[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 380
120 564
113
- Pontosan erre gondoltam. A slovákok is gyártanak tornyokat, esetleg olyan tornyot venni tőlük amit később tudnánk felhasználni saját készítésű járműveinken. Hirtelen ezt a 2017-es linket találtam.
https://twitter.com/hashtag/EVPU?src=hashtag_click
- Szóval a tornyot csak cserélni kellene, s ott lenne minden, (éjjellátó, gépágyú, stb), s ehhez kellene tőlük kérni a rakétatartó tervdokumentációját. Összehozni a kettőt. Úgy is szeretnénk a szlovákokkal bővíteni a kapcsolatot.
- Vagy a cseheken keresztül, ha már gyártják a Lynx tornyát, hátha a készülő 8x8-asunk tornyát is ők gyártanák. Szóval csak próbálok hasznosan gondolkodni. :( Így lenne mozgékony légvédelmünk.
Város légvédelemre, határ légvédelemre, folyó átkelés légvédelmére, stb.
Egy utánfutót utána akasztani a BTR-nek pótrakétákkal. Ilyet lehetett látni az ukrán videókon.
2027-8 elég messze van, a harcok meg a nyakunkon, itt mellettünk. Tudom ez is egy hülye gondolat.:(
Ehhez kell egy tetőlemez megerősítés meg motorcsere vagy komoly tuning mert a mostani motor nem tudja ellàtni a torony elektromos rendszereit árammal.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 828
113
egy ilyen automata ellátmány "kiszóró" rendszer a késöbbiekben jó alapot vagy tapasztalatot jelentene modern teknikához. akár önvezető járművekhez. hisz lehet lennének hibák az elején azok ki lennének javítva hogy hasznáálható legyen és ezeket a hibákat nem a drágább rendszeren lennének elkövetve ahol a fejlesztés ideje már számottevőbb az esetleges hibák nagyobb blamák. és költségesebbek...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 828
113
elég a a jármű hosszába tudnak mozogni a ládák (ha döntötten vannak az sem gond ha több db ból áll az sem hátrány) az ajtónál tudjon széltébe mozogni majt a tárolórendszer egyszerúen döntse le. puffan puffan (ha nagyon gáz legfeljebb kaphat valami nyomás elnyelő habot vagy bármit a láda) de egy faládának bírnia kellene) lőszerszállítónál meg ha rakéta akkor tetőt kell egyéb lőszernél meg ahol praktikus nembaj ha van egy elektromos mozgatórendszer... (persze ehhez kellene ey generátor.) de abból is vannak már elég kompaktak. nem kellene még az sem hogy a gép rendszereire legyen kötve elég ha csak az adagoló rakodó rendszert kiszolgálja. tehát különösebb integrációt sem feltétlen igényelne.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Kár, hogy nincs még Gidrán gyártás, lenne egy egészen elmebeteg kókányolós ötletem egy hibridre. Talán egy párhuzamos dimenzióban...

BTR-80A könnyes búcsú az alváznál. 6 Gidrán tengelyes alváz, motor és váltó marad hátul, rá a Btr felépítménye, ami kicsit magasabbra kerül így + v hull aka megnövelt aknavédelem. Bent is felszabadul egy csomó hely, a 6x6-os keréklépték miatt lehet két oldalra szép nagy ajtót betenni az első két tengely és a 3. közé. Belül természetesen minden elektromos rendszer/kezelőszerv a Gidránból.

Ha marad igény az úszóképesség megtartására, akkor két oldalra hátra kerüljön propeller, vagy vízsugár hajtómű, amivel nő a manőverező képessége is a vízben. Kisebb helyet is foglal (illetve nem hasznos helyet), karbantartása is egyszerűbb.

Lefestett szenya ki az orrára márkajelzésnek és a Currus féle kókányolás mementójának.

És a 6x6 Gidrán alváz teherbírása is jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi. Mehet rá a kieg páncél és akár megmagasítható a felépítmény, mint a BTR-3-nál.
Az erősebb motor miatt igény és forrás szerint jöhet normális tűzvezető rendszerrel és stabilizátorral ellátott, rcws-re átalakított BPPU torony, légkondi stb.

Viszonylag olcsó, gyors és mocskos (lenne). Szlovákoktól meg kell venni 30-ast.

