[HUN] ProTAR F4J (Rotors and Cams)

A háromszorosa elég lenne? ..."mire kellene"?

.
Hasznos tömeg tartalma a "jelenlegin felül" tippre:
  • szenzor torony/csomag (ir, el. opt.)
  • fegyverkonzol(ok), madzagolás, softwerek, egyéb hardwerek, stb.
  • irányított rakéták

Egy 5-8 kg-s szenzor + egyéb 5 kg + 10 kg rakéta...?
 
Hasznos tömeg tartalma a "jelenlegin felül" tippre:
  • szenzor torony/csomag (ir, el. opt.)
  • fegyverkonzol(ok), madzagolás, softwerek, egyéb hardwerek, stb.
  • irányított rakéták

Egy 5-8 kg-s szenzor + egyéb 5 kg + 10 kg rakéta...?
.

Aszittem' valami komolyabb ( ;) ). Én így csinálnám, megfizethető módon az eredetiből : Dupla-törzs kicsit erősítve, kicsit hosszabban, +a két gép-törzsnek elöl "kacsaszárnyas-összekötés"!!! :hadonaszos:

Eredmény: megvan a kb. 30 kg hasznos teher, és +15-21% hatótáv, a kacsásítás*** miatt még jobbak is a repülési jellemzők.

További kérdés? :oops:


Igazán vegyesnek is lehetne nevezni ezt a konstrukciót a szárny/vezérsík elrendezése szempontjából, mert célszerű nem csak a vezérsík funkció lehetőségét kihasználni, hanem az ebből adódó tandemszárny előnyeit is --ahogy a SAAB 37-nél is tették--, ezzel a két párhuzamos törzs közötti fesztávtól és a hosszmérettől függően el lehet menni akár kb. 50+ kg hasznos terhelésig is az eredeti --immár dupla-- hajtómű felhasználásával is.


.
 
x62a203bc17564589872147.jpg.pagespeed.ic.4jKJXLkygs.webp
 
285647361_1043106876331962_7407995306240846616_n.jpg



Haditechnika 2022/3

Dr. Farkas Csaba – Nagy Attila – Csák Attila:

A Protar légvédelmi célrepülőgép fejlesztése Magyarországon I. rész

ÖSSZEFOGLALÁS: A katonai célú pilóta nélküli repülőeszközök, széleskörű alkalmazási lehetőségeik miatt a jövőben jelentős szerepet fognak betölteni a különböző nemzetek haderőiben. A felhasználói terület robbanásszerű növekedés előtt áll, előrejelzések szerint elérkezhet az idő, amikor a fedélzeten helyet foglaló pilóta alkalmazására már nem lesz szükség. Magyarországon a Magyar Honvédség Modernizációs Intézete, a Rotors & Cams Zrt. és a Genevation Aircraft Kft. égisze alatt világviszonylatban is különleges pilóta nélküli repülőeszköz fejlesztési program zajlik.

A teljes cikk a Haditechnika folyóirat 56. évfolyam 3. lapszámban olvasható!
 
285647361_1043106876331962_7407995306240846616_n.jpg



Haditechnika 2022/3

Dr. Farkas Csaba – Nagy Attila – Csák Attila:

A Protar légvédelmi célrepülőgép fejlesztése Magyarországon I. rész

ÖSSZEFOGLALÁS: A katonai célú pilóta nélküli repülőeszközök, széleskörű alkalmazási lehetőségeik miatt a jövőben jelentős szerepet fognak betölteni a különböző nemzetek haderőiben. A felhasználói terület robbanásszerű növekedés előtt áll, előrejelzések szerint elérkezhet az idő, amikor a fedélzeten helyet foglaló pilóta alkalmazására már nem lesz szükség. Magyarországon a Magyar Honvédség Modernizációs Intézete, a Rotors & Cams Zrt. és a Genevation Aircraft Kft. égisze alatt világviszonylatban is különleges pilóta nélküli repülőeszköz fejlesztési program zajlik.

A teljes cikk a Haditechnika folyóirat 56. évfolyam 3. lapszámban olvasható!

Ha jól tom', akkor a protar már nem az alapítóké: "'megvásárlódás eset forog fenn".

Jól tom'???


.
 
Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Magyarország honvédelmi minisztere a balatonfüredi Infotér 2022 Konferencián látogatást tett a Rotors and Cams standján, ahol Molnár Zsolt vezérigazgató tájékoztatta a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztésének előrehaladásáról.

A ProTAR F4J a modern légvédelmi rakétarendszerek éles és gyakorló lövészeteinek lehet majd a "tárgya", segítségével ellenséges pilóta nélküli repülőeszközöket, manőverező repülőgépeket és egyéb általános légi fenyegetést jelentő légi járműveket, platformokat lehet szimulálni.

