Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Akarod, h elemszám alapján kiszámoljam mekkora a konfidencia szintje a 6 elemes példádnak?! Kb. ugyanúgy nem releváns, mint az 1 elemes. Ha értesz a plc-programozáshoz, esetleg láttál már koperativ robotot, vagy megy a cad/cam, tudsz hegeszteni, jelezd és ha tudok segítek. Ha bölcsész/pedagógus/nyelvtanár/pénzügy vonalon vagy, felteszem a kezem, ott nyilván nincs ekkora fizu. Egy dolgot viszont soha nem tudok megérteni; h nem elég a fizu, utálatos a munka....akkor miért nem keres más szakmát?! Tudom, aZorbán kicsavarja a kezéből a tankönyvet (2 középfokú szakma és 12 felsőoktatási félév ingyenes).
25-30 eve veget ért az elitoktatas modellje, amikor szigorúan kvotak alapján kepeztek X számú jogaszt, orvost stb a komcsik alatt, a tervgazdasagnak megfelelően (no meg ne legyen túl sok értelmiségi, azokkal csak a gond van.)
A piac felszabadult, akárki akarmilyen végzettséget szerezhet, amit én mindig is támogattam - ugyanis azt utána a piac bearazza, kiből lesz majd az, amit végzett. Meritocracy at its best.
Na ez az, amit nemigen hajlandóak azóta sem elfogadni a magyarok, mindenki vinnyogott mar 2000 után is, hogy de hát nem kap munkát, mint könyvtár-leltar-ruhatar avagy mint tornatanar stb... hat nem, a kutyanak nem kellettek, tetszett volna beverekedni magát egy nem minimum-pomtszamos szakra avagy elmenni dolgozni es kifizetni egyet, esrtleg odafigyelni, amikor elmondtak, hogy hát ez a humbug diploma, soha nem lesz semmire jó stb stb.
Ezt 20 ev volt, mire megtanulta az ország. Rokonoknál látom, már nem akarnak gyerekek bolcseszek meg tornatanarok avagy a legkamubb, az ujsagiroszakos lenni, sokkal inkabb mérnökök, jogászok.

Ami a jelenlegi szakmunkashianyt illeti, legalább visszaáll a becsülete, mert a 80-asokban szó szerint külön tarsadalmi osztályba került azonnal, aki nem gimnaziumba ment tovabb, a felsőoktatáshoz kepest meg mar vegkepp mas vilag voltak a szakmunkasok (teljesen érthetetlenül.)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
25-30 eve veget ért az elitoktatas modellje, amikor szigorúan kvotak alapján kepeztek X számú jogaszt, orvost stb a komcsik alatt, a tervgazdasagnak megfelelően (no meg ne legyen túl sok értelmiségi, azokkal csak a gond van.)
A piac felszabadult, akárki akarmilyen végzettséget szerezhet, amit én mindig is támogattam - ugyanis azt utána a piac bearazza, kiből lesz majd az, amit végzett. Meritocracy at its best.

Saját szakmában viszont azt látom, hogy az elitképzèsek megnyitásával a felhígulás is megindult. Nem véletlenül voltak ezek létszámkorlások, egyrészt tényleg csak X mennyiségű kell a piacnak, másrészt meg tudomásul kell venni, hogy a társadalom nem produkál végtelen számban az adott szakra kellő képességű nebulót, csak Y számút, szűrni kell őket az elején.

Ha az elején nem szűrünk, bekerül egy csomó sík hülye ember is aki felhigítja az oktatást, a szakmát és bizony a jövedelmi lehetőségeket is, mert pl. alacsonyabb ponthatárral be tud jutni fizetős formában.

Legalábbis az elején, mert más a szitu amikor 3 pozira van 1 lehetséges jelölt aki biztosan nagyon jó, értelmes, szorgalmas, mert előtte az egyetem kirostálta a szemetet, vagy lesz egy jó meg 3 sík hülye, aki előbb-utóbb pályaelhagyó lesz, csak ez még nem derült ki számára sem - és addig is könyököl vagy alád ígér kínjában.

