Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Anita okos.
Anita nem vesz egy nem túl öreg de sokat használt prémium kategóriás SUV-t, mert annak horribils lesz a fenntartási költsége (pont úgy szokták eladni, hogy már a vevőre szakadjon rá a ház).
Anita okos. Légy olyan, mint Anita! :)
 
Anita okos.
Anita nem vesz egy nem túl öreg de sokat használt prémium kategóriás SUV-t, mert annak horribils lesz a fenntartási költsége (pont úgy szokták eladni, hogy már a vevőre szakadjon rá a ház).
Anita okos. Légy olyan, mint Anita! :)
Mire kijavíttatott midnen hibát, eladja gyorsan, mielőtt amortizálhatná a költségeit :p

Amúgy vegyen kisebb vadiój kocsit lízingre, és hoppá, kiszámítható alacsony költségei lesznek... De Anita annál is okosabb!

Gyorsan megnéztem egy népszerű autómárka hosszabb utakra is kényelmes méretű autóját, igaz nem telepjáró 4wd, de ahogy kivettem nem is igazán kell az a funkció Anitának.

100k/hó alatt van már lízing (igen, önrész kell), nem tudom, hogy a biztosítás ebben benne van-e? (általában igen), ezen felül kb olajcsere, téligumi felrakás, tankolás lesz költség neki. Ha meg elég kisebb autó, akár 50k/hó-ig le lehet menni...


Nyilván a lízingszerződéstől függnek a részletek, de a horrortörténeténél jobban jár, és nem lesz olyan, hogy menni kéne Győrbe, és 5 km-re van a legközelebb sharenow autó...
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
Az éjjel-nappal adatokat gyűjtő nyomozók számára a sofőr személye másnapra kezdett körvonalazódni. A továbbra is szökésben lévő B. Györgyöt családtagjain keresztül próbálták jobb belátásra bírni, adja fel magát. Végül bátyja közreműködésével csörrent meg október 4-én délután az egyik nyomozó szolgálati telefonja, a vonal végén a 23 éves férfi volt. Közölte, hogy szeretné feladni magát, mert tudja, hogy a nyomában vannak. Megadta a címet, majd megvárta, hogy a kék lámpával zúzó életesek Nagykátára érjenek. Az elfogás, és bilincselés után a Róna utcai objektumba indultak vissza kihallgatásra. Már útközben megnyílt a rendőröknek, később, kihallgatásakor láthatóan megkönnyebbült a vallomástételtől.

Elmondta, hogy valóban el akarta vinni a járó motorral leállított autót – „vezetni szerettem volna”, tette hozzá, ám leszögezte, senkinek nem akart sérülést okozni. Védekezése szerint megijedt, amikor a tulaj a motorháztetőre hasalt, elindult, balra húzta a kormányt, majd a fék helyett a gázpedálra taposott. Az ütközések után kiszállt a kocsiból és elment. Bátyjától tudta meg, hogy keresik a rendőrök, elbúcsúzott rokonaitól, nem akart bujkálni, inkább feladta magát. Kitért arra, jogosítványa nincs, közúti forgalomban soha nem vezetett, látta, mások hogyan csinálják és azt próbálta utánozni.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnügyi Osztálya nyereségvágyból elkövetett emberölés bűntettével gyanúsította meg az őrizetbe vett B. Györgyöt, egyben kezdeményezik letartóztatását.


Szvsz a nyereségvágyból elkövetett emberölés abból, amit hallani lehetett továbbra sem áll meg, de ki tudja mit csiripelt (vagy mit vertek ki belőle) kihallgatás közben.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Szvsz a nyereségvágyból elkövetett emberölés abból, amit hallani lehetett továbbra sem áll meg, de ki tudja mit csiripelt (vagy mit vertek ki belőle) kihallgatás közben.

Nem vernek már kihallgatás közben senkit, a TASZ ügyvédei börtönbe juttatnák azt a rendőrt, aki csak a vállára teszi a kihallgatottnak a kezét. Kis túlzással...
 
nem lesz semmid, és boldog leszel!

Nagyon rosszul kellett valamit csinálnia Anitának, hogy a carsharing olcsóbb legyen neki... (magam is használok néha carsharinget, de nem olcsó, és nagyon nem hibátlan szolgáltatás, össze se mérhető azzal a kényelemmel, hogy az én autóm áll a ház előtt, az én finom van az ülésben, ha egy használt zsepit találok az ülésen, az én fikám van benne, az én ülés és tükörbeállításommal, stb...)

