[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Itt van egy promo videó az ELTA ELM-2060P SAR-podról - ha ezt (vagy valami hasonlót) valahogy rá tudják integrálni az Albatroszra, akkor az komoly képesség lenne felderítés szempontból.

.
.
Ha már új felderitőgépet kell faragni valami arra alkalmatlanból, akkor jobb lenne venni pár millió dollár per darab áron használtan valami Airbust, azt faragni, és arra rápakolni nagy hatótávolságot tudó felderitőuccot, az legalább mindent is elbir, és önvédelmi elektronikát is rakna rá az izraeli, tehát lehet, a NER-39-nél többet tudó és túlélőképesebb dolog lehetne a végeredmény.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 315
43 568
113
.
.
Ha már új felderitőgépet kell faragni valami arra alkalmatlanból, akkor jobb lenne venni pár millió dollár per darab áron használtan valami Airbust, azt faragni, és arra rápakolni nagy hatótávolságot tudó felderitőuccot, az legalább mindent is elbir, és önvédelmi elektronikát is rakna rá az izraeli, tehát lehet, a NER-39-nél többet tudó és túlélőképesebb dolog lehetne a végeredmény.
Mivel a kocka el van vetve - ha tetszik ha nem - így ugyanezeket kellene rávarrni az L-39NG-re. Erre łrtam két példát amit valszeg rá lehetne tenni.
nagy hatótávolságot tudó felderitőucc
ELTA ELM-2060P SAR-pod

önvédelmi elektronikát

ELBIT ALL-in-SMALL - 60 kg az egész, ez tuti ráférne.


Tökre nem optimális erre ez a gép, de ha már ebből kell főzni, akkor ez még egy jó kombináció lehet...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 054
15 171
113
.
.
Ha már új felderitőgépet kell faragni valami arra alkalmatlanból, akkor jobb lenne venni pár millió dollár per darab áron használtan valami Airbust, azt faragni, és arra rápakolni nagy hatótávolságot tudó felderitőuccot, az legalább mindent is elbir, és önvédelmi elektronikát is rakna rá az izraeli, tehát lehet, a NER-39-nél többet tudó és túlélőképesebb dolog lehetne a végeredmény.
S-3 Viking.
Alapból minden van benne, ami kell, sőt sokkal több is.
Nem kell ezt a témát már ezredszer végigjárni.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
.
.
Ha már új felderitőgépet kell faragni valami arra alkalmatlanból, akkor jobb lenne venni pár millió dollár per darab áron használtan valami Airbust, azt faragni, és arra rápakolni nagy hatótávolságot tudó felderitőuccot, az legalább mindent is elbir, és önvédelmi elektronikát is rakna rá az izraeli, tehát lehet, a NER-39-nél többet tudó és túlélőképesebb dolog lehetne a végeredmény.
.
Az Airbus még gyorsabb is lenne.... :) De igen, a kocsma el van vetve
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 315
43 568
113
.
Amúgy még gyorsabb is lenne, mert egy Airbus-320-nak 870km/h sebességet adnak meg, a NER-39NG meg 775km/h.
Ennél azért gyorsabb: 907km/h

K-perny-k-p-2024-04-04-212623.png


amúgy meg tök mindegy, ettől még lelőhető. A nehezen lelőhető 3 MACH-nál kezdődik, azt leszedni sem megugorhatatlan.
Egy távolról felderítő gépnél tök mindegy a sebesség. Sőt, ha lassabban megy több üzemanyag marad járőrözni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 315
43 568
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
.

Ha már van a típushoz "gyárunk", akkor mi f@xért is nem veszünk 2-3-400e$-ért felújítható L-39-eket "cél-drónoknak"/mélységi csapásmérőnek?

...ah, beugrott: Mert megérné! Bocs elfelejtettem, hogy ez --Nálunk-- kizáró ok!

