például? Hirtelen sokkal jobb gép lesz a 39-es?A pilonok és szárnyak áttervezése még hozhat egy fordulatot.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
például? Hirtelen sokkal jobb gép lesz a 39-es?A pilonok és szárnyak áttervezése még hozhat egy fordulatot.
Mivel pár hete sikerült megállapodniuk a SAAB-bal, hogy "Gripenesre" alakítják a vezetőfülkét, eléggé meglepett volna ha idén tudnak szállítani ilyen gépeket...Ha minden igaz - nem nyilvános honnan hallottam - ebben az évben egyáltalán nem biztos, hogy egyetlen repülőgép is leszállításra kerül a NG-ből hazánkban. Egyébként is van még probléma van a gépekkel, pld. robotpilóta beépítése, új pilonok és szárnyak fejlesztése stb. (A kiképző repülőgépnek is kell robot, de a szuperNG magyar felderítő, csapásmérő, légicélt repülő istencsászár változathoz kell még fejlesztés.)
Dobj pmetpéldául? Hirtelen sokkal jobb gép lesz a 39-es?
Szvsz.. erre nincs nyilvános válasz. Azt viszont olvastam valahol, hogy például probléma a szárny kialakítása, ezen változtatni kéne, mert túl nehéz, és egy könnyebb, de azonos teherbírású szárnyra, lehetne a jelenleginél nehezebb függesztményt rakni úgy, hogy amennyivel könnyebb a szárny, annyival nehezebb lehet, azonos pilon esetén a függesztmény. Ez pld. követelmény lehet(ne).. Bár teszem hozzá ilyen impotens gyenge hajtóművel nehezebb függesztménnyel még inkább csökken az agilitás, a sebesség a fordulékonyság, stb. szóval a harcászati teljesítény..Mivel pár hete sikerült megállapodniuk a SAAB-bal, hogy "Gripenesre" alakítják a vezetőfülkét, eléggé meglepett volna ha idén tudnak szállítani ilyen gépeket...
Arról nem hallottál véletlen valamit, hogy mi követelmény/koncepció a 4 csoda felderítő-frontbombázó verzióval szemben? Miben lesz más?
Publikus adatokkal végig "próbálgattam" rá a komolyabb SAR felderítő konténereket és szinte egyiket sem bírja el. +200 kg a belső tartókon máris használhatóbbá tenné...Szvsz.. erre nincs nyilvános válasz. Azt viszont olvastam valahol, hogy például probléma a szárny kialakítása, ezen változtatni kéne, mert túl nehéz, és egy könnyebb, de azonos teherbírású szárnyra, lehetne a jelenleginél nehezebb függesztményt rakni úgy, hogy amennyivel könnyebb a szárny, annyival nehezebb lehet, azonos pilon esetén a függesztmény. Ez pld. követelmény lehet(ne)..
Nem lehet bele egy erősebb hajtóművet tenni?Bár teszem hozzá ilyen impotens gyenge hajtóművel nehezebb függesztménnyel még inkább csökken az agilitás, a sebesség a fordulékonyság, stb. szóval a harcászati teljesítény..
Az áttervezésnek komoly problémái lennének. Erősebb hajtóműhöz, erősebb és nagyobb sárkányszerkezet szükséges. Abban nagyobb a hely, így lehetne akár lokátor, akár ellentevékenység rendszer, redundáns rendszerek (alapvetőek katonai repülgépeknél), modernebb kommunikációs, avionikai és felderítő rendszer stb. Nos az aránylag olcsó kiképző repülőgépből csináltunk egy drágább többfunkciós repülőgépet, tehát egy ALCA 2.0-át. Amelynek éppúgy nincs piaca mint az NG-nek. (Lásd a Leonardo, a BAe stb. gázturbinás gyakorló repülőgépeit).. Ráadásul az újratervezés idő. A cseh gyár pedig gyakorlatilag az 1960-es évek végi, 70-as évek eleji sárkány reszeli már 50 éve. Új modernebb airframe is kéne, amelyre nem biztos, van kapacitás, pénz, és szakértelem.Publikus adatokkal végig "próbálgattam" rá a komolyabb SAR felderítő konténereket és szinte egyiket sem bírja el. +200 kg a belső tartókon máris használhatóbbá tenné...
