[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 765
39 055
113
Ez a felderítő változat L39 NG gép, hogy fog kinézni? Podokat aggatnak rá, vagy a törzsbe építik a ketyeréket? Ez egy elég piciny gép, kis teherbírással, pontosan mire fogják használni?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Ez a felderítő változat L39 NG gép, hogy fog kinézni? Podokat aggatnak rá, vagy a törzsbe építik a ketyeréket? Ez egy elég piciny gép, kis teherbírással, pontosan mire fogják használni?
Ertelmessen? Semmire.Europai korulmenyekre kicsi a teljesitmenye.3.vilagba meg másoka szempontok.Oda wgy midern turbopop sokkal jobban megfelelSugarhajtasuak kozuk meg a Textron Scorpio,ami egy erosebb,es foleg nagyobb hatótávolságú.Azt elsdlegessen teruletellenorzesre tervezték,masodlagossan kikepzogepnek.Alba meg egy 50 eves kikepzogep,amit kikepzesre terveztek.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 392
41 498
113
Ez a felderítő változat L39 NG gép, hogy fog kinézni? Podokat aggatnak rá, vagy a törzsbe építik a ketyeréket? Ez egy elég piciny gép, kis teherbírással, pontosan mire fogják használni?
l39-weapon.png


Nagyon kevés hely van törzsben - max akkor tudsz beépíteni bármit ha pl. a hátsó pilóta ülést és műszereket kiveszed.
Én már végig néztem jó néhány lehetséges komolyabb felderítő podot (pl SAR radarosakat) a neten, de egyiket sem bírná el a max.400 kg-ig terhelhető belső szárnytartó. A többi még annyit sem bír.
Nagyon kicsi terhelhetősége. Alapból a két külsőre valamilyen túlélést segítő pod kellene, de komoly EW rendszert az nem bír el. (Arexis pod kb. 350 kg)
Legalább olyan DIRCM-pod kellene mint amit az AIRBUS-okra tettek, de az túl nehéz neki szerintem. Talán a középső pilon helyére lehetne rakni, de ott lenne a helye leginkább a fő felderítő optikának (ne adj' isten SAR-radar antennának) amit a hátsó pilóta helyére lehetne talán beépíteni.
Ha csak rádobnak egy EOS tornyot, akkor tényleg vicc az egész: ennyit a Skyrak3 is tud, csak kevésbé veszik észre és nem veszélyezteti a pilótát. Ez utóbbi két szempont bármelyik felderítő drónra igaz.

Asszem Kilián vagy Koller nyiltakozta a "mire lesz jó" kérdésre: "Majd meglátjuk mire lesz jó..." - ebben sok minden benne van.

Vissza kellene mondani az egész fejlesztést akár kötbért is vállalva (úgy is magunknak fizetjük) és MALE drónokat venni a 4 "felderítő" árából. (8 kiképző is sok, de annak még elmegy ez a gép...)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
mivel a gép át lessz tervezve így a felfüggesztési pontok teherbírása változhat (egészen biztos hogy változni is fog.)
ennél nem árt egy kicsit nagyobb teljesítmény de 30 kg @Aladeen a teknológia fejlődik és nem kell hangsebesség feletti tűrésnek megfelelni
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 392
41 498
113
mivel a gép át lessz tervezve így a felfüggesztési pontok teherbírása változhat (egészen biztos hogy változni is fog.)
ennél nem árt egy kicsit nagyobb teljesítmény de 30 kg @Aladeen a teknológia fejlődik és nem kell hangsebesség feletti tűrésnek megfelelni
Ha már SAR radar akkor olyan kell ami 100+ km-ről tud nézelődni, hogy legyen esélye túlélni ennek a gépnek.
Véletlen találtam egy 2018-as anyagot, ami világ szinte összes légi felderítő rendszerét listázza és röviden bemutatja.

Az ELTA-nak van egy SAR radaros podja ami csak 180 kg.

"This 200km-range radar will have a moving-target indicator (MTI) with a resolution of three metres and a target velocity between 5mph & 170mph. Electronic scanning enables it to cover nearly 8,000 square miles in 10 seconds."

