[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Én is arra jutottam hogy nincs olyan hogy E-verzió - legalábbis a prosik és honlapok alapján...
Ők is E verziót írnak, de van más érdekesség is.

2 vietnami gép még idén elkészül. A light attack verzión még további fegyveres teszteket végeznek, a masikon a viet-kong karbantartókat képzik.

Amerikába ez 250 gép sci-finek tűnik.


A cseh Aero Vodochody repülőgépgyártó, amely 1919-ben építette első repülőgépét, megkapta az EMAR 21 szabvány szerinti EU/NATO tanúsítványt az L-39NG új generációs oktató/könnyű támadórepülőgépére az alapkiképző változatban. A program 2014-ben indult, és a négy prototípus közül az első 2018 decemberében repült. A második egy évvel később következett, míg a másik kettő statikus és kifáradási tesztet hajtott végre, amelyet a cég tavaly júliusban végzett el.

Az Aero Vodochody már rendelkezik az első sorozatgyártási példákkal Vietnam induló ügyfelének, amely 12 darabot vásárol továbbfejlesztett és fegyveres képzéshez. Az első kettőt még az év vége előtt befejezi, bár egyet kezdetben Csehországban tartanak meg a fegyveres változathoz kapcsolódó kiegészítő típusalkalmassági járatokhoz. A másikat a karbantartók kezdeti képzésére használják, mielőtt 2023-ban mindkettőt átadnák a vietnami légierőnek.

Magyarország következik, amely 12-t rendelt edzésre és könnyű támadónak. Közülük négyet felderítésre/előremeneti légvezérlésre konfigurálnak egy L3 Wescam MX-15E elektro-optikai toronnyal, amely a törzs alá van szerelve, állandó telepítésben. Hamarosan újabb megrendelést jelentenek be egy harmadik vásárlótól.

Egy másik fejlesztésként az Aero Vodochody a héten írt alá egyetértési megállapodást az amerikai Patriots Global Training vállalattal, amely 22 éve használt első generációs L-39-eseket katonai pilóták képzésére, beleértve az amerikai légierő partnerországi kiképzési programját is. Ez az erőfeszítés akár 250 repülőgépre is kibővülhet, és a Patriots az L-39NG-t ideális, költséghatékony kiképzőtartóként ajánlja erre a követelményre. Az egyetértési megállapodás az L-39-esek regionális karbantartási és korszerűsítési központjának létrehozását tartalmazza, és ha a megrendelés elég nagy lenne, a repülőgépet az Egyesült Államokban is le lehet gyártani.

Bár külső formája megegyezik az eredeti L-39-el, amelyből közel 3000 készült, az NG lényegében egy teljesen új repülőgép. A Williams International FJ44-4M turbóventilátor hajtja, és Martin-Baker CZ16H kidobóüléssel, 15 000 órás repülőgépváz-élettartammal, egy darabból álló elülső tetővel és új repüléstechnikával rendelkezik. Ez utóbbiak közé tartoznak a legmodernebb kiképzési funkciók, mint például a virtuális radar, valamint a küldetésrendszerek és fegyverek szimulációja.

Az alapvonali L-39NG két alsó szárny keményponttal rendelkezik a leejtő harckocsikhoz, míg a felfegyverzett változatnak egy középvonala és négy alsó szárny keménypontja van a fegyverszállításhoz, beleértve a középvonali fegyvert, például az FN Herstal HMP 0.5-in egy géppuskatartót. A teljes hasznos teher 1650 kilogramm.
 
"forward air control" - az meg mi?
1.) beírod a keresőbe [ENTER]
2.) kiválasztod (valszeg) az első találatot
3.) elkezded olvasni, majd néhány szó után lekonyul a szád, összeráncolod a homlokon, majd az "oh, ne má' b+" szösszenet hagyja el a szádat
4.) elnézést kérsz a melleted lévőktől
5.) elmész egy sarokba és kisírod magad
 
1.) beírod a keresőbe [ENTER]
2.) kiválasztod (valszeg) az első találatot
3.) elkezded olvasni, majd néhány szó után lekonyul a szád, összeráncolod a homlokon, majd az "oh, ne má' b+" szösszenet hagyja el a szádat
4.) elnézést kérsz a melleted lévőktől
5.) elmész egy sarokba és kisírod magad

Bármilyen böngészőt használsz, féltucat --jól használható-- fordító-programot tudsz telepíteni. Általában jók is.
...de: ez egy szakterület szakmai szövegében van, ilyenkor az adott terület szakszótárban kell megkeresnek, vagy gordiuszi csomót köt az agytekervényeidre a Google(egyéb) "ferdítő", miközben --ha komolyan vetted ezeket-- magzati pózban zokogsz --jó esetben: röhögsz-- a "sarokban" a hülyébbnél hülyébb fordítás-változataikon.

:hadonaszos:

.
 
Bármilyen böngészőt használsz, féltucat --jól használható-- fordító-programot tudsz telepíteni. Általában jók is.
...de: ez egy szakterület szakmai szövegében van, ilyenkor az adott terület szakszótárban kell megkeresnek, vagy gordiuszi csomót köt az agytekervényeidre a Google(egyéb) "ferdítő", miközben --ha komolyan vetted ezeket-- magzati pózban zokogsz --jó esetben: röhögsz-- a "sarokban" a hülyébbnél hülyébb fordítás-változataikon.

:hadonaszos:

.
Félreértesz: forward air control
 
Egyszerű kiképzőnek még csak-csak elmegy, de ezt felderítő változatot sosem értettem.
Mire lesz ez jó?
Nem azt mondták a múltkor az egyik interjúban hogy "agresszor" gépek lesznek? Vagy azt csak mi találtuk ki itt a fórumon?
Valószínűleg az AEC Skyline / Draken / Top Aces / Blue Air stb. cégek mellé akarnak belépni a piacra, mert azt látják hogy van rá kereslet. Lehet hogy az alapfokú pilótaképzés mellé akarnak így haladó taktikai képzést biztosítani, légvédelemnek célt repülni, JTAC gyakorlást biztosítani, talán az NFTE-n belül, de lehet hogy az Aero maga. Nekem ez inkább "nyugdíjas" Gripen pilóta állásnak tűnik, akarom mondani "életpálya modellnek", mert nem minden hangsebesség feletti pilóta tud/akar utána szállítógépre kerülni, nem is lesz ott annyi hely, viszont L39-en még évekig repülhet, mert nem légi harcot fognak gyakorolni / oktatni, nem fognak nagy túlterhelést kapni. Ha elektronikai hadviselési rendszert is akarnak, akkor partnernek ott vannak a svédek és az izraeliek. És ha már svédek, és tényleg nagyban gondolkoznak, akkor a Saab-nak volt 5 éve egy ötlete hogy a használt Gripenekből agresszor gépeket csinálna és azokkal teljes lenne a szolgáltatási paletta, mert már a többi "privát légierőnek" is vannak nagy sebességű típusai is... Szerintem valami ilyesmiben gondolkodj, ne abban hogy "Miért nem drón?".