[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Azért ne legyünk már naívak, hogy a cseh menedzsment (vannak magyarok de..) akkora nyereséget fog abszolváni ezekből a repülőgépekből, akár eladás, akár nagyjavítás. Ami nagyon hiányzik a Aero-ból, a K+F érték, szinte nem volt új fejlesztés a L39 óta, csak ráncfelvarrás (+ az Aero270 Ibis - amit hagytak bedölni). Szóval nem fogják tonnaszámra hozni haza a profitot hazánkba, és akkor még ott van a feleslegesen rendelt felderítők, meg a gyakorló gépek egy része.

"Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre." --- jó reggelt.. nagysebességű, alacsonyrepülésű légterek hiányában, szimulátorok hiányában, és sok minden hiányában minek is építetnénk ki és képeznénk ki egyetlen repülőszázad igényéhez szuperszónikus harci pilótákat??? Egyre nagyobb a zavar az erőben.. Nézzük már meg, hogy kik-hol képzik ezeket a pilótákat, - akkor méretű országok mint mi.. Nem realítás és többe kerül a leves, mint a hús...
A cseh légtér mennyivel ideálisabb a pilótaképzésre?? Ők hol képzik a pilótákat? Sőt külföldi pilótákat is képeznek, NATO kiképző központ lesz/van.

90 után is volt éppen hasonló kiképzőszazad, ahogy előtte is. 1 századra minek, de 1 század nem maradhat.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Azért ne legyünk már naívak, hogy a cseh menedzsment (vannak magyarok de..) akkora nyereséget fog abszolváni ezekből a repülőgépekből, akár eladás, akár nagyjavítás. Ami nagyon hiányzik a Aero-ból, a K+F érték, szinte nem volt új fejlesztés a L39 óta, csak ráncfelvarrás (+ az Aero270 Ibis - amit hagytak bedölni). Szóval nem fogják tonnaszámra hozni haza a profitot hazánkba, és akkor még ott van a feleslegesen rendelt felderítők, meg a gyakorló gépek egy része.

"Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre." --- jó reggelt.. nagysebességű, alacsonyrepülésű légterek hiányában, szimulátorok hiányában, és sok minden hiányában minek is építetnénk ki és képeznénk ki egyetlen repülőszázad igényéhez szuperszónikus harci pilótákat??? Egyre nagyobb a zavar az erőben.. Nézzük már meg, hogy kik-hol képzik ezeket a pilótákat, - akkor méretű országok mint mi.. Nem realítás és többe kerül a leves, mint a hús...
Mindig ez írjatok mert ennek szurkoltok. Aztán mindig jön egy egy bejelentés hogy X y rendel pár gépet olyankor hallgatás van aztán újra előjön hogy sehonnan nem lessz bevétele a cégnek a múltkori megrendelések ezért még azért nem számítanak aztán jön a hír hogy X db gép nagyjabitasat végzi majd a cég akkor hallgatás egy darabig majd uujra jöttök hogy semmi bevétele nem lessz a cégnek... Aztán jön a hír hogy X db OS flotta műszaki támogatásához vett csomagot adott légierő aztán újra csönd idő után újra a szokásos mantra majd bejelentés hogy civil képző központok is rendelik... Stb stb stb. Nekem nagyon kc 390 szaga van az ilyen hozzaszolasoknak az is eldvolt konyvelve hogy senki se fogja venni sőt azelőtt csődbe megy a cég mielőtt a mi gépeink Legyartanak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 264
43 449
113
A cseh légtér mennyivel ideálisabb a pilótaképzésre?? Ők hol képzik a pilótákat? Sőt külföldi pilótákat is képeznek, NATO kiképző központ lesz/van.

90 után is volt éppen hasonló kiképzőszazad, ahogy előtte is. 1 századra minek, de 1 század nem maradhat.
Akkor sem kell 12 gép - pláne nem a 4 felderítő a drónok korában.

Egy századra (16 gép) van 2db kiképző Gripen és nem is kell több, nem is vettek többet!
Ugyan így: egy két százados légierőnek sem kell 4-6 sugárhajtású kiképzőnél több, sőt! 3 századra is bőven elég ennyi!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 225
113
Mindig ez írjatok mert ennek szurkoltok. Aztán mindig jön egy egy bejelentés hogy X y rendel pár gépet olyankor hallgatás van aztán újra előjön hogy sehonnan nem lessz bevétele a cégnek a múltkori megrendelések ezért még azért nem számítanak aztán jön a hír hogy X db gép nagyjabitasat végzi majd a cég akkor hallgatás egy darabig majd uujra jöttök hogy semmi bevétele nem lessz a cégnek... Aztán jön a hír hogy X db OS flotta műszaki támogatásához vett csomagot adott légierő aztán újra csönd idő után újra a szokásos mantra majd bejelentés hogy civil képző központok is rendelik... Stb stb stb. Nekem nagyon kc 390 szaga van az ilyen hozzaszolasoknak az is eldőlt konyvelve hogy senki se fogja venni sőt azelőtt csődbe megy a cég mielőtt a mi gépeinek. Legyartanak.
Szittya 10 évig folyamatosan veszteséges volt a cég, olyan adóssághalmazzal mint az állat.....
Az adósságot kifizettük (juhééé) és a tavalyi év volt az első amikor technikailag pluszban volt a cég és nem volt vesztesége. Viszont ezzel még el sem kezdte kitermelni az NG fejlesztési költségeit. Ez nyereség nagyjából 2030 után lesz ha addig folyamatosan jól alakul.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Szittya 10 évig folyamatosan veszteséges volt a cég, olyan adóssághalmazzal mint az állat.....
Az adósságot kifizettük (juhééé) és a tavalyi év volt az első amikor technikailag pluszban volt a cég és nem volt vesztesége. Viszont ezzel még el sem kezdte kitermelni az NG fejlesztési költségeit. Ez nyereség nagyjából 2030 után lesz ha addig folyamatosan jól alakul.
Meglátjuk. Hamarosan kijön a 23-as pénzügyi jelentés, az majd mutatja, hogy maradnak-e a pozitív trendek

Az NG fejlesztése részben Uniós pénzből ment, sztem a mai helyzetben nemcsak lőszergyárak tudnak majd tarhálni brüsszeli mannát. Amit elment a gép fejlesztésére azt adósságrendezés jóváírja, nem kell 2030-ig várni, hogy nyereséget termeljen az AV. Amire gondolsz az maga a projekt önmagában. 201x-től a ráfordított pénzt csak 2030 után hozzá be. De ezeknek a pénzeknek a nagy részét már korábban elkárolták. Most már hozzá a pénzt a projekt nem viszi.


Az viszont igaz, hogy idén 1-2 rendelést meg kellene nyernie a 39-re, kben a cég 3 lába közül az egyik 26 után a levegőben lóg.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Meglátjuk. Hamarosan kijön a 23-as pénzügyi jelentés, az majd mutatja, hogy maradnak-e a pozitív trendek

Az NG fejlesztése részben Uniós pénzből ment, sztem a mai helyzetben nemcsak lőszergyárak tudnak majd tarhálni brüsszeli mannát. Amit elment a gép fejlesztésére azt adósságrendezés jóváírja, nem kell 2030-ig várni, hogy nyereséget termeljen az AV. Amire gondolsz az maga a projekt önmagában. 201x-től a ráfordított pénzt csak 2030 után hozzá be. De ezeknek a pénzeknek a nagy részét már korábban elkárolták. Most már hozzá a pénzt a projekt nem viszi.


