[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 443
113
Na de mit spóroltak? Lehagyták az utántöltő rendszert? Már mindent kinézek a Nagytiszteletű urakból! Kerék lesz alatta? :rolleyes:
A kamera rendszert, ami a terep követést segíti, de a tűzoltó képességet is ide vehetjük.
Persze a 2db. rámpás géppel nem fogjuk megváltani a világot, de ha a párt érdeken felül kerekedünk, és várható hasznot mérlegeljük, akkor 8db. L-39NG-t elengedve, esetleg futotta volna még egy KC-390-re!
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
245
2 492
93
Mert a felsőbb szintű tréning ugyan úgy nem itthon lesz ugyan úgy pézért.
Mikor jön el az idő, hogy Anatolian Eagle szintű gyakorlaton, ahol földközelben is kell harci feladatot szimulálni bármelyik pilótánk részt fog venni? Kötelékben, rajban stb. Pont az a lényeg, hogy a magyar pilóták szakadjanak ki a magyar valóságból és álljanak helyt komoly gyakorlaton, ahol éles fegyvert is használni kell. Nem sima lőtérről beszélek!
Szerintem az L39-esek egy ilyen felkészüléshez nagyon jól használhatóak lennének. Feladatot is lehetne vele repülni. Lényeg, hogy komoly dolgokat kellene már csinálni és nem repülőnapozni.
Mindig a fillé[email protected]ás megy. Adjuk már meg a módját és akkor értelme is lesz. A lóvét meg nem biztos, hogy Kanadában kellene elkölteni alapképzésre!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 316
113
Mikor jön el az idő, hogy Anatolian Eagle szintű gyakorlaton, ahol földközelben is kell harci feladatot szimulálni bármelyik pilótánk részt fog venni? Kötelékben, rajban stb. Pont az a lényeg, hogy a magyar pilóták szakadjanak ki a magyar valóságból és álljanak helyt komoly gyakorlaton, ahol éles fegyvert is használni kell. Nem sima lőtérről beszélek!
Szerintem az L39-esek egy ilyen felkészüléshez nagyon jól használhatóak lennének. Feladatot is lehetne vele repülni. Lényeg, hogy komoly dolgokat kellene már csinálni és nem repülőnapozni.
Mindig a fillé[email protected]ás megy. Adjuk már meg a módját és akkor értelme is lesz. A lóvét meg nem biztos, hogy Kanadában kellene elkölteni alapképzésre!
Ilyet itthon nem.tudsz gyakorolni pont ezért jártunk kanadàba mert ehhez olyan terület is kell. A magasabb szintű képzés továbbra se itthon lesz. Meg az l-39 amúgy elég harmatos hozzá.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 170
14 116
113
Mennyit? Ha jól emlékszem a bejelentés előtt megjelent mindenféle cikkekre, ott a legnagyobb bemondott szám a 24 db volt, de már azt sem hittük el mert annyira értelmetlennek tünt.
Pletyka szerint igen annyi 24db-ot akartak aztan penzes bacsi lehuzta mondvan eleg a fele is (halisten) de meg ezt is sokaltak nehanyan fent na nem a mennyiseget hanem h ez meg igy is draga es ki lett “lobbiz”va a 12db mert elvileg hangsulyozom elvileg ezt a 12db is szerettek volna meg nyirbalni :)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and enzo

