Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
202
604
93
ÉN úgy gondolom, hogy az 1500 milliárd másfél éve mennyit ért, és most hány EUR-t ér, már az is megér egy misét, a másik, hogy ez egy elvi összeg, nincs betervezve a költségvetésbe, ergo nincs.. (hasonló mint a MÁV, hogy 157 darab Veltron mozdonyt vett meg (aztán kiderült, hogy szándéknyilatkozat, hogy ennyit hivhat le, és a nekünk gyártott mozdonyokat más országok veszik, és nagy valószínűséggel se ebben, se a jövő évben nem lesz rá pénz.) Szvsz így állunk a 1500 milliárddal. Ha arra nincs pénz, hogy a radarblokkokat "vesélyhelyzetben" rövid időp alatt kicseréljük - a csehek 2,3 hónapot mondtak - akkor nekünk sem lesz második Griff századunk...
honnan a f_szból jött neked a 157es szám ?
115 db-ra van keretszerződés remélhetőleg lehívnak belőle valamennyit idén vagy jövőre
régebben amikor bemutatták a budapesti vasúti stratégiát akkor a 3 órás prezibe Homolya még arról beszélt h 60 db hívunk le először
de akkor még nem volt háború....
állítólag MÁVnál akarnak használt dízel motorvonat beszérzést is eddig erről nem volt szó, úgy tűnik mindehol megy a matek h mit lehetne ,mikor , mennyiért ...
 
K

kamm

Guest
honnan a f_szból jött neked a 157es szám ?
115 db-ra van keretszerződés remélhetőleg lehívnak belőle valamennyit idén vagy jövőre
régebben amikor bemutatták a budapesti vasúti stratégiát akkor a 3 órás prezibe Homolya még arról beszélt h 60 db hívunk le először
de akkor még nem volt háború....
állítólag MÁVnál akarnak használt dízel motorvonat beszérzést is eddig erről nem volt szó, úgy tűnik mindehol megy a matek h mit lehetne ,mikor , mennyiért ...
Eleve minden ilyesmi keretszszerzodesnel a plafon az abban foglalt darabarra meg gyartasi kapacitas tervezesere vonatkozik, nem kotelezo jellegu.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Katica

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
honnan a f_szból jött neked a 157es szám ?
115 db-ra van keretszerződés remélhetőleg lehívnak belőle valamennyit idén vagy jövőre
régebben amikor bemutatták a budapesti vasúti stratégiát akkor a 3 órás prezibe Homolya még arról beszélt h 60 db hívunk le először
de akkor még nem volt háború....
állítólag MÁVnál akarnak használt dízel motorvonat beszérzést is eddig erről nem volt szó, úgy tűnik mindehol megy a matek h mit lehetne ,mikor , mennyiért ...
Vectron beszerzés azt pletykálják hogy jegelve lett. Egyenlőre nincs rá keret. Az elkövetkező évekre se. Ha lesz is rá keret max 50-60 db fognak szerintem lehívni, az még baromira kevés. Legalább 140-160 db ra lenne szükség. A 115 db a nagyon minimum Minimális tartalékkal. A fővizsgás kocsik keretét is megvágták jelentősen.
A DB ép most vágja ki a villanymozdonyait. Típus most nem ugrik be, de olyan 25-35 év átlagéletkora lehet bennük. Azokra is jó lenne lecsapni. Ha már pénz nincs.......
Valamelyik admin majd átrakná a megfelelő helyre. Köszi
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 342
113
Vectron beszerzés azt pletykálják hogy jegelve lett. Egyenlőre nincs rá keret. Az elkövetkező évekre se. Ha lesz is rá keret max 50-60 db fognak szerintem lehívni, az még baromira kevés. Legalább 140-160 db ra lenne szükség. A 115 db a nagyon minimum Minimális tartalékkal. A fővizsgás kocsik keretét is megvágták jelentősen.
A DB ép most vágja ki a villanymozdonyait. Típus most nem ugrik be, de olyan 25-35 év átlagéletkora lehet bennük. Azokra is jó lenne lecsapni. Ha már pénz nincs.......
Valamelyik admin majd átrakná a megfelelő helyre. Köszi
A simens biztos erőltetni fogja az üzlet folytatását valamilyen kedvezménnyel. ha jóltudom a MÁV lett vólna a legnagyobb üzletük tétel tekintetében.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Térképen az üzemanyagárak...

a1635386ffbee93ccadee083c417b09cd7646944.jpeg
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 199
113
Kicsit kezd sok lenni az akkugyárakból

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Kicsit kezd sok lenni az akkugyárakból

Megy a hangukatkeltés ezerrel.