Nem lehet bele egy erősebb hajtóművet tenni?
Melyik típus hasonló méretű kicsit több "kakaóval"?
De lehet. Az L-159 ALCA hajtóműve beépíthetőPublikus adatokkal végig "próbálgattam" rá a komolyabb SAR felderítő konténereket és szinte egyiket sem bírja el. +200 kg a belső tartókon máris használhatóbbá tenné...
Nem lehet bele egy erősebb hajtóművet tenni?
Melyik típus hasonló méretű kicsit több "kakaóval"?
Dehát az L-39NG-nél többek között épp a szárny lett áttervezve... annyi kompozit anyagot használtak amennyit csak lehetett a súlycsökkentés érdekében és a szárnyba is került üzemanyagtartály. A vietnámi és a cseh gépek legyártása közben/után jöttek rá, hogy ez így mégsem lett jó? Vagy lehet hogy most jöttek rá hogy ez nekünk így mégsem lesz jó csak alapfokú sugárhajtású kiképzőgépnek?
Az áttervezésnek komoly problémái lennének. Erősebb hajtóműhöz, erősebb és nagyobb sárkányszerkezet szükséges. Abban nagyobb a hely, így lehetne akár lokátor, akár ellentevékenység rendszer, redundáns rendszerek (alapvetőek katonai repülgépeknél), modernebb kommunikációs, avionikai és felderítő rendszer stb. Nos az aránylag olcsó kiképző repülőgépből csináltunk egy drágább többfunkciós repülőgépet, tehát egy ALCA 2.0-át. Amelynek éppúgy nincs piaca mint az NG-nek. (Lásd a Leonardo, a BAe stb. gázturbinás gyakorló repülőgépeit).. Ráadásul az újratervezés idő. A cseh gyár pedig gyakorlatilag az 1960-es évek végi, 70-as évek eleji sárkány reszeli már 50 éve. Új modernebb airframe is kéne, amelyre nem biztos, van kapacitás, pénz, és szakértelem.
Kérdéses, hogy beépíthető-e...De lehet. Az L-159 ALCA hajtóműve beépíthető
F124 Turbofan Engine
The Honeywell F124 turbofan engine has what it takes to power today’s most advanced military jet trainers and light combat fighters. Read more!aerospace.honeywell.com
Williams FJ44-4 (L-39NG) | Honeywell F124 (ALCA) | |
Átmérő | 64 cm | 91,4cm |
Hossz | 134 cm | 259 cm |
Tömeg | 298 kg | 521kg |
Tolóerő (max.) | 16,89 kN | 28 kN |
Dehát az L-39NG-nél többek között épp a szárny lett áttervezve... annyi kompozit anyagot használtak amennyit csak lehetett a súlycsökkentés érdekében és a szárnyba is került üzemanyagtartály. A vietnámi és a cseh gépek legyártása közben/után jöttek rá, hogy ez így mégsem lett jó? Vagy lehet hogy most jöttek rá hogy ez nekünk így mégsem lesz jó csak alapfokú sugárhajtású kiképzőgépnek?
Az Aero tanúsítványt kapott a Magyar Légierő L-39NG repülőgépeinek karbantartására, javítására és fejlesztésére
Vodochody, 2024. július 2. – Hivatalos felhatalmazást kapott az Aero, Csehország legnagyobb repülőgépgyártója a magyar állami nyilvántartású repülőgépek, repülőgép-alkatrészek és berendezések fejlesztésére, gyártására, karbantartására és javítására. A tanúsítás az Aero által a Magyar Légierő számára szállított L-39NG repülőgépekre vonatkozik, és hivatalosan is elismeri az Aero tervező, gyártó és javító szervezeteinek kompetenciáját.
