Ez amit betettem 590 kg és elég komoly cucc.
1-3 méteres felbontás, legalább 170 km-es látótáv, 100 fokos látószög.
Szerintem egy áramvonalas burkolatban talán fixen is belehetne építeni a L-39NG közép vonalába elhagyva az ottani függesztőt meg a hátsó ülést.
Még egy
Elbit önvédeli rendszer is mehetne rá - amit múltkor betettem 60 kg az egész.
Szárnytartókra meg lehet tenni ELINT-podokat - ezek max 200 kilósak ahogy néztem.
Már rég nem Boboé az AERO - bár állítólag erősen lobbizott k. sok L-39NG-ért amikor még az övé volt. Fölösleges ezen pörögni: a kocka el van vetve.
Én sem lelkesedek a projektért, csak ha már fejlesztetünk ilyet mert muszáj, akkor legalább legyen haszna.
Egyetlen módon lehet haszna: ha távolról tud felderíteni - légvédelem hatósugarán kívül.
Ezt meg csak SAR radarral lehet biztonságosan. Esetleg ELINT/SIGINT-et tud csinálni - ezekhez nem kell közel repülni.
Ha csak rádobnak egy MX15-öst vagy hasonlót, akkor az pilótagyilkosság lesz - egy-két éles bevetésnél többet nem él túl, mert bármilyen SHORAD rendszer leszedi.
Szóval vagy SAR-radaros lesz vagy totál faszság az egész - egy jó radarral még talán lehet értelmet adni ez a projektnek.