[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Választások előtt röplapokat lehetne velük szórni. Egy kis csellel még akár Brüsszelben is.
Mindezt
  • NG-vel 2500 dodóért repült óránként, vagy
  • M-346-al 6000 dodóért repült óránként*,
az adófizetők pénzéből természetesen. :cool:
*(évi 400 repült órával számolva 20 éves ciklusra, hogy a lehető legkorrektebb legyek)

Az M346-al ott vagyunk, hogy akkor már érdemesebb használt F-16-ba fektetni, sokkal nagyobb harci érték közel azonos fenntartási feltételek mellett. Az M346-os repült óra költsége kb. 60%-al olcsóbb mint egy Block52-é. Valóban ezzel szeretnének egyesek itt kiképző repülőset játszani az NG heyett? Mert ugye alapvetően kiképző gépekről van szó még mindig. :oops:

(továbbra sem védem az NG projektet , csak a széles látókör végett irom,...meg hogy ha már megtörtént ez a beszerzés legalább ne fájjon annyira :))
 
Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.
 
Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.
22-es cikk felmelegitve....
 
Rendes gyártósort azért nem kevés gépre szoktak felállítani.
Persze nyilván jót tenne a típusnak, ha Algéria -vagy teszem azt Egyiptom- bevásárolna belőle.

Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.

22-es cikk felmelegitve....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ez áttörés, nagy biznisz lenne.

30-40 régi 39-esük van papíron.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A cseh MDN szerint tárgyalások folynak az Aero Vodochodyval az L-39NG oktatórepülőgépek helyi gyártósorának Algériában történő létrehozásáról. Ez a projekt magában foglalja az L-39 flotta karbantartási központját, amely 1987 óta áll szolgálatban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Láttam volna a svéd NATO csatlakozás előtt egy lehetséges magyar hadiipari kitörést. Dunavia*-SAAB VBX projekt,
  • VBX (vadászbombázóX) A vagy B
  • EU vagy CN hajtómű
  • EU vagy izraeli vagy egyéb AESA
  • 4IG elektronika
  • EU vagy izraeli önvédelmi rendszerek
  • nyugati vagy keleti fegyverzet
  • svéd stealth dizájn
  • Gripen NG részegységek maximális felhasználása (futómű, stb)
Mindez a kétkulacsos Magyarországtól, ami tud nem embargózható terméket kínálni. Persze ahol a Talgóig terjed a fantázia...
*kitörölt komment egy egyesített magyar repülő- és drónipari cégről.
 
Ha ennyire nincs lé igazán vissza mondhatnák L-39NG-k felét! ;)
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
 
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
Az L39 NG gépek ára nem a magyar költségvetésbe csorog vissza a legnagyobb eséllyel (khhmmm…)
 
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog.
Ha nem költjük el nem kell visszacsorognia! Ne tapsoljunk már annak hogy 10-20% visszajön és 80% meg értelmetlen gépre ment el.

Egyáltalán nincs szakmai indokoltság 12 ilyen gépnek. Pláne a felderítőnek.

Nem kell annyi pilóta amit ne tudnánk 6 L-39NG géppel kiképezni!
 
Aminek az ára a legnagyobb sansszal visszacsorog. Mondjunk vissza LYNX-et is, ;)

A 4 C-vel az volt a döntés, hogy nincs döntés. Tűzoltás a megnövekedett külföldi feladatok miatt. Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre.
Ez az időnyerés, politikailag, pénzügyileg is jól jött. ( persze nekem nagy csalódás volt). Sztem 1 év múlva ilyenkor okosabbak leszünk. Ha Trump, tuti felülünk geopol szempontok miatt a 35-ösre és az sem biztos rossz ajánlatot kapunk, mind időben, mind pénzügyileg, mert kint is a politika dönti el a vadászgépek árát. Ha nem, akkor meg a legvalószínűbb a Saab esetleg más európai vagy koreai megoldás.
Egyelőre a cég adósságainak visszafizezetésébe csorig ott minden. Arról nem is beszélve, hogy a csehekhez adózik és ide max az osztalékok csorognak a tulajdonosnak.
 
A többihez képest értettem, hogy legnagyobb sansszal visszacsorog. Amit a KMW-től, Saabtól, Nuroltól, Rheinmetalltól, Raytheontól, Airbustól veszünk az mind külföldre átutalt euró. Semmi nem marad itthon csak a vas, aminek a fenntartására szánt euró ugyancsak döntő többségében a külföldi, nyugati milliárdosok qt gazdagítja.

Amit itthon vegyesvállalattól Rába, Zala, majd Várpalota, ott megy is, marad is.
Az AV spec eset. Természetesen külföldre adózik, de ahogy a győri Audi vagy más cég, utal haza emellett bőven dellát.

Igen, itt először adósságkonszolidáció van, de jó sansszal 1-2 éven belül nem csak a papírokat fogja tologatni a magyar pénzügyi igazgató, hanem néha átutal is vmi aprót.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Magyarországra adózik a profit után és sok minden más utan az idesment kftn keresztül. Kb mint az Audi németbe.
Azért ne legyünk már naívak, hogy a cseh menedzsment (vannak magyarok de..) akkora nyereséget fog abszolváni ezekből a repülőgépekből, akár eladás, akár nagyjavítás. Ami nagyon hiányzik a Aero-ból, a K+F érték, szinte nem volt új fejlesztés a L39 óta, csak ráncfelvarrás (+ az Aero270 Ibis - amit hagytak bedölni). Szóval nem fogják tonnaszámra hozni haza a profitot hazánkba, és akkor még ott van a feleslegesen rendelt felderítők, meg a gyakorló gépek egy része.

"Majd ha elkezdjük képezni az NKE-n a heli pilóták mellett nagy számban a vadászgép pilótákat a 39-esekkel, akkor lesznek pilóták is az új gépekre." --- jó reggelt.. nagysebességű, alacsonyrepülésű légterek hiányában, szimulátorok hiányában, és sok minden hiányában minek is építetnénk ki és képeznénk ki egyetlen repülőszázad igényéhez szuperszónikus harci pilótákat??? Egyre nagyobb a zavar az erőben.. Nézzük már meg, hogy kik-hol képzik ezeket a pilótákat, - akkor méretű országok mint mi.. Nem realítás és többe kerül a leves, mint a hús...