[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 794
84 402
113
Ezek hülyék !Nem olvasták itt, hogy az újabb Skyfox is xar, hát még az öregebb testvér..
Volt a Breitling Jet Team francia bemutatócsapat. Még Budapest felett is láthattad őket többször is, amikor még volt Red Bull Air Race.
Aztán 2019-ben abbahagyta a Breitling a támogátásukat, így már nem volt miből bemutatókat tartani.
Többször is volt olyan hír, hogy az Aero korszerűsíteni fogja a gépeiket NG-re, mert remek reklám lenne a cégnek, ha ilyen géppel repülnének. Még a bemutató csoport vezetőjét Jacques Bothelin-t is felhasználták a marketinghez. De végül ebből nem lett semmi, valószínűleg a Breitling támogatásának a megszünése miatt, új szponzort nem sikerült szerezni, az Aero meg valószínűleg saját zsebből nem tudná reptetni a köteléket.

Ott vagy Franciaországban, van 11 sugárhajtású alapfokú kiképzőgéped és hozzá képzett pilótád, nincs szponzorod és azon gondolkozol, hogy most akkor mi legyen... És akkor eszedbe jut hogy a francia légierő 2024 közepén leállította az összes Alpha Jet kiképzőgépét és már csak a Patrouille de France gépei repülnek, amíg még tudnak, a pilótáikat meg PC-21-en képzik és utána az olaszokhoz mennének képzésre. Gondolsz egy nagyot és kitalálod hogy te is tudnád nekik a képzés egy részét biztosítani és a haladó pilótaképzés szolgáltatásra is nagy igény van most Európában (Draken, Top Aces, AEC Skyline), csak kellene hozzá egy befektető... és akkor egymásra találtak a Babcock céggel aki ilyesmivel is foglalkozik és a francia fegyveres erőkkel is van már kapcsolata, sőt még a pilótaképzést is ők biztosítják a francia légierőnek, a PC-21-esek üzemeltetése mellett. Úgy tűnik hogy pontosan azt csinálják majd, amit mi is szeretnénk, csak nekünk évek múlva lesz hozzá gépünk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 052
99 577
113
És ami a legjobb. hogy ezért az 1 századért az egész céget meg kellet venni...
A mennyiséggel van gond: nem kell ebből ennyi egy 18 gépes légierőnek. Meg a felderítő verzió használhatósága, értelme erősen kérdéses.

Ez egy (ipar)politikai döntés eredménye volt, messze nem a legjobb. Az AERO átvétele nem volt jó üzlet.
18 gépes légierőre. De nem is ennyire tervezték. Ez a 18 gép azt jelenti halasztották a döntést anyagi, politikai okokból.

Akciósan adták a sittről, így érdemes volt a repülés mélypontján, a covid alatt, érte lehajolni. Háborús időkben csak tippre, de többet ér a cég.

Viszont, ha idén sem adnak el további Skyfoxot, akkor tényleg lesznek kérdések és kellemetlen válaszok!!
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 919
44 973
113
18 gépes légierőre. De nem is ennyire tervezték. Ez a 18 gép azt jelenti halasztották a döntést anyagi, politikai okokból.


Akciósan adták a sittről, így érdemes volt a repülés mélypontján, a covid alatt, érte lehajolni. Háborús időkben csak tippre, de többet ér a cég.
Nem hinném hogy többet ér mert semmi olyat nem gyárt, amire komoly kereslet van.
Az "ukrán-vonatra" sem igazán ültek fel, nem igazán volt mivel.

Ha lenne egy gyártásra kész modern könnyű támadó gépük, azt talán elsózhatták volna oda de nincs. A Skyfox meg az ukránokat sem érdekli egyelőre...meg mást sem. (Érdekel=megveszi)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 564
113
18 gépes légierőre. De nem is ennyire tervezték. Ez a 18 gép azt jelenti halasztották a döntést anyagi, politikai okokból.

Akciósan adták a sittről, így érdemes volt a repülés mélypontján, a covid alatt, érte lehajolni. Háborús időkben csak tippre, de többet ér a cég.

Viszont, ha idén sem adnak el további Skyfoxot, akkor tényleg lesznek kérdések és kellemetlen válaszok!!
AV egy halott cég.Nincs piacképes terméke.
És két százados légierőre is röhej az egy századnyi haladó iskolagép.
Személyes véleményem,hogy az olcsó haladó iskolagép-könnyű támadógép katban a CASA C101 volt a legjobban sikerűlt darab.De már azt se gyártják,mert nincs rá igény.A fejlődő világban,ahol még használhatók,a kinai gépek mellett labdába se rughat.A fejlett világban meg nagyobb teljesitményű gép kell,már iskolagépnek is.
Az egész AV üzlet,és az Alba megvétele sima NER korrupció,semmi más.Köztörvényes eset volna,ha volna nálunk jogállam.
 

