még Afrikában is megint nagy szarban lesz a cég.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and ravenlord

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 508
11 674
113
Kivéve ha a drón gyorsabb és jobban manőverezik, nem fog menni, ha nem komplett retardált a személyzet.

Nyilván előre tüzelő géppuskát kell tenni a gépre, meg esetleg a hátsó ülésben ülőnek egy forgathatót, mint a klasszikus I. vh-s (részben II. is) légiharc idejében volt.

Ha ez így megy tovább, lehet az Albatroszoknak is egy új feladatuk.
 
  • Hűha
Reactions: enzo

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 955
95 267
113
Az Aero növekszik, jelentősen növeli a termelést az Embraer és az Airbus számára, 80 új alkalmazottat vesz fel


A cseh légiközlekedési ágazatban jelentős keresletnövekedés tapasztalható. Az Aero, a legnagyobb cseh repüléstechnikai gyártó bejelentette együttműködésének kiterjesztését a brazil Embraer céggel és az európai Airbusszal. Az Embraer gyártása hat év alatt megnégyszereződik, míg az Airbus élvonalbeli gyártása három év alatt több mint háromszorosára. Az Aero 80 új alkalmazott felvételét tervezi a növekvő termelés fedezésére.

Az Aero és az Embraer együttműködése 2011 óta működik, most a termelés jelentős növelését tervezik. Az Aero a C-390-es szállítórepülőgépekhez gyárt szárnyéleket, ajtókat, rakodó rámpákat és törzsrészeket az Embraer számára. Míg idén az Aero 4,5 készletet gyárt majd, 2025-ben 7, 2030-ban pedig akár 10 készletet. Az Airbusszal az együttműködés 15 éve tart. Az Airbus 220 élvonalainak gyártása évente körülbelül 30 párral növekszik. 2026-ban az Aero 160 pár gyártását szeretné elérni, ami háromszor több, mint 2023-ban.

2023-ban az Aero és az Embraer kiegészítést írt alá a memorandumhoz, amely támogatja az együttműködés bővítését, és magában foglalja a Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériumának a C-390-es repülőgépek Cseh Köztársaság hadserege számára történő vásárlására vonatkozó követelményeinek teljesítésére irányuló együttműködést. . „Az Embraer C-390 típusú repülőgépek kormány általi vásárlása nagyszerű lehetőség a cseh légiközlekedési ipar számára, és mindkét nagy civil program kiváló példája a működőképes, hosszú távú ipari együttműködésnek, ahol az ügyfelek bizalmának köszönhetően jelentősen növelhető a volumen. . Az Aerostructures programok így az L-39NG gyártása mellett az Aero bevételének stratégiailag elismert pillérévé válnak. Egy másik kihívás a termelékenység növelésére összpontosítani az autóiparhoz hasonló tömeggyártási eljárások és irányítási módszerek alkalmazásakor” – mondta Viktor Sotona, az Aero igazgatótanácsának elnöke és vezérigazgatója. Az Aero az Embraer és az Airbus gyártott alkatrészeinek kizárólagos szállítója, és nemcsak a gyártásban, hanem fejlesztésükben is részt vesz. Az Embraer számára ez a fő ipari partner Csehországban és az egyik legfontosabb ipari partner egész Közép-Európában.

Az Aero 80 új alkalmazott felvételét tervezi a megnövekedett termelés miatt. „A cseh munkaerőpiac munkaerőhiánytól szenved, ezért döntöttünk úgy, hogy külföldön keresünk megoldást. Sikerült 78 dolgozót találnunk a Fülöp-szigetekről, akik fokozatosan csatlakoznak augusztus végéig, és állandó alkalmazottainkká válnak . De továbbra is hiszünk abban, hogy a helyi jelentkezőket is érdekelni fogja ez a tekintélyes és jól fizetett munka” – mondta Luboš Tejkl, az Aero ügyvezető alelnöke és személyzeti vezérigazgató-helyettese.

