M1 Abrams (USA)

Az amcsinak nem nagyon volt más választásuk, mert az M1 gyártósorát rég leszerelték, nekik olyan harckocsit is meg kellett javítani amit mások simán a kukába dobtak volna.
Nem,nem kellett volna.Többezer letárolt Abrams van nekik raktáron,amiből pótolhatták volna a gépet,ha nem lett volna javitható.
Merkava. Arányaiban ezt hozta a legutóbbi háborúban. 100+ darabot lőttek ki valamilyen módon és ebből ilyen 20 körül írtak le, ha jól emlékszem.
Pontos számoknak utána lehet menni, de az arányok stimmelnek.
Tegyük hozzá,hogy a Merkava elsőszámú tervezési szempontja a személyzet túlélő képessége volt.
73 tapasztalata,hogy nincs kilőhetetlen hk-hát akkor legyen jol javitható.
 
Nem,nem kellett volna.Többezer letárolt Abrams van nekik raktáron,amiből pótolhatták volna a gépet,ha nem lett volna javitható.

Tegyük hozzá,hogy a Merkava elsőszámú tervezési szempontja a személyzet túlélő képessége volt.
73 tapasztalata,hogy nincs kilőhetetlen hk-hát akkor legyen jol javitható.
Az háborúra van félrerakva nem papucsosokat kergetni.
 
Egyébként nem értem a gebődést, mind a két hk a világ élvonalába tartozik. Az, hogy ki melyiket választja, sok összetevő függvénye, de rosszat nem tud venni. Szóval fejezd abba a Leopard ekézését, és írjál az Abramsról. Abban jó vagyol...;)

Én Leclerc-et választanám az Abrams valódi riválisának, nem a Leopárd 2-est.

A Leopárd 2-es egy régi elvek alapján tervezett harckocsi.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem,nem kellett volna.Többezer letárolt Abrams van nekik raktáron,amiből pótolhatták volna a gépet,ha nem lett volna javitható.
Én nem értek a hackocsikhoz, de a letárolt M1-ek nagy része az alapváltozat tudtommal.
Abból felmerül a kérdés, hogy lehetséges-e egyáltalán csak M1IP, M1A1 vagy M1A2 változatra átépítés.
Mert az M1IP és A1 is tudtommal mind új gyártás volt és nem az alap M1-ből építették át őket.

Amúgy nem hiszem, hogy letárolt 35+ éves harkocsikkal kéne szórakozni.
Lényegében csak az M1A2-ként gyártott változatokkal lehet így számolni. Abból mennyit gyártottak?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Én nem értek a hackocsikhoz, de a letárolt M1-ek nagy része az alapváltozat tudtommal.
Abból felmerül a kérdés, hogy lehetséges-e egyáltalán csak M1IP, M1A1 vagy M1A2 változatra átépítés.
Mert az M1IP és A1 is tudtommal mind új gyártás volt és nem az alap M1-ből építették át őket.

Amúgy nem hiszem, hogy letárolt 35+ éves harkocsikkal kéne szórakozni.
Lényegében csak az M1A2-ként gyártott változatokkal lehet így számolni. Abból mennyit gyártottak?

M1A1-től mind átépíthetőek. Mivel az USA-ban rég nem gyártanak új tankokat így minden megrendelést a régi tankok átépítésével teljesítenek.
 
Én nem értek a hackocsikhoz, de a letárolt M1-ek nagy része az alapváltozat tudtommal.
Abból felmerül a kérdés, hogy lehetséges-e egyáltalán csak M1IP, M1A1 vagy M1A2 változatra átépítés.
Mert az M1IP és A1 is tudtommal mind új gyártás volt és nem az alap M1-ből építették át őket.

Amúgy nem hiszem, hogy letárolt 35+ éves harkocsikkal kéne szórakozni.
Lényegében csak az M1A2-ként gyártott változatokkal lehet így számolni. Abból mennyit gyártottak?
Ezt találtam darabszámokra:

Total : 8800 – 3273 M1 (US Army), 4796 M1A1 (US Army + USMC), 755 m1A1 co-produced in Egypt, 77 M1A2 for the US Army, 315 for Saudi Arabia, 218 for kuwait.

https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/us/m1_abrams.php
 
A Leclerc-et. Az igen.
Egyébként is, melyik Abrams riválisának melyik Leopárd 2 helyett a Leclerc-et?

Mi a baj a Leclerc-el ?