Az viszont igaz, hogy idén 1-2 rendelést meg kellene nyernie a 39-re, kben a cég 3 lába közül az egyik 26 után a levegőben lóg.
Valamelyik beszámolója minta a cseh igazgató hogy 24 gép felett nyereséges a fejlesztése az ng nek. Te hozzád még
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 040
15 145
113
Szittya 10 évig folyamatosan veszteséges volt a cég, olyan adóssághalmazzal mint az állat.....
Az adósságot kifizettük (juhééé) és a tavalyi év volt az első amikor technikailag pluszban volt a cég és nem volt vesztesége. Viszont ezzel még el sem kezdte kitermelni az NG fejlesztési költségeit. Ez nyereség nagyjából 2030 után lesz ha addig folyamatosan jól alakul.
Így mulat egy magyar úr - az adófizetők pénzén.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Ezzel a xar céggel gyártott xar géppel fogják képezni a csehek az F-35 pilótákat. Ráadásul úgy néz ki 8db L-39NG-t vesznek, pedig tudhatnák, hogy ennyi gép nem kell pilótaképzésre!. Hülyék!!!


A LOM PRAHA és a Lockheed Martin együttműködésének első szakaszában a meglévő képzési rendszer elemző tevékenysége a pardubicei Repülőképző Központban zajlik majd. Ezen információk alapján egy új kiképzési rendszert fejlesztenek ki, amely tükrözi a pilótáknak az L-39NG szubszonikus repülőgépekről az F-35 harci repülőgépekre történő zökkenőmentes átállásához szükséges igényeket. Ezek a követelmények különösen a földi felszerelésekre, valamint az oktatási rendszerekre (beleértve a szimulációs technológiákat), az új tanulmányi tervekre, a repülési képzési tantervekre vagy a személyzetre vonatkoznak.

Jiří Protivát, a LOM PRAHA igazgatóját arról kérdeztük, mit jelent a gyakorlatban a megállapodás aláírása az állami vállalat számára. „Az állami vállalat számára a Lockheed Martinnal kötött megállapodás a képzés egy magasabb szintre lépését jelenti, hiszen a korszerű know-how-t és technológiát átvisszük a Repülőképző Központ képzési rendszerébe a pilóták zökkenőmentes átállása érdekében. az L-39NG kiképző repülőgépet közvetlenül az F-35-höz. Ezzel a megállapodással az állami vállalat reagál a Cseh Köztársaság hadseregének újrafegyverzésére, és egyúttal fejleszti a más országok, elsősorban a NATO és az EU által kínált portfóliót."


Ennek a hírnek óriási jelentősége van. Mert ez 3 dolgot jelent.

1) A teljes hazai képzés megtörténik.

2) A CLV az F-35 nemzetközi kiképzőközpontjává is válhat.

3) A cseh L-39NG az F-35 minősített edzője lesz. Exportpotenciáljának további növelése.


A VR Group cége is nagy szerepet fog játszani ott, mert a CzAF vásárolt 4 teljes küldetésű szimulátort az F-35-höz, a VR Group pedig integrátor lesz, valamint további megoldásokat fejleszt.


A VR Group szimulátorokat fejlesztett ki az L-39NG-hez, a 22. légibázison használt integrált AH-1Z sim-hez.

4 új L-39NG (az első kettőt idén, a többit 2025-ben szállítják) és a TSC a pardubicei repülőtéren marad.
A LOM elnöke szerint nagyon valószínű, hogy 2026-ig további 4 darab L-39NG-re is élni fognak. A szövetségi tagok számára is kínálnak képzést az NFTE keretében.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 525
113
Ezzel a xar céggel gyártott xar géppel fogják képezni a csehek az F-35 pilótákat. Ráadásul úgy néz ki 8db L-39NG-t vesznek, pedig tudhatnák, hogy ennyi gép nem kell pilótaképzésre!. Hülyék!!!


A LOM PRAHA és a Lockheed Martin együttműködésének első szakaszában a meglévő képzési rendszer elemző tevékenysége a pardubicei Repülőképző Központban zajlik majd. Ezen információk alapján egy új kiképzési rendszert fejlesztenek ki, amely tükrözi a pilótáknak az L-39NG szubszonikus repülőgépekről az F-35 harci repülőgépekre történő zökkenőmentes átállásához szükséges igényeket. Ezek a követelmények különösen a földi felszerelésekre, valamint az oktatási rendszerekre (beleértve a szimulációs technológiákat), az új tanulmányi tervekre, a repülési képzési tantervekre vagy a személyzetre vonatkoznak.