Szóval a piac majd egyszer talán beárazza ezt, de ebben korántsem vagyok biztos. Pont az elitszakokon bukik ki a külsősnek a leglassabban, ha valaki hülye ahhoz, amit csinál, és csak kamuzik.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Kamm: az a baj, amit Kurfürst leírt; széles ajtón tódul be a sok gyenge képességű a képzésük meg drága. Orvosképzés legendásan költséges mégis rengeteg doki lesz orvoslátogató, gyakorlatilag házalóügynök. Náluk még tovább mennék a szűkítéssel (EQ-teszt, morál sőt...vallásosság), h a lófogú cs.katka ne vihoghasson egy emberi lény meggyilkolásán az anyaméhben.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Kamm: az a baj, amit Kurfürst leírt; széles ajtón tódul be a sok gyenge képességű a képzésük meg drága. Orvosképzés legendásan költséges mégis rengeteg doki lesz orvoslátogató, gyakorlatilag házalóügynök. Náluk még tovább mennék a szűkítéssel (EQ-teszt, morál sőt...vallásosság), h a lófogú cs.katka ne vihoghasson egy emberi lény meggyilkolásán az anyaméhben.
Nem csak orvos lehet orvoslátogató, még vagy 6-7 képzés létezik, ami alkalmassá tesz a poszt betöltésére.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 147
113
akkumulatorgyar-ivancs-sk-innovation-538839.jpg

a-del-koreai-tulajdonu-sk-innovation-epulo-akkumulatorgyara-a-fejer-megyei-ivancsan-01-f7rSP.jpg



beruházás részeként összesen 22 darab épület fog elkészülni, amelyek alapterülete összesen 151 000 m2, a teljes épületszint területe pedig 279 000 m2. A kivitelezés során 85 000 köbméter előregyártott elemet, 9000 tonna szerkezeti acélt és több mint 10 000 tonna betonacélt építenek be. A felhasznált betonacél összhossza 1950 km, ami több mint a Budapest-London távolság. Ezen felül közel 90 000 m2 homlokzatot, 176 000 m2 belső szendvicspanel falat építenek be, valamint közel 140 000 m2 ipari padlót kivitelezőnek/kiviteleztek.

A kellő mennyiségű beton biztosításáról az ország legnagyobb mobil betonkeverője gondoskodik, amellyel óránként akár 17 betonmixer is megtölthető. Ez a betonkeverő 150m3/óra kapacitással üzemel, emellett pedig van egy másik, 60m3/óra beton előállítását biztosító keverő is a terepen. Ezek a betonkeverők október óta napi 10 órában 90-100 %-os kihasználtsággal működnek. Az eddig előállított beton mennyisége ennek megfelelően eddig már több mint 220 000 köbméter.

Jelenleg a nagy épületek homlokzati komplettírozása, valamint a kiszolgáló épületek szerkezetépítése zajlik, illetve több helyen már megindultak a szakipari munkák, tehát valamennyi munkafolyamat párhuzamosan zajlik, a kivitelező oldaláról mintegy 900 fővel.

A területen összesen 21 darab toronydaruval és 12 darab mobildaruval van jelen a Market. Esetenként 500 tonnás mobildarut is bevet a kivitelező a különféle szerelésekhez. A földmunkagépek számát tekintve csúcsidőben összesen 38 darab kotrógép, 10 darab dózer és 105 darab tehergépkocsi dolgozott a helyszínen, hogy időre sikerüljön a nagytömegű földmunkák részprojektjét teljesíteni. A cölöpözés során Magyarországon rekordszámba menően 14 géplánccal fúrtak, és a területen összesen 136 kilométernyi cölöppel, három hónap alatt biztosították az épületek kivitelezését. A területen jelenleg 231 darab munkagép biztosítja a gördülékeny munkavégzést.
Itt villamos tervező az egyik ismerősöm, hát köpedelem mindegyik koreai akik ott vannak mint "főnök"....
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Saját szakmában viszont azt látom, hogy az elitképzèsek megnyitásával a felhígulás is megindult. Nem véletlenül voltak ezek létszámkorlások, egyrészt tényleg csak X mennyiségű kell a piacnak, másrészt meg tudomásul kell venni, hogy a társadalom nem produkál végtelen számban az adott szakra kellő képességű nebulót, csak Y számút, szűrni kell őket az elején.

Ha az elején nem szűrünk, bekerül egy csomó sík hülye ember is aki felhigítja az oktatást, a szakmát és bizony a jövedelmi lehetőségeket is, mert pl. alacsonyabb ponthatárral be tud jutni fizetős formában.

Legalábbis az elején, mert más a szitu amikor 3 pozira van 1 lehetséges jelölt aki biztosan nagyon jó, értelmes, szorgalmas, mert előtte az egyetem kirostálta a szemetet, vagy lesz egy jó meg 3 sík hülye, aki előbb-utóbb pályaelhagyó lesz, csak ez még nem derült ki számára sem - és addig is könyököl vagy alád ígér kínjában.