A hatósági bizonyítványt a Magyar Köztársaság Katonai Repülési Hivatalának igazgatója, Halászné Tóth Alexandra ezredes személyesen adta át vodochodyi látogatása során. A fejlesztési, gyártási, karbantartási és javítási hatáskört Petr Jinda, az Aero ügyvezető alelnöke és fejlesztési igazgatója vette át, aki hangsúlyozta ennek fontosságát: "A tanúsítvány megszerzése kulcsfontosságú lépés számunkra és minőségünk megerősítése. és a hitelesség. Készek vagyunk teljes mértékben támogatni a Magyar Légierőt az L-39NG.T1 verzió tanúsítási folyamatában és a további kölcsönös együttműködés kialakításában."
Halászné Tóth Alexandra ezredes, a Katonai Repülési Hivatal igazgatója hangsúlyozta az Aero nagy múltra visszatekintő hagyományait a repülőgépgyártás, különösen a sugárhajtású kiképzőgépek gyártása terén. Kiemelte a világhírű L-39 Albatrost és annak modern utódját, az L-39NG-t is. Elmondása szerint az ellenőrzési eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy az Aero az engedély megadásához szükséges összes feltételt teljesíti. Így formálisan elismeri az Aero tervező (DOA), gyártó (POA) és karbantartó szervezeteinek (MRO) kompetenciáját.
Az Aero Vodochodyba látogatott a Katonai Légiközlekedési Hatóság igazgatója, Halászné Tóth Alexandra ezredes, a Magyar Katonai Légiközlekedési Hivatal légialkalmassági felügyeleti osztályának vezetője, Simon Sándor alezredes és a Katonai Repülési Felügyeleti Főosztály képviselői, alezredesek kíséretében. Martin Fučík és Václav Svoboda. A látogatás keretében megtekintették a gyártócsarnokokat és az Aero fejlesztői hangárt is, ahol a vendégek megtekintették a repülési tesztekre kész L-39NG repülőgépeket.
A cseh Aero gyártó összesen 12 darab L-39NG sugárhajtású oktatórepülőgépet szállít a Magyar Honvédségnek, ebből nyolc darabot kiképző változatban, négyet pedig felderítő kategóriában, beleértve a földi szimulációs kiképzőrendszert és egyéb támogató szolgáltatásokat i
s.
Elég vicces lenne, mert a csehek ugyanezen a gépen akarják képezni a az F-35pilotakat, de nekünk a Gripenre xar lesz.? Vagy lehet hogy most jöttek rá hogy ez nekünk így mégsem lesz jó csak alapfokú sugárhajtású kiképzőgépnek?
Elég vicces lenne, mert a csehek ugyanezen a gépen akarják képezni a az F-35pilotakat, de nekünk a Gripenre xar lesz.
Sztem Pistit osszuk el kettővel, hisz számára a cég és a gép narancs posztó.
Ami nyilván azt jelenti, hogy a Gripenre átálló országok fogják egymásnak átadni a kilincset Kecskeméten, míg az F-35-re átállókat a csehek képzik - ők az LM-mel állapodtak meg.Mivel pár hete sikerült megállapodniuk a SAAB-bal, hogy "Gripenesre" alakítják a vezetőfülkét, eléggé meglepett volna ha idén tudnak szállítani ilyen gépeket...
Arról nem hallottál véletlen valamit, hogy mi követelmény/koncepció a 4 csoda felderítő-frontbombázó verzióval szemben? Miben lesz más?
Hát jó, beszéld meg a csehekkel.Szvsz senki sem akar F-35A-ra pilótát képezni NG_vel, csak a hülye sajtómunkások átvettek egy szlogent.
