Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Az EL/M-2084 radar nyári katonai tesztjei sikeresek voltak...

madr_01.jpg
 
A legfrissebb információk szerint úgy tűnik, még felülvizsgálható a májusban bejelentett német tankok Leopard 2A7 közvetlen vásárlása. A védelmi miniszter lengyelországi látogatása befolyásolhatta az egészet. Abrams és K2 így ismét visszatérhet a játékba.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A legfrissebb információk szerint úgy tűnik, még felülvizsgálható a májusban bejelentett német tankok Leopard 2A7 közvetlen vásárlása. A védelmi miniszter lengyelországi látogatása befolyásolhatta az egészet. Abrams és K2 így ismét visszatérhet a játékba.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem tudom eldonteni hogy ki fujna le szivesebben ezt az egesz Leo dolgot , a csehek vagy a nemetek. :D
 
A legfrissebb információk szerint úgy tűnik, még felülvizsgálható a májusban bejelentett német tankok Leopard 2A7 közvetlen vásárlása. A védelmi miniszter lengyelországi látogatása befolyásolhatta az egészet. Abrams és K2 így ismét visszatérhet a játékba.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Olyan mélységesen megdöbbentem. :D
 
 
MESIT: egy cseh cég, amely nem csak a NASA számára szállít termékeket...

A MESIT - az OMNIPOL csoport tagja - egy tőke- és technológiailag összefüggő vállalatcsoport, amely repülőgép-rendszerek, taktikai kommunikációs rendszerek és ipari mérnöki eszközök fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. A saját kutatás-fejlesztés termékei mellett átfogó mérnöki szolgáltatásokat nyújtanak. Büszke a múlt század közepéig visszanyúló hagyományokra, ezért idén ünnepelte alapításának 70. évfordulóját...
 
Három jól bevált Heron drón beszerzése csak az első lépés – az ACR-nek sokkal többre van szüksége ezekből...

Már nem minősítettek (=nem titkosak) azokat az információk, amelyek szerint a Heron rendszert rendkívül hatékony fegyverplatformként használják. A Heron egyben a legmegbízhatóbb UAV is kategóriájában. 500 000 órát repült, ennek nagy részét éles bevetésben. Versenytársai közül a repülési órák tekintetében a legalacsonyabb veszteséget könyveli el.
 
Miért nem a Lynxet választottuk, kritikus cseh cikk.


 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and polyfag
Csehország és Szlovákia együttműködik a gyalogsági harcjárművek beszerzésében és üzemeltetésében. Konkrétan a svéd platform CV 90 lesz. Az ezen a területen folytatott együttműködésről szóló nyilatkozatot ma írták alá Malackyban a védelmi miniszterek @jana_cernochova és @JaroNad

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

-------------------------------------------------------------------------

A cseh kormányt Szlovákia inspirálja: erős befektetőt ígér a svéd páncélozott járművek vásárlásából

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a...obrnencu-si-slibuje-silneho-investora-1392627

A védelmi minisztérium tárgyalásokra készül Svédországgal a több mint ötvenmilliárdos 210 darab CV90-es gyalogsági harcjármű vásárlásáról. A cseh cégek szerződésbe való bevonásával kapcsolatban azonban más elképzelései vannak, mint a volt osztályvezetőnek, Lubomír Metnarnak (ANO), aki a VOP CZ állami fegyverkezési vállalat legnagyobb profitjához ragaszkodott. Az E15 lap információi szerint Petr Fiala kabinetje a hazai cégek bevétele mellett az északi országgal való együttműködésből is bónuszt ígér jelentős csehországi beruházás formájában.

Az inspirációt Szlovákia eljárasa adta, ahogy a CV90-es páncélozott szállítóról is döntöttek. Az ottani kormány szerződést írt alá a kínai tulajdonú svéd Volvo Cars autógyárral, hogy Kassa közelében elektromos autókat gyártó üzemet építsenek 1,2 milliárd euróért, ami átszámítva mintegy harmincmilliárd koronát jelent.