Amúgy erre legalább ideális --súgok: költ-ség-ha-té-kony !!! -- lenne, mert a legkisebb védelmi kiegészítővel is már párosan kellene rá küldeni az 2-3 $/€-milkás légvédelmi rakétát a fenyegetést jelentő 0,5-1 milkás "cél-drónra", és közel sem tuti, hogy egy szalvó elég ! :oops:

Ismétlés tudás rokona: A MiG-21 önvédelmi kiegészítők használata(inrfa, ...) --emlékeim szerint-- alapból volt integrálva az Albákhoz!

.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 459
113
.
.
Ha már új felderitőgépet kell faragni valami arra alkalmatlanból, akkor jobb lenne venni pár millió dollár per darab áron használtan valami Airbust, azt faragni, és arra rápakolni nagy hatótávolságot tudó felderitőuccot, az legalább mindent is elbir, és önvédelmi elektronikát is rakna rá az izraeli, tehát lehet, a NER-39-nél többet tudó és túlélőképesebb dolog lehetne a végeredmény.

S-3 Viking.
Alapból minden van benne, ami kell, sőt sokkal több is.
Nem kell ezt a témát már ezredszer végigjárni.
Vagy pedig egy Aerosztát...ami felderít...és osztja az adatokat mindenkinek..."fix und fertich"
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Vagy pedig egy Aerosztát...ami felderít...és osztja az adatokat mindenkinek..."fix und fertich"

Az is király! Egy ilyen szköz a kb. 500-5000 m közötti magasságon bárhol lehet, el lehet vontani, lehet pontvédelemmel, +Shorad, egyebek ... sokkal megfizethetőbben védeni, mint a sok-milkás támadóeszközökkel leszedni!

Szun-Ce nedves álmaiban voltak lyen helyzetek, amikor sokszoros erőforrásba kell egy kiemelt célpont támadására a szükséges védelmi erőforrásokkal szemben!


U.I: Valami ilyesmiért szoktam emlegetni a vajdasági honfitársunk által használ radar-tipus újbóli használatba-helyezését --+modernizálását :oops: --a lopakodóval szemezgető szomszédok "örömére"! ;)

.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 315
43 568
113
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 054
15 171
113
ez is ugyan olyan "fából vaskarika" gép mint a L-39NG. Mi francnak vennék meg?
Hasonlítsd össze a harcászati-technikai adataikat és magadtól is rájössz!
Plusz még valódi 2 hajtóműves kiképzőgép is, amivel azokat az országokat is be tudjuk vonni az intergalaktikus pilótaképző-iskolába, akik 2 hajtóművel gépeket üzemeltetnek.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 315
43 568
113
Hasonlítsd össze a harcászati-technikai adataikat és magadtól is rájössz!
Plusz még valódi 2 hajtóműves kiképzőgép is, amivel azokat az országokat is be tudjuk vonni az intergalaktikus pilótaképző-iskolába, akik 2 hajtóművel gépeket üzemeltetnek.
Ez régi szar senkinek nem kell. Felejtős.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Hasonlítsd össze a harcászati-technikai adataikat és magadtól is rájössz!
Plusz még valódi 2 hajtóműves kiképzőgép is, amivel azokat az országokat is be tudjuk vonni az intergalaktikus pilótaképző-iskolába, akik 2 hajtóművel gépeket üzemeltetnek.


Azt a "kettőből-az-egyik-hajtóművel-tudok(sokkal-gazdaságosabban-cirkálni)repülni" dolgot kellene átvenni a Dragonfly-tól egy hazai székhelyű tervező-(projekt-)iroda létrehozásával(L-78).
Van "valami" pécsi cég 6 Milliárddal "megtolva", az "esetkeg" ehhez is gyárthatna valami "műanyagokat"! :oops:

Ilyen távú, valós szándékot Itthon még nyomokban sem láttam eddig, de --javíthatatlan-- optimista vagyok!

