[HUN] ProTAR F4J (Rotors and Cams)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 527
3 062
113
A háromszorosa elég lenne? ..."mire kellene"?

.
Hasznos tömeg tartalma a "jelenlegin felül" tippre:
  • szenzor torony/csomag (ir, el. opt.)
  • fegyverkonzol(ok), madzagolás, softwerek, egyéb hardwerek, stb.
  • irányított rakéták

Egy 5-8 kg-s szenzor + egyéb 5 kg + 10 kg rakéta...?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Hasznos tömeg tartalma a "jelenlegin felül" tippre:
  • szenzor torony/csomag (ir, el. opt.)
  • fegyverkonzol(ok), madzagolás, softwerek, egyéb hardwerek, stb.
  • irányított rakéták

Egy 5-8 kg-s szenzor + egyéb 5 kg + 10 kg rakéta...?
.

Aszittem' valami komolyabb ( ;) ). Én így csinálnám, megfizethető módon az eredetiből : Dupla-törzs kicsit erősítve, kicsit hosszabban, +a két gép-törzsnek elöl "kacsaszárnyas-összekötés"!!! :hadonaszos:

Eredmény: megvan a kb. 30 kg hasznos teher, és +15-21% hatótáv, a kacsásítás*** miatt még jobbak is a repülési jellemzők.

További kérdés? :oops:


Igazán vegyesnek is lehetne nevezni ezt a konstrukciót a szárny/vezérsík elrendezése szempontjából, mert célszerű nem csak a vezérsík funkció lehetőségét kihasználni, hanem az ebből adódó tandemszárny előnyeit is --ahogy a SAAB 37-nél is tették--, ezzel a két párhuzamos törzs közötti fesztávtól és a hosszmérettől függően el lehet menni akár kb. 50+ kg hasznos terhelésig is az eredeti --immár dupla-- hajtómű felhasználásával is.


.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 584
97 728
113
x62a203bc17564589872147.jpg.pagespeed.ic.4jKJXLkygs.webp
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
285647361_1043106876331962_7407995306240846616_n.jpg



Haditechnika 2022/3

Dr. Farkas Csaba – Nagy Attila – Csák Attila:

A Protar légvédelmi célrepülőgép fejlesztése Magyarországon I. rész

ÖSSZEFOGLALÁS: A katonai célú pilóta nélküli repülőeszközök, széleskörű alkalmazási lehetőségeik miatt a jövőben jelentős szerepet fognak betölteni a különböző nemzetek haderőiben. A felhasználói terület robbanásszerű növekedés előtt áll, előrejelzések szerint elérkezhet az idő, amikor a fedélzeten helyet foglaló pilóta alkalmazására már nem lesz szükség. Magyarországon a Magyar Honvédség Modernizációs Intézete, a Rotors & Cams Zrt. és a Genevation Aircraft Kft. égisze alatt világviszonylatban is különleges pilóta nélküli repülőeszköz fejlesztési program zajlik.

A teljes cikk a Haditechnika folyóirat 56. évfolyam 3. lapszámban olvasható!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
285647361_1043106876331962_7407995306240846616_n.jpg



Haditechnika 2022/3

Dr. Farkas Csaba – Nagy Attila – Csák Attila:

A Protar légvédelmi célrepülőgép fejlesztése Magyarországon I. rész

ÖSSZEFOGLALÁS: A katonai célú pilóta nélküli repülőeszközök, széleskörű alkalmazási lehetőségeik miatt a jövőben jelentős szerepet fognak betölteni a különböző nemzetek haderőiben. A felhasználói terület robbanásszerű növekedés előtt áll, előrejelzések szerint elérkezhet az idő, amikor a fedélzeten helyet foglaló pilóta alkalmazására már nem lesz szükség. Magyarországon a Magyar Honvédség Modernizációs Intézete, a Rotors & Cams Zrt. és a Genevation Aircraft Kft. égisze alatt világviszonylatban is különleges pilóta nélküli repülőeszköz fejlesztési program zajlik.

A teljes cikk a Haditechnika folyóirat 56. évfolyam 3. lapszámban olvasható!

Ha jól tom', akkor a protar már nem az alapítóké: "'megvásárlódás eset forog fenn".

Jól tom'???


.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Magyarország honvédelmi minisztere a balatonfüredi Infotér 2022 Konferencián látogatást tett a Rotors and Cams standján, ahol Molnár Zsolt vezérigazgató tájékoztatta a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztésének előrehaladásáról.

A ProTAR F4J a modern légvédelmi rakétarendszerek éles és gyakorló lövészeteinek lehet majd a "tárgya", segítségével ellenséges pilóta nélküli repülőeszközöket, manőverező repülőgépeket és egyéb általános légi fenyegetést jelentő légi járműveket, platformokat lehet szimulálni.