Ha már lesz elég RM 8x8, akkor meg lehet kannibalizálni a Gidránhoz alkatrésznek, megpróbálni elpasszolni, konzervet csinálni belőle, tarcsisoknak lepasszolni stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 645
5 388
113
Mivel nincs mozgékony lévédelmünk, ezért próbáltam gondolkodni ebben az irányban.
Természetesen tudom azt is hogy milyen a páncélzata, s milyen nehezen lehet kilépni belőle.
56610_BTR_80.jpg

Na de a rakétásoknak nem kell ki-be szaladgálni! Ők bent ülnek a monitor előtt s figyelik a légteret.
14926_SA_8B_Gecko.jpg

S ha kell küldik az elhárító rakétát. Kijönniük csak az ellőt rakéta pótlásakor kell. Szerintem ez nem olyan megrázó mint a lövészeknél.
A páncélzata pedig szerintem nem olyan vészes, mivel a légvédelmisek nem éppen a frontvonalban vannak. Ha pedig a levegőből találja el egy rakéta a BTR-t, szerintem oly mindegy milyen járműben ülnek. A lynx-ben is ülhetnének.
- Így egy úszóképes, mozgékony légvédelmet kapunk, kapnánk. Némi apróért!

25 évvel megelőztek téged a franciák, anno a Mistral megvételekor vittek ki BTR-t, megnézték hogyan lehetne ráfaragni a Mistralt, a Honvédségnek nem kellett, inkább az Atlas Unimog kombóra szavaztak.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 828
113
Kár, hogy nincs még Gidrán gyártás, lenne egy egészen elmebeteg kókányolós ötletem egy hibridre. Talán egy párhuzamos dimenzióban...

BTR-80A könnyes búcsú az alváznál. 6 Gidrán tengelyes alváz, motor és váltó marad hátul, rá a Btr felépítménye, ami kicsit magasabbra kerül így + v hull aka megnövelt aknavédelem. Bent is felszabadul egy csomó hely, a 6x6-os keréklépték miatt lehet két oldalra szép nagy ajtót betenni az első két tengely és a 3. közé. Belül természetesen minden elektromos rendszer/kezelőszerv a Gidránból.

Ha marad igény az úszóképesség megtartására, akkor két oldalra hátra kerüljön propeller, vagy vízsugár hajtómű, amivel nő a manőverező képessége is a vízben. Kisebb helyet is foglal (illetve nem hasznos helyet), karbantartása is egyszerűbb.

Lefestett szenya ki az orrára márkajelzésnek és a Currus féle kókányolás mementójának.

És a 6x6 Gidrán alváz teherbírása is jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi. Mehet rá a kieg páncél és akár megmagasítható a felépítmény, mint a BTR-3-nál.
Az erősebb motor miatt igény és forrás szerint jöhet normális tűzvezető rendszerrel és stabilizátorral ellátott, rcws-re átalakított BPPU torony, légkondi stb.

Viszonylag olcsó, gyors és mocskos (lenne). Szlovákoktól meg kell venni 30-ast.

Ha már lesz elég RM 8x8, akkor meg lehet kannibalizálni a Gidránhoz alkatrésznek, megpróbálni elpasszolni, konzervet csinálni belőle, tarcsisoknak lepasszolni stb.
3741290_original.jpg

na majdnem megalkottad amit a nurol és a románok (románoknak) már egyszer elkészített :D https://en.wikipedia.org/wiki/RN-94
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
3741290_original.jpg

na majdnem megalkottad amit a nurol és a románok (románoknak) már egyszer elkészített :D https://en.wikipedia.org/wiki/RN-94

Hát igen... nem akartam betenni ezt a román-török koprodukciós csodát, de hasonló lenne az elképzelés. :D
Csak normális futóművel.

Mondjuk itt előre került a motor és hátul van az ajtó, mint a BTR-87-nél. Én ennyit nem dolgoznék a felépítménnyel, maradna az eredeti elrendezésben csak jóval nagyobb oldalajtókkal a BTR-80 3 tengelyének helyén.

Inkább úgy nézne ki, mint egy Ratel, csak elől lenne a 2 tengely, majd az a nagyméretű ajtók, így a toronykosár sem lenne útban a deszantnak. De így lehet túl orrnehéz lenne az úszáshoz.

ve_ifv_ratel-20_p02.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Szittya

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 380
120 564
113
Hát igen... nem akartam betenni ezt a román-török koprodukciós csodát, de hasonló lenne az elképzelés. :D
Csak normális futóművel.

Mondjuk itt előre került a motor és hátul van az ajtó, mint a BTR-87-nél. Én ennyit nem dolgoznék a felépítménnyel, maradna az eredeti elrendezésben csak jóval nagyobb oldalajtókkal a BTR-80 3 tengelyének helyén.

