Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kivételesen nem bántam, hogy (ez a) zene van alatta. (Áááá...nem öregszem...)

...amikor a lányom olyan 16 éves volt, akkor rendszeresen osztotta az észt, ha értetlenkedtünk a párommal, vagy nehezen fogtunk fel, kezeltünk dolgokat, amik az ő korosztályának az alapértelemzettjei (okostelók, social media, stb.):
S ilyenkor rendre megkaptuk a gyilkos iróniát:
OK boomer.
:eek:

Persze ez nem olyan, mint a Gyalog galopp, s nem múlt el teljesen azóta sem:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!:hadonaszos:

2, S emiatt írtam le az eddigieket, s ez a reakcióm a mondatodra:
Szóval olyankor, amikor a lányom értetlenkedett/ik, hogy az előző korosztályok miért a mai szemmel elavult, béna, őrült dolgokkal, eszközökkel, módszerekkel, szemlélettel operáltak, elmondom neki, hogy ez nem a te korosztályod érdeme, zsenialitása és bölcsessége, hanem a te korosztályod azért tud olyan korszerű lenni, mert az előző korosztályok dolgoztak, küzdöttek, szenvedtek, tapasztaltak, éltek meg az akkoriakkal kínlódva, azokat fejlesztve, hogy a te korosztályodnak már ezeket, így ne kelljen:
Ha nem így lett volna, akkor még te is:
  • egész napodat a háztartás működtetésével töltenéd (szőnyeg verés, tűzhely gyújtás, csigacsinálás, stb.)
  • tárcsáznád a telefont a sarki fülkében (előtte kivárva a sorodat),
  • tekernél gyerekként a felnőtt kerékpár váza alatt görnyedve - miközben, hogy el ne csapjon a TSZ IFA-ja - belezúgtál az árokba a kormányon lógó tele PB gázpalackkal, hazafele a cseretelepről
  • tekernéd a magnószalagot golyóstollal, hallgatnál újabb híján egy évig egy albumot magnószalagon
(amit két magnót egymásnak fordítva vettél fel az egyik belső mikrofonjával a fürdőszobában, de a harmadik felvételnél már elengedted azt, hogy megint belehallatszik a felvételbe a bejárati csengő)
- még te is tudnál tökéletesen bal lábbal fékezni, mint apád
(mert a jól működő keverékdúsítás és stabil alapjárat - tájékozatlanabbak kedvéért szívató, meg még nem kopott karburátor és gyújtáselosztó - egyáltalán nem volt magától értetődő akkortájt),
és a legendás B csoportos pilóták (igaz, ők a mai szemmel kezdetleges járgányokban az őrületesen nagy turbólyuk miatt):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
- Állnál a versenypálya szélén centire a sodródva száguldó versenyautótól (Igen; én is, Salgó rallyn, csak én megúsztam, nem úgy, mint egy ismerősöm, aki ott örökre kerekesszékbe került), mert akkor még nem volt ennyire ünnepelve minden másodpercemberke egója; fatalistábbak voltunk.

Úgyhogy ezt köszönd meg szépen felmenőid, nagyszüleid, szüleid korosztályának!:hadonaszos:


Érdekes; ilyenkor már nincs OK boomerezés.
 
Kivételesen nem bántam, hogy (ez a) zene van alatta. (Áááá...nem öregszem...)

...amikor a lányom olyan 16 éves volt, akkor rendszeresen osztotta az észt, ha értetlenkedtünk a párommal, vagy nehezen fogtunk fel, kezeltünk dolgokat, amik az ő korosztályának az alapértelemzettjei (okostelók, social media, stb.):
S ilyenkor rendre megkaptuk a gyilkos iróniát:
OK boomer.
:eek:

Persze ez nem olyan, mint a Gyalog galopp, s nem múlt el teljesen azóta sem:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!:hadonaszos:

2, S emiatt írtam le az eddigieket, s ez a reakcióm a mondatodra:
Szóval olyankor, amikor a lányom értetlenkedett/ik, hogy az előző korosztályok miért a mai szemmel elavult, béna, őrült dolgokkal, eszközökkel, módszerekkel, szemlélettel operáltak, elmondom neki, hogy ez nem a te korosztályod érdeme, zsenialitása és bölcsessége, hanem a te korosztályod azért tud olyan korszerű lenni, mert az előző korosztályok dolgoztak, küzdöttek, szenvedtek, tapasztaltak, éltek meg az akkoriakkal kínlódva, azokat fejlesztve, hogy a te korosztályodnak már ezeket, így ne kelljen:
Ha nem így lett volna, akkor még te is:
  • egész napodat a háztartás működtetésével töltenéd (szőnyeg verés, tűzhely gyújtás, csigacsinálás, stb.)
  • tárcsáznád a telefont a sarki fülkében (előtte kivárva a sorodat),
  • tekernél gyerekként a felnőtt kerékpár váza alatt görnyedve - miközben, hogy el ne csapjon a TSZ IFA-ja - belezúgtál az árokba a kormányon lógó tele PB gázpalackkal, hazafele a cseretelepről
  • tekernéd a magnószalagot golyóstollal, hallgatnál újabb híján egy évig egy albumot magnószalagon
(amit két magnót egymásnak fordítva vettél fel az egyik belső mikrofonjával a fürdőszobában, de a harmadik felvételnél már elengedted azt, hogy megint belehallatszik a felvételbe a bejárati csengő)
- még te is tudnál tökéletesen bal lábbal fékezni, mint apád
(mert a jól működő keverékdúsítás és stabil alapjárat - tájékozatlanabbak kedvéért szívató, meg még nem kopott karburátor és gyújtáselosztó - egyáltalán nem volt magától értetődő akkortájt),
és a legendás B csoportos pilóták (igaz, ők a mai szemmel kezdetleges járgányokban az őrületesen nagy turbólyuk miatt):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
- Állnál a versenypálya szélén centire a sodródva száguldó versenyautótól (Igen; én is, Salgó rallyn, csak én megúsztam, nem úgy, mint egy ismerősöm, aki ott örökre kerekesszékbe került), mert akkor még nem volt ennyire ünnepelve minden másodpercemberke egója; fatalistábbak voltunk.

Úgyhogy ezt köszönd meg szépen felmenőid, nagyszüleid, szüleid korosztályának!:hadonaszos:


Érdekes; ilyenkor már nincs OK boomerezés.

Group B Rallye - Vészterhes évek​

link
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.

Én a Man TT-t sem értem, hogy létezhet. Minden évben meghal valaki. A fedélzeti videókat nézve is kitör a frász.
 
Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Jim Rowan Announces a New Era for Safety for Volvo…

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.

Elképesztőek voltak. A teljesítményük nagyban függött a motor beállítástól.
A Lancia Delta S4-es 890 kg volt és 500 LE rally beállítással.
Viszont a motor maximális, nem tartós üzemű teljesítménye 1014 LE volt, 5 bar töltő nyomáson :D
Egy sima 1.8-as motortól ez szép teljesítmény. (Azért nem annyira sima, mecha kompresszor+turbós a motor)
Ráadásul összkerék hajtású.
Nem csoda, hogy közel volt az akkori formula 1-es kocsikhoz.

És pont ezért volt elmebeteg dolog a B csoportos Rally :D
Fák között ilyen autókkal csapatni nem normális dolog...

De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
 
Erre rá szoktam vágni, hogy fiatal én is voltam, pofátlan sose
Ezt mondom én is!;)
...Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!
:hadonaszos:

...

...De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:

Igen. Könnyű kocsik,
nagy leszorító erő. Mind addig amíg megfelelő az autó állásszöge.
Viszont ha elpattan a talajtól és nagyon pozitív lesz az állásszög akkor hirtelen felhajtóerő lesz a kocsin, nem leszorító... Hát szar ügy :D
066t3581.jpg


Ezzel szemben a mai kocsik direkt nem szárnyprofil alakúak:
tvr_rebellion_racer_5.jpg

1-rebellion-racing-rebellion-r.jpg

Sokkal nehezebb őket megreptetni, meg nem mellesleg gyorsabbak is kanyarban.
 
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Elképesztőek voltak. A teljesítményük nagyban függött a motor beállítástól.
A Lancia Delta S4-es 890 kg volt és 500 LE rally beállítással.
Viszont a motor maximális, nem tartós üzemű teljesítménye 1014 LE volt, 5 bar töltő nyomáson :D
Egy sima 1.8-as motortól ez szép teljesítmény. (Azért nem annyira sima, mecha kompresszor+turbós a motor)
Ráadásul összkerék hajtású.
Nem csoda, hogy közel volt az akkori formula 1-es kocsikhoz.