Műszerezettségre és tűzerőre simán jobb volt sokáig a Leclerc, mint az Abrams :)

A Leopárdhoz képest meg egyértelműen fölényben van.

Meglátásom szerint az Abrams és a Leclerc a topkategóriás harckocsik.

A Challenger 1 jó volt a maga idejében, de a Challenger 2 NATO nem standard, meg a műszerezettségével nagyon nem foglalkoztak, súlyosan középkategóriás lett.

A Leó 2-es régi elvek szerint tervezett középkategóriás gép.

És rangsorról beszélünk, az Ariete az utolsó, mert az egy Leopárd 1-es, szteroidokon.
 
Én nem értek a hackocsikhoz, de a letárolt M1-ek nagy része az alapváltozat tudtommal.

Az USA

- 3,200 M1 Abrams-et,

- 800 M1 Improved Performance változatot,

- 5,000 M1A1 Abrams-et,

- és 1,700 M1A2 Abrams-et gyártott le


Az M1 Abrams az kezdetleges BRL-1 páncélzati csomagot hordoz, és az M1 IP, és az M1A1 azok előrelépést jelentő, de ugyanazt a BRL-2-est, csak az egyik méretezése a 105-öshöz van igazítva, a másik a 120-ashoz. És az M1A2 is sok páncélzati csomagot ért meg.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nekem ez alapján az jön le, hogy akkor a bemutatott új M1-nél akkor csak az M1A2 meglevő alvázra lehet alapozni vagy arra sem, és a felsorolt elemekből egyesek implementálhatók a meglevőkre. De egyesekre szükség sincs, pl. az új lövegre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Én nem értek a hackocsikhoz, de a letárolt M1-ek nagy része az alapváltozat tudtommal.
Abból felmerül a kérdés, hogy lehetséges-e egyáltalán csak M1IP, M1A1 vagy M1A2 változatra átépítés.
Mert az M1IP és A1 is tudtommal mind új gyártás volt és nem az alap M1-ből építették át őket.

Amúgy nem hiszem, hogy letárolt 35+ éves harkocsikkal kéne szórakozni.
Lényegében csak az M1A2-ként gyártott változatokkal lehet így számolni. Abból mennyit gyártottak?
Az összes mai Abrams változat régi vázakbol van újraépitve.Az első generációs Abramsok meg fel lettek hozva A2 szintre a 90es évek elején.
A kazamatás páncélkonstrukció lehetővé teszi a páncélelemek cseréjét anélkül,hogy magához a tartó vázszerkezethez hozzá kéne nyulni.
Vadászgépes párhuzam a taivani F16A-k felpofozása V modellre.
Abrams páncélzaterősitése egészen a legutóbbi időkig a kazamata elemek cserélgetéséből állt.Külső rátét páncélzat csak az utóbbi 10 évben jelentek meg rajta.
Abrams valójában egy nagyon jol sikerűlt hk-csak nem mindenkinek jó.Egy csóró,hiányos felkészültségű,rossz szervezetrendszerű haderőnek nem való.
Hazai párhuzam itt légierős téren a MiG21-MiG29.21est kivonásáig egész jol tudtuk üzemeltetni.29 meg hiába volt nagyságrenddel potensebb harci gép,ha egyszer az üzemeltetési hiányosságok miatt többnyire harcképtelenül rohadt félreállitva.
 
Nekem ez alapján az jön le, hogy akkor a bemutatott új M1-nél akkor csak az M1A2 meglevő alvázra lehet alapozni vagy arra sem, és a felsorolt elemekből egyesek implementálhatók a meglevőkre. De egyesekre szükség sincs, pl. az új lövegre.

Ez téves. Az M1-esek alváza lényegében azonos. A toronyban van a fő különbség.
Ezzel szemben a Leopárd 2A4 alváza nem bírja el az A5 páncélcsomagot, csak ha szétvágják és újraépítik.