A nemzetközi szinten is meghatározó fejlesztés eredménye egy 65 kg felszállótömegű, gázturbinával ellátott intelligens pilóta nélküli légijármű, melynek kommunikációs hatótávolsága eléri a 75 km-t, repülési magassága 6000 métert, sebessége az 500 km/h-t, üzemideje pedig a 60 percet.

311716472_553264830136220_7200058739509940219_n.jpg
311416424_553269756802394_751137831779480374_n.jpg
 
Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Magyarország honvédelmi minisztere a balatonfüredi Infotér 2022 Konferencián látogatást tett a Rotors and Cams standján, ahol Molnár Zsolt vezérigazgató tájékoztatta a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztésének előrehaladásáról.

A ProTAR F4J a modern légvédelmi rakétarendszerek éles és gyakorló lövészeteinek lehet majd a "tárgya", segítségével ellenséges pilóta nélküli repülőeszközöket, manőverező repülőgépeket és egyéb általános légi fenyegetést jelentő légi járműveket, platformokat lehet szimulálni.

A nemzetközi szinten is meghatározó fejlesztés eredménye egy 65 kg felszállótömegű, gázturbinával ellátott intelligens pilóta nélküli légijármű, melynek kommunikációs hatótávolsága eléri a 75 km-t, repülési magassága 6000 métert, sebessége az 500 km/h-t, üzemideje pedig a 60 percet.

311716472_553264830136220_7200058739509940219_n.jpg
311416424_553269756802394_751137831779480374_n.jpg



Ha jól látom a 2. képen a leírást, akkor ez a ProTar egy teljes értékű öngyilkos drónnak lesz majd az alapja?
Vagy már alapból annak tervezték, ez a kiképzős szöveg meg csak valami kommunikációs turpisság?
 
Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Magyarország honvédelmi minisztere a balatonfüredi Infotér 2022 Konferencián látogatást tett a Rotors and Cams standján, ahol Molnár Zsolt vezérigazgató tájékoztatta a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztésének előrehaladásáról.

A ProTAR F4J a modern légvédelmi rakétarendszerek éles és gyakorló lövészeteinek lehet majd a "tárgya", segítségével ellenséges pilóta nélküli repülőeszközöket, manőverező repülőgépeket és egyéb általános légi fenyegetést jelentő légi járműveket, platformokat lehet szimulálni.

A nemzetközi szinten is meghatározó fejlesztés eredménye egy 65 kg felszállótömegű, gázturbinával ellátott intelligens pilóta nélküli légijármű, melynek kommunikációs hatótávolsága eléri a 75 km-t, repülési magassága 6000 métert, sebessége az 500 km/h-t, üzemideje pedig a 60 percet.

311716472_553264830136220_7200058739509940219_n.jpg
311416424_553269756802394_751137831779480374_n.jpg

Ebből simán lehetne egy öngyilkos drón fejlesztés.

szerk:

látom másnak is feltűnt, még a fejlesztőknek is ;)
 
"A tesztelések folytatásával a végéhez közeledik a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztése – itt az ideje, hogy bemutassuk a nemzetközi szinten is kimagasló fejlesztésünk eredményeit. Az elmúlt napok egy olyan film forgatásával teltek, amely a ProTAR F4J-hez illő kiemelkedő színvonalon jeleníti meg és ismerteti a rendszer legfontosabb tulajdonságait.

Köszönjük a film készítésében nyújtott támogatását és segítségét a Magyar Honvédség Haderőmodernizációs és Transzformációs Parancsnokság Modernizációs Igazgatóságának és a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisnak.
Hamarosan bemutatjuk!"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kivancsi lennek hogy ha ezt atalakitanak kamikadze dronra akkor a 450+ km/h vegsebesseg mennyire csokkene.
Meg hogy a hatótávolsága is mekkora lenne.
Így laikusként teljesen jól irányíthatónak nézett ki, úgyhogy remélem, hogy elkészül az öngyilkos drón változat.
 
ez azt jelenti hogyha hozzátesznek még 7-8 kg ot akkor elférne benne egy stabilizátor farok nélküli 125 ös gránát vagy egy 122 es gránát (mivel járművet valőszínüleg tetőpáncélon találna el kumulatívval...) vagy egy 120 mm akna ha a farokrész nincs rászerelve a gránáttestre (ami ez esetben színtén fölösleges lenne) ez kb 1-2 KG túlynövekedést jelentene ha az ernyő és kötélzet piropatron stb súlyát 10 kg nak veszem ami egy tök reális szám.

alapmoddelhez képest.

hozzáveszem a géptestet mint repeszképző anyag (ahajtőmű biztos fém és a bekötések a véz is biztos tartalmaz valamennyi fémet) plussz az üzemanyag ami kerozin és gyúlékony.