Szóval a piac majd egyszer talán beárazza ezt, de ebben korántsem vagyok biztos. Pont az elitszakokon bukik ki a külsősnek a leglassabban, ha valaki hülye ahhoz, amit csinál, és csak kamuzik.
Szerintem a lehetőséget meg kell adni mindenkinek, aki eléri a tudásban azt a szintet, hogy belekezdjen a felsőoktatás bármely szakára. Ott kell a követelményeket magasan tartani, akkor nem lesz nagy a felhígulás, csak a lemorzsolódás.
Tőlem lehet bárki szabad bölcsész is, ha érdekli a téma, csak már az elején tudatosítani kell, hogy ez nem a jól fizetett állások felé vezető út eleje, kell mellé valamit még elsajátítani, vagy megelégedni a végzettség nyújtotta karrierlehetőségekkel. Mondom ezt úgy, hogy én is bölcsész végzettségű vagyok, de nem dolgoztam a diplomám szerinti szakmában. Ettől még imádtam, most is szeretem, el nem cserélném azokat az éveket, tanárokat, tanult dolgokat semmire.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113

"Stratégiai cél, az egykor híres magyar vasúti járműgyártás visszaállítása. Magyar tulajdonú cég gyártsa a magyar vasúton közlekedő járműveket, és külföldön is képviselje a magyar ipart."


Ehhez képest a Ganz motornak remekül alávágtak az egyiptomi kocsiknál és az oroszoknak adták a hitelt...
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113

"Stratégiai cél, az egykor híres magyar vasúti járműgyártás visszaállítása. Magyar tulajdonú cég gyártsa a magyar vasúton közlekedő járműveket, és külföldön is képviselje a magyar ipart."


Ehhez képest a Ganz motornak remekül alávágtak az egyiptomi kocsiknál és az oroszoknak adták a hitelt...
Azt azért vegyük figyelembe, hogy így legalább biztos elkészülnek a kocsik és nem lett még egy Széles „1000buszgyártó” Gábor típusú cégünk, plusz még a végzett meló is ki lesz fizetve.
Egyébként Ooorky régebben felhomályosított minket a Siemens / GH250 forgóvázak ügyében az IC+ kocsikhoz, ami elvileg sokkal testhezállóbb lett volna a Ganz Motornak. És ez valahogy mégsem fáj senkinek, hogy német barátaink kizsarolták maguknak a bizniszt a Ganz motort kvázi megkárosítva.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
Azt azért vegyük figyelembe, hogy így legalább biztos elkészülnek a kocsik és nem lett még egy Széles „1000buszgyártó” Gábor típusú cégünk, plusz még a végzett meló is ki lesz fizetve.
Egyébként Ooorky régebben felhomályosított minket a Siemens / GH250 forgóvázak ügyében az IC+ kocsikhoz, ami elvileg sokkal testhezállóbb lett volna a Ganz Motornak. És ez valahogy mégsem fáj senkinek, hogy német barátaink kizsarolták maguknak a bizniszt a Ganz motort kvázi megkárosítva.
Nem hasonlítható össze Széles-el mivel itt konkrétan megnyerték a tendert pénz is lett volna rá, ha a bank nekik adja nem a gyárudvarra gyártották volna, mint, a buszokat szokták csak hát jött a holdudvari érdekeltség...


Ott az volt a baj, hogy a Ganz forgóvázának nem volt meg valamily új engedélye, és át kellet volna tervezni a forgóvázat, ami sok idő lett volna

De amúgy az is fáj nekem :)