Most az elektromos autózással, újraosztjákna lapokat. Aki kimarad, lemarad. Ha mi nem építjük fel, felépítik a lengyelek meg a csehek.

Mindettől függetlenül a környezetvédelmi szempontokat be kell tartani. Nem a Natura 2000-re gondolok, mert anno minden, exlőtér is annak lett minősítve.


De a Szentivániak is jól tudják, ez nem új munkahelyet jelent, hanem akik utcára kerülnének az audis motorgyárból, azok egy részének lesz esély itt elhelyezkedni. Ugyanigy leosztva logisztika, beszallitók, egyéb kiszolgálók stb..

Persze el is lehet küldeni az akksigyárakat, csak akkor alternatívát is kell mutatni. Marpedig ennél dinamikusabban fejlődő iparág most nincs.
 
K

kamm

Guest
1d0413a0-a71d-4686-800a-902e81c3c342.jpg


Szinte családi vállalkozásban üzemeltetik az autópályákat a következő 35 évben

szerző
Kovács Gábor

Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.

Orbán Viktor általában 2030-ig tervez Magyarország ügyeivel, de rendszerének egyik monumentális emlékműve, az autópálya-koncesszió legalább 2057-ig állni fog. Az állampárt és a hozzá közeli vállalkozói kör összefonódásának újabb bizonyítékaként a miniszterelnök barátjához,

Mészáros Lőrinchez és az ő üzlettársához, Szíjj Lászlóhoz köthető magántőkealapok nyerték el a jogot, hogy 35 évig koncessziós szerződés keretében fejlesszék, bővítsék és üzemeltessék a magyarországi gyorsforgalmiút-hálózat szinte egészét.
S ők most továbbosztják a feladatokat – lényegében saját maguknak és családtagjaiknak.

A magántőkealapok olyan vagyongazdálkodási entitások, amelyek tulajdonosának személye nem nyilvános, ezért rendkívül népszerűek a fideszes vállalkozók körében. Csak az alapokat kezelők kilétéből lehet sejteni, kiknek a pénze van bennük; ilyen értelemben nevezhetők Mészáros-, illetve Szíjj-közelinek az érintett vagyonkezelők.
Magántőkealapok persze nem fognak, nem is tudnának aszfaltozni a sztrádákon, ezért egy sor vállalkozást jegyeztek be a koncesszióval kapcsolatos feladatok elvégzésére. Két központi, 18,4, illetve 4,6 milliárd forint alaptőkéjűt, amelyek tulajdonosai 60-40, illetve 50-50 százalékban a Mészáros- és Szíjj-féle alapok. Továbbá három-három, kizárólag Mészáros vagy Szíjj érdekeltségébe tartozó, kisebb zrt-t. S elkezdett körvonalazódni a finanszírozás forrása is.
Az állam ugyan fizet az üzemeltetésért évente és kilométerenként 96,2 millió forint rendelkezésre állási díjat, ám a koncesszoroknak óriási és rettentő drága fejlesztéseket is végre kell hajtaniuk. Az első tíz évben 317 kilométernyi új szakaszt kell megépíteniük, 265 kilométeren pedig bővíteniük kell.

A mostani árakkal számolva a beruházások költsége megközelítheti a 2 ezermilliárd forintot.
A Mészáros–Szíjj-duó persze alaposan megszedte magát az utóbbi években, de ennyi pénze azért nincs. Ki fogja hát állni a cechet? A jelek szerint részben maga Mészáros Lőrinc, csak egy másik zsebéből: az ő és az állam közös bankjából, az épp összekovácsolás alatt álló Magyar Bankholdingból.
Erre utal, hogy az összes szóban forgó cég a holding egyik tagjánál, az MKB-nél nyitott számlát. Ráadásul mindkét központi vállalkozás igazgatóságában helyet kapott a szintén Mészáros emberének számító, bankholdingos Vida József, a felügyelőbizottságokban pedig egyenesen a szuperbank első embere, Barna Zsolt elnök-vezérigazgató.
Az MKB nem adott tájékoztatást az ügyben.


73ca0319-b7e2-4586-96f1-667b0ba7d184.jpg


A holding szűk harmada a magyar állam tulajdona a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül.
A legnagyobb, mintegy 40 százalékos tulajdoni pakettje viszont Mészáros Lőrincnek van, több szálon is, különféle magántőkealapokon keresztül.
Komolyabb, 20 százalék feletti tulajdonrész köthető még Száraz Istvánhoz, akit Matolcsy György jegybankelnök fiának, Ádámnak a baráti és üzleti köréhez szokás sorolni.
Mészáros Lőrinc személyének természetesen semmilyen szerepe nem volt abban, hogy Mészáros Lőrinchez köthető magántőkealapok nyerték el az autópálya-koncessziót – szögezte le Rogán Antal állami koncessziókért felelős miniszteri minőségében a HVG-nek a döntés nyilvánosságra hozatala után. Nyilván abban sem volt semmiféle szerepe Mészáros Lőrinc személyének, hogy Mészáros Lőrinc bankjánál úgy döntöttek: megéri beszállni az autópálya-bizniszbe Mészáros Lőrinc cégeinek hitelezőjeként.
Ezt persze nem tiltja semmi, a hitelintézetekről szóló törvény mindössze annyit mond ki, hogy egy bankvezető nem vehet részt olyan döntés meghozatalában, aminek eredményeként az ő cége például hitelt kap. Mára se szeri, se száma az olyan eseteknek, amikor Fidesz-közeli bankok Fidesz-közeli vállalkozókat finanszíroznak, beleértve Mészáros Lőrincet vagy akár a miniszterelnök vejét, Tiborcz Istvánt.

A koncessziós döntés bejelentése után nem csak a magántőkealapok kezelői alapján volt nyilvánvaló, hogy tulajdonképpen személyesen Mészáros Lőrinc és Szíjj László nyert. Az alapoknak ugyanis előre meg kellett nevezniük az alvállalkozóikat, hiszen a szükséges referenciákat másként nem tudták volna felmutatni. Ezek között pedig ott volt egyebek mellett Szíjj Duna Aszfaltja és Mészáros saját nevét viselő zrt-je.
Az MKIF (Magyar Közúti Infrastruktúra Fejlesztő) előnevű új cégek bejegyzése után pedig még inkább látszik, mennyire brancson belüli, sőt családi biznisz lesz az autópálya-koncesszió. Tisztséget kapott például Szíjj László lánya, Berta, illetve veje, Polyák József, aki nem mellesleg Szíjj szülővárosának, Tiszakécskének az alpolgármestere is volt.
Mészáros Lőrinc oldaláról a központi figura Németh Tamás, aki tagja a főcégek igazgatóságának, a Mészáros-féle kisebb zrt-knek pedig a vezérigazgatója. Eközben az egész cégbirodalom fontos embere: vezetője a Mészáros és Mészáros Zrt.-nek, továbbá igazgatósági tag a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítását végző kínai–magyar konzorcium magyar felében, az RM Internationalban.
Ugyancsak nem meglepő Vörös József felbukkanása az új felügyelőbizottságokban: a férfit Mészáros ügyvédjeként emlegetik, mióta 2016-ban elismerte, hogy a felcsúti mágnás nevében licitált egy földárverésen. Jelenleg ő a felcsúti Puskás Akadémia jogi képviselője.
A kormány köti az ebet a karóhoz, hogy az autópálya-koncesszió teljesen tiszta, nyílt, átlátható versenyeljárás keretében lelt gazdára. Az nyilván csak fatális véletlen, hogy éppen Mészáros Lőrinc és Szíjj László részvételének örült Rogán Antal, hálálkodva azért, hogy van Magyarországon olyan csoport, amely képes elvállalni egy ekkora feladatot.
Arról nem ejtett szót, hogy mind Mészáros, mind Szíjj cégbirodalma főként állami megbízásokon nőtt ilyen nagyra, méghozzá 2010 után. Ahogy arról sem, hogy a Magyar Bankholding is beszáll a buliba.

