A cseh légtér mennyivel ideálisabb a pilótaképzésre?? Ők hol képzik a pilótákat? Sőt külföldi pilótákat is képeznek, NATO kiképző központ lesz/van.Azért ne legyünk már naívak, hogy a cseh menedzsment (vannak magyarok de..) akkora nyereséget fog abszolváni ezekből a repülőgépekből, akár eladás, akár nagyjavítás. Ami nagyon hiányzik a Aero-ból, a K+F érték, szinte nem volt új fejlesztés a L39 óta, csak ráncfelvarrás (+ az Aero270 Ibis - amit hagytak bedölni). Szóval nem fogják tonnaszámra hozni haza a profitot hazánkba, és akkor még ott van a feleslegesen rendelt felderítők, meg a gyakorló gépek egy része.
"Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre." --- jó reggelt.. nagysebességű, alacsonyrepülésű légterek hiányában, szimulátorok hiányában, és sok minden hiányában minek is építetnénk ki és képeznénk ki egyetlen repülőszázad igényéhez szuperszónikus harci pilótákat??? Egyre nagyobb a zavar az erőben.. Nézzük már meg, hogy kik-hol képzik ezeket a pilótákat, - akkor méretű országok mint mi.. Nem realítás és többe kerül a leves, mint a hús...
90 után is volt éppen hasonló kiképzőszazad, ahogy előtte is. 1 századra minek, de 1 század nem maradhat.