amúgy: https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/egyuttmukodes-mav-start-zrt-es-ganz-motor-kft-kozott
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nem hasonlítható össze Széles-el mivel itt konkrétan megnyerték a tendert pénz is lett volna rá, ha a bank nekik adja nem a gyárudvarra gyártották volna, mint, a buszokat szokták csak hát jött a pártérdek...
És a megadott idő alatt össze tudták volna rakni az 1300db vagy mennyi kocsit, úgy, hogy 123 fővel borulnak neki?
Ez nekem nem tűnik életszerűnek.
Pont ezért írtam szélest, mert ő is mindig mondta, hogy x-idő alatt le fog gyártani ezer buszt, aztán legtöbbször egyet se sikerült neki.
Ebből így legalább biztos lett a járműjavítónak is pénze, meg a dolgozóknak is fizetése. A baszott nagy orosz járműgyártó meg garancia volt arra, hogy időben kötbérveszély nélkül össze legyen ácsolva a rengeteg kocsi.
Most ez úgy hangzik, hogy saját magunk ellen beszélek, de ipartörténeti olvasmányaim alapján, amikor világmegváltó nagy dobásokra készültünk önerőből, abból kb. mindig zakó lett, meg presztizsveszteség.
Ott az volt a baj, hogy a Ganz forgóvázának nem volt meg valamily új engedélye, és át kellet volna tervezni a forgóvázat, ami sok idő lett volna
Már nem emlékszem pontosan; vissza kéne keresni, de valami olyasmi rémlik, hogy a germánok esélyegyenlőségi problémákat találtak a prototípus kocsiknál (túl keskeny ajtó talán) és mikor ugyanaz alá a kocsigeometria alá siemens forgóváz ment, akkor megszűnt a probléma is.... és talán ez alatt a vergődésük alatt változott meg a szabályozás, ami már a forgóváz áttervezését követelte volna meg... De vannak itt felkent vasutas szakik, akik pontos infót tudnának adni.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
És a megadott idő alatt össze tudták volna rakni az 1300db vagy mennyi kocsit, úgy, hogy 123 fővel borulnak neki?
Ez nekem nem tűnik életszerűnek.
700 db és én úgy emlékeszem, hogy a dunakeszi JJ ugyan úgy benne lett volna az üzletben meg nyilván elkzdtek volna embereket keresni.
Pont ezért írtam szélest, mert ő is mindig mondta, hogy x-idő alatt le fog gyártani ezer buszt, aztán legtöbbször egyet se sikerült neki.
Erről mindenki tudta, hogy hatalmas nagy kamu még ő is szerintem....
Ebből így legalább biztos lett a járműjavítónak is pénze, meg a dolgozóknak is fizetése.
Nekik amúgy is lenne, mivel a MÁV is tudna nekik bőven munkát adni meg a Stadlert is ott rakta össze a KISS-eket amíg el nem lett adva a ruszkiknak
Már nem emlékszem pontosan; vissza kéne keresni, de valami olyasmi rémlik, hogy a germánok esélyegyenlőségi problémákat találtak a prototípus kocsiknál (túl keskeny ajtó talán) és mikor ugyanaz alá a kocsigeometria alá siemens forgóváz ment, akkor megszűnt a probléma is.... és talán ez alatt a vergődésük alatt változott meg a szabályozás, ami már a forgóváz áttervezését követelte volna meg... De vannak itt felkent vasutas szakik, akik pontos infót tudnának adni.
"
A Ganz Motor Kft. a GH-250 típusú, a Siemens pedig az SF 400 típusú forgóvázakkal pályázott. Alapvetően a 200 km/órára engedélyezett sebességre, valamint az elvárt futásminőségre vonatkozóan műszaki szempontból mindkét forgóváz megfelelt, és megfelelő referenciák álltak rendelkezésre mindkét típusra. A MÁV nagy darabszámban, megelégedéssel alkalmazza az 1990-es években gyártott Z1 és Z2 típusú személykocsijain a GH-250 típusú forgóvázakat. Azonban az időközben bekövetkezett szabványváltozások, valamint a nagysebességű TSI (interoperabilitási) követelmények miatt a forgóvázak konstrukciós módosítások nélkül nem lettek volna felhasználhatók. Ezen módosítások miatt a korábban végzett vizsgálatokat meg kellett volna ismételni, például a forgóvázkeret ún. fárasztásos vizsgálatát. Ezen módosítások mind határidőben, mind költségben jelentős kockázatot jelentettek az IC+ prototípus kocsik sikeres legyártatása, valamint a tanúsítási és engedélyezési folyamatok szempontjából."
forrás: https://innorail.hu/magyar-vasuti-kocsi-ala-magyar-forgovazat/
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Bővítette magyarországi tevékenységét az Alstom: forgóvázkeretet gyárt hidrogénüzemű személyvonatához mátranováki gyárában, amihez száz új munkatárs felvételét tervezi.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 041
113
Az oroszok csinálták az üzletet, a transmasholdinghoz mi bealkudtuk magunkat, így az oroszok írták a szabályokat.

Tehát a bennünket --Európával együtt-- lerohanni tervező oroszok kötnek velünk egy sokéves, hosszútávú üzletet, amit korrekten be is tartanak.

Az Uniós-szerződéses vezetés/"szövetség/szövetséges milliárdos károkat okozva visszatart €-millárdokat, miközben teljesítjük a milliárd-€-s tagi befizetést.

Elsődlegesnek (tekintett ???) szövetségesünk, Németország elkoboz Magyarországtól a Covid-járvány berobbanásakor egy --a kezdeti szakasz berobbanását jelentősen csökkentő !!! - védőmaszk szállítmányt!!!
...azóta kifizette egyáltalán??? ...nem mintha sokat enyhítene a jelzés értékű eseten!!!

Tehát az oroszok a fő ellenség nekik köszönhető minden probléma!!! ...is!

...azért én a téli helyzetre felkészülve: Ezek után nem nagyon bíznék abban. hogy a befagyott s3ggű németeken keresztül VALÓBAN érkezik nekünk orosz gáz!!!

Javaslom ennek figyelemmel kísérését mindenkinek, a tél-közeli hírek "sorok-közötti" olvasását javasolva majd.

...egyébként pedig: :hadonaszos:
:hadonaszos::hadonaszos:...

.