Szóval ezzel még akár a hátsó pilóta/operátor megtartásával is tudna nézelődni, mert podos az egész.

Összességében így is olcsóbb és életszerűbb egy nagy drón, mint ez a gép, de remélem hogy ha már muszáj ezt venni akkor megerőltetik magukat és nem tudják le egy MX15-össel!
SAR radaros megfigyelés az egyetlen lehetőség hogy ez a gép a túlélés esélyével felderítsen. Még elektronikai felderítő lehetne belőle mert ahhoz sem kell közel repülni - bár egy drón abban is hatékonyabb és olcsóbb.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Ha már SAR radar akkor olyan kell ami 100+ km-ről tud nézelődni, hogy legyen esélye túlélni ennek a gépnek.
Véletlen találtam egy 2018-as anyagot, ami világ szinte összes légi felderítő rendszerét listázza és röviden bemutatja.

Az ELTA-nak van egy SAR radaros podja ami csak 180 kg.

"This 200km-range radar will have a moving-target indicator (MTI) with a resolution of three metres and a target velocity between 5mph & 170mph. Electronic scanning enables it to cover nearly 8,000 square miles in 10 seconds."

Szóval ezzel még akár a hátsó pilóta/operátor megtartásával is tudna nézelődni, mert podos az egész.

Összességében így is olcsóbb és életszerűbb egy nagy drón, mint ez a gép, de remélem hogy ha már muszáj ezt venni akkor megerőltetik magukat és nem tudják le egy MX15-össel!
SAR radaros megfigyelés az egyetlen lehetőség hogy ez a gép a túlélés esélyével felderítsen. Még elektronikai felderítő lehetne belőle mert ahhoz sem kell közel repülni - bár egy drón abban is hatékonyabb és olcsóbb.
szép lista de közel sem a világ összes SAR radarja ez csak töredék.
hihetetlen sok gyártó foglalkozik SAR radarokkal légi platformra hatalmas a kereslet irántuk. (nem csak katonai vonalon hatáárőrizet parti őrség katasztrófavédelem civil cégek még önkormányzatok is (persze nem hazai)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 392
41 498
113

szép lista de közel sem a világ összes SAR radarja ez csak töredék.
hihetetlen sok gyártó foglalkozik SAR radarokkal légi platformra hatalmas a kereslet irántuk. (nem csak katonai vonalon hatáárőrizet parti őrség katasztrófavédelem civil cégek még önkormányzatok is (persze nem hazai)
Olyat kell választani ami katonai alkalmazású és van hozzá kiértékelő szoftver, meg tud standard Limk16-on cél infót küldeni la földre - szóval van hozzá "háttér".
Itt nem érdemes sajátot csinálni, barkácsolni. Így is elég szívás ez a projekt: nem véletlen ígérik 2028-ra az elsőt.
Kb elmennék az ELTA-hoz meg az Elbithez: ezt tudja ez a gép terhelhetőségben, milyen optikai és radaros felderítőt cuccokat tudnátok rávarrni minimális módosításokkal? Meg milyen túlélő podotok van esetleg SIGNIT rendszeretek amit elbír?
Izraeliek már szovjet technikára sok mindent integráltak már és rendszeresen alakítanak át civil gépeket felderítőkké.

Sokkal drágább lesz mint venni egy kész megoldást (pl. MALE drónt), de így van esélye hogy végén legyen valami haszna ennek a gépnek. Berepkedni frot közelbe totál felejtős, ha rá tudnak tenni megfelelő műszeketekt akkor távolról tudhat "szaglászni". Szóval így akár elmegy kategória lehetne - mint a kiképző verzió...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 392
41 498
113
SAR radart nemjelenthet problémát találni a megfelelő méret és teljesítménykategoriába.
ELTA kínálatát néztem: van nekik 50-60 kilós is drónokra, csak hát az 60 km-re lát csak, ami tuti lelövést jelentene. 100-150 km már jó lenne...
A komolyabb radar podok amiket korábban néztem inkább 500-600 kilósak.
Szóval igen, megoldható, hacsak nem megúszni akarják a dolgot egy MX15-össel vagy azzal hogy a hátsó pilóta kap egy távcsövet! :p
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Olyat kell választani ami katonai alkalmazású és van hozzá kiértékelő szoftver, meg tud standard Limk16-on cél infót küldeni la földre - szóval van hozzá "háttér".
Itt nem érdemes sajátot csinálni, barkácsolni. Így is elég szívás ez a projekt: nem véletlen ígérik 2028-ra az elsőt.
Kb elmennék az ELTA-hoz meg az Elbithez: ezt tudja ez a gép terhelhetőségben, milyen optikai és radaros felderítőt cuccokat tudnátok rávarrni minimális módosításokkal? Meg milyen túlélő podotok van esetleg SIGNIT rendszeretek amit elbír?
Izraeliek már szovjet technikára sok mindent integráltak már és rendszeresen alakítanak át civil gépeket felderítőkké.