Inkább úgy nézne ki, mint egy Ratel, csak elől lenne a 2 tengely, majd az a nagyméretű ajtók, így a toronykosár sem lenne útban a deszantnak. De így lehet túl orrnehéz lenne az úszáshoz.

ve_ifv_ratel-20_p02.jpg
Simán 6x6 os gidrán a la griffon?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 058
10 173
113
Hát igen... nem akartam betenni ezt a román-török koprodukciós csodát, de hasonló lenne az elképzelés. :D
Csak normális futóművel.

Mondjuk itt előre került a motor és hátul van az ajtó, mint a BTR-87-nél. Én ennyit nem dolgoznék a felépítménnyel, maradna az eredeti elrendezésben csak jóval nagyobb oldalajtókkal a BTR-80 3 tengelyének helyén.

Inkább úgy nézne ki, mint egy Ratel, csak elől lenne a 2 tengely, majd az a nagyméretű ajtók, így a toronykosár sem lenne útban a deszantnak. De így lehet túl orrnehéz lenne az úszáshoz.

ve_ifv_ratel-20_p02.jpg
Majd rájönnél hogy csak oroszországban van hozzá féltengely és kerékcsapágy.
Hogy ukrajnában gyártották a rugókat és a lengéscsillapítót, de azt az oroszok lebombázták.
Hogy ablaktömítést románok gyártanak hozzá, de csak aranyáron.
Hogy a gumi beszerezhetetlen, és ami előkerül az 40 éve raktárban áll és semmire nem jó.
(a fentiek a fantázia szüleményei, kivéve a gumi, az valós, utángyártott van milliós áron és pillanatok alatt elkopik)
El kell engedni őket, kannibalizálással amíg mennek, mennek. Hiába állt a polcon a pótalkatrész, ha az is elöregedett. Oldtimer autófentartás így hogy nincsen alkatrész beszerzés.
Európában senkitől nem lehet már alkatrészt venni hozzá. Kazaksztán, Banglades, Örményország, ezek használják még nagyobb számban, ezek sem gyártanak szerintem pótalkatrészt.
Gidránt ugyan nem ezek helyére szánták, de ha más nincsen, legyen inkább az.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Simán 6x6 os gidrán a la griffon?

Nekem nem lenne bajom vele, többször is írtam már, hogy szeretnék egy 6x6-os változatot, jó lenne egy csomó feladatra.

De itt kitörne a népharag, ha Gidránnal váltjuk a 80A-t, még ha szükség és áthidaló megoldásként is. Mert nem úszik, meg nincs 30-as stb stb. :rolleyes:

Majd rájönnél hogy csak oroszországban van hozzá féltengely és kerékcsapágy.
Hogy ukrajnában gyártották a rugókat és a lengéscsillapítót, de azt az oroszok lebombázták.
Hogy ablaktömítést románok gyártanak hozzá, de csak aranyáron.
Hogy a gumi beszerezhetetlen, és ami előkerül az 40 éve raktárban áll és semmire nem jó.
(a fentiek a fantázia szüleményei, kivéve a gumi, az valós, utángyártott van milliós áron és pillanatok alatt elkopik)
El kell engedni őket, kannibalizálással amíg mennek, mennek. Hiába állt a polcon a pótalkatrész, ha az is elöregedett. Oldtimer autófentartás így hogy nincsen alkatrész beszerzés.
Európában senkitől nem lehet már alkatrészt venni hozzá. Kazaksztán, Banglades, Örményország, ezek használják még nagyobb számban, ezek sem gyártanak szerintem pótalkatrészt.
Gidránt ugyan nem ezek helyére szánták, de ha más nincsen, legyen inkább az.

Szövegértés... Én pont hogy az összes felsoroltat szeretném kihúzni az egyenletből. A végén a BTR-ből csak a kazánvas maradna eredeti.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Flexus

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
744
1 423
93
Ehhez kell egy tetőlemez megerősítés meg motorcsere vagy komoly tuning mert a mostani motor nem tudja ellàtni a torony elektromos rendszereit árammal.
Igen láttam azt a nagy tornyot is, ám van nekik ott lejeb kisebb is, amit talán elbírna a motor. olyasmi mint a Gidránon van. Ugye csak olyan volna jó amin két-két rakéta is van. Jobb a védettsége.
12736_Gidran.jpg

Erre gondoltam Ez szerintem nem olyan nehéz hogy ne bírná el a motor.