Anita nem az a fajta, aki "proli" autóba ülne, különben nem vágyott volna SUV-ra. De a carsharing az mégiscsak más, mint valami pór Suzukit hajtani...
 
Mindent is lehet fokozni...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az ő videóit szoktad nézni?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na, amikor elkezd az autózás luxus lenni, akkor sokaknak meg fog változni az élete. Az agglomerációba költözés szerintem hamarosan vissza fog fordulni erősen, mert nem lesz mivel ingázni.
Én egészen meglepődtem, amikor munkatárs panaszkodik arról, hogy már kár volt kiköltözni Zsámbékra 5-6 éve.
Nem tűnt fel neki mi zajlott az elmúlt 15+ évben addig?
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick
Na, amikor elkezd az autózás luxus lenni, akkor sokaknak meg fog változni az élete. Az agglomerációba költözés szerintem hamarosan vissza fog fordulni erősen, mert nem lesz mivel ingázni.

Attól hogy (átmenetileg) drága lesz a használtautó a budapesti lakás még nem lesz olcsóbb és/vagy megfizethető... autója egyébként is jellemzően előbb van az embereknek, mint lakása. Az elszállt hitelkamatlábak gondoskodnak arról, hogy a piaci egyensúly beálljon az ingatlanpiacon, hiszen jelenleg csökkenő kereslet és rettenetesen elszállt árak vannak a gagyi kategóriában is, de senki se féljen, olcsó ettől még nem lesz a fővárosi lakás továbbra sem, így az agglóba költözés okai ugyanúgy fenn fognak ágni, max. még keresetebb lesz a tömegközlekedéssel jól megközelíthető agglomerációban az ingatlan.
 
Attól hogy (átmenetileg) drága lesz a használtautó a budapesti lakás még nem lesz olcsóbb és/vagy megfizethető... max az elszállt hitelkamatlábak gondoskodnak arról, hogy a piaci egyensúly beálljon, de olcsó ettől még nem lesz a fővárosi lakás továbbra sem.
Ööööü, azért ha piaci árat kéne fizetni a benzinért...
Az idődet hogyan árazod be?
A családi ház rezsiköltsége mekkora is?

Nekem is van, ami tetszett a suburbia életben, de pusztán a realitásokat nézve addig fel sem merül, hogy visszamenjek oda, ameddig el nem készül az elővárosi vasúti hálózat annyira, hogy kb. a belváros 35 percnél több tiszta utazásnál ne legyen több.
Ez kb. azt jelenti, hogy a két HÉV-től átszállás nélkül legyen elérhető legalább az egyik metró. Addig önszopatás és anyagi csőd az egész.

Sehol nem olcsó a lakás. Néztem agglomerációban refereciának.
Elég vicces volt, hogy helyenként egy árban mérték Kelenvölggyel mondjuk Szigetszentmiklóst úgy, hogy azért a távolság egészen más.
 
Friss tankolási tapasztalatok:
Tegnap este a Kőbányai Shellről lepattantam, nem volt gázolaj... eddig mindig volt...
Ma reggel próbálkoztam a gyorsforgalminál lévő Shell-nél, ott volt gázolaj, és továbbra sincs mennyiségi limit. Vételeztem is gyorsan 50 litert hatósági áron. :)
 
  • Hűha
Reactions: enzo
Ööööü, azért ha piaci árat kéne fizetni a benzinért...
Az idődet hogyan árazod be?
A családi ház rezsiköltsége mekkora is?

Az alapprobléma hogy lakás kell, X+Y (meglévő és max. felvehető hitel) összeged van rá, a hitellehetőségeket (bevállalható havi törlesztőrészletet) is jelentősen belimitálják az elszállt kamatlábak. Hiába csinálsz excel táblát amiben beárazod az időt vagy pénzt, így aztán vagy jó vagy nem jó, de azt veszi meg amit tud, annyiért amennyi van. Havonta pár tízezerért a benyát kigazdálkodni meg könnyebb, mint 50-100 milliót egyben virítani. Az agglomerációba költözés mindig is egy anyagi viszonyok szülte kényszerhelyzet volt.

Nekem is van, ami tetszett a suburbia életben, de pusztán a realitásokat nézve addig fel sem merül, hogy visszamenjek oda, ameddig el nem készül az elővárosi vasúti hálózat annyira, hogy kb. a belváros 35 percnél több tiszta utazásnál ne legyen több.
Ez kb. azt jelenti, hogy a két HÉV-től átszállás nélkül legyen elérhető legalább az egyik metró. Addig önszopatás és anyagi csőd az egész.