Csehországban lesz az egyik európai certifikált pilótaképzo kozpont az F-35-osokre.
V Česku vznikne Top Gun. Státní podnik bude trénovat piloty F-35
Státní podnik LOM Praha bude cvičit evropské piloty pro létání s bitevníky páté generace F-35 Lightning II, které vyrábí Lockheed Martin. Čeká miliardové tržby.www.e15.cz
Magyartalan de a lényeg érthető.
A pilótaképzés három fő szakaszból áll majd. Az elsőre a pardubicei repülési képzési központban kerül sor. A Lockheed az ottani képzési tantervet úgy alakítja át, hogy a pilóták szimulátorokon keresztül edzenek az L-39NG repülőgépen és magukon a repülőgépeken. E repülőgépek közül négyet a LOM vásárolt meg az Aero Vodochodytól 2,1 milliárd koronáért, és 2025 elején bevezetik a képzésbe. A Lockheed már megerősítette, hogy ők "mérnökök" az F-35-ös pilótaképzésben.
Amint a cseh pilóták befejezik az alapkiképzésüket Pardubicében, költözzenek az Egyesült Államokba, ahol a következő kiképzési szakasz keretében F-35-ös vadászgépeken edzenek, ha a Honvédelmi Minisztérium úgy dönt. Az utolsó harmadik fázis a Čáslav bázison F-35 szimulátorokon és cseh F-35 repülőgépeken keresztül zajlik majd.
Az L-39NG pilótafülkéjétől az F-35-ig a pilótaképzés cseh útja a láthatáron
Emiatt Csehország tárgyalásokat folytat az amerikai féllel az L-39NG platform használatának konkrét feltételeiről az 5. generációs repülőgépek pilótaképzésének teljes folyamatában. Ez a lépés lehetővé tenné a fiatal cseh pilóták átfogó képzését az F-35A teljes átképzése előtt a jelenleg fennállásának 20. évfordulóját ünneplő Pardubice CLV-nél.
...
Az Engéčko teljesen új képzési lehetőségeket fog hozni, nemcsak a modern repüléselektronikának és a kiváló minőségű kijelzőknek, köztük a HUD-nak köszönhetően, hanem elsősorban az izraeli VTS virtuális képzési rendszer Pardubice CLV gépekben történő megvalósításának köszönhetően. A fedélzeti virtuális kiképzőrendszer növeli a kiképzés hatékonyságát és minimalizálja a JAS-39 vagy F-35 harci platformokra való átállási időszakot. A VTS-nek köszönhetően a küldetések széles skálájának szimulálására van lehetőség, beleértve a levegő-levegő harc szimulációját is, amit a pilóták már a kiképzés során megismernek a vadászgép Full Mission szimulátorán, amely szintén legyen felszerelve vele. A VTS rendszer, beleértve a datalinket is, jelenleg az úgynevezett alapváltozatba integrált, amely képes a taktikai helyzetet a térkép felett megjeleníteni, illetve radart szimulálni. Az ügyfelek érdeklődésétől függően a rendszer érthető módon továbbfejleszthető, és az izraeli gyártóval jelenleg is folynak az IAI tanulmányok a VTS fejlesztés következő három lehetséges szakaszára.