A bemutatott M1X is átépítés. De annyira komoly belenyúlás mindenbe, hogy konkrétan sima mezei M1-ből is építhető szerintem.
Mivel a teknő belső terének teljes átalakítását igényli Csak a teknő önhordó páncélváza maradt meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Az USA

- 3,200 M1 Abrams-et,

- 800 M1 Improved Performance változatot,

- 5,000 M1A1 Abrams-et,

- és 1,700 M1A2 Abrams-et gyártott le


Az M1 Abrams az kezdetleges BRL-1 páncélzati csomagot hordoz, és az M1 IP, és az M1A1 azok előrelépést jelentő, de ugyanazt a BRL-2-est, csak az egyik méretezése a 105-öshöz van igazítva, a másik a 120-ashoz. És az M1A2 is sok páncélzati csomagot ért meg.
Eleve úgy gyártották a 105milis ágyús első változatokat is,hogy azok később át lesznek épitve 120milis ágyúra.A kisebb löveg átmeneti megoldás volt,mig elkészül az USA 120as.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Eleve úgy gyártották a 105milis ágyús első változatokat is,hogy azok később át lesznek épitve 120milis ágyúra.A kisebb löveg átmeneti megoldás volt,mig elkészül az USA 120as.

Írtam, a 120-assal jelentősen csökkent a hordozható lőszermennyiség ...
 
Írtam, a 120-assal jelentősen csökkent a hordozható lőszermennyiség ...
És mi ebben a csodálatos?A löveg és a löszer egyaránt nagyobb.Persze,hogy az ugyanakkora térben igy kevesebb löszer fér el.
Különben az ágyúcsere egy hk-ban egyáltalán nem annyira ritka.Klasszikus példa a zsidó hk átépitések.Shermanok 75milis löveggel lettek legyártva,105milis lövegeket kaptak,és 60milis löveggel fejezték be a szolgálatot Chilében (közben felfüggesztés.motort-hajtásláncot,műszerezetséget is többször cseréltek).Vagy az M48ok 90-105-120milis lövegváltozásai-és közben a motor/váltó/stb cserék,különféle rátét páncélok változásai.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Bleroka
És mi ebben a csodálatos?A löveg és a löszer egyaránt nagyobb.Persze,hogy az ugyanakkora térben igy kevesebb löszer fér el.
Különben az ágyúcsere egy hk-ban egyáltalán nem annyira ritka.Klasszikus példa a zsidó hk átépitések.Shermanok 75milis löveggel lettek legyártva,105milis lövegeket kaptak,és 60milis löveggel fejezték be a szolgálatot Chilében (közben felfüggesztés.motort-hajtásláncot,műszerezetséget is többször cseréltek).Vagy az M48ok 90-105-120milis lövegváltozásai-és közben a motor/váltó/stb cserék,különféle rátét páncélok változásai.

A Sherman-nál változott a teknő és a torony, sőt még a felfüggesztés / alváz is.

A Centurion az konstans volt, 1945-ös gépet pimpeltek, a 84 milis már a VH-ban elérhető volt, és a 105 milist is a 84 milisből hozták létre.

A 105-ös az 105×617mmR, és összehasonlításképp a 84-es az 84 x 618 mm R, a hüvely hossza megközelítőleg azonos, csak az ormózaton belüli átmérő nem.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A Sherman-nál változott a teknő és a torony, sőt még a felfüggesztés / alváz is.

A Centurion az konstans volt, 1945-ös gépet pimpeltek, a 84 milis már a VH-ban elérhető volt, és a 105 milist is a 84 milisből hozták létre.

A 105-ös az 105×617mmR, és összehasonlításképp a 84-es az 84 x 618 mm R, a hüvely hossza megközelítőleg azonos, csak az ormózaton belüli átmérő nem.
Centurion a 76,2milis löveggel kezdte az életét.És a hh vége akadályozta csak meg,hogy megkapja a 120milis löveget.Svédek és a dél afrikaiak is tervezték a lövegcserét (sőt,a búrok egy cserélhető csövű ágyút teveztek,120/140! milis ürméretben)
Persze közben a löszerjavadalmazás csökkent.
 
Én nem értek a hackocsikhoz, de a letárolt M1-ek nagy része az alapváltozat tudtommal.
Abból felmerül a kérdés, hogy lehetséges-e egyáltalán csak M1IP, M1A1 vagy M1A2 változatra átépítés.
Mert az M1IP és A1 is tudtommal mind új gyártás volt és nem az alap M1-ből építették át őket.

Amúgy nem hiszem, hogy letárolt 35+ éves harkocsikkal kéne szórakozni.
Lényegében csak az M1A2-ként gyártott változatokkal lehet így számolni. Abból mennyit gyártottak?
Elméletileg lehetséges a páncélzat cseréje és adott esetben meg is kell tenniük még akkor is, ha 2 harckocsi árába kerül, mert jelenleg az USA-ban nem folyik harckocsigyártás.