Jiří Protivát, a LOM PRAHA igazgatóját arról kérdeztük, mit jelent a gyakorlatban a megállapodás aláírása az állami vállalat számára. „Az állami vállalat számára a Lockheed Martinnal kötött megállapodás a képzés egy magasabb szintre lépését jelenti, hiszen a korszerű know-how-t és technológiát átvisszük a Repülőképző Központ képzési rendszerébe a pilóták zökkenőmentes átállása érdekében. az L-39NG kiképző repülőgépet közvetlenül az F-35-höz. Ezzel a megállapodással az állami vállalat reagál a Cseh Köztársaság hadseregének újrafegyverzésére, és egyúttal fejleszti a más országok, elsősorban a NATO és az EU által kínált portfóliót."


Ennek a hírnek óriási jelentősége van. Mert ez 3 dolgot jelent.

1) A teljes hazai képzés megtörténik.

2) A CLV az F-35 nemzetközi kiképzőközpontjává is válhat.

3) A cseh L-39NG az F-35 minősített edzője lesz. Exportpotenciáljának további növelése.


A VR Group cége is nagy szerepet fog játszani ott, mert a CzAF vásárolt 4 teljes küldetésű szimulátort az F-35-höz, a VR Group pedig integrátor lesz, valamint további megoldásokat fejleszt.


A VR Group szimulátorokat fejlesztett ki az L-39NG-hez, a 22. légibázison használt integrált AH-1Z sim-hez.

4 új L-39NG (az első kettőt idén, a többit 2025-ben szállítják) és a TSC a pardubicei repülőtéren marad.
A LOM elnöke szerint nagyon valószínű, hogy 2026-ig további 4 darab L-39NG-re is élni fognak. A szövetségi tagok számára is kínálnak képzést az NFTE keretében.

Az olaszok mennyit vettek az AMX-ből? :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 303
113
Ezzel a xar céggel gyártott xar géppel fogják képezni a csehek az F-35 pilótákat. Ráadásul úgy néz ki 8db L-39NG-t vesznek, pedig tudhatnák, hogy ennyi gép nem kell pilótaképzésre!. Hülyék!!!


A LOM PRAHA és a Lockheed Martin együttműködésének első szakaszában a meglévő képzési rendszer elemző tevékenysége a pardubicei Repülőképző Központban zajlik majd. Ezen információk alapján egy új kiképzési rendszert fejlesztenek ki, amely tükrözi a pilótáknak az L-39NG szubszonikus repülőgépekről az F-35 harci repülőgépekre történő zökkenőmentes átállásához szükséges igényeket. Ezek a követelmények különösen a földi felszerelésekre, valamint az oktatási rendszerekre (beleértve a szimulációs technológiákat), az új tanulmányi tervekre, a repülési képzési tantervekre vagy a személyzetre vonatkoznak.

Jiří Protivát, a LOM PRAHA igazgatóját arról kérdeztük, mit jelent a gyakorlatban a megállapodás aláírása az állami vállalat számára. „Az állami vállalat számára a Lockheed Martinnal kötött megállapodás a képzés egy magasabb szintre lépését jelenti, hiszen a korszerű know-how-t és technológiát átvisszük a Repülőképző Központ képzési rendszerébe a pilóták zökkenőmentes átállása érdekében. az L-39NG kiképző repülőgépet közvetlenül az F-35-höz. Ezzel a megállapodással az állami vállalat reagál a Cseh Köztársaság hadseregének újrafegyverzésére, és egyúttal fejleszti a más országok, elsősorban a NATO és az EU által kínált portfóliót."