Sokkal drágább lesz mint venni egy kész megoldást (pl. MALE drónt), de így van esélye hogy végén legyen valami haszna ennek a gépnek. Berepkedni frot közelbe totál felejtős, ha rá tudnak tenni megfelelő műszeketekt akkor távolról tudhat "szaglászni". Szóval így akár elmegy kategória lehetne - mint a kiképző verzió...
semmilyen hazai fejlesztésről nem írtam. az hogy katonai alkalmazásra alkalmas e MIL stanagok határozzák meg attol hogy teszem azt usa partíőrség alkalmazza a rendszert és nem a hadsereg vagy a légierő még rendelkezet MIL STANAG tanusítvánnyal.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 861
6 032
113
Ha már SAR radar akkor olyan kell ami 100+ km-ről tud nézelődni, hogy legyen esélye túlélni ennek a gépnek.
Véletlen találtam egy 2018-as anyagot, ami világ szinte összes légi felderítő rendszerét listázza és röviden bemutatja.

Az ELTA-nak van egy SAR radaros podja ami csak 180 kg.

"This 200km-range radar will have a moving-target indicator (MTI) with a resolution of three metres and a target velocity between 5mph & 170mph. Electronic scanning enables it to cover nearly 8,000 square miles in 10 seconds."

Szóval ezzel még akár a hátsó pilóta/operátor megtartásával is tudna nézelődni, mert podos az egész.

Összességében így is olcsóbb és életszerűbb egy nagy drón, mint ez a gép, de remélem hogy ha már muszáj ezt venni akkor megerőltetik magukat és nem tudják le egy MX15-össel!
SAR radaros megfigyelés az egyetlen lehetőség hogy ez a gép a túlélés esélyével felderítsen. Még elektronikai felderítő lehetne belőle mert ahhoz sem kell közel repülni - bár egy drón abban is hatékonyabb és olcsóbb.

Hihetetlen, hogy ebbe a felderítőt csinálunk egy tök másra tervezett gépből sztoriba már másodszor fut bele ugyanúgy a MH/HM. Anno a Zlinekből is akartak "felderítőt", ugyanígy Szittya társunk volt a támogató élharcosa, aztán győzött a valóság, nem lett semmi belőle. (Állítólag a Zlinek már alapból gyengék, nehezek lettek)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 392
41 498
113
semmilyen hazai fejlesztésről nem írtam. az hogy katonai alkalmazásra alkalmas e MIL stanagok határozzák meg attol hogy teszem azt usa partíőrség alkalmazza a rendszert és nem a hadsereg vagy a légierő még rendelkezet MIL STANAG tanusítvánnyal.
Te nem írtál, de 2 éve az AERO egy tök civil osztrak SAR-radaros céggel haverkodott - azt semmiképp!.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 392
41 498
113
Hihetetlen, hogy ebbe a felderítőt csinálunk egy tök másra tervezett gépből sztoriba már másodszor fut bele ugyanúgy a MH/HM. Anno a Zlinekből is akartak "felderítőt", ugyanígy Szittya társunk volt a támogató élharcosa, aztán győzött a valóság, nem lett semmi belőle. (Állítólag a Zlinek már alapból gyengék, nehezek lettek)
Csak az a különbség, hogy erre a cuccra leszerződtünk... :(
 
  • Szomorú
Reactions: honved