Az AERO Vodochody AEROSPACE as a polgári és katonai repülőgépek fejlesztésére, gyártására, karbantartására és korszerűsítésére összpontosít, és a Cseh Köztársaság legnagyobb repülőgépgyártója, valamint a világ egyik legrégebbi repülőgépgyártója. Saját repülőgépei terén az Aero számos katonai légierő állandó partnere, erős pozícióval rendelkezik a katonai kiképző és könnyű harci repülőgépek piacán. Fennállásának száz éve alatt legyártott 11 000 repülőgépének köszönhetően még mindig több száz L-39 Albatros repülőgépet használnak, amelyek több tucat katonai üzemeltetőt szolgálnak ki és számos bemutatócsoportban, és különösen az új L-39NG repülőgépnek köszönhetően Az Aero vezető szerepet tölt be a sugárhajtású oktatórepülőgépek világpiacán. A polgári repülés területén az Aero projektek széles körében együttműködik a legnagyobb repülőgépgyártókkal, és partner több kockázatmegosztó programban, ahol nemcsak a repülőgép-egységek gyártásáért és összeszereléséért, hanem azok összeszereléséért is felelős. fejlesztés.


Letörik a Fülöp szigeteki melosokkal a cseh béreket. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 139
19 704
113
Vagy egy általános válasz a közép -europai munkaerőhiányra....
Ugyanúgy a magyar állam csinálja, mint itthon, mert az övé a cég jelentős része, nemde?

Amúgy pedig munkaerőhiány továbbra is: strukturális gondok az oktatásban, illetve alacsony bérek (a melós társadalmi mobilitása akciórádiuszán belül).
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 955
95 267
113
Ugyanúgy a magyar állam csinálja, mint itthon, mert az övé a cég jelentős része, nemde?

Amúgy pedig munkaerőhiány továbbra is: strukturális gondok az oktatásban, illetve alacsony bérek (a melós társadalmi mobilitása akciórádiuszán belül).
A magyar állam csinálja ott is.,,jaja.

A prágai munkaügyi és népjóléti minisztérium kimutatása szerint az idén áprilisban több mint 900 ezer külföldi vendégmunkás dolgozott a 10,7 milliós Csehországban.

VS. A magyar számok

Elképesztő ütemben érkeznek Magyarországra a vendégmunkások
Már 120 ezer vendégmunkás dolgozik hazánkban a gazdasági tárca szerint.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 955
95 267
113
Majd ahogy mennek ki meg a korombeliek ugy fog ez nalunk noni majd potolnak engem is filippinoval :)
Off

Sztem mkinek érdemes kimenni körülnézni, te is próbáld ki. Én is voltam, megyek is, bár a haldokló Nyugat után most Kínába. ( Deja vu, újra vörös csillagos okiratok, annyi adatot kértek tőlem épp csak a seggembe nem néztek bele. :D )

Szal tedd magad próbára, de mindig gyere haza! Itthon is egyszerűbb lesz!
Ennyi a jó tanácsom a fiataloknak!:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 037
10 061
113
Off

Sztem mkinek érdemes kimenni körülnézni, te is próbáld ki. Én is voltam, megyek is, bár a haldokló Nyugat után most Kínába. ( Deja vu, újra vörös csillagos okiratok, annyi adatot kértek tőlem épp csak a seggembe nem néztek bele. :D )

Szal tedd magad próbára, de mindig gyere haza! Itthon is egyszerűbb lesz!
Ennyi a jó tanácsom a fiataloknak!:cool:
Nem szeretnek ki menni ha egyszer kimegyek tudom jol magamrol higy nem jonnek vissza, egyenlore boldogulok szeretem a jelvenyem es az egyenruham a hazamat is csak akkor hagyom el ha sokaig nem latom a jovot itt. Vannak rokonaim a nyugati hadseregben onnan is meselnek hogy milyen az elet (ottse a legjobb es evrol evre rosszabb).
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 955
95 267
113
Valóban felcserélték a sorrendet. Előbb gyártják le a 4 cseh gépet, utána jön a magyar.