Ennek a hírnek óriási jelentősége van. Mert ez 3 dolgot jelent.

1) A teljes hazai képzés megtörténik.

2) A CLV az F-35 nemzetközi kiképzőközpontjává is válhat.

3) A cseh L-39NG az F-35 minősített edzője lesz. Exportpotenciáljának további növelése.


A VR Group cége is nagy szerepet fog játszani ott, mert a CzAF vásárolt 4 teljes küldetésű szimulátort az F-35-höz, a VR Group pedig integrátor lesz, valamint további megoldásokat fejleszt.


A VR Group szimulátorokat fejlesztett ki az L-39NG-hez, a 22. légibázison használt integrált AH-1Z sim-hez.

4 új L-39NG (az első kettőt idén, a többit 2025-ben szállítják) és a TSC a pardubicei repülőtéren marad.
A LOM elnöke szerint nagyon valószínű, hogy 2026-ig további 4 darab L-39NG-re is élni fognak. A szövetségi tagok számára is kínálnak képzést az NFTE keretében.

Azon kívül hogy lehet hogy vesznek még 4 gépet a csehek, hogy kapcsolódik ez az Aero-hoz? A LOM Praha, a CLV, a VR Gruop is cseh.

Magyarország kb. ugyanezt szeretné megcsinálni a Gripenre, erről szól a SAAB-VIKI VR/AR/AI képzési szimulátor fejlesztési szerződés és az L-39NG kijelzőin a megjelenítés Gripen-szerűvé alakítása. Kecskemétből pedig szintén NFTE központ lesz. Csak azt nem tudni hogy kinek, ha mindenki aki F-35-öst vesz/vett Európában az az olaszokhoz vagy a csehekhez küldi majd a vadászpilótáit képzésre. A szlovákoknál meg lehet hogy ott lesz az "F-16 kompatibilis" L-39NG az F-16 pilóták képzésére. A pilótafülkében a megjelenítés csak szoftver kérdése, de nem tudom, hogy mennyire lenne érdemes keverni, hogy igény esetén nálunk "F-16/F-35/Gripen kompatibilis megjelenítéssel" is oktatnának ugyanazok a magyar kiképzők. Nem tűnik életszerűnek és biztosonságosnak.

Ami érdekes, hogy a csehek az L-39NG-ről egyből F-35-re akarják ültetni a pilótát, míg nálunk ha jól emlékszem az L-39NG utáni olaszországi M346 lépcső végig a képzés része marad. És nálunk van kétüléses változata is Gripennek, nem úgy mint az F-35-nek. A Z2026 kezdetén még nálunk is a teljesen önálló vadászpilótaképzés megteremtése volt a cél, meglátjuk mi lesz belőle.

Ami még érdekes, hogy Magyarországon az volt az F-35 ellen az egyik érv hogy nem adnak mellé ipari együttműködést, a cseheknél pedig 14 projektről tárgyalnak 13 cseh cég és egyetem részvételével. Majd meglátjuk, hogy azokból lesz-e valami.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Blitz97