.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Ez régi szar senkinek nem kell. Felejtős.
.
.
Ja, mert a NER-39 a maga 60 évével nem egy már régóta senkinek se kellő régi szar....? :) Holnap a lölő megvenné a gyárat, 30 Dragonflyra is egyből nagy szükség lenne, és akkor nem régi szar lenne, hanem jól bevált, megbizható konstrukció, amit (netről rendelhető kommersz) új elektronikával az 5. generáció szintjére modernizáltak!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 588
97 752
113
Az L-39NG pilótafülkéjétől az F-35-ig a pilótaképzés cseh útja a láthatáron


Emiatt Csehország tárgyalásokat folytat az amerikai féllel az L-39NG platform használatának konkrét feltételeiről az 5. generációs repülőgépek pilótaképzésének teljes folyamatában. Ez a lépés lehetővé tenné a fiatal cseh pilóták átfogó képzését az F-35A teljes átképzése előtt a jelenleg fennállásának 20. évfordulóját ünneplő Pardubice CLV-nél.
...
Az Engéčko teljesen új képzési lehetőségeket fog hozni, nemcsak a modern repüléselektronikának és a kiváló minőségű kijelzőknek, köztük a HUD-nak köszönhetően, hanem elsősorban az izraeli VTS virtuális képzési rendszer Pardubice CLV gépekben történő megvalósításának köszönhetően. A fedélzeti virtuális kiképzőrendszer növeli a kiképzés hatékonyságát és minimalizálja a JAS-39 vagy F-35 harci platformokra való átállási időszakot. A VTS-nek köszönhetően a küldetések széles skálájának szimulálására van lehetőség, beleértve a levegő-levegő harc szimulációját is, amit a pilóták már a kiképzés során megismernek a vadászgép Full Mission szimulátorán, amely szintén legyen felszerelve vele. A VTS rendszer, beleértve a datalinket is, jelenleg az úgynevezett alapváltozatba integrált, amely képes a taktikai helyzetet a térkép felett megjeleníteni, illetve radart szimulálni. Az ügyfelek érdeklődésétől függően a rendszer érthető módon továbbfejleszthető, és az izraeli gyártóval jelenleg is folynak az IAI tanulmányok a VTS fejlesztés következő három lehetséges szakaszára.

Ez az új és viszonylag nélkülözhetetlen "kütyü" lehetővé teszi, hogy az L-39NG-t ne csak alap- és haladó kiképzésre, hanem folyamatos LIFT kiképzésre is használhassuk, beleértve a szimulált fegyverkiképzést is. Eddig az volt a gyakorlat, hogy a pilóták ezt az emelt szintű taktikai kiképzést a 213. kiképzőszázadhoz való csatlakozást követően főként L-159T1+/T2 típusú repülőgépeken végezték, amelyeket 2017 óta radar- és fegyverrendszerrel szereltek fel. A Virtual Training Systemnek köszönhetően azonban Engéčko alapvetően ugyanazokkal a képességekkel rendelkezik majd, bár természetesen csak a szimuláció részeként. Az L-39NG kiképzőplatform új képességei elméletileg lehetővé tennék, hogy a jövőben az L-159-el a teljes közbenső lépést kihagyják, a taktikai légierő pilótái pedig közvetlenül Engéčekről menjenek "szuperszonikusan". Ugyanakkor az az elképzelés, hogy az L-39NG platformot a 4. generációs harci repülőgépekre való közvetlen átálláshoz használjuk, természetesen nem új, és már 2015-ben felmerült a MATC 2 létrehozásának szándéka, amely az új Gripen pilóták képzését szolgálta volna. , valami hasonlóval számolt.
...
Ugyanakkor a hadsereg számításai szerint 2032-től kizárólag hazai körülmények között zajlik majd az F-35-ös átképzése. Jelenleg intenzív tárgyalások folynak az amerikai féllel a képzési tanterv pontos formájáról és az L-39NG-ről közvetlenül az F-35A-ra való esetleges átállásról. Mindenesetre, ha az L-39NG-t erre a célra tanúsítani lehetne és a szükséges kompetenciákat meg lehetne szerezni, az teljesen új lehetőségeket nyitna meg a Pardubice CLV számára, hogy ezeket a szolgáltatásokat más európai F-35 felhasználók számára is kínálhassa, akik nem rendelkeznek hasonló képzettséggel és szimulációs képességek. A LOM PRAHA állami vállalat 2015 óta tagja és oktatója a MATC (Multinational Aviation Training Center) multinacionális légiközlekedési oktatóközpontnak, 2021 óta pedig az NFTE (NATO Flight Training Europe) akkreditált oktatóközpontnak is. A LOM Jiří Protiva nem titkolja, hogy a Pardubice CLV az F-35-ös kiképzés egyik európai kiképzőközpontja lehet.

