Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
Kivételesen nem bántam, hogy (ez a) zene van alatta. (Áááá...nem öregszem...)

...amikor a lányom olyan 16 éves volt, akkor rendszeresen osztotta az észt, ha értetlenkedtünk a párommal, vagy nehezen fogtunk fel, kezeltünk dolgokat, amik az ő korosztályának az alapértelemzettjei (okostelók, social media, stb.):
S ilyenkor rendre megkaptuk a gyilkos iróniát:
OK boomer.
:eek:

Persze ez nem olyan, mint a Gyalog galopp, s nem múlt el teljesen azóta sem:

Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!:hadonaszos:

2, S emiatt írtam le az eddigieket, s ez a reakcióm a mondatodra:
Szóval olyankor, amikor a lányom értetlenkedett/ik, hogy az előző korosztályok miért a mai szemmel elavult, béna, őrült dolgokkal, eszközökkel, módszerekkel, szemlélettel operáltak, elmondom neki, hogy ez nem a te korosztályod érdeme, zsenialitása és bölcsessége, hanem a te korosztályod azért tud olyan korszerű lenni, mert az előző korosztályok dolgoztak, küzdöttek, szenvedtek, tapasztaltak, éltek meg az akkoriakkal kínlódva, azokat fejlesztve, hogy a te korosztályodnak már ezeket, így ne kelljen:
Ha nem így lett volna, akkor még te is:
  • egész napodat a háztartás működtetésével töltenéd (szőnyeg verés, tűzhely gyújtás, csigacsinálás, stb.)
  • tárcsáznád a telefont a sarki fülkében (előtte kivárva a sorodat),
  • tekernél gyerekként a felnőtt kerékpár váza alatt görnyedve - miközben, hogy el ne csapjon a TSZ IFA-ja - belezúgtál az árokba a kormányon lógó tele PB gázpalackkal, hazafele a cseretelepről
  • tekernéd a magnószalagot golyóstollal, hallgatnál újabb híján egy évig egy albumot magnószalagon
(amit két magnót egymásnak fordítva vettél fel az egyik belső mikrofonjával a fürdőszobában, de a harmadik felvételnél már elengedted azt, hogy megint belehallatszik a felvételbe a bejárati csengő)
- még te is tudnál tökéletesen bal lábbal fékezni, mint apád
(mert a jól működő keverékdúsítás és stabil alapjárat - tájékozatlanabbak kedvéért szívató, meg még nem kopott karburátor és gyújtáselosztó - egyáltalán nem volt magától értetődő akkortájt),
és a legendás B csoportos pilóták (igaz, ők a mai szemmel kezdetleges járgányokban az őrületesen nagy turbólyuk miatt):
- Állnál a versenypálya szélén centire a sodródva száguldó versenyautótól (Igen; én is, Salgó rallyn, csak én megúsztam, nem úgy, mint egy ismerősöm, aki ott örökre kerekesszékbe került), mert akkor még nem volt ennyire ünnepelve minden másodpercemberke egója; fatalistábbak voltunk.

Úgyhogy ezt köszönd meg szépen felmenőid, nagyszüleid, szüleid korosztályának!:hadonaszos:


Érdekes; ilyenkor már nincs OK boomerezés.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Kivételesen nem bántam, hogy (ez a) zene van alatta. (Áááá...nem öregszem...)

...amikor a lányom olyan 16 éves volt, akkor rendszeresen osztotta az észt, ha értetlenkedtünk a párommal, vagy nehezen fogtunk fel, kezeltünk dolgokat, amik az ő korosztályának az alapértelemzettjei (okostelók, social media, stb.):
S ilyenkor rendre megkaptuk a gyilkos iróniát:
OK boomer.
:eek:

Persze ez nem olyan, mint a Gyalog galopp, s nem múlt el teljesen azóta sem:

Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!:hadonaszos:

2, S emiatt írtam le az eddigieket, s ez a reakcióm a mondatodra:
Szóval olyankor, amikor a lányom értetlenkedett/ik, hogy az előző korosztályok miért a mai szemmel elavult, béna, őrült dolgokkal, eszközökkel, módszerekkel, szemlélettel operáltak, elmondom neki, hogy ez nem a te korosztályod érdeme, zsenialitása és bölcsessége, hanem a te korosztályod azért tud olyan korszerű lenni, mert az előző korosztályok dolgoztak, küzdöttek, szenvedtek, tapasztaltak, éltek meg az akkoriakkal kínlódva, azokat fejlesztve, hogy a te korosztályodnak már ezeket, így ne kelljen:
Ha nem így lett volna, akkor még te is:
  • egész napodat a háztartás működtetésével töltenéd (szőnyeg verés, tűzhely gyújtás, csigacsinálás, stb.)
  • tárcsáznád a telefont a sarki fülkében (előtte kivárva a sorodat),
  • tekernél gyerekként a felnőtt kerékpár váza alatt görnyedve - miközben, hogy el ne csapjon a TSZ IFA-ja - belezúgtál az árokba a kormányon lógó tele PB gázpalackkal, hazafele a cseretelepről
  • tekernéd a magnószalagot golyóstollal, hallgatnál újabb híján egy évig egy albumot magnószalagon
(amit két magnót egymásnak fordítva vettél fel az egyik belső mikrofonjával a fürdőszobában, de a harmadik felvételnél már elengedted azt, hogy megint belehallatszik a felvételbe a bejárati csengő)
- még te is tudnál tökéletesen bal lábbal fékezni, mint apád
(mert a jól működő keverékdúsítás és stabil alapjárat - tájékozatlanabbak kedvéért szívató, meg még nem kopott karburátor és gyújtáselosztó - egyáltalán nem volt magától értetődő akkortájt),
és a legendás B csoportos pilóták (igaz, ők a mai szemmel kezdetleges járgányokban az őrületesen nagy turbólyuk miatt):
- Állnál a versenypálya szélén centire a sodródva száguldó versenyautótól (Igen; én is, Salgó rallyn, csak én megúsztam, nem úgy, mint egy ismerősöm, aki ott örökre kerekesszékbe került), mert akkor még nem volt ennyire ünnepelve minden másodpercemberke egója; fatalistábbak voltunk.

Úgyhogy ezt köszönd meg szépen felmenőid, nagyszüleid, szüleid korosztályának!:hadonaszos:


Érdekes; ilyenkor már nincs OK boomerezés.

Group B Rallye - Vészterhes évek​

link
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 960
113
Mai fejjel hihetetlen, hogy egyszer ez létezhetett:
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.

Én a Man TT-t sem értem, hogy létezhet. Minden évben meghal valaki. A fedélzeti videókat nézve is kitör a frász.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.

Elképesztőek voltak. A teljesítményük nagyban függött a motor beállítástól.
A Lancia Delta S4-es 890 kg volt és 500 LE rally beállítással.
Viszont a motor maximális, nem tartós üzemű teljesítménye 1014 LE volt, 5 bar töltő nyomáson :D
Egy sima 1.8-as motortól ez szép teljesítmény. (Azért nem annyira sima, mecha kompresszor+turbós a motor)
Ráadásul összkerék hajtású.
Nem csoda, hogy közel volt az akkori formula 1-es kocsikhoz.

És pont ezért volt elmebeteg dolog a B csoportos Rally :D
Fák között ilyen autókkal csapatni nem normális dolog...

De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Erre rá szoktam vágni, hogy fiatal én is voltam, pofátlan sose
Ezt mondom én is!;)
...Ilyenkor két dologgal szoktam reagálni:
1, Én is voltam fiatal, de nem szemtelen!
:hadonaszos:

...

...De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Ráadásul a Le Mans-nak volt egy olyan korszaka, amikor kifejezetten szerettek repülni az autók:

Igen. Könnyű kocsik,
nagy leszorító erő. Mind addig amíg megfelelő az autó állásszöge.
Viszont ha elpattan a talajtól és nagyon pozitív lesz az állásszög akkor hirtelen felhajtóerő lesz a kocsin, nem leszorító... Hát szar ügy :D
066t3581.jpg


Ezzel szemben a mai kocsik direkt nem szárnyprofil alakúak:
tvr_rebellion_racer_5.jpg

1-rebellion-racing-rebellion-r.jpg

Sokkal nehezebb őket megreptetni, meg nem mellesleg gyorsabbak is kanyarban.
 
M

molnibalage

Guest
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Elképesztőek voltak. A teljesítményük nagyban függött a motor beállítástól.
A Lancia Delta S4-es 890 kg volt és 500 LE rally beállítással.
Viszont a motor maximális, nem tartós üzemű teljesítménye 1014 LE volt, 5 bar töltő nyomáson :D
Egy sima 1.8-as motortól ez szép teljesítmény. (Azért nem annyira sima, mecha kompresszor+turbós a motor)
Ráadásul összkerék hajtású.
Nem csoda, hogy közel volt az akkori formula 1-es kocsikhoz.

És pont ezért volt elmebeteg dolog a B csoportos Rally :D
Fák között ilyen autókkal csapatni nem normális dolog...

De az egész korszak ilyen volt. Akkor volt a legendás Gruppe C-is a hosszú távú versenyeken, időmérőre 1500 LE-s Porshékkal, 400-as végsebességekkel.
De a Forma 1-ben is a körül jött be az 1.5 turbó, 1000 LE-s motorokkal.
Miközben mai szemmel nézve fakerekeken gurultak a kocsik... Nagyon szarok voltak az akkori gumik.
Elképesztő, hogy a szabály alkotók ezeket megengedték!
Na; kicsúsztam a szerkesztési időből...