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Azon kívül hogy lehet hogy vesznek még 4 gépet a csehek, hogy kapcsolódik ez az Aero-hoz?
Ne legyünk már megjátszottan értetlenek!
Mihez kapcsolódna ez a sztori, a Currushoz?
Nem érzed a pikantériáját annak, hogy itthon vagy mindenki eltartott kisújjal szarozza a típust, és annak repülési képességeit, vagy teli szájjal epét hány, miközben a csehek meg - a f@szok - a biztosan érkező F35-öseik kiképzőgépeit, és kiképző rendszerét csináljám meg belőle?
Ráadásul a csehek is 8 dedikált kiképző géppel terveznek - egy várhatóan - egy típusos, 24 gépes homogén flottára.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 303
113
Ne legyünk már megjátszottan értetlenek!
Mihez kapcsolódna ez a sztori, a Currushoz?
Nem érzed a pikantériáját annak, hogy itthon vagy mindenki eltartott kisújjal szarozza a típust, és annak repülési képességeit, vagy teli szájjal epét hány, miközben a csehek meg - a f@szok - a biztosan érkező F35-öseik kiképzőgépeit, és kiképző rendszerét csináljám meg belőle?
Ráadásul a csehek is 8 dedikált kiképző géppel terveznek - egy várhatóan - egy típusos, 24 gépes homogén flottára.
Ja hogy itt a kiképzőgép "képessége" volt a lényeg, nem az hogy mekkora üzlet lesz a +4 gép eladása... korábban még azt gondoltuk hogy a csehekkel együtt tudunk közös képzési rendszert csinálni de most önállóan fejlesztenek maguknak valamit.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Ja hogy itt a kiképzőgép "képessége" volt a lényeg, nem az hogy mekkora üzlet lesz a +4 gép eladása... korábban még azt gondoltuk hogy a csehekkel együtt tudunk közös képzési rendszert csinálni de most önállóan fejlesztenek maguknak valamit.
Hát úgy nehéz, ha nekik F35 lesz, nekünk meg nem.
Az NG egyik feature-e, hogy eleve úgy tervezték, hogy viszonylag egyszerűen alakítható a pilótafülke, illetve hogy komplett kiképzési rendszert építettek mögé.
Az egy óriási fegyvertény lesz, ha az amerikaiaktól megkapják a certificate-et. Az egy olyan üzleti mérföldkő mint amikor egy film elnyeri az Oscar-t. Onnantól egy nagyságrendet ugrik az érdeklődés iránta.
Nem olyan rossz alternatíva az egyes F35 üzemeltetőknek, ha nem drága pénzen kell Amerikában reptetni a pilótajelölteket, hanem otthon is simán felépítik a saját kész kiképzési rendszert.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 225
113
Nem olyan rossz alternatíva az egyes F35 üzemeltetőknek, ha nem drága pénzen kell Amerikában reptetni a pilótajelölteket, hanem otthon is simán felépítik a saját kész kiképzési rendszert.
A vége mindenkinek valamelyik nemzetközi nagyobb program, a cseheknek is, nekünk is.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 139
9 259
113
A cseh tervek és az amcsi valóság még szvsz elég távol áll egymástól. Nézzük meg, hogy hány nemzet oktatja pilótáit F-35-re amcsi tanfolyamok nélkül, saját eu. bázisról. Szerintem a 0 felé konvergál. Nos lássuk be, nem csehország a legélesebb kés a NATO-ban érdekes lesz, hogy a terveikből mi valósul meg. Ne feledjük el, hogy ŐK a gyártói az NG-nek, tehát min. példányt be kell szerezniük, ha el akarják adni, (eddig még semmilyen típusból nem lett sikertermék a közelmúltban amit nem rendszersített a gyártó. Talán a kivétel a F-5 volt, amelyből eléggé marginális mennyiségetg használtak az amcsik.

Csehországnak egyébként szintén nincs teljes verikumu légtere a kiképzéshez. Nos de nekik van repülőgépgyáruk.. Ennyi a különbség. Egyébként hiába volt a kiképzési háttér, hány nemzet pilótáit képezték az elmúlt 20 évben..????
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 781
113
Szittya 10 évig folyamatosan veszteséges volt a cég, olyan adóssághalmazzal mint az állat.....
Az adósságot kifizettük (juhééé) és a tavalyi év volt az első amikor technikailag pluszban volt a cég és nem volt vesztesége. Viszont ezzel még el sem kezdte kitermelni az NG fejlesztési költségeit. Ez nyereség nagyjából 2030 után lesz ha addig folyamatosan jól alakul.
Bobóékhoz kerüléskor (2021 szeptemberében) 1,026 miliárd cseh korona, azaz akkor 1 EUR = 25,475 CZK árfolyamon kb. 40,27 millió eurós veszteség volt a 2020-as zárszámadásban, csökkenő tendenciával. Ebből a fenti hiányból 817 millió cseh korona volt csak az NG "fejlesztési költsége" és a gép tipusigazolványának megszerzésére forditott összeg, szóval ez nem ismétlődik évről évre már.