Ez az új és viszonylag nélkülözhetetlen "kütyü" lehetővé teszi, hogy az L-39NG-t ne csak alap- és haladó kiképzésre, hanem folyamatos LIFT kiképzésre is használhassuk, beleértve a szimulált fegyverkiképzést is. Eddig az volt a gyakorlat, hogy a pilóták ezt az emelt szintű taktikai kiképzést a 213. kiképzőszázadhoz való csatlakozást követően főként L-159T1+/T2 típusú repülőgépeken végezték, amelyeket 2017 óta radar- és fegyverrendszerrel szereltek fel. A Virtual Training Systemnek köszönhetően azonban Engéčko alapvetően ugyanazokkal a képességekkel rendelkezik majd, bár természetesen csak a szimuláció részeként. Az L-39NG kiképzőplatform új képességei elméletileg lehetővé tennék, hogy a jövőben az L-159-el a teljes közbenső lépést kihagyják, a taktikai légierő pilótái pedig közvetlenül Engéčekről menjenek "szuperszonikusan". Ugyanakkor az az elképzelés, hogy az L-39NG platformot a 4. generációs harci repülőgépekre való közvetlen átálláshoz használjuk, természetesen nem új, és már 2015-ben felmerült a MATC 2 létrehozásának szándéka, amely az új Gripen pilóták képzését szolgálta volna. , valami hasonlóval számolt.
...
Ugyanakkor a hadsereg számításai szerint 2032-től kizárólag hazai körülmények között zajlik majd az F-35-ös átképzése. Jelenleg intenzív tárgyalások folynak az amerikai féllel a képzési tanterv pontos formájáról és az L-39NG-ről közvetlenül az F-35A-ra való esetleges átállásról. Mindenesetre, ha az L-39NG-t erre a célra tanúsítani lehetne és a szükséges kompetenciákat meg lehetne szerezni, az teljesen új lehetőségeket nyitna meg a Pardubice CLV számára, hogy ezeket a szolgáltatásokat más európai F-35 felhasználók számára is kínálhassa, akik nem rendelkeznek hasonló képzettséggel és szimulációs képességek. A LOM PRAHA állami vállalat 2015 óta tagja és oktatója a MATC (Multinational Aviation Training Center) multinacionális légiközlekedési oktatóközpontnak, 2021 óta pedig az NFTE (NATO Flight Training Europe) akkreditált oktatóközpontnak is. A LOM Jiří Protiva nem titkolja, hogy a Pardubice CLV az F-35-ös kiképzés egyik európai kiképzőközpontja lehet.
A cseh pilóták képzése és az L-39NG-ről az F-35-ösre való átállásuk valószínűleg három fő szakaszból áll majd. Az elsőre a Pardubice CLV-ben kerül sor, ahol a Lockheed Martin úgy alakítja át a helyi képzési tantervet, hogy a pilóták itt edzenek az L-39NG repülőgépekre szánt szimulátorokon keresztül, és magukon a repülőgépeken. Az első négy gépet a LOM PRAHA már 2025 elején bevezeti a képzésbe, miközben általánosan feltételezik, hogy az állami vállalat a jövőben további négy gépre is él majd a lehetőséggel, és ennek eredményeként összesen nyolc L-re kell majd számítani. -39 NG 2030-ban. Az új képzési tanterv pontos formája még nem ismert, de klasszikusan az alap- és továbbképzés fázisai kellene, hogy legyen, részben kibővítve a LIFT elnevezésű képzési fázissal, amit az ENG lehetővé tesz, beleértve a TSC Taktikai Szimulációs Központban történő képzést is. mindezt öt év intenzív pardubicei repülés formájában. Ezekben a fázisokban a hallgatók összesen 200 repült órával végeznek az UNOB-ban, míg a LIFT negyedik szakaszában megközelítőleg 550 órát repültek, ami már megfelelő alapot jelent a harci platformra való átálláshoz. Amint a cseh pilóták elvégezték a szükséges képzést a Pardubice CLV-n, az Egyesült Államokba kell költözniük, ahol a következő képzési szakasz részeként megkezdik az F-35-ös átképzését, amely a speciális képzéshez kapcsolódik. oktatók és szimulátorok. Az utolsó harmadik fázis a Čáslav bázison az F-35-ös FMS-szimulátorokon és a cseh F-35A repülőgépeken keresztül zajlik majd, míg a jövőben az USA-ban történő kiképzéssel járó köztes lépést teljesen ki kell hagyni.