„Svédországgal már ebben az évben szeretnénk megállapodni, ezért a jövő évi költségvetés tervezetében gyalogsági harcjárművekre is kérünk pénzt. Koordináljuk a tárgyalásokat Szlovákiával” – mondta a honvédelmi miniszter.

Černochová szerint nem biztos abban, hogy a VOP CZ legyen-e a projekt fő integrálója. A Nový Jičín-i cég kulcsszerepe ugyanakkor a Metnar exminiszter alatt kötött többmilliárdos szerződés egyik sérthetetlen feltétele volt.

Ez a követelés már nem lehet prioritás, a cseh fél állítólag nem akarja, hogy ez blokkolja a tárgyalásokat Svédországgal. „Mindenképpen ragaszkodni fogunk ahhoz, hogy a cseh védelmi ipar részesedése jelentős legyen a járműgyártásban. A százalékos számot azonban előre nem tesszük közzé. Azért is, mert érdekes ajánlat jelenhet meg” – mondta egy forrás, aki ismeri a közelgő vásárlást. Példaként az imént említette a Volvo szlovákiai gyárának építését. Hozzátette: számos részletről már egyeztettek Svédországgal, és a tárgyalások novemberben lezárulhatnak.

(a cikk további része már inkább a VOP-ról szól ...)
 
Csehország és Szlovákia együttműködik a gyalogsági harcjárművek beszerzésében és üzemeltetésében. Konkrétan a svéd platform CV 90 lesz. Az ezen a területen folytatott együttműködésről szóló nyilatkozatot ma írták alá Malackyban a védelmi miniszterek @jana_cernochova és @JaroNad

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

-------------------------------------------------------------------------

A cseh kormányt Szlovákia inspirálja: erős befektetőt ígér a svéd páncélozott járművek vásárlásából

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a...obrnencu-si-slibuje-silneho-investora-1392627

A védelmi minisztérium tárgyalásokra készül Svédországgal a több mint ötvenmilliárdos 210 darab CV90-es gyalogsági harcjármű vásárlásáról. A cseh cégek szerződésbe való bevonásával kapcsolatban azonban más elképzelései vannak, mint a volt osztályvezetőnek, Lubomír Metnarnak (ANO), aki a VOP CZ állami fegyverkezési vállalat legnagyobb profitjához ragaszkodott. Az E15 lap információi szerint Petr Fiala kabinetje a hazai cégek bevétele mellett az északi országgal való együttműködésből is bónuszt ígér jelentős csehországi beruházás formájában.

Az inspirációt Szlovákia eljárasa adta, ahogy a CV90-es páncélozott szállítóról is döntöttek. Az ottani kormány szerződést írt alá a kínai tulajdonú svéd Volvo Cars autógyárral, hogy Kassa közelében elektromos autókat gyártó üzemet építsenek 1,2 milliárd euróért, ami átszámítva mintegy harmincmilliárd koronát jelent.

„Svédországgal már ebben az évben szeretnénk megállapodni, ezért a jövő évi költségvetés tervezetében gyalogsági harcjárművekre is kérünk pénzt. Koordináljuk a tárgyalásokat Szlovákiával” – mondta a honvédelmi miniszter.

Černochová szerint nem biztos abban, hogy a VOP CZ legyen-e a projekt fő integrálója. A Nový Jičín-i cég kulcsszerepe ugyanakkor a Metnar exminiszter alatt kötött többmilliárdos szerződés egyik sérthetetlen feltétele volt.

Ez a követelés már nem lehet prioritás, a cseh fél állítólag nem akarja, hogy ez blokkolja a tárgyalásokat Svédországgal. „Mindenképpen ragaszkodni fogunk ahhoz, hogy a cseh védelmi ipar részesedése jelentős legyen a járműgyártásban. A százalékos számot azonban előre nem tesszük közzé. Azért is, mert érdekes ajánlat jelenhet meg” – mondta egy forrás, aki ismeri a közelgő vásárlást. Példaként az imént említette a Volvo szlovákiai gyárának építését. Hozzátette: számos részletről már egyeztettek Svédországgal, és a tárgyalások novemberben lezárulhatnak.