A cseh pilóták képzése és az L-39NG-ről az F-35-ösre való átállásuk valószínűleg három fő szakaszból áll majd. Az elsőre a Pardubice CLV-ben kerül sor, ahol a Lockheed Martin úgy alakítja át a helyi képzési tantervet, hogy a pilóták itt edzenek az L-39NG repülőgépekre szánt szimulátorokon keresztül, és magukon a repülőgépeken. Az első négy gépet a LOM PRAHA már 2025 elején bevezeti a képzésbe, miközben általánosan feltételezik, hogy az állami vállalat a jövőben további négy gépre is él majd a lehetőséggel, és ennek eredményeként összesen nyolc L-re kell majd számítani. -39 NG 2030-ban. Az új képzési tanterv pontos formája még nem ismert, de klasszikusan az alap- és továbbképzés fázisai kellene, hogy legyen, részben kibővítve a LIFT elnevezésű képzési fázissal, amit az ENG lehetővé tesz, beleértve a TSC Taktikai Szimulációs Központban történő képzést is. mindezt öt év intenzív pardubicei repülés formájában. Ezekben a fázisokban a hallgatók összesen 200 repült órával végeznek az UNOB-ban, míg a LIFT negyedik szakaszában megközelítőleg 550 órát repültek, ami már megfelelő alapot jelent a harci platformra való átálláshoz. Amint a cseh pilóták elvégezték a szükséges képzést a Pardubice CLV-n, az Egyesült Államokba kell költözniük, ahol a következő képzési szakasz részeként megkezdik az F-35-ös átképzését, amely a speciális képzéshez kapcsolódik. oktatók és szimulátorok. Az utolsó harmadik fázis a Čáslav bázison az F-35-ös FMS-szimulátorokon és a cseh F-35A repülőgépeken keresztül zajlik majd, míg a jövőben az USA-ban történő kiképzéssel járó köztes lépést teljesen ki kell hagyni.

