[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 419
113
Persze, de így a részünkről mint befektetés nem mostanában térül meg.
Hogy a vásárlónak (nekünk) visszahozza az árát a biznisz az még jópár év.

Saját --vagy lehetséges másik-- hajtómű nélkül meg sok-sok elbukott (háttér-)alku várható, mihelyt ez a zsarolási --lobby :oops: --lehetőség valakinek eszébe jut "az Óperencián túl", vagy EU-s "szövetségeseinknél"! :oops:

"Biztató" hosszútávú kilátások! Talán ideje lenne "megtalálni" végre valóban azt az "Előrelátást"!!!
:oops: + :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 824
82 328
113
Aero Vodochody, April 29, 2024

Czech company AERO Vodochody AEROSPACE and Swedish defense company Saab have signed a Memorandum of Understanding and Cooperation. The two companies will work jointly on exploring adaptation possibilities of L-39NG to meet the needs of the Hungarian Air Force.

“This cooperation is a logical and natural step for us and we see a great opportunity in this newly set cooperation to further develop our L-39NG training system,” says Filip Kulštrunk, Aero’s Executive Vice President and Chief Commercial Officer.

The primary objective of the cooperation, where Saab has the role of subcontractor to Aero Vodochody, is to conduct a feasibility study for a modification of the L-39NG aircraft to enable Hungarian pilot training from basic to advanced training.

The results of the first phase of the collaboration will be subsequently used for a comprehensive joint study aimed at developing a new pilot interface and avionics system for the L-39NG aircraft to make it compatible with the Hungarian JAS-39 Gripen fighter aircraft.

Aero and Saab have a long-term partnership and positive experience with previous collaborations. 2008, they entered into a collaboration on the L-159 combat and training system. In 2009, Aero began supplying the JAS-39 Gripen aircraft with pylons used to carry various weapon systems or fuel tanks. In 2011, the cooperation continued with the production of three more types of pylons, which were fully assembled and tested at Aero.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 824
82 328
113
Aero Vodochody, April 29, 2024

Czech company AERO Vodochody AEROSPACE and Swedish defense company Saab have signed a Memorandum of Understanding and Cooperation. The two companies will work jointly on exploring adaptation possibilities of L-39NG to meet the needs of the Hungarian Air Force.

“This cooperation is a logical and natural step for us and we see a great opportunity in this newly set cooperation to further develop our L-39NG training system,” says Filip Kulštrunk, Aero’s Executive Vice President and Chief Commercial Officer.

The primary objective of the cooperation, where Saab has the role of subcontractor to Aero Vodochody, is to conduct a feasibility study for a modification of the L-39NG aircraft to enable Hungarian pilot training from basic to advanced training.

The results of the first phase of the collaboration will be subsequently used for a comprehensive joint study aimed at developing a new pilot interface and avionics system for the L-39NG aircraft to make it compatible with the Hungarian JAS-39 Gripen fighter aircraft.

Aero and Saab have a long-term partnership and positive experience with previous collaborations. 2008, they entered into a collaboration on the L-159 combat and training system. In 2009, Aero began supplying the JAS-39 Gripen aircraft with pylons used to carry various weapon systems or fuel tanks. In 2011, the cooperation continued with the production of three more types of pylons, which were fully assembled and tested at Aero.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 824
82 328
113

"Ősszel nem csak „nagyvas” érkezik Kecskemétre, de a tervek szerint L-39NG-kkel is bővül a magyar katonai flotta.
- Az első oktatóink az új típusra nyáron indulnak az Aero Vodochody bázisára elsajátítani a szükséges tudnivalókat. Mindhárman Kanadában, az NFTC színeiben is hasonló beosztásban repültek, ők alapíthatják meg majd az NG kiképző századot. Később csatlakozik hozzájuk egy szintén nagy tapasztalattal rendelkező egykori kollégánk, aki az Emirátusokban nevelte a jövő pilótáit. Nagyon jó csapat lesz!"
 

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
317
1 421
93

Az Aero és a Saab együttműködést kötött az L-39NG repülőgépek és a magyar Gripenek összehangolására irányuló tanulmányban​

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 299
43 532
113

Az Aero és a Saab együttműködést kötött az L-39NG repülőgépek és a magyar Gripenek összehangolására irányuló tanulmányban​

motvá!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 824
82 328
113
Ha már szóba került az előző oldalon a cseh szimulátorgyártó VR Group...


VR Group : Gyártási fázisban van magyar ügyfél számára az L-39NG szimulátor...

During our visit to VR Group, we were able to see the aforementioned simulator for the L-39NG aircraft with our own eyes. Specifically, it was a simulator intended for a Hungarian customer, or the Hungarian Air Force, which ordered 12 L-39NG light jet aircraft from Aero Vodochody Aerospace in 2022 and also needs to provide so-called synthetic training (training on simulators). Therefore, Hungary ordered the Full Mission simulator L-39NG, which will be certified by the Czech Department of Military Aviation and subsequently by the Hungarian Department of Military Aviation as Flight Training Device Level 2 (FTD Level 2) according to EASA regulations. On this simulator, it is possible to perform essentially all tasks as on a real airplane. Furthermore, the Hungarians will receive 2 pieces of CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 simulators, which are intended primarily for training standard and emergency procedures and for controlling systems in the cabin. The delivery also includes 4 pieces of so-called desktop simulators (DTT - Desktop Tactical Trainer), which are used for basic familiarization with the aircraft and its functions, and are equipped with a set for virtual reality.

Before the actual delivery to the customer, which in the case of the L-39NG Full Mission simulator takes 18 months (the delivery of CPT simulators takes approx. nine months and VR Group is able to deliver DTT simulators within approx. six months), the simulator undergoes certification, after which the flight hours on simulator pilots count as official flight hours.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 579
97 713
113
Ha már szóba került az előző oldalon a cseh szimulátorgyártó VR Group...



VR Group : Gyártási fázisban van magyar ügyfél számára az L-39NG szimulátor...

During our visit to VR Group, we were able to see the aforementioned simulator for the L-39NG aircraft with our own eyes. Specifically, it was a simulator intended for a Hungarian customer, or the Hungarian Air Force, which ordered 12 L-39NG light jet aircraft from Aero Vodochody Aerospace in 2022 and also needs to provide so-called synthetic training (training on simulators). Therefore, Hungary ordered the Full Mission simulator L-39NG, which will be certified by the Czech Department of Military Aviation and subsequently by the Hungarian Department of Military Aviation as Flight Training Device Level 2 (FTD Level 2) according to EASA regulations. On this simulator, it is possible to perform essentially all tasks as on a real airplane. Furthermore, the Hungarians will receive 2 pieces of CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 simulators, which are intended primarily for training standard and emergency procedures and for controlling systems in the cabin. The delivery also includes 4 pieces of so-called desktop simulators (DTT - Desktop Tactical Trainer), which are used for basic familiarization with the aircraft and its functions, and are equipped with a set for virtual reality.

Before the actual delivery to the customer, which in the case of the L-39NG Full Mission simulator takes 18 months (the delivery of CPT simulators takes approx. nine months and VR Group is able to deliver DTT simulators within approx. six months), the simulator undergoes certification, after which the flight hours on simulator pilots count as official flight hours.
A VR-csoportnál tett látogatásunk során saját szemünkkel láthattuk az L-39NG repülőgép már említett szimulátorát. Konkrétan egy magyar megrendelőnek szánt szimulátorról volt szó, vagy a Magyar Légierőtől, amely 2022-ben 12 darab L-39NG könnyű sugárhajtású repülőgépet rendelt az Aero Vodochody Aerospace-től, és emellett úgynevezett szintetikus képzést (szimulátoros képzést) is kell biztosítania. Ezért Magyarország megrendelte az L-39NG Full Mission szimulátort, amelyet a Cseh Katonai Repülési Minisztérium, majd ezt követően a Magyar Katonai Repülési Minisztérium 2. szintű repülési kiképző eszköznek (FTD Level 2) minősít az EASA előírásai szerint. Ezen a szimulátoron lényegében minden feladatot el lehet végezni, mint egy igazi repülőgépen. Továbbá a magyarok 2 db CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 szimulátort kapnak, melyek elsősorban a standard és vészhelyzeti eljárások kiképzésére, valamint az utastérben lévő rendszerek vezérlésére szolgálnak. A szállítás 4 db úgynevezett asztali szimulátort (DTT - Desktop Tactical Trainer) is tartalmaz, amelyek a repülőgép és funkcióinak alapvető megismertetésére szolgálnak, és virtuális valóság készlettel vannak felszerelve.

A vevőhöz való tényleges szállítás előtt, ami az L-39NG Full Mission szimulátor esetében 18 hónapot vesz igénybe (a CPT szimulátorok szállítása kb. kilenc hónapig tart, a VR Group pedig kb. hat hónapon belül képes leszállítani a DTT szimulátorokat), a szimulátor tanúsításon esik át, amely után a szimulátorpilótákon a repülési órák hivatalos repülési óráknak számítanak.
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
602
1 586
93
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 885
6 127
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 579
97 713
113
Az AERO Vodochody átadta az első továbbfejlesztett L-39ZA-t, benne két AI-25TL motorral, a #bolgár védelmi minisztériumnak.

A részleges korszerűsítés során az eredeti orosz repüléselektronikát nyugatira cserélték, ezzel korszerűsítették a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő berendezéseket. A nagyjavítás önmagában visszaállítja a repülőgép karbantartási intervallumát 7,5 évre vagy 1500 repült órára

 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 048
15 162
113
Az AERO Vodochody átadta az első továbbfejlesztett L-39ZA-t, benne két AI-25TL motorral, a #bolgár védelmi minisztériumnak.

A részleges korszerűsítés során az eredeti orosz repüléselektronikát nyugatira cserélték, ezzel korszerűsítették a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő berendezéseket. A nagyjavítás önmagában visszaállítja a repülőgép karbantartási intervallumát 7,5 évre vagy 1500 repült órára

Mivel 1 hajtóműves az L-39, csak arról lehet szó, hogy "továbbá 2 AI-25TL hajtóművel".
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 579
97 713
113

Az Aero tanúsítványt kapott a Magyar Légierő L-39NG repülőgépeinek karbantartására, javítására és fejlesztésére

Vodochody, 2024. július 2. – Hivatalos felhatalmazást kapott az Aero, Csehország legnagyobb repülőgépgyártója a magyar állami nyilvántartású repülőgépek, repülőgép-alkatrészek és berendezések fejlesztésére, gyártására, karbantartására és javítására. A tanúsítás az Aero által a Magyar Légierő számára szállított L-39NG repülőgépekre vonatkozik, és hivatalosan is elismeri az Aero tervező, gyártó és javító szervezeteinek kompetenciáját.

A hatósági bizonyítványt a Magyar Köztársaság Katonai Repülési Hivatalának igazgatója, Halászné Tóth Alexandra ezredes személyesen adta át vodochodyi látogatása során. A fejlesztési, gyártási, karbantartási és javítási hatáskört Petr Jinda, az Aero ügyvezető alelnöke és fejlesztési igazgatója vette át, aki hangsúlyozta ennek fontosságát: "A tanúsítvány megszerzése kulcsfontosságú lépés számunkra és minőségünk megerősítése. és a hitelesség. Készek vagyunk teljes mértékben támogatni a Magyar Légierőt az L-39NG.T1 verzió tanúsítási folyamatában és a további kölcsönös együttműködés kialakításában."

Halászné Tóth Alexandra ezredes, a Katonai Repülési Hivatal igazgatója hangsúlyozta az Aero nagy múltra visszatekintő hagyományait a repülőgépgyártás, különösen a sugárhajtású kiképzőgépek gyártása terén. Kiemelte a világhírű L-39 Albatrost és annak modern utódját, az L-39NG-t is. Elmondása szerint az ellenőrzési eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy az Aero az engedély megadásához szükséges összes feltételt teljesíti. Így formálisan elismeri az Aero tervező (DOA), gyártó (POA) és karbantartó szervezeteinek (MRO) kompetenciáját.

Az Aero Vodochodyba látogatott a Katonai Légiközlekedési Hatóság igazgatója, Halászné Tóth Alexandra ezredes, a Magyar Katonai Légiközlekedési Hivatal légialkalmassági felügyeleti osztályának vezetője, Simon Sándor alezredes és a Katonai Repülési Felügyeleti Főosztály képviselői, alezredesek kíséretében. Martin Fučík és Václav Svoboda. A látogatás keretében megtekintették a gyártócsarnokokat és az Aero fejlesztői hangárt is, ahol a vendégek megtekintették a repülési tesztekre kész L-39NG repülőgépeket.

A cseh Aero gyártó összesen 12 darab L-39NG sugárhajtású oktatórepülőgépet szállít a Magyar Honvédségnek, ebből nyolc darabot kiképző változatban, négyet pedig felderítő kategóriában, beleértve a földi szimulációs kiképzőrendszert és egyéb támogató szolgáltatásokat i
s.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 288
113
Ha minden igaz - nem nyilvános honnan hallottam - ebben az évben egyáltalán nem biztos, hogy egyetlen repülőgép is leszállításra kerül a NG-ből hazánkban. Egyébként is van még probléma van a gépekkel, pld. robotpilóta beépítése, új pilonok és szárnyak fejlesztése stb. (A kiképző repülőgépnek is kell robot, de a szuperNG magyar felderítő, csapásmérő, légicélt repülő istencsászár változathoz kell még fejlesztés.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 048
15 162
113
Ha minden igaz - nem nyilvános honnan hallottam - ebben az évben egyáltalán nem biztos, hogy egyetlen repülőgép is leszállításra kerül a NG-ből hazánkban. Egyébként is van még probléma van a gépekkel, pld. robotpilóta beépítése, új pilonok és szárnyak fejlesztése stb. (A kiképző repülőgépnek is kell robot, de a szuperNG magyar felderítő, csapásmérő, légicélt repülő istencsászár változathoz kell még fejlesztés.)
Nem baj, hogy lassan haladunk, mert amúgy is rossz irányba megyünk.
Remélem azért kötbérezés lesz.