És pont ezért volt elmebeteg dolog a B csoportos Rally :D
Fák között ilyen autókkal csapatni nem normális dolog...

De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Na; kicsúsztam a szerkesztési időből...

Azért annyira rosszak nem lehettek azok a gumik, ha mégis csak áttudták vinni azt a teljesítményt az útra, s a versenyzők még uralni is tudták azokat a szörnyetegeket...

... közben csak megtaláltam...
Fekete Kálmán: A száguldás mámora című könyvben (1987), ami gyakorlatilag egy riportkönyv, Ferjáncz Attila (örökös magyar bajnok) válaszolta a 86. oldalon a következő felvetésre:

"...
- Az sem utolsó szempont az okok keresésénél, hogy ma egy ütőképes raliautó közel olyan erős, mint tíz éve a Forma-1-sek...
Ferjáncz Attila:
-Ezért is hozta döntését az FIA, miszerint 1987-től a rali VB futamain nem pontozzák a Gruppe B-s autókat. csak a gyengébb A-sokat. A mai csúcsgépek 400-500 lóerőt teljesítenek könnyedén. Az ilyen autó gyorsabban gondolkozik, mint az ember, ezért veszélyes, visszafelé elsülhető fegyver annak kezében, aki nem elég felkészül hozzá.
Három-négy mp alatt gyorsulnak 100-ra, és 200-220 km/órás sebességre képesek olyan pályákon, ahol emberek, fák, sziklák vagy szakadékok találhatóak...Elsősorban alkati kérdés, kinek a szervezete, mennyire bírja ezt. Rörhl-el beszélgettem erről, azt mondta (kiemelés általam), két kezén megszámolhatja azokat a pilótákat, akik szerinte ezeket az autókat vezetni képesek. Többek között ő sem tanácsolta nekem a ballábas fékezést, az ő tanulópénzét a gyár fizette..."


Legszívesebben az egész riportot bemásolnám...
 
Azért annyira rosszak nem lehettek azok a gumik, ha mégis csak áttudták vinni azt a teljesítményt az útra, s a versenyzők még uralni is tudták azokat a szörnyetegeket...

Az idézeted pont ellent mond ennek.
Valamikor régebben mondta valamelyik versenyző a Laptiming-nál, hogy a régi 90's évek beli slick verseny gumik nem tudtak annyit tapadásban, mint egy mai jobb utcai gumi.... Képzelheted mi lehetett a 80's években.

De ezt utcai autókon is le lehet mérni.
Egy 2-3 km-es versenypályán adott modell 1-2 másodperccel gyorsabb, mint a 10 évvel azelőtti gumikon.
Az rengeteg.
 
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Természetesen elfog jönni az a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre:
Mégpedig pontosan akkor, amikor felhasználó számára átkapcsolhatatlan lesz közforgalomban önvezető üzemmódból minden gépjármű, legyen az moped, targonca, traktor, kombájn, csettegő, elektromos roller.
Mivel az emberi tényezőt innen kizárva ezután elvétve lesznek ezek által okozott balesetek, ezért a balesetek túlnyomó többségét emberi erő hajtású, vezetésű szerkezetek (roller, kerékpár) mi több; meg a gyalogosok fogják okozni.
A drákói szigort már csak rájuk kell majd bevezetni...
 
Az idézeted pont ellent mond ennek.
Valamikor régebben mondta valamelyik versenyző a Laptiming-nál, hogy a régi 90's évek beli slick verseny gumik nem tudtak annyit tapadásban, mint egy mai jobb utcai gumi.... Képzelheted mi lehetett a 80's években.

De ezt utcai autókon is le lehet mérni.
Egy 2-3 km-es versenypályán adott modell 1-2 másodperccel gyorsabb, mint a 10 évvel azelőtti gumikon.
Az rengeteg.
Pont ez jutott nekem is eszembe, hogy az uralni képes ember kevés volt, úgyhogy igyekeztem bemásolni az Írást.:D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".
 
Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".
Milyen vérmérséklet? Hogy a plafonra ugrom az idiótáktól?
Közlekedés közben szerinted a kommentjeim alapján hogyan viselkedem?
Haladok, amennyivel lehet haladni. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor ne induljon el sehova. Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77