Ugyanakkor a cseh légierő több képviselője, köztük Jaroslav Míka dandártábornok is felveti azt az érdekes gondolatot, hogy a cseh pilóták az L-39NG-n végzett alapkiképzést követően legalább két évig repülhetnének szuperszonikus Gripenekkel, míg végül váltás az F-35A-ra. Ez a koncepció bizonyos mértékig lemásolja az amerikai kiképzési modellt az új T-7A Red Hawk bevonásával, és lehetőséget kell adnia a cseh pilótáknak, hogy megszokják az FBW-vel felszerelt repülőgép repülését, ami természetesen nem rossz ötlet.
...
Mind az állami tulajdonú LOM PRAHA, mind pedig mindenekelőtt az Aero Vodochody gyártó megpróbál szembeszállni az L-39NG-ről az F-35-ösre való átállás szándékával, és fontolgatják a meglévő repüléselektronikai rendszer szoftveres módosítását, hogy az képes ugyanazt vagy legalább hasonló infografikát és szimbólumot megjeleníteni, mint az F -35A. Az Aero-nak már van tapasztalata hasonlóval a vietnami gépekhez készült DP-39 számítógép fejlesztésében, amely nemcsak a repülési és navigációs adatok keleti megjelenítését generálja, beleértve a teljes orosz nyelvű megjelenítést is, hanem egy egész sorozatot is végrehajt. saját repüléselektronikai számítások, amelyek nem térhetnek el a GENESYS avionics elsődleges számításaitól. Egy másik lehetőség, hogy az F-35 pilóta munkafolyamatát a lehető legközelebb hozzuk a hajtóműhöz, a HMD Targo 2 sisakirányzó integrálása, amelyet az L-39NG fegyveres változatához terveztek Szenegálban. Az L-39CW pilótafülke izraeli sisakcélzójának legalábbis földi tesztjei zajlottak korábban Vodochodyban, aminek az volt a célja, hogy teljesen elemi dolgokat derítsenek ki, vagyis hogy lehet-e egyáltalán terjedelmesebb sisakot használni az L-ben. -39 pilótafülke méretek miatt. A tesztelés azt mutatta, hogy a HMD integrálása a motorba elvileg lehetséges, és az egész integrációs folyamat nem jelenthet leküzdhetetlen problémát. A fiatal pilóták az ENG-ben az első pillanatoktól kezdve hozzászoktak ahhoz, hogy a repülési és taktikai információk úgymond szemük előtt jelenjenek meg, akárcsak az F-35-ben.
Az L-39NG F-35A-n történő kiképzésre való felhasználásának szándékával kapcsolatban természetesen vannak olyan hangok is, akik ezt a koncepciót irreálisnak vagy alkalmatlannak tartják, hiszen az Engéčko a repülési jellemzőket és a repülés mértékét tekintve. boríték, elsősorban alapkiképzésre szánt gép, és jobban összehasonlítható a T-6 Texan II-vel. Az amerikai kiképzési rendszerben azonban a szuperszonikusra való átálláshoz egy köztes típust használnak majd a svéd-amerikai T-7A Red Hawk gép formájában, amely repülési tulajdonságaival sokkal közelebb áll az F-35-höz, ill. lényegében egy fegyver nélküli Gripen.
Mindez természetesen igaz, másrészt figyelembe kell venni a szimulációs képzésben és a pilóták felkészítésében az ötödik generációs gépekre, amelyeknek nincs kétüléses változata. A kezdeti és egyedülálló lehetőség az F-35 szimulátor úgynevezett titkos üzemmódban való kipróbálására, amelyet egy nyolc fős cseh pilótacsoport tapasztalt Gripen vadászgépekből és az L-159T-vel repülni kezdő fiatalokból állt, meglehetősen jól mutatott. nyilvánvaló, hogy az F-35 elsajátítása a pilóta szempontjából alapvetően meglehetősen egyszerű. Valójában az F-35-ön való átképzés fő nehézsége az lesz, hogy megtanulják használni a fedélzeten lévő összes rendszert, és megértsék az F-35 információs és fegyverrendszerének teljes filozófiáját, beleértve a lopakodó technológia teljes körű használatát. operatív bevetésben.
