[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 203
113
Persze, de így a részünkről mint befektetés nem mostanában térül meg.
Hogy a vásárlónak (nekünk) visszahozza az árát a biznisz az még jópár év.

Saját --vagy lehetséges másik-- hajtómű nélkül meg sok-sok elbukott (háttér-)alku várható, mihelyt ez a zsarolási --lobby :oops: --lehetőség valakinek eszébe jut "az Óperencián túl", vagy EU-s "szövetségeseinknél"! :oops:

"Biztató" hosszútávú kilátások! Talán ideje lenne "megtalálni" végre valóban azt az "Előrelátást"!!!
:oops: + :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 175
75 632
113
Aero Vodochody, April 29, 2024

Czech company AERO Vodochody AEROSPACE and Swedish defense company Saab have signed a Memorandum of Understanding and Cooperation. The two companies will work jointly on exploring adaptation possibilities of L-39NG to meet the needs of the Hungarian Air Force.

“This cooperation is a logical and natural step for us and we see a great opportunity in this newly set cooperation to further develop our L-39NG training system,” says Filip Kulštrunk, Aero’s Executive Vice President and Chief Commercial Officer.

The primary objective of the cooperation, where Saab has the role of subcontractor to Aero Vodochody, is to conduct a feasibility study for a modification of the L-39NG aircraft to enable Hungarian pilot training from basic to advanced training.

The results of the first phase of the collaboration will be subsequently used for a comprehensive joint study aimed at developing a new pilot interface and avionics system for the L-39NG aircraft to make it compatible with the Hungarian JAS-39 Gripen fighter aircraft.

Aero and Saab have a long-term partnership and positive experience with previous collaborations. 2008, they entered into a collaboration on the L-159 combat and training system. In 2009, Aero began supplying the JAS-39 Gripen aircraft with pylons used to carry various weapon systems or fuel tanks. In 2011, the cooperation continued with the production of three more types of pylons, which were fully assembled and tested at Aero.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 175
75 632
113
Aero Vodochody, April 29, 2024

Czech company AERO Vodochody AEROSPACE and Swedish defense company Saab have signed a Memorandum of Understanding and Cooperation. The two companies will work jointly on exploring adaptation possibilities of L-39NG to meet the needs of the Hungarian Air Force.

“This cooperation is a logical and natural step for us and we see a great opportunity in this newly set cooperation to further develop our L-39NG training system,” says Filip Kulštrunk, Aero’s Executive Vice President and Chief Commercial Officer.

The primary objective of the cooperation, where Saab has the role of subcontractor to Aero Vodochody, is to conduct a feasibility study for a modification of the L-39NG aircraft to enable Hungarian pilot training from basic to advanced training.

The results of the first phase of the collaboration will be subsequently used for a comprehensive joint study aimed at developing a new pilot interface and avionics system for the L-39NG aircraft to make it compatible with the Hungarian JAS-39 Gripen fighter aircraft.

Aero and Saab have a long-term partnership and positive experience with previous collaborations. 2008, they entered into a collaboration on the L-159 combat and training system. In 2009, Aero began supplying the JAS-39 Gripen aircraft with pylons used to carry various weapon systems or fuel tanks. In 2011, the cooperation continued with the production of three more types of pylons, which were fully assembled and tested at Aero.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 175
75 632
113

"Ősszel nem csak „nagyvas” érkezik Kecskemétre, de a tervek szerint L-39NG-kkel is bővül a magyar katonai flotta.
- Az első oktatóink az új típusra nyáron indulnak az Aero Vodochody bázisára elsajátítani a szükséges tudnivalókat. Mindhárman Kanadában, az NFTC színeiben is hasonló beosztásban repültek, ők alapíthatják meg majd az NG kiképző századot. Később csatlakozik hozzájuk egy szintén nagy tapasztalattal rendelkező egykori kollégánk, aki az Emirátusokban nevelte a jövő pilótáit. Nagyon jó csapat lesz!"
 

TribunusAlex

Member
2021. június 21.
48
97
18

Az Aero és a Saab együttműködést kötött az L-39NG repülőgépek és a magyar Gripenek összehangolására irányuló tanulmányban​

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 614
37 544
113

Az Aero és a Saab együttműködést kötött az L-39NG repülőgépek és a magyar Gripenek összehangolására irányuló tanulmányban​

motvá!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 175
75 632
113
Ha már szóba került az előző oldalon a cseh szimulátorgyártó VR Group...


VR Group : Gyártási fázisban van magyar ügyfél számára az L-39NG szimulátor...