A nemzetközi szinten is meghatározó fejlesztés eredménye egy 65 kg felszállótömegű, gázturbinával ellátott intelligens pilóta nélküli légijármű, melynek kommunikációs hatótávolsága eléri a 75 km-t, repülési magassága 6000 métert, sebessége az 500 km/h-t, üzemideje pedig a 60 percet.

311716472_553264830136220_7200058739509940219_n.jpg
311416424_553269756802394_751137831779480374_n.jpg
 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 974
16 538
113
Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Magyarország honvédelmi minisztere a balatonfüredi Infotér 2022 Konferencián látogatást tett a Rotors and Cams standján, ahol Molnár Zsolt vezérigazgató tájékoztatta a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztésének előrehaladásáról.

A ProTAR F4J a modern légvédelmi rakétarendszerek éles és gyakorló lövészeteinek lehet majd a "tárgya", segítségével ellenséges pilóta nélküli repülőeszközöket, manőverező repülőgépeket és egyéb általános légi fenyegetést jelentő légi járműveket, platformokat lehet szimulálni.

A nemzetközi szinten is meghatározó fejlesztés eredménye egy 65 kg felszállótömegű, gázturbinával ellátott intelligens pilóta nélküli légijármű, melynek kommunikációs hatótávolsága eléri a 75 km-t, repülési magassága 6000 métert, sebessége az 500 km/h-t, üzemideje pedig a 60 percet.

311716472_553264830136220_7200058739509940219_n.jpg
311416424_553269756802394_751137831779480374_n.jpg



Ha jól látom a 2. képen a leírást, akkor ez a ProTar egy teljes értékű öngyilkos drónnak lesz majd az alapja?
Vagy már alapból annak tervezték, ez a kiképzős szöveg meg csak valami kommunikációs turpisság?
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 917
17 956
113
Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Magyarország honvédelmi minisztere a balatonfüredi Infotér 2022 Konferencián látogatást tett a Rotors and Cams standján, ahol Molnár Zsolt vezérigazgató tájékoztatta a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztésének előrehaladásáról.

A ProTAR F4J a modern légvédelmi rakétarendszerek éles és gyakorló lövészeteinek lehet majd a "tárgya", segítségével ellenséges pilóta nélküli repülőeszközöket, manőverező repülőgépeket és egyéb általános légi fenyegetést jelentő légi járműveket, platformokat lehet szimulálni.

A nemzetközi szinten is meghatározó fejlesztés eredménye egy 65 kg felszállótömegű, gázturbinával ellátott intelligens pilóta nélküli légijármű, melynek kommunikációs hatótávolsága eléri a 75 km-t, repülési magassága 6000 métert, sebessége az 500 km/h-t, üzemideje pedig a 60 percet.

311716472_553264830136220_7200058739509940219_n.jpg
311416424_553269756802394_751137831779480374_n.jpg

Ebből simán lehetne egy öngyilkos drón fejlesztés.

szerk:

látom másnak is feltűnt, még a fejlesztőknek is ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
"A tesztelések folytatásával a végéhez közeledik a ProTAR F4J légvédelmi célrepülő rendszer fejlesztése – itt az ideje, hogy bemutassuk a nemzetközi szinten is kimagasló fejlesztésünk eredményeit. Az elmúlt napok egy olyan film forgatásával teltek, amely a ProTAR F4J-hez illő kiemelkedő színvonalon jeleníti meg és ismerteti a rendszer legfontosabb tulajdonságait.

Köszönjük a film készítésében nyújtott támogatását és segítségét a Magyar Honvédség Haderőmodernizációs és Transzformációs Parancsnokság Modernizációs Igazgatóságának és a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisnak.
Hamarosan bemutatjuk!"

 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 974
16 538
113
Kivancsi lennek hogy ha ezt atalakitanak kamikadze dronra akkor a 450+ km/h vegsebesseg mennyire csokkene.
Meg hogy a hatótávolsága is mekkora lenne.
Így laikusként teljesen jól irányíthatónak nézett ki, úgyhogy remélem, hogy elkészül az öngyilkos drón változat.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
ez azt jelenti hogyha hozzátesznek még 7-8 kg ot akkor elférne benne egy stabilizátor farok nélküli 125 ös gránát vagy egy 122 es gránát (mivel járművet valőszínüleg tetőpáncélon találna el kumulatívval...) vagy egy 120 mm akna ha a farokrész nincs rászerelve a gránáttestre (ami ez esetben színtén fölösleges lenne) ez kb 1-2 KG túlynövekedést jelentene ha az ernyő és kötélzet piropatron stb súlyát 10 kg nak veszem ami egy tök reális szám.

alapmoddelhez képest.

hozzáveszem a géptestet mint repeszképző anyag (ahajtőmű biztos fém és a bekötések a véz is biztos tartalmaz valamennyi fémet) plussz az üzemanyag ami kerozin és gyúlékony.