mpcv_headband-1680x640.jpg

Ezeket később is tudnánk használni bármelyik kerekes járműre, tehát nem mennének kárba BTR váltás esetén.
Nem kellene kínlódni a toronnyal, gépágyúval, éjjellátóval. Gondolom ezen van minden, még hőkamera is. Nem tudom van e hozzá radar. Azt egy egyszerű Finn toronytól szettem le, csak nem találom ismét. Ennek a kis toronynak szerintem hasonló a felfogatási átmérője. A fiúk tudnák gyakorolni a tornyos lövészetet. A rakétákat átlehetne cserélni valamilyen páncéltörő rakétára, mivel ezek kis légvédelmi rakéták.
- A kurrusnak csak át kellene cserélni a tornyot, illetve egy következő tartógyűrűt kellene készíteniük a fő rakétatartó konzolnak. Esetleg azt ott belülről meg kellene erősíteni a lemezt a gyűrű miatt, mivel a rakéta tartó konzolnak is van súlya s erre jön rá a rakéta súly. Na de ezt a Currus biztos tudja. Nagyon hasznos járgányok lennének. Fő hogy úsztathatók lennének.
Szóval nem egy zseninek kell lenniük az összepakoláshoz, ha már készítettek hasonlót, meg ugye ilyenekkel foglalkoznak.
- Úgy elgondolkodtam ezeknek a gépeknek a hasznosításán, hogy ne kerüljön sokba ám mégis használható lenne. Használható lenne légi felderítésre (UAV), összekapcsolva határ légvédelemre, több sorban légi vadászatra, (itt a szuperszonikus felderítőkre gondolok), s városok légvédelmére is.
Én 100 db-ra gondoltam, ami a szlovákoknak is üzlet volna, s lehet engedékenyebbek lennének a rakétakonzol ügyében. Na de te ezt jobban tudod, jobban benne vagy.
- Erre a kisebbikre gondoltam. Ez két gépágyús, ám sajna nincs rajta oldalt rakétaindító.
A nagyobbik gépágyú mintha pont olyan volna mint a BTR-é? Nem értek hozzá! Sac.kb.

60521_EVPU_Szlov_kia.jpg
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
744
1 423
93
25 évvel megelőztek téged a franciák, anno a Mistral megvételekor vittek ki BTR-t, megnézték hogyan lehetne ráfaragni a Mistralt, a Honvédségnek nem kellett, inkább az Atlas Unimog kombóra szavaztak.
Állna az féllábon az unimog platóján az aki rászavazott, nyáron 40°C-ban, meg télen -20°C-ban s várja ott a repülőjét! Az Unimog meg jó lesz a városban szénhordásra, a Németek úgy is azt veszik, :cool: a "zöldek".
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 828
113
De rosszak lettek.

Afgánban az eüsök inkább beraktak egy landcruiserbe hordágyat, minthogy a mentős szarral menjenek.

Szolnoki/debreceni/hódmezővásárhelyi/tatai tobbmisszios katonák/ honvédkorházas orvosok/ sokszor mentős tapasztalattal veled ellentétben szarnak találtak.

Gyakorlatban!!!
Nem elméletben mint ti itt páran akik max egyszer belebujtatok, képen láthatók,elolvasták a propaganda anyagot róla.
Szövegértés mint írtam aatól hogy eü járműnek alkalmatlan az áthegesztés attólfügettlenűl a kialakítás még sok egyéb célnak megfelelő.
Russia_R_149MA1_command_and_staff_vehicle_adopted_for_service_in_Southern_Military_District.jpg

nézd meg itt egy orosz pl.rosszabb áthegesztéssel de mégis hasznos eszköz került kialakításra.
000715.jpg

egy újabb pl egy áthegesztett btr re ami hasznos de a mi verziónk eennél is jobb.

az hogy eü számárra alkalmatlann nem meglepő (minden eü s btr szar nem csak a magyar az orosz is.) de az áthegesztett platformunk attól még lehet jó
 
  • Tetszik
Reactions: pela3

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 828
113
a drága meg relatív 20 millio/ jármű lehet sok de most hogy tisztába vagyunk mik a harcjárművek árai nem mondanám soknak (milliárd alatt semmit nem nagyon kapsz) felújítás átalakítás és az a minimális kiegészítők amik rájuk kerültek vagy belélyük mint a hiradó készülék paneljének bekötése. (a panel ára nemtudom benne e van) @ssgtzlan
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 828
113
bocsánat a 20 millába az eü felszerelés is benne van. (tehát annak az ára mehetne egyéb szükséges eszközök beszerzésére éjjellátó gps)