Azt nem tudni, pontosan milyen megfontolások alapján döntött a kormány egyáltalán a koncessziós konstrukció mellett, a megalapozó számításokat ugyanis a Nemzeti Koncessziós Iroda nem volt hajlandó kiadni, a Transparency International Magyarország által indított perben a bíróságnak is csak egy olyan dokumentumot mutattak meg, amelynek szinte minden oldalát kitakarták.
Pedig a magyar állam által fizetendő éves kilométerdíj alapján jó eséllyel minden idők legnagyobb közbeszerzéséről van szó, a teljes koncessziós időszak alatt 5 ezermilliárd forint fölött lehet a cech. Tény, hogy ezzel együtt bőven van kockázat az üzletben: a vállalt fejlesztéseket meg kell valósítani, márpedig mostanában kifejezetten nehéz bármilyen építőipari beruházás költségeit előre látni. Ugyanez igaz az üzemeltetési, karbantartási munkákra.
Az ugyanakkor pénzben szinte kifejezhetetlen előny, hogy a hazai útépítési piac nagy része Mészáros Lőrinc és Szíjj László, illetve a cégeikben ülő embereik ellenőrzése alá kerül. Ez lényegében a teljes iparágat érinti: az alvállalkozók alvállalkozóinak a megélhetése is tőlük függ majd.
 

JTDP

Well-Known Member
2010. december 17.
61
378
53
1d0413a0-a71d-4686-800a-902e81c3c342.jpg


Szinte családi vállalkozásban üzemeltetik az autópályákat a következő 35 évben

szerző
Kovács Gábor

Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.

Orbán Viktor általában 2030-ig tervez Magyarország ügyeivel, de rendszerének egyik monumentális emlékműve, az autópálya-koncesszió legalább 2057-ig állni fog. Az állampárt és a hozzá közeli vállalkozói kör összefonódásának újabb bizonyítékaként a miniszterelnök barátjához,


S ők most továbbosztják a feladatokat – lényegében saját maguknak és családtagjaiknak.

A magántőkealapok olyan vagyongazdálkodási entitások, amelyek tulajdonosának személye nem nyilvános, ezért rendkívül népszerűek a fideszes vállalkozók körében. Csak az alapokat kezelők kilétéből lehet sejteni, kiknek a pénze van bennük; ilyen értelemben nevezhetők Mészáros-, illetve Szíjj-közelinek az érintett vagyonkezelők.
Magántőkealapok persze nem fognak, nem is tudnának aszfaltozni a sztrádákon, ezért egy sor vállalkozást jegyeztek be a koncesszióval kapcsolatos feladatok elvégzésére. Két központi, 18,4, illetve 4,6 milliárd forint alaptőkéjűt, amelyek tulajdonosai 60-40, illetve 50-50 százalékban a Mészáros- és Szíjj-féle alapok. Továbbá három-három, kizárólag Mészáros vagy Szíjj érdekeltségébe tartozó, kisebb zrt-t. S elkezdett körvonalazódni a finanszírozás forrása is.
Az állam ugyan fizet az üzemeltetésért évente és kilométerenként 96,2 millió forint rendelkezésre állási díjat, ám a koncesszoroknak óriási és rettentő drága fejlesztéseket is végre kell hajtaniuk. Az első tíz évben 317 kilométernyi új szakaszt kell megépíteniük, 265 kilométeren pedig bővíteniük kell.


A Mészáros–Szíjj-duó persze alaposan megszedte magát az utóbbi években, de ennyi pénze azért nincs. Ki fogja hát állni a cechet? A jelek szerint részben maga Mészáros Lőrinc, csak egy másik zsebéből: az ő és az állam közös bankjából, az épp összekovácsolás alatt álló Magyar Bankholdingból.
Erre utal, hogy az összes szóban forgó cég a holding egyik tagjánál, az MKB-nél nyitott számlát. Ráadásul mindkét központi vállalkozás igazgatóságában helyet kapott a szintén Mészáros emberének számító, bankholdingos Vida József, a felügyelőbizottságokban pedig egyenesen a szuperbank első embere, Barna Zsolt elnök-vezérigazgató.
Az MKB nem adott tájékoztatást az ügyben.