Azért annyira rosszak nem lehettek azok a gumik, ha mégis csak áttudták vinni azt a teljesítményt az útra, s a versenyzők még uralni is tudták azokat a szörnyetegeket...

... közben csak megtaláltam...
Fekete Kálmán: A száguldás mámora című könyvben (1987), ami gyakorlatilag egy riportkönyv, Ferjáncz Attila (örökös magyar bajnok) válaszolta a 86. oldalon a következő felvetésre:

"...
- Az sem utolsó szempont az okok keresésénél, hogy ma egy ütőképes raliautó közel olyan erős, mint tíz éve a Forma-1-sek...
Ferjáncz Attila:
-Ezért is hozta döntését az FIA, miszerint 1987-től a rali VB futamain nem pontozzák a Gruppe B-s autókat. csak a gyengébb A-sokat. A mai csúcsgépek 400-500 lóerőt teljesítenek könnyedén. Az ilyen autó gyorsabban gondolkozik, mint az ember, ezért veszélyes, visszafelé elsülhető fegyver annak kezében, aki nem elég felkészül hozzá.
Három-négy mp alatt gyorsulnak 100-ra, és 200-220 km/órás sebességre képesek olyan pályákon, ahol emberek, fák, sziklák vagy szakadékok találhatóak...Elsősorban alkati kérdés, kinek a szervezete, mennyire bírja ezt. Rörhl-el beszélgettem erről, azt mondta (kiemelés általam), két kezén megszámolhatja azokat a pilótákat, akik szerinte ezeket az autókat vezetni képesek. Többek között ő sem tanácsolta nekem a ballábas fékezést, az ő tanulópénzét a gyár fizette..."


Legszívesebben az egész riportot bemásolnám...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Azért annyira rosszak nem lehettek azok a gumik, ha mégis csak áttudták vinni azt a teljesítményt az útra, s a versenyzők még uralni is tudták azokat a szörnyetegeket...

Az idézeted pont ellent mond ennek.
Valamikor régebben mondta valamelyik versenyző a Laptiming-nál, hogy a régi 90's évek beli slick verseny gumik nem tudtak annyit tapadásban, mint egy mai jobb utcai gumi.... Képzelheted mi lehetett a 80's években.

De ezt utcai autókon is le lehet mérni.
Egy 2-3 km-es versenypályán adott modell 1-2 másodperccel gyorsabb, mint a 10 évvel azelőtti gumikon.
Az rengeteg.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
Természetesen elfog jönni az a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre:
Mégpedig pontosan akkor, amikor felhasználó számára átkapcsolhatatlan lesz közforgalomban önvezető üzemmódból minden gépjármű, legyen az moped, targonca, traktor, kombájn, csettegő, elektromos roller.
Mivel az emberi tényezőt innen kizárva ezután elvétve lesznek ezek által okozott balesetek, ezért a balesetek túlnyomó többségét emberi erő hajtású, vezetésű szerkezetek (roller, kerékpár) mi több; meg a gyalogosok fogják okozni.
A drákói szigort már csak rájuk kell majd bevezetni...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Az idézeted pont ellent mond ennek.
Valamikor régebben mondta valamelyik versenyző a Laptiming-nál, hogy a régi 90's évek beli slick verseny gumik nem tudtak annyit tapadásban, mint egy mai jobb utcai gumi.... Képzelheted mi lehetett a 80's években.

De ezt utcai autókon is le lehet mérni.
Egy 2-3 km-es versenypályán adott modell 1-2 másodperccel gyorsabb, mint a 10 évvel azelőtti gumikon.
Az rengeteg.
Pont ez jutott nekem is eszembe, hogy az uralni képes ember kevés volt, úgyhogy igyekeztem bemásolni az Írást.:D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Kis híja volt, hogy a busz nem borult fel.
Eljön valaha a pillanat, amikor a jogalkotás reagál ezekre?
Vagy megvárjuk, amíg tényleg megölnek valakit az utakon ezek faszok, akik nem értik meg, hogy nem mindig lehet haladni úgy, ahogy balfasz álmaikban akarják...?
Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".
 
M

molnibalage

Guest
Elnézést, de az itt mutatott vérmérsékleted alapján kíváncsi lennék, mikor rágnál be, mert nem néha nem lehet haladni, hanem szinte soha, Gyakran még este 10 után is tele az út "balfaszokkal".
Milyen vérmérséklet? Hogy a plafonra ugrom az idiótáktól?
Közlekedés közben szerinted a kommentjeim alapján hogyan viselkedem?
Haladok, amennyivel lehet haladni. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor ne induljon el sehova. Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77