Az Aero és az Omnipol sikeresen leszállította az első hat L-39NG repülőgépet a vietnami légierőnek
Sikeresen befejeződött az L-39NG oktatórepülőgép úgynevezett SAT (Site Acceptance Test) tesztje az első megrendelőnél, amely Vietnam. Hat L-39NG repülőgép így sikeresen átadta a végső átadást a vietnami légierőnek, amelynek során teljesen összeszerelték, minden funkciójukat ellenőrizték és egy gyári pilóta közvetlenül a helyszínen repítette. Vietnam az L-39NG repülőgép első felhasználója, amelyhez a repülőgépeket az Omnipollal, az Aero részvényesével együttműködve szállították.
Aero a Omnipol úspěšně předaly prvních šest letounů L-39NG vzdušným silám Vietnamu
www.armadninoviny.cz
Sikeresen befejeződött az L-39NG oktatórepülőgép úgynevezett SAT (Site Acceptance Test) tesztje az első megrendelőnél, amely Vietnam. Hat L-39NG repülőgép így sikeresen átadta a végső átadást a vietnami légierőnek, melynek során teljesen összeszerelték, minden funkciójukat ellenőrizték és a gyári pilóta közvetlenül a helyszínen repítette. Vietnam az L-39NG repülőgép első felhasználója, amelyhez a repülőgépeket az Omnipollal, az Aero részvényesével együttműködve szállították.
"A repülőgép átadásának utolsó lépése, az úgynevezett SAT közvetlenül az ügyfélnél történik, és az Aero és az Omnipol körülbelül tíz szakemberéből álló közös csapat irányítja " - mondja Viktor Sotona , a légitársaság vezérigazgatója és igazgatótanácsának elnöke. Az Aero igazgatói hozzátették: "Rendkívül boldog vagyok, hogy a hat L-39NG végső összeszerelése és felszállása kiválóan sikerült, és repülőgépeink immár teljes mértékben kiképzési platformként szolgálhatnak a vadászpilóták képzéséhez, és egyúttal mint taktikai platform, amely a vietnami légierő számos küldetését teljesíti."
A kész L-39NG repülőgépek megrendelőhöz való eljuttatása több előírt fázisból és lépésből áll. Az Aero üzemben gyári szintű átvételi tesztet jelentő úgynevezett FAT (Factory Acceptance Test) minden meghatározott követelmény teljesítése után a repülőgép a rendeltetési helyére szállítható. Itt az úgynevezett SAT-t (Site Acceptance Test) hajtják végre, amely egy olyan folyamat, amelynek során a gépet az ügyfél telephelyén tesztelik és fogadják el. A SAT célja annak biztosítása, hogy a repülőgép megfelelően legyen telepítve és konfigurálva, és üzemkész állapotban legyen.
Az ügyfél a kész L-39NG repülőgéphez megfelelő elméleti és gyakorlati képzést is kap, amely szimulációs képzési rendszert vagy kézikönyveket is tartalmaz a pilóták és a szerelők számára. Az L-39NG repülőgép kézikönyve több tízezer oldalas, és javítási útmutatóként szolgál a technikusok számára, beleértve a szükséges eszközöket és azok használatát. A pilóták rendelkezésére áll egy hasonlóan átfogó kézikönyv, amely részletesen leírja a különféle repülési manőverek és helyzetek eljárásait.
Az L-39NG gyártásában mintegy 400 beszállító cég vesz részt, a beszállítók mintegy 65%-a Csehországból érkezik. Nagyjából 14 000 alkatrész, 17 500 szegecs és 31 000 munkaóra szükséges egy L-39NG megépítéséhez.
A modern repüléselektronikai rendszereket, a hatékony sugárhajtóművet és a kiváló repülési jellemzőket ötvöző L-39NG platform jelenleg nyugati és keleti konfigurációkat is lehetővé tesz, és megfelel a negyedik és ötödik generációs repülőgépek jövőbeli pilótáinak átfogó és költséghatékony képzésének követelményeinek, pl. mint az F-16 és az F-35. Az L-39NG a pilótaképzésen kívül könnyű harci és felderítő küldetésekre is alkalmas. A 12 darab L-39NG gép vásárlásáról szóló szerződést az Aero társtulajdonában lévő Omnipol csoport kötötte meg 2021-ben Vietnammal, amely így az első ügyfél.