73ca0319-b7e2-4586-96f1-667b0ba7d184.jpg


A holding szűk harmada a magyar állam tulajdona a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül.
A legnagyobb, mintegy 40 százalékos tulajdoni pakettje viszont Mészáros Lőrincnek van, több szálon is, különféle magántőkealapokon keresztül.
Komolyabb, 20 százalék feletti tulajdonrész köthető még Száraz Istvánhoz, akit Matolcsy György jegybankelnök fiának, Ádámnak a baráti és üzleti köréhez szokás sorolni.
Mészáros Lőrinc személyének természetesen semmilyen szerepe nem volt abban, hogy Mészáros Lőrinchez köthető magántőkealapok nyerték el az autópálya-koncessziót – szögezte le Rogán Antal állami koncessziókért felelős miniszteri minőségében a HVG-nek a döntés nyilvánosságra hozatala után. Nyilván abban sem volt semmiféle szerepe Mészáros Lőrinc személyének, hogy Mészáros Lőrinc bankjánál úgy döntöttek: megéri beszállni az autópálya-bizniszbe Mészáros Lőrinc cégeinek hitelezőjeként.
Ezt persze nem tiltja semmi, a hitelintézetekről szóló törvény mindössze annyit mond ki, hogy egy bankvezető nem vehet részt olyan döntés meghozatalában, aminek eredményeként az ő cége például hitelt kap. Mára se szeri, se száma az olyan eseteknek, amikor Fidesz-közeli bankok Fidesz-közeli vállalkozókat finanszíroznak, beleértve Mészáros Lőrincet vagy akár a miniszterelnök vejét, Tiborcz Istvánt.

A koncessziós döntés bejelentése után nem csak a magántőkealapok kezelői alapján volt nyilvánvaló, hogy tulajdonképpen személyesen Mészáros Lőrinc és Szíjj László nyert. Az alapoknak ugyanis előre meg kellett nevezniük az alvállalkozóikat, hiszen a szükséges referenciákat másként nem tudták volna felmutatni. Ezek között pedig ott volt egyebek mellett Szíjj Duna Aszfaltja és Mészáros saját nevét viselő zrt-je.
Az MKIF (Magyar Közúti Infrastruktúra Fejlesztő) előnevű új cégek bejegyzése után pedig még inkább látszik, mennyire brancson belüli, sőt családi biznisz lesz az autópálya-koncesszió. Tisztséget kapott például Szíjj László lánya, Berta, illetve veje, Polyák József, aki nem mellesleg Szíjj szülővárosának, Tiszakécskének az alpolgármestere is volt.
Mészáros Lőrinc oldaláról a központi figura Németh Tamás, aki tagja a főcégek igazgatóságának, a Mészáros-féle kisebb zrt-knek pedig a vezérigazgatója. Eközben az egész cégbirodalom fontos embere: vezetője a Mészáros és Mészáros Zrt.-nek, továbbá igazgatósági tag a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítását végző kínai–magyar konzorcium magyar felében, az RM Internationalban.
Ugyancsak nem meglepő Vörös József felbukkanása az új felügyelőbizottságokban: a férfit Mészáros ügyvédjeként emlegetik, mióta 2016-ban elismerte, hogy a felcsúti mágnás nevében licitált egy földárverésen. Jelenleg ő a felcsúti Puskás Akadémia jogi képviselője.
A kormány köti az ebet a karóhoz, hogy az autópálya-koncesszió teljesen tiszta, nyílt, átlátható versenyeljárás keretében lelt gazdára. Az nyilván csak fatális véletlen, hogy éppen Mészáros Lőrinc és Szíjj László részvételének örült Rogán Antal, hálálkodva azért, hogy van Magyarországon olyan csoport, amely képes elvállalni egy ekkora feladatot.
Arról nem ejtett szót, hogy mind Mészáros, mind Szíjj cégbirodalma főként állami megbízásokon nőtt ilyen nagyra, méghozzá 2010 után. Ahogy arról sem, hogy a Magyar Bankholding is beszáll a buliba.