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 443
113
Mikor jön el az idő, hogy Anatolian Eagle szintű gyakorlaton, ahol földközelben is kell harci feladatot szimulálni bármelyik pilótánk részt fog venni? Kötelékben, rajban stb. Pont az a lényeg, hogy a magyar pilóták szakadjanak ki a magyar valóságból és álljanak helyt komoly gyakorlaton, ahol éles fegyvert is használni kell. Nem sima lőtérről beszélek!
Szerintem az L39-esek egy ilyen felkészüléshez nagyon jól használhatóak lennének. Feladatot is lehetne vele repülni. Lényeg, hogy komoly dolgokat kellene már csinálni és nem repülőnapozni.
Mindig a fillé[email protected]ás megy. Adjuk már meg a módját és akkor értelme is lesz. A lóvét meg nem biztos, hogy Kanadában kellene elkölteni alapképzésre!
2018-ban, a Magyarországon zajló Etap-T elnevezésű szállítórepülő gyakorlaton, a részt vevő gépek éjjel is használták a terepkövető funkciójukat.
Én pont lent voltam pecázni, amikor megjelentek alacsony magasságon, vaksötétben, a közeli Westel (T-Mobile) torony csúcsmagassága alatt, a torony mellett pár 10 méterrel.
Azért az gáz, ha 6 év elteltével, az új gépeinknél sem törekszünk arra, hogy tudják azt, amit az akkori C-130, Airbus A400M, stb. gépek többsége.
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
245
2 492
93
A kamera rendszert, ami a terep követést segíti, de a tűzoltó képességet is ide vehetjük.
Persze a 2db. rámpás géppel nem fogjuk megváltani a világot, de ha a párt érdeken felül kerekedünk, és várható hasznot mérlegeljük, akkor 8db. L-39NG-t elengedve, esetleg futotta volna még egy KC-390-re!
Én azt mondom, hogy mind a kettő kell! Nem úrizálásra kellene a pénzt elszórni! SAAB AWACS-et meg már régen be kellett volna szerezni.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 443
113
Én azt mondom, hogy mind a kettő kell! Nem úrizálásra kellene a pénzt elszórni! SAAB AWACS-et meg már régen be kellett volna szerezni.
A gond az, hogy még alapvető fegyverek hiányoznak! MANPADS, tüzérség-rakétatüzérség, kerekes APC/IFV...
Amíg ezeket nem tudjuk/akarjuk megugorni, "filléres" dolgokon spórolunk, nem kell saját AWACS rendszeren agyalni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alfa74