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
673
3 287
93

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
13 017
37 445
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 794
84 402
113
Egy sokkal részletesebb cseh írás ugyanerről...

The first aircraft will thus arrive at the base in Kecskemét only in the first half of 2025. However, the first Hungarian pilots are already being retrained on the initial Hungarian aircraft with production number 7019, which received the temporary hull number 0539 within the framework of the current legislation, entered in the Czech military register. They will form the basis of the new training squadron of the Hungarian Air Force, and in total, eight pilot-instructors plus approximately 50 members of the ground staff should be retrained for the new aircraft.

Although the manufacturer did not share any details about the entire project, it will probably involve adapting the symbology display on the PDU-159-01 view display from the Czech company SPEEL PRAHA and the multi-function displays so that it comes as close as possible to the pilot environment in the Gripen.


"The modification of the reconnaissance version of the L-39NG for the Hungarian Air Force is undergoing a similar development, with the planned integration of the EO/IR system for the identification and tracking of stationary and moving objects on the ground, and the development of which is taking place within the framework of a joint Czech-Hungarian research and development project. Most likely, it will be the implementation of the ball head of the Wescam MX-15 optoelectronic system, built into the lower part of the fuselage. At the same time, the Czech manufacturer is trying to convince the Hungarian side that the reconnaissance variant also has the capabilities of the "Light Attack" version and is thus able to use the basic range of guided and unguided munitions. This version would thus find use, in addition to reconnaissance purposes, in the training of JTAC operators in the implementation of CAS (Close Air Support) at an incomparably lower cost compared to the Gripen. However, what the real shape of the reconnaissance L-39NG will be will be revealed only in the coming months."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 052
99 577
113
"The modification of the reconnaissance version of the L-39NG for the Hungarian Air Force is undergoing a similar development, with the planned integration of the EO/IR system for the identification and tracking of stationary and moving objects on the ground, and the development of which is taking place within the framework of a joint Czech-Hungarian research and development project. Most likely, it will be the implementation of the ball head of the Wescam MX-15 optoelectronic system, built into the lower part of the fuselage. At the same time, the Czech manufacturer is trying to convince the Hungarian side that the reconnaissance variant also has the capabilities of the "Light Attack" version and is thus able to use the basic range of guided and unguided munitions. This version would thus find use, in addition to reconnaissance purposes, in the training of JTAC operators in the implementation of CAS (Close Air Support) at an incomparably lower cost compared to the Gripen. However, what the real shape of the reconnaissance L-39NG will be will be revealed only in the coming months."
Hasonló fejlesztés alatt áll a Magyar Légierő számára az L-39NG felderítő változatának módosítása is, melynek keretében a földi álló és mozgó objektumok azonosítását és nyomon követését szolgáló EO/IR rendszer tervezett integrálása, valamint az ún. amely egy közös cseh-magyar kutatás-fejlesztési projekt keretében zajlik. Valószínűleg a Wescam MX-15 optoelektronikai rendszer gömbfejének megvalósítása lesz, amelyet a törzs alsó részébe építettek be. A cseh gyártó ugyanakkor igyekszik meggyőzni a magyar felet arról, hogy a felderítő változat is rendelkezik a "Light Attack" változat képességeivel, és így képes használni az irányított és nem irányított lőszerek alapkínálatát. Ez a változat tehát a felderítési célokon túl a JTAC üzemeltetőinek a CAS (Close Air Support) megvalósítására vonatkozó képzésében is használható lenne a Gripenhez képest összehasonlíthatatlanul olcsóbban. Az azonban, hogy milyen lesz a felderítő L-39NG valódi formája, csak a következő hónapokban derül ki."
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 230
15 701
113
A cseh gyártó ugyanakkor igyekszik meggyőzni a magyar felet arról, hogy a felderítő változat is rendelkezik a "Light Attack" változat képességeivel, és így képes használni az irányított és nem irányított lőszerek alapkínálatát.
Elég szomorú, hogy erről külön meg kell győzniük a mieinket.
Ha már sajnos megvettük, legyen fullos.
Ja, és FJ44-4M utánégetős változattal kérném, ha lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0