Azt nem tudni, pontosan milyen megfontolások alapján döntött a kormány egyáltalán a koncessziós konstrukció mellett, a megalapozó számításokat ugyanis a Nemzeti Koncessziós Iroda nem volt hajlandó kiadni, a Transparency International Magyarország által indított perben a bíróságnak is csak egy olyan dokumentumot mutattak meg, amelynek szinte minden oldalát kitakarták.
Pedig a magyar állam által fizetendő éves kilométerdíj alapján jó eséllyel minden idők legnagyobb közbeszerzéséről van szó, a teljes koncessziós időszak alatt 5 ezermilliárd forint fölött lehet a cech. Tény, hogy ezzel együtt bőven van kockázat az üzletben: a vállalt fejlesztéseket meg kell valósítani, márpedig mostanában kifejezetten nehéz bármilyen építőipari beruházás költségeit előre látni. Ugyanez igaz az üzemeltetési, karbantartási munkákra.
Az ugyanakkor pénzben szinte kifejezhetetlen előny, hogy a hazai útépítési piac nagy része Mészáros Lőrinc és Szíjj László, illetve a cégeikben ülő embereik ellenőrzése alá kerül. Ez lényegében a teljes iparágat érinti: az alvállalkozók alvállalkozóinak a megélhetése is tőlük függ majd.

Inább ők kapják, mint a Strabag.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
En nem latok ilyesmit a cikkben; nem ez ket verzio letezik.

Mészáros gyakorlatilag az állam strómanja, tippem szerint azért, mert az EU-n belüli (tőkeerős nyugatnak kedvező) szabályozás miatt így meg lehet csinálni egy csomó beruházást, meg kvázi állami einstandot, amit amúgy nem lehetne. Nem véletlenül száll be stratégiai ágazatokba.
 
K

kamm

Guest
Mészáros gyakorlatilag az állam strómanja, tippem szerint azért, mert az EU-n belüli (tőkeerős nyugatnak kedvező) szabályozás miatt így meg lehet csinálni egy csomó beruházást, meg kvázi állami einstandot, amit amúgy nem lehetne. Nem véletlenül száll be stratégiai ágazatokba.
Ezt a reszet ertenem is. Van benne racio, hogy ne tudjak az EU altal elkuldott penzt hipphopp visszaaramoltatni a francia, holland stb gazdasagokba. Ez vilagos.
De az mar nagyon nem, hogy a hangzatos lozungokat - hazai tokesreteg megteremtese stb - miert nem koveti a stromanok alatti szinten mar valodi versenyre epulo hazai megrendelesallomany, valamint hogy miert muszaj a Meszaros bank a Meszaros utepito melle, amelyek amugy Meszaros udulokhoz (is) epitik a Mesaaros altal is uzemeltetett autopalyat... erted.
Ez az, ahol qrvara kilog a lolab, es pont ez, ahol raadasul vedhetetlen az amugy verlazitoan ellenseges EP is, es itt mar tenyleg csak teljesen agymosottak es fogalmatlanok hiszik el a nevetseges magyarazatokat, hogy miert a Lolo Inc. az egyetlen, aki minderre kepes (raadasul ugy, hogy tovabbra sem lenne kepes egyetlen epkezlab, nyugati piaci versenyben sem labdaba rugni.)
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 504
6 474
113
Kicsit kezd sok lenni az akkugyárakból

(pénteken volt)
Van hír erről, hogy mi a fejlemény?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Ezt a reszet ertenem is. Van benne racio, hogy ne tudjak az EU altal elkuldott penzt hipphopp visszaaramoltatni a francia, holland stb gazdasagokba. Ez vilagos. De az mar nagyon nem, hogy a hangzatos lozungokat - hazai tokesreteg megteremtese stb - miert nem koveti a stromanok alatti szinten mar valodi versenyre epulo hazai megrendelesallomany, valamint hogy miert muszaj a Meszaros bank a Meszaros utepito melle, amelyek amugy Meszaros udulokhoz (is) epitik a Mesaaros altal is uzemeltetett autopalyat... erted.

Ezt meg az ő szerepét hogy lenyúlógép vagy állami stróman majd a történelem eldönti. Sanszosan mindkettő, de ez olyan, mint a szép rangos angol meg amerikai családoknál sem érdemes bolygatni nagyon a múltat, mert kiesik a szekrényből egy kalóz vagy szeszcsempész ükapa csontváza. Itthon ugyanez dettó, kevés kivétellel a századeli tőkésréteg is szarrá spekulálta magát, urambátyám alapon mentek a nagy üzletek, vagy éppen az állam nyújt a hóna alá (lsd. Weiss Manfréd).