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 050
15 166
113
Pletyka szerint igen annyi 24db-ot akartak aztan penzes bacsi lehuzta mondvan eleg a fele is (halisten) de meg ezt is sokaltak nehanyan fent na nem a mennyiseget hanem h ez meg igy is draga es ki lett “lobbiz”va a 12db mert elvileg hangsulyozom elvileg ezt a 12db is szerettek volna meg nyirbalni L:)
Én csak annyit kérdezek, a válaszra várva, hogy kinek/kiknek volt az L-39NG a vesszőparipája?
Név szerint!
Kit kell utálni ezért?
Még mindig nem tudom a választ.
Lehet PM-ben is, ha valaki ragaszkodik az anonimitásához.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
245
2 492
93
Pletyka szerint igen annyi 24db-ot akartak aztan penzes bacsi lehuzta mondvan eleg a fele is (halisten) de meg ezt is sokaltak nehanyan fent na nem a mennyiseget hanem h ez meg igy is draga es ki lett “lobbiz”va a 12db mert elvileg hangsulyozom elvileg ezt a 12db is szerettek volna meg nyirbalni :)
Sajnos olyan világban élünk, ha 12db-ot akarsz akkor 24-et kell kérni, mert úgy is az lesz, hogy fele nem elég! Ha 4db-ot mondasz, akkor is ugyan ez a helyzet!
A vannal soha sincs baj! Főleg a honvédségnél! Azt is vegyük számításba, ha 12 db-od van és mondjuk 80%-os a hadrafoghatóság, akkor van 9,6 db azaz 9db elérhető géped! Mivel feladat megosztás van ezért a 9db-ból már jó ha van 3-4 szabad, azaz tartalék gép!
A pénzes bácsi meg kb kussoljon, mert az a dolga, hogy a lóvét biztosítsa! Az úrizálásból vegyen el meg olyanokkal foglalkozzon, hogy pl miért vesz a hadsereg felújított laptopokat 3x-os áron! Nemzeti érdekről beszélünk! A logisztikusnak meg oldja meg, hogy legyen rendelkezésre álló alkatrész! Érdekes a repülőgép karbantartól nem sírnak, hanem dolgoznak! Szemlélet váltásra is szükség volna, meg nem azt mondogatni, hogyan nem tudunk valamit megoldani!
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
245
2 492
93
Mert törökországban nincs közös nato pilóta iskola (ahova a törökök is járnak egyébként)
Ezért kellene itthon megoldani amit csak lehet, utána meg pl Törökország. Nem ezt kellene mondogatni, hogyan nem tudunk valamit megoldani! Ezt azok az emberek kb soha nem fogják megérteni, akik nem dolgoztak verseny szférában és állandóan az elavult doktrinákat lebegtetik! Szélsőséges példa, de az irániaktól kezdve az összes embargós ország megoldja a képzéseket üzemeltetést! Ott nem fognak partfisnyéllel 3 db üzemképes MiG-29-est tönkretenni. És mind ezt következmények nélkül...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 483
35 642
113
Sajnos olyan világban élünk, ha 12db-ot akarsz akkor 24-et kell kérni, mert úgy is az lesz
Mármint Bobo akart 24-et rásózni a honvédségre ebből a szarból (akkor még ő volt az aero tulaja) de szerencsére "csak" 12 lett... de még ez is nagyon sok, mert kb majdnem több a kiképző gép, mint a vadász...
Ezért kellene itthon megoldani amit csak lehet, utána meg pl Törökország. Nem ezt kellene mondogatni, hogyan nem tudunk valamit megoldani!
Vsz ki lett számolva, hogy melyik jön ki olcsóbban (nem az, hogy magadnak akarsz mindent megcsinálni, hanem az, hogy azt a pár pilótát kiküldöd kölföldre amire az MH-nak szüksége van)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 316
113
Sajnos olyan világban élünk, ha 12db-ot akarsz akkor 24-et kell kérni, mert úgy is az lesz, hogy fele nem elég! Ha 4db-ot mondasz, akkor is ugyan ez a helyzet!
A vannal soha sincs baj! Főleg a honvédségnél! Azt is vegyük számításba, ha 12 db-od van és mondjuk 80%-os a hadrafoghatóság, akkor van 9,6 db azaz 9db elérhető géped! Mivel feladat megosztás van ezért a 9db-ból már jó ha van 3-4 szabad, azaz tartalék gép!
A pénzes bácsi meg kb kussoljon, mert az a dolga, hogy a lóvét biztosítsa! Az úrizálásból vegyen el meg olyanokkal foglalkozzon, hogy pl miért vesz a hadsereg felújított laptopokat 3x-os áron! Nemzeti érdekről beszélünk! A logisztikusnak meg oldja meg, hogy legyen rendelkezésre álló alkatrész! Érdekes a repülőgép karbantartól nem sírnak, hanem dolgoznak! Szemlélet váltásra is szükség volna, meg nem azt mondogatni, hogyan nem tudunk valamit megoldani!
Konkrétan az L-39 beszerzés az egyik legnagyobb pénzlenyúlása a Zrínyi programnak aminek a költségéből kb 30 évig tudnánk pilótát képeztetni.....
Nem nem tudjuk megoldani hanem a magas szintű vadászpilóta képzéshez egy dolog nagyon kell az pedig a nagy üres légtér.
Ami általában tenger környékén van vagy pedig nagy lakatlan területekkel rendelkező országokban.

Nem nem tudjuk/akarjuk megoldani hanem mert nincs értelme itthon megoldani. Az alap jet tranining oké de ahhoz meg nem kell ennyi gép főleg nem egy olyan típusból ami teljesítményre gyenge, terhelhetősége még annál is gyengébb és emiatt se értelmes fegyverrel se radarral nem lehet szerelni és a terhetőség hiánya miatt még önvédelmi rendszert is alig tudsz rá tenni.

Ez egy alap jet trainer.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 050
15 166
113
Amennyit ráköltöttünk az L-39 NG-re és az AV megvásárlására, ebből lazán kitelt volna az A-37 Dragonfly licenszének megvásárlása és egy vadiúj repülőgépgyár felépítése.

A Dragonfly-jal mind egy- mind kéthajtóműves repülésre ki lehet képezni a tanoncokat, lévén 2 fokos a hajtóművek gázsugarának eltérítése a hossztengelytől, csakúgy, mint a MiG-29 esetében, így 1 hajtóművel is stabilan, oldalnyomaték nélkül repül.
De ezzel 2 hajtóműre is ki lehet képezni, amit az L-39 nem tud.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 170
14 116
113
Sajnos olyan világban élünk, ha 12db-ot akarsz akkor 24-et kell kérni, mert úgy is az lesz, hogy fele nem elég! Ha 4db-ot mondasz, akkor is ugyan ez a helyzet!
A vannal soha sincs baj! Főleg a honvédségnél! Azt is vegyük számításba, ha 12 db-od van és mondjuk 80%-os a hadrafoghatóság, akkor van 9,6 db azaz 9db elérhető géped! Mivel feladat megosztás van ezért a 9db-ból már jó ha van 3-4 szabad, azaz tartalék gép!
A pénzes bácsi meg kb kussoljon, mert az a dolga, hogy a lóvét biztosítsa! Az úrizálásból vegyen el meg olyanokkal foglalkozzon, hogy pl miért vesz a hadsereg felújított laptopokat 3x-os áron! Nemzeti érdekről beszélünk! A logisztikusnak meg oldja meg, hogy legyen rendelkezésre álló alkatrész! Érdekes a repülőgép karbantartól nem sírnak, hanem dolgoznak! Szemlélet váltásra is szükség volna, meg nem azt mondogatni, hogyan nem tudunk valamit megoldani!
Egy full fapados regi gep ujra csomagolva es mereg dragan eladva…
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 582
97 721
113
Nem értem, hogy miért ekézitek az L-39-es beszerzéseket! Korábban is volt alapszintű képzés a Delfinekkel, Albatroszokkal.
Miért jó az, hogy rengeteget fizetünk olyanért Kanadában amit itthon is meg tudunk oldani? Amit meg nem az kellene máshonnét megvenni. Kanada amúgy sem nagy barátunk.
Másik, hogy az értelmetlen légiparádék helyett végre az Anatolian Eagle-ön kellene brillírozni! Ott is lehetne az új L39/JAS39 kombóval tréningezni.
A legnagyobb probléma az L-39-nek az volt, hogy a céget a NER vette meg, így sokan aggódtak, hogy nem minden magyar katonai beszerzés külföldi oligarchák zsebébe folyik. Ez aztán picit csorbult miután állami tulajdonba került a cég.

Ezenfelül az is sokak problémája hogy minek. Fizessük teljes egészében a magyar pilóták képzését külföldi államoknak. Amit a csehek tudnak, nemzetközi pilotaképzés, az nálunk nem lehet. Így nem Kanadában, vagy a jövőben az olaszoknál derülne ki sok-sok dollár vagy euró után, hogy vki vadászpilótának alkalmatlan.

Az is felmerült, hogy xar. Persze ha a csehek F-35 képzésre fogják használni, ez az érv is sokat csorbul.

Minek ennyi kiképzőgép, ha cseheknek 4 elég. Nos sanszosan meg 4 lesz nekik, illetve még további 4-et is belengettek a nemzetközi képzésre.

Marad még kettő.
Minek négy felderítő. Ami még a jövőt zenéje, de biztos xar lesz.

Illetve, minek erre költeni, lehetne másra. Ez mindig minden vitában út, hisz ez mindenre igaz.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 582
97 721
113
Konkrétan az L-39 beszerzés az egyik legnagyobb pénzlenyúlása a Zrínyi programnak aminek a költségéből kb 30 évig tudnánk pilótát képeztetni.....
Nem nem tudjuk megoldani hanem a magas szintű vadászpilóta képzéshez egy dolog nagyon kell az pedig a nagy üres légtér.
A csehek, hogy oldják meg az üres légteret. Amikor volt itthon kiképzőszazad, volt itthon üres légtér?
 
  • Tetszik
Reactions: Juvi and Kim Philby