Más hangok arra utalnak, hogy az L-39NG nincs felszerelve például radarral, ezért nem tud fejlett taktikai és fegyverzeti kiképzést biztosítani, amit jelenleg az Alkynál végeznek a 213. kiképzőszázaddal. 5-10 éve pontosan ez volt a helyzet, de ma már nem. A szimulációs technológiák fejlesztése óriási előrehaladást mutat, és az integrált VTS rendszer olyan hihetetlen szimulációs képességekkel látja el a mérnököket, amelyekről a Pardubice CLV pilótahallgatói és oktatói korábban nem is álmodtak. Végül is az amerikai légierő is ugyanezt az utat járta be, és az új T-7A sem radarral, sem fegyverrendszerrel nincs felszerelve, és ezeket a technológiákat csak szimulációban használja majd.
Most???Szvsz senki sem akar F-35A-ra pilótát képezni NG_vel, csak a hülye sajtómunkások átvettek egy szlogent.
Egyetlen F-35A üzemeltető sem képzi a pilótáit ilyen gépekkel. Persz előképzést lehet, de a hajózókat nem NG-vel képzik majd. Senki sem arról írt, hogy a NG szar kiképzésre, hanem hogy 16 gripennek 12 NG nem szükséges. A tervezett ilyen-olyan pilótaképző központtal sem. Az egész egy fantazmagória. Vegyük észre, hogy nincs ennyi kiképzőgépre szükség, mégha Bobro, meg az egész HM sajtóaparátus, és a megmondó emberek azt állítják akkor sem. A tények makacs dolgok. Ezek a repülőgépek azért lesznek itt ilyen számban, mert a NER társaság gründolta feleslegesen. Hozzátéve, hogy most mikor látszik nincs benne mégse biznisz, átadták az államnak, fizessük ezt is ki helyettük.
Továbbra is a fegyverfüggesztők teherbírásáról megy a vita az általunk rendelt egyéb változatú gépek miatt, nem a sima kiképző gépekről...Elég vicces lenne, mert a csehek ugyanezen a gépen akarják képezni a az F-35pilotakat, de nekünk a Gripenre xar lesz.
Egyébként 4 darab szaros nem is cseh haderő, hanem a LOM által vett sima kiképzőgépről írogatsz, hogy ezekkel fogják az F-35A kiképzését forradalmasítani a csehek. Aztán meg arról, hogy ezeknek a műszerfalára ráeresztenek virtual F-35A kijelzőket. (Nos már a pilatus PC-21 display-ek is alkalmasak voltak rá más típusok kihjelzőinek emulálására. Meg aztán mivel osztott kijelző a NG-nél és egy bazi nagy három részes display a Villám2-nél. Nos majd meglátjuk.. Ettől még egyáltalán nem lesz jobb potensebb repülőgép, kiképzési célon kívülre.. Nos az F-35 klon kiképzőkből a gyártó orszának is csak 4 kell. Akkor nekünk mi a fenének egy tucat???Most???
Kibaszott vicces, ha egy NERes maga zsebbe folyna el a beszerzés, akkor azért lenne vernyákolás, ha állami cégbe akkor azon megy.
De már azon is megy vernyákolás, nem te, ha itthon fogunk gyártani vmit.
Ez alapján a legjobb beszerzési, amit egy az egyben külföldről veszünk és oda utaljuk a dellát. Legalább vmi külföldi miller zsebét tömjük.
Ennél már csak egy ideálisabb van, ha nem veszünk semmit, hanem átadnánk az amcsiknak az egész kócerájt, nekünk nem kell hadsereg, hozzanak ők ide katonát,