5 milliárd cseh koronért osztották a 12db-ot Vietnámnak (kb. 16 millió euró/db), 2,8 milliárdért 6db-ot Ghananak (18 millió euró/db) + lehet számolgatni a magyar példányokkal is az előzőekhez viszonyitva. Szlovákia 8 géppel számol, itt jó esélyekkel indulhat az NG (2 "ZAM2 és 3 "CM" verziót reptetnek per pill Albából) és már nem emlékszem mi lett Szenegállal stb....

A befektetett -a fejlesztésére szánt- pénzt bizotsan visszahozza az NG. A többibe meg nemigen látunk bele.

Akkor egyébként a cég 67%-ban termelt katonai célra, ami lényegében már csak az NG gyártása ill. a korábbiak alaktrészellátása, 30%-ot tett ki az Airbus A220, Embraer C-390 vagy L-410 alaktrészek gyártása, a maradék bevétel meg mindenféle bérleti szerződésekből származott stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Bobóékhoz kerüléskor (2021 szeptemberében) 1,026 miliárd cseh korona, azaz akkor 1 EUR = 25,475 CZK árfolyamon kb. 40,27 millió eurós veszteség volt a 2020-as zárszámadásban, csökkenő tendenciával. Ebből a fenti hiányból 817 millió cseh korona volt csak az NG "fejlesztési költsége" és a gép tipusigazolványának megszerzésére forditott összeg, szóval ez nem ismétlődik évről évre már.

5 milliárd cseh koronért osztották a 12db-ot Vietnámnak (kb. 16 millió euró/db), 2,8 milliárdért 6db-ot Ghananak (18 millió euró/db) + lehet számolgatni a magyar példányokkal is az előzőekhez viszonyitva. Szlovákia 8 géppel számol, itt jó esélyekkel indulhat az NG (2 "ZAM2 és 3 "CM" verziót reptetnek per pill Albából) és már nem emlékszem mi lett Szenegállal stb....

A befektetett -a fejlesztésére szánt- pénzt bizotsan visszahozza az NG. A többibe meg nemigen látunk bele.

Akkor egyébként a cég 67%-ban termelt katonai célra, ami lényegében már csak az NG gyártása ill. a korábbiak alaktrészellátása, 30%-ot tett ki az Airbus A220, Embraer C-390 vagy L-410 alaktrészek gyártása, a maradék bevétel meg mindenféle bérleti szerződésekből származott stb.
Én nem akartam általam nem ismert adatok nélkül bármit is okoskodni, de nekem már @krisss múltkori kommentje kapcsán is gyanús volt, hogy ilyen NG kapcsán felmerülő egyszeri költségek befolyásolhatták több évre visszamenőleg a cég mérlegét. Az, meg hogy kifizettük a cég hiteleit, nyilván benne volt a vételi feltételekben is. Tudtommal ilyenkor a hitelező bankoknak is áldásukat kell adni egy cégeladásra. Nyilván a hitelek konszolidációja bele lett számítva a vételi árba.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 225
113
Én nem akartam általam nem ismert adatok nélkül bármit is okoskodni, de nekem már @krisss múltkori kommentje kapcsán is gyanús volt, hogy ilyen NG kapcsán felmerülő egyszeri költségek befolyásolhatták több évre visszamenőleg a cég mérlegét. Az, meg hogy kifizettük a cég hiteleit, nyilván benne volt a vételi feltételekben is. Tudtommal ilyenkor a hitelező bankoknak is áldásukat kell adni egy cégeladásra. Nyilván a hitelek konszolidációja bele lett számítva a vételi árba.
Persze, de így a részünkről mint befektetés nem mostanában térül meg.
Hogy a vásárlónak (nekünk) visszahozza az árát a biznisz az még jópár év.