Ez reális de nem mérlegeli mindenki. És a piac ezt is beárazza, nem véletlen írtam, hogy a jó tömegközlekdéssel (értsd - meglévő vasút, hév stb. kapcsolat) lévő agglomerációban ugyanúgy elszállnak az árak (már jelenleg is), mint Pesten, így a nagy többségnek marad elérhető anyagi közelségben a többi, nem túl ideális hely.

Sehol nem olcsó a lakás. Néztem agglomerációban refereciának.
Elég vicces volt, hogy helyenként egy árban mérték Kelenvölggyel mondjuk Szigetszentmiklóst úgy, hogy azért a távolság egészen más.

Erősen túl vannak most árazva a gyenge lakások is, most tényleg jó eséllyel be fog zuhanni a gyengébb lakások ára is, mert a hitelkamatok elszálltak, az olcsó hitelből fakadó pénzbőség ideje elmúlt. Persze ez egyúttal azt is jelenti, hogy hiába lesz "olcsóbb", az is túl drága lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Az alapprobléma hogy lakás kell, X+Y (meglévő és max. felvehető hitel) összeged van rá, a hitellehetőségeket (bevállalható havi törlesztőrészletet) is jelentősen belimitálják az elszállt kamatlábak. Hiába csinálsz excel táblát amiben beárazod az időt vagy pénzt, így aztán vagy jó vagy nem jó, de azt veszi meg amit tud, annyiért amennyi van. Havonta pár tízezerért a benyát kigazdálkodni meg könnyebb, mint 50-100 milliót egyben virítani. Az agglomerációba költözés mindig is egy anyagi viszonyok szülte kényszerhelyzet volt.
Meg az X évenkénti autócsere és biztosítás és az, hogy megtörheti más akkor is, ha te vagy az isten. És kijön az, hogy kb. annyit jelent az kényszerből tartott kocsi, mint +80k törlesztőrészlet és nuku kocsi. A hitelkamatok elszállása előtt ez 20M felvett hitel difi is lehetett akár.
Ez reális de nem mérlegeli mindenki. És a piac ezt is beárazza, nem véletlen írtam, hogy a jó tömegközlekdéssel (értsd - meglévő vasút, hév stb. kapcsolat) lévő agglomerációban ugyanúgy elszállnak az árak (már jelenleg is), mint Pesten, így a nagy többségnek marad elérhető anyagi közelségben a többi, nem túl ideális hely.
Meglepően szar helyen levő lakásokért is kértek sokat amikor kerestem. Persze ez relatív, mert aki mondjuk Kispesten dolgozik vagy DP-n és ott van egy jó lakás, neki arany. Nekem újpesti munkahellyel és az asszony meg 11 kerben a "világ végét" jelentette. Mindentől is.
Az Őrs vezér eddig nekünk periféria volt, de igazából alig van messzebb, mint ma a 8. kerből.
És egy panelprogramos gyakorlatilag 0 órás lakást annyiért adtak, hogy nem akartuk elhinni. Megnéztük és azonnal meg is vettük.

Erősen túl vannak most árazva a gyenge lakások is, most tényleg jó eséllyel be fog zuhanni a gyengébb lakások ára is, mert a hitelkamatok elszálltak, az olcsó hitelből fakadó pénzbőség ideje elmúlt. Persze ez egyúttal azt is jelenti, hogy hiába lesz "olcsóbb", az is túl drága lesz.
Már mikor kerestük páran azt realizálták, de amikor full szigeteltelen konvektoros lakást, amit részben kellett volna újtani a belvárosban többért mérték, mint a szigetelt, panelos, 0 órás most korszerűsített lakást, akkor pislogtunk. A 2+2 fél szobás lelakott lakások ára az egekben volt.
Amikor leadtuk a 2+0,5 szobára, akkor kinyílt a világ. A szigeteltelen épületet meg sem néztünk. Semmi esély nincs arra, hogy a jövőben vagy bármikor megodlható, mert vagy a többi lakó gyökér és nem akarja vagy akarná, de pénze nem volt és most már nem is lesz...

Nagyon kíváncsi leszek, hogy ha jövőre talán normalizálódik a helyzet, akkor hány ember kap a fejéhez...
A napkoban volt valami cikk, hogy itthon az ingatlanok 25% szigetlent. A cseheknél valami 40% felett volt már.