Ez az, ahol qrvara kilog a lolab, es pont ez, ahol raadasul vedhetetlen az amugy verlazitoan ellenseges EP is, es itt mar tenyleg csak teljesen agymosottak es fogalmatlanok hiszik el a nevetseges magyarazatokat, hogy miert a Lolo Inc. az egyetlen, aki minderre kepes (raadasul ugy, hogy tovabbra sem lenne kepes egyetlen epkezlab, nyugati piaci versenyben sem labdaba rugni.)

Igazából valahol tökmindegy. Ha a Stabag vagy bárki nyerné a tendert, ő is ugyanazt csinálná, csinálna egy magyarországi projektcéget, aztán leszerződtetné pontosan ugyanazokat a magyar alvállalkozókat, akik ténylegesen megcsinálnák a dolgot, max. idejön egy-két nyugat európai mérnök meg pénzügyes fejesnek, a pénzt meg lefölöznék.
 
  • Tetszik
Reactions: PFZ and LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 357
113
Mészáros gyakorlatilag az állam strómanja, tippem szerint azért, mert az EU-n belüli (tőkeerős nyugatnak kedvező) szabályozás miatt így meg lehet csinálni egy csomó beruházást, meg kvázi állami einstandot, amit amúgy nem lehetne. Nem véletlenül száll be stratégiai ágazatokba.

"Rátappantottál" a lényegre!




Ezt meg az ő szerepét hogy lenyúlógép vagy állami stróman majd a történelem eldönti. Sanszosan mindkettő, de ez olyan, mint a szép rangos angol meg amerikai családoknál sem érdemes bolygatni nagyon a múltat, mert kiesik a szekrényből egy kalóz vagy szeszcsempész ükapa csontváza. Itthon ugyanez dettó, kevés kivétellel a századeli tőkésréteg is szarrá spekulálta magát, urambátyám alapon mentek a nagy üzletek, vagy éppen az állam nyújt a hóna alá (lsd. Weiss Manfréd).



Igazából valahol tökmindegy. Ha a Stabag vagy bárki nyerné a tendert, ő is ugyanazt csinálná, csinálna egy magyarországi projektcéget, aztán leszerződtetné pontosan ugyanazokat a magyar alvállalkozókat, akik ténylegesen megcsinálnák a dolgot, max. idejön egy-két nyugat európai mérnök meg pénzügyes fejesnek, a pénzt meg lefölöznék.

A Strabag kifizetetlen alvállakozói közül sajnos összejön kb. 50 öngyilkos vállalkozó a Strabag fennállásának hazai projekt-cégeiből!

:mad: :mad: :mad: :mad:

.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Ezt a reszet ertenem is. Van benne racio, hogy ne tudjak az EU altal elkuldott penzt hipphopp visszaaramoltatni a francia, holland stb gazdasagokba. Ez vilagos.
De az mar nagyon nem, hogy a hangzatos lozungokat - hazai tokesreteg megteremtese stb - miert nem koveti a stromanok alatti szinten mar valodi versenyre epulo hazai megrendelesallomany, valamint hogy miert muszaj a Meszaros bank a Meszaros utepito melle, amelyek amugy Meszaros udulokhoz (is) epitik a Mesaaros altal is uzemeltetett autopalyat... erted.
Ez az, ahol qrvara kilog a lolab, es pont ez, ahol raadasul vedhetetlen az amugy verlazitoan ellenseges EP is, es itt mar tenyleg csak teljesen agymosottak es fogalmatlanok hiszik el a nevetseges magyarazatokat, hogy miert a Lolo Inc. az egyetlen, aki minderre kepes (raadasul ugy, hogy tovabbra sem lenne kepes egyetlen epkezlab, nyugati piaci versenyben sem labdaba rugni.)
Azért a többi top milliárdos is valahogy összegereblyézte a pénzét és nekik sem csökkent vagyonuk. (Már akiről egyáltalán lehet tudni.)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0