[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 353
24 967
113
Választások előtt röplapokat lehetne velük szórni. Egy kis csellel még akár Brüsszelben is.
Mindezt
  • NG-vel 2500 dodóért repült óránként, vagy
  • M-346-al 6000 dodóért repült óránként*,
az adófizetők pénzéből természetesen. :cool:
*(évi 400 repült órával számolva 20 éves ciklusra, hogy a lehető legkorrektebb legyek)

Az M346-al ott vagyunk, hogy akkor már érdemesebb használt F-16-ba fektetni, sokkal nagyobb harci érték közel azonos fenntartási feltételek mellett. Az M346-os repült óra költsége kb. 60%-al olcsóbb mint egy Block52-é. Valóban ezzel szeretnének egyesek itt kiképző repülőset játszani az NG heyett? Mert ugye alapvetően kiképző gépekről van szó még mindig. :oops:

(továbbra sem védem az NG projektet , csak a széles látókör végett irom,...meg hogy ha már megtörtént ez a beszerzés legalább ne fájjon annyira :))
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 798
98 502
113
Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 798
98 502
113
Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.
22-es cikk felmelegitve....
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 887
12 671
113
Rendes gyártósort azért nem kevés gépre szoktak felállítani.
Persze nyilván jót tenne a típusnak, ha Algéria -vagy teszem azt Egyiptom- bevásárolna belőle.

Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.

22-es cikk felmelegitve....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 798
98 502
113
Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 080
29 736
113
Láttam volna a svéd NATO csatlakozás előtt egy lehetséges magyar hadiipari kitörést. Dunavia*-SAAB VBX projekt,
  • VBX (vadászbombázóX) A vagy B
  • EU vagy CN hajtómű
  • EU vagy izraeli vagy egyéb AESA
  • 4IG elektronika
  • EU vagy izraeli önvédelmi rendszerek
  • nyugati vagy keleti fegyverzet
  • svéd stealth dizájn
  • Gripen NG részegységek maximális felhasználása (futómű, stb)
Mindez a kétkulacsos Magyarországtól, ami tud nem embargózható terméket kínálni. Persze ahol a Talgóig terjed a fantázia...
*kitörölt komment egy egyesített magyar repülő- és drónipari cégről.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 798
98 502
113
Ha ennyire nincs lé igazán vissza mondhatnák L-39NG-k felét! ;)
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 910
9 012
113
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
Az L39 NG gépek ára nem a magyar költségvetésbe csorog vissza a legnagyobb eséllyel (khhmmm…)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 662
44 382
113
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog.
Ha nem költjük el nem kell visszacsorognia! Ne tapsoljunk már annak hogy 10-20% visszajön és 80% meg értelmetlen gépre ment el.

Egyáltalán nincs szakmai indokoltság 12 ilyen gépnek. Pláne a felderítőnek.

Nem kell annyi pilóta amit ne tudnánk 6 L-39NG géppel kiképezni!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 607
132 912
113
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
Egyelőre a cég adósságainak visszafizezetésébe csorig ott minden. Arról nem is beszélve, hogy a csehekhez adózik és ide max az osztalékok csorognak a tulajdonosnak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 798
98 502
113
A többihez képest értettem, hogy legnagyobb sansszal visszacsorog. Amit a KMW-től, Saabtól, Nuroltól, Rheinmetalltól, Raytheontól, Airbustól veszünk az mind külföldre átutalt euró. Semmi nem marad itthon csak a vas, aminek a fenntartására szánt euró ugyancsak döntő többségében a külföldi, nyugati milliárdosok qt gazdagítja.

Amit itthon vegyesvállalattól Rába, Zala, majd Várpalota, ott megy is, marad is.
Az AV spec eset. Természetesen külföldre adózik, de ahogy a győri Audi vagy más cég, utal haza emellett bőven dellát.

Igen, itt először adósságkonszolidáció van, de jó sansszal 1-2 éven belül nem csak a papírokat fogja tologatni a magyar pénzügyi igazgató, hanem néha átutal is vmi aprót.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 188
9 442
113
Magyarországra adózik a profit után és sok minden más utan az idesment kftn keresztül. Kb mint az Audi németbe.
Azért ne legyünk már naívak, hogy a cseh menedzsment (vannak magyarok de..) akkora nyereséget fog abszolváni ezekből a repülőgépekből, akár eladás, akár nagyjavítás. Ami nagyon hiányzik a Aero-ból, a K+F érték, szinte nem volt új fejlesztés a L39 óta, csak ráncfelvarrás (+ az Aero270 Ibis - amit hagytak bedölni). Szóval nem fogják tonnaszámra hozni haza a profitot hazánkba, és akkor még ott van a feleslegesen rendelt felderítők, meg a gyakorló gépek egy része.

"Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre." --- jó reggelt.. nagysebességű, alacsonyrepülésű légterek hiányában, szimulátorok hiányában, és sok minden hiányában minek is építetnénk ki és képeznénk ki egyetlen repülőszázad igényéhez szuperszónikus harci pilótákat??? Egyre nagyobb a zavar az erőben.. Nézzük már meg, hogy kik-hol képzik ezeket a pilótákat, - akkor méretű országok mint mi.. Nem realítás és többe kerül a leves, mint a hús...