Ugyanakkor a cseh légierő több képviselője, köztük Jaroslav Míka dandártábornok is felveti azt az érdekes gondolatot, hogy a cseh pilóták az L-39NG-n végzett alapkiképzést követően legalább két évig repülhetnének szuperszonikus Gripenekkel, míg végül váltás az F-35A-ra. Ez a koncepció bizonyos mértékig lemásolja az amerikai kiképzési modellt az új T-7A Red Hawk bevonásával, és lehetőséget kell adnia a cseh pilótáknak, hogy megszokják az FBW-vel felszerelt repülőgép repülését, ami természetesen nem rossz ötlet.
...
Mind az állami tulajdonú LOM PRAHA, mind pedig mindenekelőtt az Aero Vodochody gyártó megpróbál szembeszállni az L-39NG-ről az F-35-ösre való átállás szándékával, és fontolgatják a meglévő repüléselektronikai rendszer szoftveres módosítását, hogy az képes ugyanazt vagy legalább hasonló infografikát és szimbólumot megjeleníteni, mint az F -35A. Az Aero-nak már van tapasztalata hasonlóval a vietnami gépekhez készült DP-39 számítógép fejlesztésében, amely nemcsak a repülési és navigációs adatok keleti megjelenítését generálja, beleértve a teljes orosz nyelvű megjelenítést is, hanem egy egész sorozatot is végrehajt. saját repüléselektronikai számítások, amelyek nem térhetnek el a GENESYS avionics elsődleges számításaitól. Egy másik lehetőség, hogy az F-35 pilóta munkafolyamatát a lehető legközelebb hozzuk a hajtóműhöz, a HMD Targo 2 sisakirányzó integrálása, amelyet az L-39NG fegyveres változatához terveztek Szenegálban. Az L-39CW pilótafülke izraeli sisakcélzójának legalábbis földi tesztjei zajlottak korábban Vodochodyban, aminek az volt a célja, hogy teljesen elemi dolgokat derítsenek ki, vagyis hogy lehet-e egyáltalán terjedelmesebb sisakot használni az L-ben. -39 pilótafülke méretek miatt. A tesztelés azt mutatta, hogy a HMD integrálása a motorba elvileg lehetséges, és az egész integrációs folyamat nem jelenthet leküzdhetetlen problémát. A fiatal pilóták az ENG-ben az első pillanatoktól kezdve hozzászoktak ahhoz, hogy a repülési és taktikai információk úgymond szemük előtt jelenjenek meg, akárcsak az F-35-ben.

Az L-39NG F-35A-n történő kiképzésre való felhasználásának szándékával kapcsolatban természetesen vannak olyan hangok is, akik ezt a koncepciót irreálisnak vagy alkalmatlannak tartják, hiszen az Engéčko a repülési jellemzőket és a repülés mértékét tekintve. boríték, elsősorban alapkiképzésre szánt gép, és jobban összehasonlítható a T-6 Texan II-vel. Az amerikai kiképzési rendszerben azonban a szuperszonikusra való átálláshoz egy köztes típust használnak majd a svéd-amerikai T-7A Red Hawk gép formájában, amely repülési tulajdonságaival sokkal közelebb áll az F-35-höz, ill. lényegében egy fegyver nélküli Gripen.

Mindez természetesen igaz, másrészt figyelembe kell venni a szimulációs képzésben és a pilóták felkészítésében az ötödik generációs gépekre, amelyeknek nincs kétüléses változata. A kezdeti és egyedülálló lehetőség az F-35 szimulátor úgynevezett titkos üzemmódban való kipróbálására, amelyet egy nyolc fős cseh pilótacsoport tapasztalt Gripen vadászgépekből és az L-159T-vel repülni kezdő fiatalokból állt, meglehetősen jól mutatott. nyilvánvaló, hogy az F-35 elsajátítása a pilóta szempontjából alapvetően meglehetősen egyszerű. Valójában az F-35-ön való átképzés fő nehézsége az lesz, hogy megtanulják használni a fedélzeten lévő összes rendszert, és megértsék az F-35 információs és fegyverrendszerének teljes filozófiáját, beleértve a lopakodó technológia teljes körű használatát. operatív bevetésben.

Más hangok arra utalnak, hogy az L-39NG nincs felszerelve például radarral, ezért nem tud fejlett taktikai és fegyverzeti kiképzést biztosítani, amit jelenleg az Alkynál végeznek a 213. kiképzőszázaddal. 5-10 éve pontosan ez volt a helyzet, de ma már nem. A szimulációs technológiák fejlesztése óriási előrehaladást mutat, és az integrált VTS rendszer olyan hihetetlen szimulációs képességekkel látja el a mérnököket, amelyekről a Pardubice CLV pilótahallgatói és oktatói korábban nem is álmodtak. Végül is az amerikai légierő is ugyanezt az utat járta be, és az új T-7A sem radarral, sem fegyverrendszerrel nincs felszerelve, és ezeket a technológiákat csak szimulációban használja majd.