Az első pár L-39NG repülőgépet ez év végéig hivatalosan is megkapja a LOM PRAHA állami vállalat, amelynek alá tartozik a Pardubice Repülőképző Központ, a fennmaradó pár pedig a második negyedév végén kerül átadásra. 2025. Eredetileg azt feltételezték, hogy a LOM a 7029- től 7032- ig terjedő sorozatszámú repülőgépeket kapja majd a harmadik gyártási résből. Végül azonban az eredetileg magyar vásárlónak szánt 7017-7020 -as sorozatszámú repülőgépekről lesz szó, akik közös megegyezéssel eredeti gyártási helyüket a „Lomákra” hagyták, hogy legyen elég idejük az összes infrastruktúra előkészítésére és az indulásra. a teljes képzési folyamatot hazai körülmények között. A magyar légierőnél korábban a kiképzés jelentős részének külföldre történő áthelyezése kapcsán volt bizonyos folytonossági megszakadás, a magyarok ma már lényegében a nulláról építik ezt a képességet.
...
A Pardubice CLV-hez szánt L-39NG gépek számos tervezési részletben eltérnek a kezdeti vietnami szériától, még akkor is, ha első pillantásra "kívülről" teljesen egyformának tűnnek. A legfontosabb változás az összes repülési vagy navigációs adat teljes körű nyugati szabvány szerinti megjelenítése, beleértve a HOTAS koncepció szerinti vezérlést is. A repülőgépek első pilótafülkéjében egy teljesen új PDU-159-01 PDU-159-01 PDU-159-01 head-up HUD kijelző is található, amely a cseh SPEEL PRAHA cég terméke. A vietnami gépeken használt eredeti PDU-39 head-up kijelzőtől eltér az újratervezett optikával, amely lényegesen nagyobb látómezőt és kiterjesztett NVG-kompatibilitást biztosít. Ahogy a név is sugallja, az új HUD az L-39NG mellett az L-159-es repülőgépek MLU-jának esetleges korszerűsítése során is használható, amit a gyártó az Alek-felhasználóknak kínál. A vietnami gépekhez képest a Lomák motorok teljesen kompatibilisek az NVG használatával is, ami többek között más típusú belső és külső világítás beépítését is kénytelen volt beszerelni, beleértve az éjjellátó tárolására szolgáló dobozokat a pilótafülkében. . A Lomák L-39NG fedélzeti MFD-je és HUD-ja lehetővé teszi a C és B osztályú NVG műszerek használatát is.

A legnagyobb változást azonban az izraeli VTS virtuális szimulációs rendszer bevezetése jelenti, egy adatkapcsolattal is, amely visszahelyezi a mérnökök képzési lehetőségeit a drágább oktatóplatformok, például az L-159T vagy az M346 kategóriájába. Egyelőre a VTS két alapvető funkciója, virtuális radar és a taktikai helyzet MFD-n történő megjelenítése, működik a Lomák engéček számára, de a jövőben további funkciókkal is bővülni fognak. Ezenkívül a moduláris felépítés és a teljesen elektronikus architektúra új hardver- és szoftverbővítéseket vagy módosításokat ad a motornak, lehetővé téve a széleskörű korszerűsítést és a jelenlegi követelményekhez való igazítást. Például a gyártó már dolgozik a svéd Saabbal az L-39NG és a JAS-39 Gripen repülőgépek összehangolásán, hogy optimalizálja a jövőbeni képzést a magyar légierő és a többi Gripen-felhasználó számára.

Szintén teljesen új a tényleges állapot automatikus diagnosztikájának integrált rendszere, amely lehetővé teszi az úgynevezett prediktív karbantartás alkalmazását, és ezzel meghosszabbítja az egyes karbantartási ciklusokat. Az alapszintű I-szintű karbantartást 200 repülési óra után kell elvégezni, a hajtóműnek pedig 2000 óra vagy 10 év üzemidő után kell a gyártó által előírt munkára mennie. Ugyanakkor az első vietnami üzemi adatok megerősítik, hogy a repülési óránkénti üzemeltetési költségek lényegesen alacsonyabbak, mint a nagyobb teljesítményű képzési és többcélú platformok esetében. Ez viszonylag fontos, mivel az L-39NG repülőgépeket nagyon intenzíven fogják üzemeltetni a Pardubice CLV-n, és minden repülőgép évente 300-350 órát repül. A gyártó ugyanakkor kijelenti, hogy ebben az esetben az egy repülési órára jutó költségek gyakorlatilag egy magasabb osztályú turbólégcsavaros repülőgépéhez hasonlíthatók.