During our visit to VR Group, we were able to see the aforementioned simulator for the L-39NG aircraft with our own eyes. Specifically, it was a simulator intended for a Hungarian customer, or the Hungarian Air Force, which ordered 12 L-39NG light jet aircraft from Aero Vodochody Aerospace in 2022 and also needs to provide so-called synthetic training (training on simulators). Therefore, Hungary ordered the Full Mission simulator L-39NG, which will be certified by the Czech Department of Military Aviation and subsequently by the Hungarian Department of Military Aviation as Flight Training Device Level 2 (FTD Level 2) according to EASA regulations. On this simulator, it is possible to perform essentially all tasks as on a real airplane. Furthermore, the Hungarians will receive 2 pieces of CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 simulators, which are intended primarily for training standard and emergency procedures and for controlling systems in the cabin. The delivery also includes 4 pieces of so-called desktop simulators (DTT - Desktop Tactical Trainer), which are used for basic familiarization with the aircraft and its functions, and are equipped with a set for virtual reality.

Before the actual delivery to the customer, which in the case of the L-39NG Full Mission simulator takes 18 months (the delivery of CPT simulators takes approx. nine months and VR Group is able to deliver DTT simulators within approx. six months), the simulator undergoes certification, after which the flight hours on simulator pilots count as official flight hours.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 247
92 710
113
Ha már szóba került az előző oldalon a cseh szimulátorgyártó VR Group...



VR Group : Gyártási fázisban van magyar ügyfél számára az L-39NG szimulátor...

During our visit to VR Group, we were able to see the aforementioned simulator for the L-39NG aircraft with our own eyes. Specifically, it was a simulator intended for a Hungarian customer, or the Hungarian Air Force, which ordered 12 L-39NG light jet aircraft from Aero Vodochody Aerospace in 2022 and also needs to provide so-called synthetic training (training on simulators). Therefore, Hungary ordered the Full Mission simulator L-39NG, which will be certified by the Czech Department of Military Aviation and subsequently by the Hungarian Department of Military Aviation as Flight Training Device Level 2 (FTD Level 2) according to EASA regulations. On this simulator, it is possible to perform essentially all tasks as on a real airplane. Furthermore, the Hungarians will receive 2 pieces of CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 simulators, which are intended primarily for training standard and emergency procedures and for controlling systems in the cabin. The delivery also includes 4 pieces of so-called desktop simulators (DTT - Desktop Tactical Trainer), which are used for basic familiarization with the aircraft and its functions, and are equipped with a set for virtual reality.

Before the actual delivery to the customer, which in the case of the L-39NG Full Mission simulator takes 18 months (the delivery of CPT simulators takes approx. nine months and VR Group is able to deliver DTT simulators within approx. six months), the simulator undergoes certification, after which the flight hours on simulator pilots count as official flight hours.
A VR-csoportnál tett látogatásunk során saját szemünkkel láthattuk az L-39NG repülőgép már említett szimulátorát. Konkrétan egy magyar megrendelőnek szánt szimulátorról volt szó, vagy a Magyar Légierőtől, amely 2022-ben 12 darab L-39NG könnyű sugárhajtású repülőgépet rendelt az Aero Vodochody Aerospace-től, és emellett úgynevezett szintetikus képzést (szimulátoros képzést) is kell biztosítania. Ezért Magyarország megrendelte az L-39NG Full Mission szimulátort, amelyet a Cseh Katonai Repülési Minisztérium, majd ezt követően a Magyar Katonai Repülési Minisztérium 2. szintű repülési kiképző eszköznek (FTD Level 2) minősít az EASA előírásai szerint. Ezen a szimulátoron lényegében minden feladatot el lehet végezni, mint egy igazi repülőgépen. Továbbá a magyarok 2 db CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 szimulátort kapnak, melyek elsősorban a standard és vészhelyzeti eljárások kiképzésére, valamint az utastérben lévő rendszerek vezérlésére szolgálnak. A szállítás 4 db úgynevezett asztali szimulátort (DTT - Desktop Tactical Trainer) is tartalmaz, amelyek a repülőgép és funkcióinak alapvető megismertetésére szolgálnak, és virtuális valóság készlettel vannak felszerelve.

A vevőhöz való tényleges szállítás előtt, ami az L-39NG Full Mission szimulátor esetében 18 hónapot vesz igénybe (a CPT szimulátorok szállítása kb. kilenc hónapig tart, a VR Group pedig kb. hat hónapon belül képes leszállítani a DTT szimulátorokat), a szimulátor tanúsításon esik át, amely után a szimulátorpilótákon a repülési órák hivatalos repülési óráknak számítanak.