(a cikk további része már inkább a VOP-ról szól ...)
Kíváncsi lehet, hogy hosszú távon ti fogtok-e jobban járni vagy mi
 
Leginkább mindhármunknak egyféle lett volna a jó. A CV90-el se lett volna semmi bajunk.
Hát persze, de előbb volt meg a Lynx döntés, mint ahogy a cseszlovákok rámentek volna a Cv90-re. Pedig a cseh tender jóval korábban kezdődött.

Tehát itt nem az a kérdés, hogy mi miért nem ugyanazt vettük, mint ők, hanem az, hogy ők miért nem ugyanazt vették, mint mi.
 
A CV90 90es evek elejei fejlesztés utolsó upgrade-je, a Lynx a legújabb fejlesztés, első szériája. Kezdetben sokkal több problémánk lesz, de sokkal több benne a potenciál..

1 kicsit személyes. Hogy lehurrogtak itt, milyen hülye vagyok, hogy a Volvo gyárat és a CV90 szlovák döntést összehoztam. Kínai tulajdon ide, kínai tulajdon oda, csak svéd gyökerek és befolyás van. Nem veletlen emlitette meg a szlovák védelmi miniszter a CV haknin.
 
A CV90 90es evek elejei fejlesztés utolsó upgrade-je, a Lynx a legújabb fejlesztés, első szériája. Kezdetben sokkal több problémánk lesz, de sokkal több benne a potenciál..
Egypár éve földhöz verte volna magàt itt mindenki örömében ha akár használt cv-90-et vettünk volna....
 
Egypár éve földhöz verte volna magàt itt mindenki örömében ha akár használt cv-90-et vettünk volna....
Ez nem kérdés.
Amire reagáltam, hogy hosszabb távon melyik lehet kifizetődőbb.

Emlékszek arra, amijkor anno bejelentették a Leopardot típusmegnevezés nélkül, az volt a kérdés, hogy milyen használt A4 lesz.....
 
Ez nem kérdés.
Amire reagáltam, hogy hosszabb távon melyik lehet kifizetődőbb.

Emlékszek arra, amijkor anno bejelentették a Leopardot típusmegnevezés nélkül, az volt a kérdés, hogy milyen használt A4 lesz.....

Igen, de ha ezt felteszed így kérdésnek, akkor hadd tegyek fel én is kérdéseket! Mi a célom nekem, mint a cseh kormánynak? Rövid időn belül kell lecserélnem a teljes légi és szárazföldi technikát; megvásárlom a három közül a legolcsóbb IFV-t és marad pénzem a többire... vagy megveszem (kicsit) drágábban azt, amelyikben hosszú távon kicsit több harci potenciál van és lehet üzletileg még jobban meg is érné nekem?
Legális kérdésfelvetés? Ha magyar ésszel azt veszem, hogy F-35-öt akarnak vásárolni, akkor nem nagyon. Ha nem magyar aggyal akarom megválaszolni, akkor dönthetek így is-úgy is. Lényegében mind a két típus jó döntés, mert kivezeti a cseh hadsereget a BMP mocsárból és különböző előnyöket biztosítanak a típusok, de egyik sem tér el annyira a másiktól (sem árban, sem fizikai paraméterekben), hogy azt mondjam, hogy nem jó döntést hoztak.

És ehhez jön az, hogy Csehország nem képes teljesíteni a 2%-ot. Nem érezzük, de ez nagyon más nyomás alá helyezi az ő terveiket. (Nem rég még csökkenteni akarták a katonai kiadást, nálunk meg rendkívüli hadiadót vezettek be.)

Remélem érthető, másról ábrándoznak, másként döntenek, de akkora különbség nincs a Lynx és a CV90 döntés között, hogy ne lenne majdnem ugyan akkora ugrás egy BMP-hez képest.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya
A szlovákok után a csehek is kapnak 14 Leopard A4_et.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre