[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
Választások előtt röplapokat lehetne velük szórni. Egy kis csellel még akár Brüsszelben is.
Mindezt
  • NG-vel 2500 dodóért repült óránként, vagy
  • M-346-al 6000 dodóért repült óránként*,
az adófizetők pénzéből természetesen. :cool:
*(évi 400 repült órával számolva 20 éves ciklusra, hogy a lehető legkorrektebb legyek)

Az M346-al ott vagyunk, hogy akkor már érdemesebb használt F-16-ba fektetni, sokkal nagyobb harci érték közel azonos fenntartási feltételek mellett. Az M346-os repült óra költsége kb. 60%-al olcsóbb mint egy Block52-é. Valóban ezzel szeretnének egyesek itt kiképző repülőset játszani az NG heyett? Mert ugye alapvetően kiképző gépekről van szó még mindig. :oops:

(továbbra sem védem az NG projektet , csak a széles látókör végett irom,...meg hogy ha már megtörtént ez a beszerzés legalább ne fájjon annyira :))
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 341
96 710
113
Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.


A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 341
96 710
113

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Rendes gyártósort azért nem kevés gépre szoktak felállítani.
Persze nyilván jót tenne a típusnak, ha Algéria -vagy teszem azt Egyiptom- bevásárolna belőle.

Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.


A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.

22-es cikk felmelegitve....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 341
96 710
113

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 057
113
Láttam volna a svéd NATO csatlakozás előtt egy lehetséges magyar hadiipari kitörést. Dunavia*-SAAB VBX projekt,
  • VBX (vadászbombázóX) A vagy B
  • EU vagy CN hajtómű
  • EU vagy izraeli vagy egyéb AESA
  • 4IG elektronika
  • EU vagy izraeli önvédelmi rendszerek
  • nyugati vagy keleti fegyverzet
  • svéd stealth dizájn
  • Gripen NG részegységek maximális felhasználása (futómű, stb)
Mindez a kétkulacsos Magyarországtól, ami tud nem embargózható terméket kínálni. Persze ahol a Talgóig terjed a fantázia...
*kitörölt komment egy egyesített magyar repülő- és drónipari cégről.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 341
96 710
113
Ha ennyire nincs lé igazán vissza mondhatnák L-39NG-k felét! ;)
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
Az L39 NG gépek ára nem a magyar költségvetésbe csorog vissza a legnagyobb eséllyel (khhmmm…)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 631
42 032
113
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog.
Ha nem költjük el nem kell visszacsorognia! Ne tapsoljunk már annak hogy 10-20% visszajön és 80% meg értelmetlen gépre ment el.

Egyáltalán nincs szakmai indokoltság 12 ilyen gépnek. Pláne a felderítőnek.

Nem kell annyi pilóta amit ne tudnánk 6 L-39NG géppel kiképezni!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 137
130 346
113
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
Egyelőre a cég adósságainak visszafizezetésébe csorig ott minden. Arról nem is beszélve, hogy a csehekhez adózik és ide max az osztalékok csorognak a tulajdonosnak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 341
96 710
113
A többihez képest értettem, hogy legnagyobb sansszal visszacsorog. Amit a KMW-től, Saabtól, Nuroltól, Rheinmetalltól, Raytheontól, Airbustól veszünk az mind külföldre átutalt euró. Semmi nem marad itthon csak a vas, aminek a fenntartására szánt euró ugyancsak döntő többségében a külföldi, nyugati milliárdosok qt gazdagítja.

Amit itthon vegyesvállalattól Rába, Zala, majd Várpalota, ott megy is, marad is.
Az AV spec eset. Természetesen külföldre adózik, de ahogy a győri Audi vagy más cég, utal haza emellett bőven dellát.

Igen, itt először adósságkonszolidáció van, de jó sansszal 1-2 éven belül nem csak a papírokat fogja tologatni a magyar pénzügyi igazgató, hanem néha átutal is vmi aprót.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Magyarországra adózik a profit után és sok minden más utan az idesment kftn keresztül. Kb mint az Audi németbe.
Azért ne legyünk már naívak, hogy a cseh menedzsment (vannak magyarok de..) akkora nyereséget fog abszolváni ezekből a repülőgépekből, akár eladás, akár nagyjavítás. Ami nagyon hiányzik a Aero-ból, a K+F érték, szinte nem volt új fejlesztés a L39 óta, csak ráncfelvarrás (+ az Aero270 Ibis - amit hagytak bedölni). Szóval nem fogják tonnaszámra hozni haza a profitot hazánkba, és akkor még ott van a feleslegesen rendelt felderítők, meg a gyakorló gépek egy része.

"Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre." --- jó reggelt.. nagysebességű, alacsonyrepülésű légterek hiányában, szimulátorok hiányában, és sok minden hiányában minek is építetnénk ki és képeznénk ki egyetlen repülőszázad igényéhez szuperszónikus harci pilótákat??? Egyre nagyobb a zavar az erőben.. Nézzük már meg, hogy kik-hol képzik ezeket a pilótákat, - akkor méretű országok mint mi.. Nem realítás és többe kerül a leves, mint a hús...